Stránka 1 z 8
MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006
Napsal: pát kvě 28, 2010 8:59
od Cimi
Zdravím,
chci se zeptat, je možné do škody fabie 1.2HTP 40kw použít tento olej, jsem druhý majitel a předchozí tam lil 10w40 neznámé značky. Můžu přejít na tento olej. Auto jezdí hlavně po městě plus v létě do Chorvatska a v zimě na hory. Slyšel jsem na něj celkem chválu. Jen chci slyšet i jiné názory. Díky
Napsal: pát kvě 28, 2010 9:59
od kornel
predpokladam, ze tu povolanejsi sa vyjadria konkretnejsie a jednoznacnejsie..ale podla mna ten prechod je uplne v poriadku pri dodrzani vykonnostnych noriem,, aj ked v lete by mala v pohode stacit aj 10w-40 pokial vyslovene nejazids len po meste s mnozstvom startov. Inac ak s tou 1.2 HTP jazdis v lete do chorvatska tak, ja by som skor uvazoval nad 5W-50 pretoze tieto "motory" tepelne dost zatazuju olej a v takych horucavach ako vladnu v lete v chorvatsku by 5w-50 mohla byt vhodnejsia.. Ale uvidime ako sa vyjadria zdatnejsi
Napsal: pát kvě 28, 2010 11:04
od skodovkar
Mám stejné auto, taky jsem jezdil na 10W-40 (Castrol, Mogul). Teď mám Mogul 5W-40 Racing. Počítejte s tím, že se může trošku zvýšit hlučnost motoru.
Je to ideální olej, splňuje VW 502.00, ale pokud tomu dáváte plný kotel na dálnici, tak do Chorvatska doporučuji 5W-50 (není podmínkou, ale bylo by to lepší) např.
http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V531398
Výměna oleje by měla být ideálně v 7500Km a jelikož nevíte co tam bylo za olej před tím, tak bych to dodržel. Pokud tam majitel předtím lil olej s API SL (což je pravděpodobné), tak by neměl být žádný problém.
Přeji hodně šťastných kilometrů
PS: stojí za přečtení
http://cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Napsal: pát kvě 28, 2010 13:30
od Návštěvník
opravdu nepochopím jak si po přečtení tohoto článku může někdo tuhle motorizaci pořídit??????
Re: MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006
Napsal: ned kvě 30, 2010 15:47
od Pitris
Cimi píše:......je možné do škody fabie 1.2HTP 40kw použít tento olej, jsem druhý majitel a předchozí tam lil 10w40 neznámé značky.....
Už to bylo mockrát - třeba
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3257 (strana 1, 2 a 7)
http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3514
Pokud to nebyl Madit Super 10w40 API SD/CB - což ale (snad, asi) určitě NE,
tak lze použít olej Mogul Extreme 5w40 - je
- zvláště pokud se jezdí po městě.
Vůbec nejlepší řešení by bylo ale na to "letní Chorvatsko" použít olej SAE 5w50 -
- dát ho tam před dovolenou, a po 7-8-ti tkm vyměnit, a pak dát 5w40
(proč? a jaký? se probíralo v těch výše zmíněných odkazech), a nebo 5w50 používat celoročně. S tou "čtyřicítkou" bych měl "trochu obavy" u tohoto motoru s teplotní rezervou (a výdrží) v letním Chorvatsku na dálnici.....
Re: MOGUL EXTREME 5W-40 pro škodu fabia 1.2HTP 40kw rv 2006
Napsal: ned kvě 30, 2010 15:53
od Pitris
Anonymous píše:opravdu nepochopím jak si po přečtení tohoto článku může někdo tuhle motorizaci pořídit?.....
Cimi píše:.....fabie 1.2HTP 40kw.....Auto jezdí hlavně po městě plus v létě do Chorvatska a v zimě na hory.....
A proč ne???
Jako "městské vozítko!!!
(Rychle se ohřeje, po městě na svůj obsah malá spotřeba benzinu a vyšší krouťák, nízké povinné ručení, snadnější parkování....)
Rozhodně je to lepší (pro motor, i pro peněženku), než si koupit třeba čtyřapůl metrový třílitrový nafťák, který by sice byl ideální na to Chorvatsko, ale zbytek roku s ním "poskakovat" po městě?
No, nevím.....
Napsal: ned kvě 30, 2010 17:40
od Cimi
Všem díky za odpovědi a odkazy na starčí témata. 5W-50 to jistí. Kvůli 200,- nemá smysl olej přehřívat...
