Mirec 29 píše:Asi môže ale ak by mal človek vychádzať z toho grafu tak tá 50tka je na rovnakej úrovni ako tá 20tka čo sa týka plusových teplôt...
Tento graf mi otvoril oči Takže od teraz do všetkých áut je úplne ideálna 0W20
Asi by sa to mohlo vyvesiť na prvú stranu a tým pádom sa môže celé fórum locknúť
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte dub 13, 2021 11:27, celkem upraveno 1 x.
Důvod:Přesunuto z jiného vlákna
ono to tak "z vonku" vyzerá
Ale samozrejme , že nie su rovnaké. Skus ten graf takpovediac zväčšiť , alebo este lepšie dat iba menší rozsah teplot - napríklad od 90 do 110C. Rozdiel medzi takou hodnotou 7 a hodnotou 20 napríklad je stále obr rozdiel. Len to nie je také do očí bijuce ako pri studenejších teplotách.
Treba si uvedomiť, že na teplotu nereaguje iba olej ale aj materialy dielov , ktroými prechádza. Teda sa menia "vôle" medzi nimi. A to už je práve o konštrukcii a ( aj) preto existuje viac tried pre viacero aplikácíí.
Zdaleka to nie je až také čiernobiele a preto sa o životnosť tohoto nekonečného fóra báť nemusíš.
Ako sa hovorí iba debata o troch veciach nemá koniec - a to je politika, náboženstvo a motorové oleje.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Mirec 29 píše:Asi môže ale ak by mal človek vychádzať z toho grafu tak tá 50tka je na rovnakej úrovni ako tá 20tka čo sa týka plusových teplôt...
Tento graf mi otvoril oči Takže od teraz do všetkých áut je úplne ideálna 0W20
Asi by sa to mohlo vyvesiť na prvú stranu a tým pádom sa môže celé fórum locknúť
skús sa na to pozrieť ešte raz bez predsudkov očami absolútne neznalého človeka...čo to takémuto človeku asi tak povie možno aj to čo som napísal ja tým chcem len povedať aby to bolo jasné že toto je podľa mňa absolútna neznalosť toho kto takéto obrázky kreslí alebo naopak je to robené zámerne z určitého dôvodu
jarson : ty a nehovoria tie čísla pri tých šípkach o teplote okolia...čiže vonkajšej klíme
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Počkať. Bavíme sa všetci o tejto tabuľke Jarson spomína nejaký graf čo sa dá zväčšiť alebo dať menší rozsah teplôt...
Takže keď sa na to pozriem ako neznalý ktorý si prečítal aspoň základné info o SAE triedach napr: Pro běžné označení viskozitních vlastností motorového oleje se používá výhradně klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených číslem. Číslo je bezrozměrné a nevyjadřuje vztah k žádné fyzikální veličině. Přesto je jistou analogií k viskozitě.Čím je tedy jeho hodnota vyšší, tím je i takto označený olej za dané teploty viskóznější.
Zimní třídy*: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W
Letní třídy*: 20, 30, 40, 50 a 60
*) norma SAE J300
Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
Tak mi z toho vychádza,že oleje SAE 0W20,5W20,5W30 sú v pohode použiteľné od Grónska cez Síbír až po Afriku či Austráliu. SAE 10W30 Belgicko,DE,CZ,SK,UA až Austrália, oleje 15W40 Španielsko,Taliansko až Austrália a SAE 20W50 asi už len Afrika a samozrejme Austrália
jerome píše:Počkať. Bavíme sa všetci o tejto tabuľke Jarson spomína nejaký graf čo sa dá zväčšiť alebo dať menší rozsah teplôt...
Takže keď sa na to pozriem ako neznalý ktorý si prečítal aspoň základné info o SAE triedach napr: Pro běžné označení viskozitních vlastností motorového oleje se používá výhradně klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených číslem. Číslo je bezrozměrné a nevyjadřuje vztah k žádné fyzikální veličině. Přesto je jistou analogií k viskozitě.Čím je tedy jeho hodnota vyšší, tím je i takto označený olej za dané teploty viskóznější.
Zimní třídy*: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W
Letní třídy*: 20, 30, 40, 50 a 60
*) norma SAE J300
Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).
Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.
Tak mi z toho vychádza,že oleje SAE 0W20,5W20,5W30 sú v pohode použiteľné od Grónska cez Síbír až po Afriku či Austráliu. SAE 10W30 Belgicko,DE,CZ,SK,UA až Austrália, oleje 15W40 Španielsko,Taliansko až Austrália a SAE 20W50 asi už len Afrika a samozrejme Austrália
Trošku by som to poupravil ale v podstate si sa priblížil k realite
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Jerome, tak já jsem na to podobně. P108 je na 0W20 zvyklý od narození, Tucson čeká 1. výměna po 2,5 tkm, tak proč ho nerozmazlit 0W20kou také, co na tom, že je to 2.0 CRDi a Fabia 1.0 MPI to má vlastně od roku 2018 také předepsané. Já tedy koupím 3 kanystříčky po 5 litrech a mám to akorát. Kašlat na Full Saps oleje, prostě jsem ekologicky smýšlející člověk . No tahle specifikace mi nesmí do baráku natož do auta .
Hyundai Tucson 2.0 CRDi
Škoda F3 1.0 TSI
Škoda 120L asi 34KW
ex Škoda F3 1.0 MPI
ex Hyundai i30 FB 1.4 T-Gdi
ex Škoda Fabia combi 1.4 MPI
ex Škoda Felicia GLXi 1.6 MPI
ex i40 1.7 CRDi
ex iX35 1.7CRDi
ex i30 2011 1.4
ex Peugeot 107, 108 1.0
no, sa ospravedlnujem.
Som si nejako myslel , že sa bavíme o tomto grafe: https://www.widman.biz/English/Calculators/Graph.html
Totiž, uprimne, ak ti spolahlivo funguje chladenie a je sucasne aj správne navrhnuté, tak je v podstate jedno, ci jazdíš na Floride alebo v Norsku.Pri prevadzkovej teplote samozrejme.
Táto vyssie uvedená tabulka ( grafom by som to nenazval) je len velmi neuršité vodítko pre výber viskozity.
nehovorí dohromady nič, snad okrem toho, aby si tam v mrazivom pocasí nepchal zbytočne vazelínu.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
jarson1 píše:....ak ti spolahlivo funguje chladenie a je sucasne aj správne navrhnuté, tak je v podstate jedno, ci jazdíš na Floride alebo v Norsku.Pri prevadzkovej teplote samozrejme.....
Dovolím si nesouhlasit, protože BUDE sakra rozdíl (i když vodu bude termostat držet na 90-ti) v teplotním zatížení motoru, jestli popojíždíš v koloně v zimním Norsku nebo na letní Floridě....