Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Honza2111

Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Honza2111 »

Zdravím,
budu měnit olej v Octavii 1, 92 kW, najeto poctivých 207 tis. Roční nájezd cca 10 tis. km. Převážně kratší trasy do práce, cca 13 km jedna cesta po okreskách do 2500 otáček, žádné vytáčení studeného motoru. Olej měním po roce a tedy po cca těch 10 tis. km vč. filtru (origo Škoda, alespoň doufám, nechávám to dělat v origo servisu Škoda, olej vlastní).
V návodu předepsaná norma VW 502.00 (do teď jsem dával Total nebo Finu 504.00 5W-30). Olej jsem bral od známého, co dělá pro ofiko distributora Totalu, na jeho doporučení.
Řekl jsem si však, že bych chtěl znát názor i jiných. Více jak týden tedy ležím na internetu a pročítám různé články a fóra pro insipraci. Mám plnou hlavu imformací, ale...

- Dodržení VW normy je základ (to jsem věděl, ale ten známý říkal, že 502.00 mohu 504.00 nahradit).
- Pro mé ježdění bude lépe vyhovovat 5W-40 (při 5W-30 jsou více slyšet ventily). OK?
- Proč nelze (Pitris nedoporučoval) použít olej s Acea C3, když splňuje normu VW 502.00? Můj favorit Total Quartz Ineo MC3 5W-40, WV 502.00.
- Dobré oleje jsou prý s estery (jaký)? Hodně doporučované oleje jsou Mobil, Millers Oils... Motul je prý také dobrý (neslyšel jsem o něm).

Co tedy zvolit?

Omlouvám se za sloh a děkuji za odpovědi.

Honza

Nevím jestli olej koupit z e-shopu, máte nějaký ověřený, kde je "jistota", že se nekoupí padělek?
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Jezevcik »

Olejů s normou VW 502.00/ACEA A3/B4 je taková spousta, že bych se vykašlal na estery a C3 a lil tam dle sympatií něco přiměřeně drahého a raději zkrátil interval.
Někdo však bude mít třeba jiný názor.
Norma C3 je s plnohodnotnou ochranou motoru (srovnatelnou s A3/B4) až od verze C3 - 10 a výše, což výrobci často neuvádí a dnes už snad ani uvádět nemají.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Honza2111

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Honza2111 »

Zkrátit interval i pod 10 tis.? C3-10 - ta desítka znamená od roku 2010? Olej s C3 může motoru nějak ublížit,? V návodu je psáno pouze VW 502.00, ani viskozita, ani SAE. Myslel jsem, že když je to výkonější specifikace, že je lepší než A3. Bylo zde psáno, že

Tím pádem od prosince 2012 může být VW 502.00/505.00 vyráběno pouze jako olej typu "high SAPS" (bez ACEA C3) a pouze 502.00/505.01 nebo 504.00/507.00 mohou být moderně vyráběny uváděny jako "lower SAPS" oleje. a dále Ovšem reálná interpretace nových ACEA pravidel je vždy jak je možno vidět jiná a nejednotná, proto se nadále na trhu setkáváme a budeme setkávat se špatnými a již reálně výrobně nemožnými specifikacemi, které jednoduše řečeno "nejdou dohromady" (Třeba populární ACEA C3 + VW502.00 / 505.00 / VW505.01 je již nemožné). Ale třeba ten Total Ineo MC3 má psané normy ACEA C3 + VW502.00 / 505.00 / VW505.01.

Tomu nerozumím. Je tedy pouze chyb výrobce olej, že uvádí ACEA C3 s normou VW 502.00?

Vím, že je to staré auto na ježdění jen do práce, ale i tak ho mám rád (auta mám rád obecně) a snažím se mu dopřát dobré věci - náhradní díly originál nebo jen top druhovýroba.

Proto bych rád trochu více pronikl i do problematiky olejů - více než jen norma výrobce, viskozita a SAE a podle toho i do budoucna volil vhodný olej, byť i o něco dražší a svýměnou ne více jak 10 tis. km.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od jerome »

Honza2111 píše:Je tedy pouze chyb výrobce olej, že uvádí ACEA C3 s normou VW 502.00?
Nie je to chyba vyrobcu. Ten olej sa da podla vyrobcu pouzit jak do benzinovych motorov (502.00) tak i pre diesle s DPF filtrom (ACEA C3) Ak je toto na obale smelo donho. Akurat ze je kopec olejov s 502.00 bez C3 ktoru ty do benzinu nepotrebujes príklad Mannol Elite tj full saps. A dokonca s API SL ktora je vhodnejsia do starsich rocnikov :wink:
Honza2111 píše:Proto bych rád trochu více pronikl i do problematiky olejů - více než jen norma výrobce, viskozita a SAE a podle toho i do budoucna volil vhodný olej, byť i o něco dražší a svýměnou ne více jak 10 tis. km.
Na toto sa vyprdni lebo uvidis to, ci chces alebo nie, po case skratis ten 10tis. interval :mrgreen: :lol:
p.s. osobne by som tam ten Total Quartz Ineo MC3 nedal ked Total tak asi Quartz 9000
Naposledy upravil(a) jerome dne pon úno 08, 2016 6:58, celkem upraveno 1 x.
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Návštěvník

