Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

hanzw

Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

Zdravím,

před nedávnem jsem si pořídil starší Škodu Octavia II 1,9Tdi. Najeto 283 000Km. Vsechno šlape jak má, prostě žádný problem.

Nyní Však musím řešit výměnu oleje, jelikož je to již rok od poslední výměny (dle štítku na dveřích). Navíc je toto doporučováno při pořízení strašího vozu.

Teď samotný dotaz původní (součastný) olej je OMV BIXXOL extra 10W-40 ten bych chtel vyměnit za Castrol EDGE FST 5W-30 (plně syntetický). Otázkou je je tato výměna vhodná? Nepokazím tím neco? Dle štítku a štítku pod štítkem tam původní majitel lil vždy jen ten OMW BIXXOL...

Dík za rady chlapi

Honza
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

Dle toho OMV oleje ten motor pravděpodobně není PD, nemá DPF a nebyl provozován v režimu prodloužených intervalů výměny oleje. Je to tak? Pokud ano, tak proč zrovna tento Castrol?
Chce to více informací.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
e1H

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od e1H »

10W-40 nie je práve ideálna viskozita pre motor s turbom, ale ak prevládajú dlhé trasy, tak môže byť. A v takom prípade by som zostal u oleja na ktorý sa jazdilo doteraz.
Ak sa zmení režim prevádzky, tak bude lepšie zmeniť aj viskozitu oleja. Ideálny olej bude 5W-40-ka so schválením VW 505.01, alebo 5W-30 so schválením VW 507.00. Oba meniť najneskôr po roku alebo odjazdení 15 tisíc km, podľa toho, čo nastane skôr. Ak budú prevládať krátke trasy, časté studené štarty, alebo vysoká záťaž motora, tak sa doporučuje interval skrátiť na 10 tisíc km.
Značku oleja viacmenej netreba riešiť, akurát by som sa vyhýbal Magnatecu.
S olejom samozrejme treba vymeniť aj olejový filter. Tam by som sa držal niečoho z osvedčenej trojice originál/MANN/Bosch, podľa ceny a dostupnosti.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

e1H píše:10W-40 nie je práve ideálna viskozita pre motor s turbom, ale ak prevládajú dlhé trasy, tak môže byť. A v takom prípade by som zostal u oleja na ktorý sa jazdilo doteraz.

O koncernových vozech nemám nejlepší přehled, ale vypadá to, že v Octavii II 1,9 TDI byly pouze motory PD. V tom případě to jezdilo na olej nesplňující normu VW 505.01.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Colommbo »

Jezevcik píše:...vypadá to, že v Octavii II 1,9 TDI byly pouze motory PD. V tom případě to jezdilo na olej nesplňující normu VW 505.01.
Eppur si muove... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

Colommbo píše: Eppur si muove... :D
Odvolej!
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od jerome »

Jezevcik píše:O koncernových vozech nemám nejlepší přehled, ale vypadá to, že v Octavii II 1,9 TDI byly pouze motory PD. V tom případě to jezdilo na olej nesplňující normu VW 505.01.
Ale podla toho co sa pise tu Octavia II mas skvely prehlad o koncernovych autach :mrgreen: :wink:
Otazka mozno na dlhsiu debatu potom znie preco pouzivanim oleja bez schvalenia pre PD motor ide bez problemov :?: :idea: (samozrejme ak sa ten OMV pouzival dlhsiu dobu)
A hanzw asi najrozumnejsie bude chytit sa rady od e1H :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Návštěvník »

hanzw píše:Najeto 283 000Km. Vsechno šlape jak má, prostě žádný problem.
Neznáme však historii, třeba je po několika opravách.
hanzw píše:Dle štítku a štítku pod štítkem tam původní majitel lil vždy jen ten OMW BIXXOL...
Také jsem dost dlouho používal štítky, kterých jsem měl zásobu, ale jen proto, abych měl kam zapsat km a datum. :lol:
hanzw

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

No jezdím převážně krátké trasy 10 - 20Km. Sem tam delší...Ano auto nemá filtr pevných částic. Octavia II je z roku 2006. Olej mi koupil bratr - udajne vybiral podle nejake tabulky na Castrol. Uplná specifikace toho oleje je: http://www.motostar.cz/cz/eshop/9934-ca ... oCxdzw_wcB

Jde mi spíš o to jestli to jde použit, pokud ano jestli tim neco nepos..u
Jinak dik za rady ohledne značky olejoveho filtru.

Ještě dotaz ohledne vymeny oleje. Je lepší menit olej až po zahřatí motoru, nebo za studena?

Jo ještě chci dodat, že chci pro svoje auto to nejlepší :-) Hlavně kvalitní olej a klidne ho budu menit i co půl roku, hlavne aby vsechno šlapalo. Nejde mi o to šetřit na tak duležitých věcech jako je olej :wink:

dik

H.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Colommbo »

Tím Castrolem, když už jej máš, nic nepose*eš, normu plní, jen se může trochu zvednout spotřeba oleje a motor může být hlučnější. A olej měnit zásadně zahřátý (horký, přinejhorším teplý) a co nejdříve po vypnutí motoru, kdy nečistoty v oleji nejsou ještě usazené. Studený opravdu jen v nouzi.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
hanzw

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

Nebo mi prostě poraďte co nejlepšího tam nalit :-) ja si klidne nechám poradit :-)
šulda

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od šulda »

VW 505.01 5W40 s výměnou po 10tkm. Jinak se tu stačí rozhlédnout, tohle je další téma navíc (zbytečně), třeba kousek pod tvým je Olej pre VW 1.9TDI PD pak TDI PD - olej VW505.01 atd. opakuje se to pořád dokola :wink:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

Byl bych shovívavější. Myslím, že pojem PD a nějaké VW normy toho hanzovi moc neříkají. Aspoň jsme se dozvěděli, že tomu slavnému systému čerpadlo - tryska chutná i ten nejobyčejnější olej :)
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
hanzw

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

co je to PD :-) sorry ale nerozumim vsemu
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Colommbo »

Systém vstřikování čerpadlo-tryska (Pumpe-Düsse), jeden ze starších systémů koncernu, má speciální VW olejovou normu 505.01... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět