0w20 kam s ním?
Moderátor: Colommbo
Re: 0w20 kam s ním?
Ano,2.0 TDI EVO 147kw má předepsaný pouze vw507 olej a nic jiného.Má hliníkový písty,jiný ojnice a hlavně ocelový vložky válců.Projevem a spotřebou je to špička,teoreticky.
Bohužel,někde vyvojáři udělali chybu a motor je docela proslulý vysokou spotřebou oleje,běžně se od novoty dolévá 4-8litrů na 30tis.Je zajímavý,že TDI EVO varianty 110kw a 85kw olej neberou a to jezdí na 0w-20.
Na nějakem foru zmiňovali,že ve Světě motorů důrazně doporučovali se tomuto motoru v ojetině vyhnout.
Bohužel,někde vyvojáři udělali chybu a motor je docela proslulý vysokou spotřebou oleje,běžně se od novoty dolévá 4-8litrů na 30tis.Je zajímavý,že TDI EVO varianty 110kw a 85kw olej neberou a to jezdí na 0w-20.
Na nějakem foru zmiňovali,že ve Světě motorů důrazně doporučovali se tomuto motoru v ojetině vyhnout.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Re: 0w20 kam s ním?
Inak povedané "obdobný" motor môže znamenať konštrukčne iný...a to je zásadné. Opäť platí je treba sa držať predpisu...a opäť platí že spotreba oleja je vina nejakej konštrukčnej "chybičky" než samotného oleja.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Re: 0w20 kam s ním?
Co citam na fóre tak ten 147kW je riadny pruser.
Ešte len časom sa o tom bude písať, tie motory majú max 3-4 roky, ešte na nich jazdia fašisti, o chvíľu im skončí leasing a bazos toho bude plný.
110kW ale naopak vyzerá na posledné dobre TDI.
Ešte len časom sa o tom bude písať, tie motory majú max 3-4 roky, ešte na nich jazdia fašisti, o chvíľu im skončí leasing a bazos toho bude plný.
110kW ale naopak vyzerá na posledné dobre TDI.
Volkswagen Passat 2018 2.0 TDI DSG7
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Leto: Ravenol VMP 5W-30
Zima: Ravenol VSW 0W-30
Re: 0w20 kam s ním?
Zdravím,
v Golfe 8 1,5 TSI 96 kW ACT mám predpísaný olej 0W20 VW 508.00, myslím, že je tam aj z výroby. Prvú výmenu by som chcel absolvovať po 1500 km a následne každých 10 000 km alebo rok. Auto bude jazdiť zväčša trasy 10 - 20 km a 1-2 x mesačne diaľnice spolu asi 500 km. Dlhodobo plánujem jazdiť v rozmedzí otáčok 2 - 3000 ot, občas zohriaty motor samozrejme vytočiť do vyšších otáčok. Nechcem prechádzať na pevný interval výmeny, radšej skrátim intervaly výmeny. Môžem zostať pri tomto oleji?
v Golfe 8 1,5 TSI 96 kW ACT mám predpísaný olej 0W20 VW 508.00, myslím, že je tam aj z výroby. Prvú výmenu by som chcel absolvovať po 1500 km a následne každých 10 000 km alebo rok. Auto bude jazdiť zväčša trasy 10 - 20 km a 1-2 x mesačne diaľnice spolu asi 500 km. Dlhodobo plánujem jazdiť v rozmedzí otáčok 2 - 3000 ot, občas zohriaty motor samozrejme vytočiť do vyšších otáčok. Nechcem prechádzať na pevný interval výmeny, radšej skrátim intervaly výmeny. Môžem zostať pri tomto oleji?
Re: 0w20 kam s ním?
Asi 6-qvalt, ze?
Kolko ti to toci na dialnici pri takych cca 140/h ?
Kolko ti to toci na dialnici pri takych cca 140/h ?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: 0w20 kam s ním?
Prvních tak 1000 km by se po dálnici nemělo páč v tom prvotním záběhu je třeba měnit otáčky i kvalty a ne jet dlouho ustálenou rychlostí nebo ho déle točit nad 3,5 t.ot. K tomu "oleji" (sorry ale) já tady už ne....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 0w20 kam s ním?
Pri 130ke to točí 2800 ot., viac som zatiaľ nešiel.jarson1 píše:Asi 6-qvalt, ze?
Kolko ti to toci na dialnici pri takych cca 140/h ?
Nie vždy sú ideálne podmienky. Mal som možnosť voliť medzi dvomi verziami zábehu:Pitris píše:Prvních tak 1000 km by se po dálnici nemělo páč v tom prvotním záběhu je třeba měnit otáčky i kvalty a ne jet dlouho ustálenou rychlostí nebo ho déle točit nad 3,5 t.ot. K tomu "oleji" (sorry ale) já tady už ne....
1. prvých 700 km kombinácia diaľnice, okresky, pričom som absolvoval v kuse bez vypnutia motora 300 km
alebo
2. prvých 700 km krátke trasy do 15 km pri teplotách 3 - 12 C
Takže nebolo veľmi medzi čím vyberať.
Aj na diaľnici viem meniť jazdný štýl, od 90 - 130 km/h od 4. po 6. prevodový stupeň a otáčky neprekročia 3000.
Späť k tomu oleju, ak som správne pochopil 0W20 tu nie je veľmi obľúbený, aký olej zvoliť aby som splnil normu výrobcu?
Re: 0w20 kam s ním?
...k "obľúbenosti" 0W20 sa vyjadriť neviem, nová norma VW 508/509.00 ale inú viskozitu nepripúšťa...
