2.2,2.3..Ale musim se opravit,zakladni predstih je tam "jen" 18 stupnu na volnobeh.Jerry3 píše:2,3? Ten jsem se stroboskopem nezkoumal... Ale seš si naprosto jistý, že sis všiml sousloví "na volnoběh"?
Spotřeba - a jiné
Moderátor: Colommbo
Re: Spotřeba - a jiné
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: Spotřeba - a jiné
Jenže tady je základ na vcelku standardních 5 stupních, akorát že ŘJ ho za příznivých podmínek umí pustit až na 28 stupňů.
Re: Spotřeba - a jiné
A kolik byl kompres, tedy pomer.?
Vrtal jsem se kdysi v doutniku s timto motorem, bo mu upadl Mc P., ale do zapalovani jsem necumel.
Vrtal jsem se kdysi v doutniku s timto motorem, bo mu upadl Mc P., ale do zapalovani jsem necumel.
Re: Spotřeba - a jiné
najnovsi napad na setrenie - rovnomerne molekuly
http://blogchanie.com/frfl/cz/autocar/? ... eadbit.biz
http://cz.fuelfree-pro.com/?&TID=59C97E ... 16CD9&c=sk
http://blogchanie.com/frfl/cz/autocar/? ... eadbit.biz
http://cz.fuelfree-pro.com/?&TID=59C97E ... 16CD9&c=sk
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Spotřeba - a jiné
http://www.autoforum.cz/technika/motor- ... te-nemate/
motor HCCI - třetí typ motoru vedle zážehového a vznětového, třebaže do jisté míry představuje kombinaci obou. Je to nejdokonalejší pístový spalovací motor, který je aktuálně možné postavit. Tedy alespoň tak ho nazval Jason Fenske z kanálu Engineering Explained, který nás přivedl na myšlenku se k tomuto řešení vrátit a probrat jeho potenciál s ohledem na aktuální možnosti a posun ve vývoji.
Označení HCCI není nové, stejně jako myšlenka sama. Před pár lety na jeho vývoji začínalo pracovat GM ve spolupráci s německým gigantem Bosch, slyšeli jsme o něm od Hyundai a nyní se o něm motoru dozvídáme od Nissanu. Zkratka HCCI znamená Homogeneous Charge Compression Ignition, tedy že náplň spalovací komory je homogenní a že k jejímu vznícení dochází díky přehřátí při kompresi ve spalovací komoře.
To by ho postavilo do kategorie vznětových motorů s nepřímým vstřikem paliva. Jen pro pořádek, zásadní rozdíl oproti klasickým benzínovým motorům tkví v tom, že zde není svíčka. A oproti dieselovým v tom, že k zapálení směsi nedochází ani vstříknutím paliva do oblasti stlačeného vzduchu. Zde zkrátka dojde k nasátí směsi a její zapálení nastává ve chvíli, kdy píst vytvoří ve spalovací komoře dostatečný tlak k tomu, aby směs dosáhla kritické teploty.
Přináší to několik výhod. Jednak je v takovémto motoru velký kompresní poměr, což znamená vysoký výkon. Jednak jsou teploty spalování nižší než u benzínu a na rozdíl od benzínového či dieselového motoru s přímým vstřikem tu není plamen, který tvoří rozhraní mezi spálenou a nespálenou směsí.
Právě to je zdrojem oxidů dusíku a jeho absence samozřejmě znamená, že jejich emise jsou velice nízké. Hoření probíhá najednou v celé spalovací komoře, nejsou tu tak velké teplotní rozdíly a shoří všechno palivo, takže ho můžete vstříknout méně pro stejný výkon a tím docílit nižší spotřeby.
Jak asi tušíte, existují také nevýhody. Jak technicky zdatnější už jistě napadlo, princip popsaný výše je nebezpečně blízko detonačnímu hoření, tj. samovolnému vznícení směsi ve válci benzínového motoru, které je nekontrolovatelné a pro motor může být smrtelné. Není tu externí činitel, který by odstartoval pracovní dobu - motor je stále normálně čtyřdobý -, ale pořád je tu potřeba moment vznícení přesně určit, což je náročné.
