Keď sa na to pozrieš z tejto strany,tak áno je to tak. Keď si to rozmeníme na drobné, tak oleje s nižším číslom pred W majú za studena nižšiu viskozitu, čož dáva logiku,lebo pre tento účel sú vyrobené. Nižšia viskozita znamená,že olej sa skôr dostane na všetky miesta kde má vykonávať svoju funkciu. Pri 5W to trvá o niečo dlhšie ako pri 0W Takže použitím 0W nič človek nepokazí,práve naopakBramborak3 píše:0w tak pokud bydlí nekde ve vetsi nadmorske vyssce, nebo u Kvildy...
Jinak na nase zimy ( zvlast zatim tuto zimu netreba 0w ) zbytecne drahe...
0w vs. 5w
Moderátor: Colommbo
0w vs. 5w
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: 0w vs. 5w
Ano s tim s tebou souhlasim. Ted mam v motoru ravenol hve 10w50. Ma slusny podil esteru a je v nem molybden, wolfram. Proto jsem se nebal ho tam dat i v zime. Taky ho ted zdrazili na 1500kc 5l. Ale pristi zimu radeji prejdu aspon na slusne viskozni 5w40 pri zahrati. A za slusny kacky. Tzn elf sxr 900 5w40 nebo synpower 5w40. 10l za 1300kc.jerome píše:Keď sa na to pozrieš z tejto strany,tak áno je to tak. Keď si to rozmeníme na drobné, tak oleje s nižším číslom pred W majú za studena nižšiu viskozitu, čož dáva logiku,lebo pre tento účel sú vyrobené. Nižšia viskozita znamená,že olej sa skôr dostane na všetky miesta kde má vykonávať svoju funkciu. Pri 5W to trvá o niečo dlhšie ako pri 0W Takže použitím 0W nič človek nepokazí,práve naopakBramborak3 píše:0w tak pokud bydlí nekde ve vetsi nadmorske vyssce, nebo u Kvildy...
Jinak na nase zimy ( zvlast zatim tuto zimu netreba 0w ) zbytecne drahe...
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0w vs. 5w
Pokud by tazatel, nebo kdokoliv jiný, jezdil časté starty, tak 0W určitě stojí za úvahu i kdyby bydlel v Praze. Na druhou stranu, pokud by parkoval v teplý garáži a jezdil nej dlouhý trasy, klidně bych se nebál dát i nějakou 15W... Vždycky je to o podmínkách, ve kterých bude ten daný motor pracovat
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: 0w vs. 5w
Ano. Ja se snazim mit nejkratsi jizdu v zime 15km. A nekdy 8km vypnout a za hodinu a pul zpet. Nebo 28km vypnout a za 30min po koupeli v lomu zpet. Delsi jizdy jsou taky. Auto stoji venku a kazdy den nejede. A kdyz je ted okolo 0st...to da ravenolí 10w s prstem v nose.
Re: 0w vs. 5w
Myslím že debata trošku ušla...no nedá mi nepripomenúť že teplá garáž je bod A. Lenže čo bod B. do ktorého cestujem...a koľko sa v bode B. zdržím
Nech sú podmienky či zima akákoľvek tá nulka bude mať v zime vždy zmysel...
Nech sú podmienky či zima akákoľvek tá nulka bude mať v zime vždy zmysel...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
- BigBang
- Příspěvky: 1878
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: 0w vs. 5w
Bod B může znamenat stopku na 8h nebo taky stopku na 30 minut. Jak jsem psal, je to o podmínkách, ve kterých auto jezdí
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: 0w vs. 5w
SAE 5W má čerpatelnost -35°C... To znamená, že čerpadlo nasaje a řidič vyhodnotí, jak naložit motoru.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: 0w vs. 5w
Zaručená čerpatelnost trídy 5w je -30°C (byť některé dají i těch -35), A jen pro upřesnění - bod tuhnutí není totéž co bod čerpatelnosti (může být rozdíl i 10°C; čerpatelnost je výš).rousini píše:SAE 5W má čerpatelnost -35°C...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: 0w vs. 5w
Tušíš z toho jak jsem to napsal, že jsem to hodně zjednodušil. Zcela obráceně, jak se to tady zveličuje...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9970
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: 0w vs. 5w
Upřímně a při vší úctě ke všem kolegům z tohoto fóra - občas mívám tentýž pocit...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: 0w vs. 5w
Rozdiel 5w vs. 0w není extra rozdiel v hustote. Iný bude obsah aditiv v prospech 0w. 5w som zažil pri -20 a viac a problém nebol, tam už som mal strach o baterku a naftu....
Valvoline 5w40 roky používam, mal som sud aj Syn Power aj Allclimate .ostal som pri Allclimate-lepsia cena. Na 10 tis km to dá aj pri nie ideálnom užívaní mojej ženy. Vykendovo to dobieham dlhšími trasami.