...ja som každopádne do novej octávky po 1.400 km nalial 0W30 - norma 507.00 a plánujem spávať (a jazdiť) o čosi spokojnejšie... asi tak
...ja som každopádne do novej octávky po 1.400 km nalial 0W30 - norma 507.00 a plánujem spávať (a jazdiť) o čosi spokojnejšie... asi tak
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: 0w20 kam s ním?
Tak kvůli záruce každopádně takový, který plní normu výrobce, což je v tomto případě 508.00. Oleje 0w-20 udělaly za těch pár let zase celkem slušný pokrok a konstruktéři taky nabrali trochu víc zkušeností.
Je potřeba olej "nepřetahovat". Většina lidí naplňuje definici ztížených provozních podmínek, takže interval předepsaný výrobcem je rozumné zkrátit na polovinu.
Když už je člověk předpisem výrobce odsouzen k olejům 0w-20, tak má smysl koukat po olejích, které kromě 508.00 deklarují taky plnění "Porsche C20" a ideálně i nějaké mercedesí normy 229.71 nebo 229.72. A tím se výběr docela masivně zúží. Jeden z mála je např. Mobil1 ESP x2 0w-20
A kritické je v posledních letech hlídat, zda nedochází k přibývání paliva a ředení už tak řídkého oleje palivem. Pokud u moderního motoru za 10 000 km neubude ani 0,25 litru oleje, tak lze předpokládat, že palivo v oleji bude. Čelit se tomu dá včasnými (tj.předčasnými výměnami oleje) a trochu také používáním aditiv do benzínu.
Pomůže také kouknot na oil-club.de na výsledky rozboru olejů v podobných motorech a mrknout se kolik paliva se v těch rozborech nachází. Mnohdy jsou to i u rozumně malých nájezdů celkem neveselá čísla.
Re: 0w20 kam s ním?
…ja viem, že predpis a záruka atď…
Za mňa je zaujímavé, že AKTUÁLNY popis na oficiálnej stránke ravenol.de aj k vsw 0W30 uvádza:
Poznámky k aplikácii
RAVENOL VSW SAE 0W-30 je možné použiť vo všetkých vozidlách VW (okrem motorov R5 a V10 TDI s dýzovými tryskami s DPF aj bez DPF (napr. vo Phaetone a Touaregu), so servisom LongLife aj bez neho….
Len tak mimochodom…ale rozumiem, že automobilka si žiada svoje…
Za mňa je zaujímavé, že AKTUÁLNY popis na oficiálnej stránke ravenol.de aj k vsw 0W30 uvádza:
Poznámky k aplikácii
RAVENOL VSW SAE 0W-30 je možné použiť vo všetkých vozidlách VW (okrem motorov R5 a V10 TDI s dýzovými tryskami s DPF aj bez DPF (napr. vo Phaetone a Touaregu), so servisom LongLife aj bez neho….
Len tak mimochodom…ale rozumiem, že automobilka si žiada svoje…
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: 0w20 kam s ním?
Podle mě ten text bude poplatný době, kdy ten olej uvedli na trh a normy VW 504 00, VW 507 00 byly posledním výkřikem VW normalizátorů. Po nástupu 508.00/509.00 ten text nikdo nezrevidoval, když se inovuje receptura a mění katalogový list, tak se už nad textem zase asi tak moc nepřemýšlí. Že by tímto olejem reálně člověk motoru uškodil si nemyslím, ale formálně to problém být klidně může.
Re: 0w20 kam s ním?
...mne ide hlavne o tú REÁLNU STRÁNKU VECI...a aj o to, či v tomto prípade môžem s 0W30 len "neuškodiť", alebo dokonca motoru aj "pomôcť"?...
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: 0w20 kam s ním?
…a doplním ešte aktuálnu skúsenosť zo včera (20.7.)…
Sme na dovolenke pri Splite a “odskočili” sme si na deň do Mostaru…popoludní po návrate k autu mi pri štarte UKAZOVAL TEPLOMER VONKAJŠIU TEPLOTU 42,5”C…
…jasné, je extrémne leto, výnimočná situácia…len mám LAICKY ľepší pocit, keď je v motore aspoň tá 30-ka, nie 20-ka… ale som LEN LAIK…
Sme na dovolenke pri Splite a “odskočili” sme si na deň do Mostaru…popoludní po návrate k autu mi pri štarte UKAZOVAL TEPLOMER VONKAJŠIU TEPLOTU 42,5”C…
…jasné, je extrémne leto, výnimočná situácia…len mám LAICKY ľepší pocit, keď je v motore aspoň tá 30-ka, nie 20-ka… ale som LEN LAIK…
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Re: 0w20 kam s ním?
Taky mám z toho mám občas divny pocit. Ale vezmi si, že v US maj běžně předepsaný olej 0w20 nebo 5w20 jako jedinou možnost. A motory s ní musi zvládat rozsáhly od Aljašky přes texas, arizonu až po Údolí smrti.
Re: 0w20 kam s ním?
V USA sice mají pekelná vedra, ale taky tam spousta lidí olej mění mnohem častěji, než my tady v Evropě. A taky tam většina lidí jezdí jako pacifisti a auta mají automat, který drží motor v nízkých otáčkách, častěji jsou tam velkoobjemové motory, lidé často jezdí delší trasy, protože je tam všechno dál. Podle mě to nejde moc srovnávat. Spíš by mě zajímaly zkušenosti s 0w-20 z Itálie.