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Návštěvník »

Je vidět, že jsi moc nestudoval, když sis nevšiml např. tohoto vlákna
http://www.oleje.cz/forum/vw-audi-skoda ... t5997.html
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od lengy60 »

Opravdu moc nerozumím tomu,proč dávat do motoru olej 5W-30,když se do něj v době výroby dávala 5W-40 a navíc má motor najeto 200 tis. :shock: Mám trošku pocit,že se občas směšuje úroveň aditivace oleje s jeho viskozitou.Dle mého skromného soudu je totiž snaha výrobců nahradit poctivý olej řidšími(k vůli spotřebě paliva)a dohnat to aditivačními balíky.Takže je fajn,že olej 5W-30 se specifikací C3-10 nebo C3-12 poskytne motoru stejnou ochranu jako olej 5W-40 s A3/B4,ale samotná viskozita je někde malinko jinde.Ostatně se tady nedávno řešilo,když uživatel použil olej 5W-40 s C3-10 místo oleje 5W-40 s A3/B4 a jaksi to nebylo to pravé ořechové. :? Pokud tedy neřešíš úsporu paliva v řádech mililitrů,tak bych vnořil do motoru "normální" olej 5W-40 a pokud chceš mermomocí Total,tak Total Quartz 9000 5W-40.Jsou však i jiné a velmi dobré oleje jako například Sunoco Synturo Gold 5W-40 http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/2 ... D-5W-40-5L
nebo Yacco,Elf ....já mám momentálně v motoru Yacco Lube FR 5W-40 https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... R-5W-40-5l
A nejlepší pro motor je včasná výměna jak píše kolega,tedy v tvém případě bych měnil max. po 8 tis.Ono se za těch 13 km jízdy motor opravdu moc neprohřeje,zejména v zimě.A taky bych motor(po prohřátí)pořádně roztočil,abys vyhnal pavouky a nazadělal si na problém se zvýšenou tvorbou karbonu. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od NOVON »

honza: Do 1.8 20V jednoznacne 5W-40 nebo i 10W-40 s VW normou 502.00.Neni potreba vice spekulovat.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Návštěvník »

Ano! :wink: Jen to doplním: a vyhnout se API SM.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Pitris »

Honza2111 tady odpověď už dostal - může použít i C3, ale pro jeho motor bude vhodnější olej "jen" VW502.00 a kvůli jeho jízdním podmínkám 5w40 s výměnou po max! 10-ti tkm. Je to starší benziňák a právě proto bych tam nedával nový olej pro filtr pevných částic bo tyto oleje mají prioritu emise. Ono je fakt rozdíl mezi (jak zde onehdá napsal tuším že Colommbo) dát do motoru to nejlepší a pro motor to nejlepší....
A pokud by fakt chtěl Honza2111 to nej, tak olej A3 5(10)w40 s estery a měnit po 8-i tm protože krátké jízdy jsou největším "zabijákem" oleje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
alda147

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od alda147 »

koukám že některé oleje přechází z SM na SN a to rapidně.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Pitris »

alda147 píše:koukám že některé oleje přechází z SM na SN a to rapidně.
A jen houšť. Tak jak byl kvalitativní propad (z hlediska mazání jako takového) u SM oproti SL, tak SN je už zase (z důvodu novějších aditiv) ve svých SAE a ACEA třídách solidní oil....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Honza2111

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Honza2111 »

Včera jsem ještě sjížděl internet a hledal oleje, a tady je výsledek (ještě budu pokračovat). Vše VW 502.00, ACEA A3, API SL (někde API SM, SN/SM) - čerpáno z e-shopů, technické listy jsem zatím u všech nehledal.

Elf Evolution 900 NF
Shell Helix Ultra (SM)
Millers Oils Trident
Mobil 1 New Life (SN/SM)
Mobil Super 3000 X1 (SM)
Total Classic
Total Quartz 9000 (SM)
Total Quartz Energy 9000 (SM)
Millers Oils CFS (SM) - velký favorit, i přes tu cenu a API SM :wink:
Yacco Galaxie GT (bohužel API SN, ale PAO a ester)

Ještě budu pátrat.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Jezevcik »

Honza2111 píše: Yacco Galaxie GT (bohužel API SN, ale PAO a ester)

Ještě budu pátrat.
Proč bohužel?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Jezevcik »

Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Honza2111

Re: Olej Octavia I 1.8 20V proč ne Acea C3

Příspěvek od Honza2111 »

Bohužel beru zpět :D
Odpovědět