Díky
Napsal: pon kvě 31, 2010 6:13
od runda
a ako su na tom motory vo fabii II?idem teraz menit olej svokrovi vo Fabii II 1,2 BBM 44kw.doteraz mu tam liali v servise shell 5W-30 a menili po 15000km.po poslednej vymene som mu interval nastavil na 7000km a teraz mam nachystany cinol 5W-40 s normou VW502.00.auto je garazovane,svokor ma dost tazku nohu(motor rad vytaca) a jazdi kazdy den do prace 25km tam+25km spat po okreskach ale v kopcoch.najazdi okolo 1300km mesacne.bude 5W-40 OK?
Napsal: pon kvě 31, 2010 13:30
od Pitris
Ta 5w40 (VW502.00) bude určitě vhodnější, než 5w30, a pokud "je nastaven" interval výměny po sedmi tisících kilometrech (který je taky mnohem vhodnější pro motor, než 15t.), BUDE TO V POHODĚ; těch "25km tam+25km spat po okreskach ale v kopcoch" není zas až taková "porce" kilometrů, a i když "ma dost tazku nohu(motor rad vytaca)" - počítám k pěti tisícům - tak to "čtyřicítka" vydrží......
Napsal: pon kvě 31, 2010 18:39
od Cimi
Ještě se zeptám, máte někdo tip na 5w50 do 1.2 z předmětu, co se týče značky?
VALVOLINE VR1 RACING - (5W/50)?
MOGUL 5W50 EXTREME Sport?
Mobil1 5W-50 Motorsport?
Agip Eurosports 5W-50?
Nebo který? Díky
Napsal: pon kvě 31, 2010 19:30
od skodovkar
Agip Eurosports 5W-50 - API SJ
MOGUL 5W50 EXTREME Sport- TBN 12
VALVOLINE VR1 RACING TBN 10,1
Mobil1 5W-50 Motorsport TBN 11,8
Vůbec bych se nebál jít do Mogulu, Valvoline sice vypadá levnější ale má nižší TBNko. Mobil by byl taky dobrá volba.
Napsal: pon kvě 31, 2010 21:37
od Cimi
Tak to vypadá, že jsem našel vítěze. Vzhledem k tomu, že jsem z Brna a snad v celým JM kraji není jediná firma, která by měla solidní ceny Mogulu, tak to vidím na Mobil RALLY FORMULA 5W-50. Jen pro jistotu. Tento olej splňuje normu VW 505.00, sice to není 502., ale jestli to chápu tak by to nemělo vadit. A snad poslední dotaz, nebude vadit pro celoroční ježdějí převážně město, občas mimo město a to že to bude přechod z 10w40 na 5w50, já jen aby to nezačalo někde prosakovat, přece jen je to olej asi na trochu jiný úrovni
).
Napsal: pon kvě 31, 2010 21:43
od Cimi
Nebo se na to rači vykašlat a rači Mobil Syst S 5W/40, přece jen se do toho Chorvatska jede jen jednou ročně.
Napsal: pon kvě 31, 2010 21:57
od Návštěvník
ano to je dobrý nápad ale já bych mu dé top fuel dragster 1.2HTP (1500 ps) spíše doporučil 60tku
přecejenom tuhle bestii umazat musí bejt problém
(hlavně mě tu nepište o přehřívání oleje)
Napsal: úte čer 01, 2010 9:12
od Pitris
Cimi píše:Ještě se zeptám, máte někdo tip na 5w50 do 1.2 z předmětu, co se týče značky?
Cimi píše:......Mobil RALLY FORMULA 5W-50.....Tento olej splňuje normu VW 505.00, sice to není 502., ale jestli to chápu tak by to nemělo vadit....
VW505.00 je norma pro VZNĚTOVÉ, a VW502.00 pro ZÁŽEHOVÉ motory VW,
ale u olejů SAE 5w50 by snad nemělo vadit, že nemají uvedenou normu VW502.00,
protože, jak napsal alfi.....
alfi166silver píše:Všechny syntetické oleje 5W-50 a 5W-60 (Mobil1, Divinol, Agip,MOL Dynamic atp....) splní normu VW 502.00 s bodákem v pr**li. Źe ji neuvádí na obalu je v celku logické, norma stojí cca 30.000 Euro na jeden rok a "šarži" a při nízkém prodeji těchto olejů proti tzv.standardním viskozitám se to nevyplatí a kvůli pár motorům HTP už vůbec ne.
Doplnění: Přestože je norma např. VW502.00 obsažena v nakoupeném aditivačním balíku, MUSÍ se zaplatit "poplatek" výše jmenované částky, aby mohla být norma uvedena na obalu oleje.
.....výkonnostní úroveň olejů 5w50 by měla přesahovat požadavky normy VW502.00 -
- otázkou ale zůstane, jak je to s (dlouhodobou) snášenlivostí oleje s použitými materiály (např. těsnění) v motoru. Jinak -
olej 5w50, který PLNÍ (a má uvedenu) normu VW502.00 je http://www.millersoils.cz/116/xfs-5w50/