Valvoline 5w40 roky používam, mal som sud aj Syn Power aj Allclimate .ostal som pri Allclimate-lepsia cena. Na 10 tis km to dá aj pri nie ideálnom užívaní mojej ženy. Vykendovo to dobieham dlhšími trasami.
Re: 0w vs. 5w
S dovolením trošku poupravím...nejde o hustotu...hustota sa udáva v iných jednotkách a je plus minút rovnaká...
Nejde tu ani o kin.viskozitu ale tu ide o dynamickú viskozity ktorá sa stanovuje iným spôsobom...
Nejde o to že 5w má v zime problém alebo 10 w pokiaľ sa nebavíme o extrémnych mrazoch. Ide o to že pri oleji 0w bude čerpadlo najľahšie pracovať s najmenším tlakom alebo odporom... tým pádom áno olej sa dostane najrýchlejšie tam kam má...bavíme sa o sekundách či desiatkach sekúnd podľa okolitej teploty... takže prečo čerpadlu a motoru neulahodit tým že mu doprajem na zimu nulku
Osobne sa na to dívam očami majiteľa ktorý nonstop parkuje pod holým nebom.
A aj preto razím názor že ak niekto chce pre auto to najlepšie (bavíme sa o oleji) netreba utrácať 15-20 éčok za liter nejakého oleja ale radšej mu dopriať to najvhodnejšie (a mnohokrát lacnejšie) cez leto či zimu...
Nejde tu ani o kin.viskozitu ale tu ide o dynamickú viskozity ktorá sa stanovuje iným spôsobom...
Nejde o to že 5w má v zime problém alebo 10 w pokiaľ sa nebavíme o extrémnych mrazoch. Ide o to že pri oleji 0w bude čerpadlo najľahšie pracovať s najmenším tlakom alebo odporom... tým pádom áno olej sa dostane najrýchlejšie tam kam má...bavíme sa o sekundách či desiatkach sekúnd podľa okolitej teploty... takže prečo čerpadlu a motoru neulahodit tým že mu doprajem na zimu nulku
Osobne sa na to dívam očami majiteľa ktorý nonstop parkuje pod holým nebom.
A aj preto razím názor že ak niekto chce pre auto to najlepšie (bavíme sa o oleji) netreba utrácať 15-20 éčok za liter nejakého oleja ale radšej mu dopriať to najvhodnejšie (a mnohokrát lacnejšie) cez leto či zimu...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: 0w vs. 5w
V 0w jsou casto lepsi zakladove oleje. A i vic mozna naaditivovany.
Pro toho kdo si rad da 0w, sak v poradku. Je potreba do toho ale taky dat vic veci. Nekomu zere auto vic oleje...d, ma uz starsi auto a vi ze s 5w se nic neposere a tolik to nehroti. Navic kdyz clovek vybere 5w, ktera ma lepsi ,, zimni,, vlastnosti, tak no problem. Zvlast tyto zimy kdy od listopadu bylo 2x -8st. A ani jednou jsem v tom nestartoval.
Proto ja v tomto 10w neresim. Vybiram si navic ty lepsi 10w, ktere maji lepsi cerpatelnost a vlastnosti za zimy. Kdyby bylo casteji -15 uz to resim. A byla by tam dobra 5w. Ale pristi zimu ji tam dam mozna i tak.
Pro toho kdo si rad da 0w, sak v poradku. Je potreba do toho ale taky dat vic veci. Nekomu zere auto vic oleje...d, ma uz starsi auto a vi ze s 5w se nic neposere a tolik to nehroti. Navic kdyz clovek vybere 5w, ktera ma lepsi ,, zimni,, vlastnosti, tak no problem. Zvlast tyto zimy kdy od listopadu bylo 2x -8st. A ani jednou jsem v tom nestartoval.
Proto ja v tomto 10w neresim. Vybiram si navic ty lepsi 10w, ktere maji lepsi cerpatelnost a vlastnosti za zimy. Kdyby bylo casteji -15 uz to resim. A byla by tam dobra 5w. Ale pristi zimu ji tam dam mozna i tak.
Re: 0w vs. 5w
Papkáči môžu použiť 5w50 napr. Elf evolution 900 alebo dynamax racing či valvoline vr1 sú za veľmi pekný peniaz
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
-
- Příspěvky: 1246
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: 0w vs. 5w
Ten Elf bych uz jezdil, kdyby byl aspon api SL, V manualu mam oil use only Api SH a higher...
A ted pujdu cestou ze udelam vse krome pistnich kruhu/ honovani valcu, aby to zralo co nejmin. Gufera ventiu, tesneni pod ventil vikem, oil separator s hadicema, tesneni pod vanou a ocista oil saciho kose. Pak klidne i pres zimu 0w,5w40.
A ted pujdu cestou ze udelam vse krome pistnich kruhu/ honovani valcu, aby to zralo co nejmin. Gufera ventiu, tesneni pod ventil vikem, oil separator s hadicema, tesneni pod vanou a ocista oil saciho kose. Pak klidne i pres zimu 0w,5w40.
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne čtv led 27, 2022 9:50, celkem upraveno 1 x.