Výsledkem je větší efektivita spalování (mluví se o 50 %), což s sebou přináší nižší spotřebu paliva, a také nižší emise a vyšší výkon. Zkrátka, motor HCCI by mohl být spojení toho nejlepšího z několika různých koncepcí. Jestli se ho ovšem dočkáme v běžném prodeji, zatím nechceme předjímat - je to právě komplikovanost
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Spotřeba - a jiné
dufam ze to tu este nie je
http://www.autoforum.cz/technika/otacky ... ni-a-proc/
http://www.autoforum.cz/technika/otacky ... ni-a-proc/
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Spotřeba - a jiné
Tenhle "nejnovější" nápad pamatuji už z doby, kdy cena benzínu v bývalé ČSSR najednou poskočila z 2,40 Kčs na 4,30 Kčs (pravda, přitom byla zároveň zrušena silniční daň). Tehdy se psala léta sedmdesátá.Misojogi píše:najnovsi napad na setrenie - rovnomerne molekuly
http://blogchanie.com/frfl/cz/autocar/? ... eadbit.biz
http://cz.fuelfree-pro.com/?&TID=59C97E ... 16CD9&c=sk
Re: Spotřeba - a jiné
Z článku: "Málo plynu, málo efektivity".Misojogi píše:dufam ze to tu este nie je
http://www.autoforum.cz/technika/otacky ... ni-a-proc/
Ano, tohle je hlavním motivem downsizingu: nacpat do velkého auta neadekvátně malý motor, aby byl řidič nucen "jezdit s hodně plynem". On to sice dnes, v době elektronicky ovládaných škrticích klapek, nevnímá, ale tak tomu prostě je. Problém je "pouze" v tom, že takový vůz nemá už žádnou výkonovou rezervu k řešení krizových situací prudkou akcelerací.
Re: Spotřeba - a jiné
Pochybujem, že ten článok celý prečíta, pochopí a ešte k tomu sa podla neho zariadi, nejaká viac než mizivá časť potenciálov. Ja som skúsil prvé aj druhé (nepodarilo sa), no rozhodne som nemal úmysly sa ním zariadiť, aj keby sa mi pošťastilo (záujmovo celé čítať a chápať, ktorým smerom zmeniť jazdný štýl).
2) &Hentie magnety si tiež pamätám, aj keď asi "iba" 20 rokov, stále rovnaká propagačná sračka (+ vraj "blog autohackera pro auta a lide"; iné články už Petr Drive Brno nemá, okrem tejto jedinej témy), aj s ich diskusiami desaťročia kopírovanými zo zahraničného zlatého archívu, na akože naše pomery.
Hoci jeden príspevok sa im tam prepašoval s čarom nechceného, ktorý vystihuje celú podstatu zázraku (skopírované presne zo stránky):
"Aleš Horvát
22.09.2017 13:05
Павел
TO JE TEDA SÍLA! A co když obyčejné magnety zafixovat lepicí páskou? Bude to fungovat?"
Vladislav Doležal
22.09.2017 14:19
Павел
Raději zafixuj lepicí páskou sebe
2) &Hentie magnety si tiež pamätám, aj keď asi "iba" 20 rokov, stále rovnaká propagačná sračka (+ vraj "blog autohackera pro auta a lide"; iné články už Petr Drive Brno nemá, okrem tejto jedinej témy), aj s ich diskusiami desaťročia kopírovanými zo zahraničného zlatého archívu, na akože naše pomery.
Hoci jeden príspevok sa im tam prepašoval s čarom nechceného, ktorý vystihuje celú podstatu zázraku (skopírované presne zo stránky):
"Aleš Horvát
22.09.2017 13:05
Павел
TO JE TEDA SÍLA! A co když obyčejné magnety zafixovat lepicí páskou? Bude to fungovat?"
Vladislav Doležal
22.09.2017 14:19
Павел
Raději zafixuj lepicí páskou sebe
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Spotřeba - a jiné
Tak tento příspěvek nejspíše rychle zmizí. Ony ty weby šmejdů přece jen někdo čas od času "spravuje" - ve smyslu, že je čistí od nepohodlných příspěvků (osobně vyzkoušeno, byť jinde).
Re: Spotřeba - a jiné
To áno... hoci obidva citované príspevky si tam najskôr dali sami; pre potvrdenie podozrenia som im tam skúšal niečo napísať aj v ich kostrbatom gramatickom štýle, a príspevok vôbec nezobrazilo. Kde to ten Mišo vyhrabal... nejaká stránka si ich dala ako banner?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Spotřeba - a jiné
ano, autoforum.cz to malo ako bannernejaká stránka si ich dala ako banner?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Spotřeba - a jiné
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/nem ... -s-euro-5/
neuveritelneCo je bizarní, podle měření UBA navíc jsou auta plnící normu Euro 3 ve skutečném světě čistší než ta plnící normy Euro 4 a 5, a ani auta s normou Euro 6 by se reálně nevešla do limitu NOx v normě Euro 3.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Spotřeba - a jiné
Mě to naopak vůbec nepřekvapuje...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90