Lambda sonda
Moderátor: Colommbo
Re: Lambda sonda
Pokud se budeš pohybovat v jistém rozmezí a budeš měnit výstupní napětí z lambdy, tak opravdu změníš chování ŘJ množství vstřikovaného benzínu. Samozřejmě se všemi důsledky.
Re: Lambda sonda
ktore mas na mysli?Samozřejmě se všemi důsledky.
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Lambda sonda
Tyhle:Misojogi píše:ktore mas na mysli?Samozřejmě se všemi důsledky.
Proč je nutno znovu a znovu vysvětlovat něco, co tu někdo už dostatečně jasně napsal?Koliesko píše:1. RJ je nastavena pre konkretny typ lambda sondy, starsie auta zvycajne mavaju napatovu lambda sondou, ktora generuje napatie od 0,2 do 0,8 Voltov, vyssie napatie RJ vyhodnoti ako chybnu lambda sondu. Motor sa moze dostat do nudzoveho rezimu (v lepsom pripade) alebo vobec nemusi fungovat (v horsom pripade)
Inak, niesom sice odbornik na lambda sondy, ale nepocul som o l. sonde, ktora standartne generuje vyssie napatie ako je 0,8 volt. Aj keby, tak zase plati bod 1.
Viem ze existuju este lambdy odporove, tie menia odpor, negeneruju ziadne napatie.
2. spalovanie chudobnej zmesy ma za nasledok vyssie teploty v spalovacom priestore a tym moze dojst az k roznym poskodeniam motora.
3. pre spravnu cinnost katalizatora, je nutna podmienka, aby lambda = 1
4. nerozumiem co stym ma cidlo klepania (=nic)
5. na vykon si nemyslel? Keby si stale spaloval chudobnu zmes, tak by ti zase chybal vykon motora.
Re: Lambda sonda
Skoč si do tématu HHO, tam jsem to nastínil. Jinak HHO bez právě této úpravy nemá smysl!
Re: Lambda sonda
no ano ale napadlo mi ze je to prave naopakskodovkar píše:Skoč si do tématu HHO, tam jsem to nastínil. Jinak HHO bez právě této úpravy nemá smysl!
a sice ze realna uspora pri HHO nespociva v pridavani HHO ale prave v tom ochudobneni zmesi
a ze to staci ochudobnit zmes a vobec netreba HHO
pochopil som to spravne ?
inak kamarat ktory si na tom chcel rozbehnut podnikanie to napokon vzdal kedze mu to nefungovalo ani na jeho vlastnom aute
ale stale pripustam ze to len nevedel rozbehat
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Lambda sonda
Proč se stále domníváš, že dokážeš sám vymyslet něco, co nezvládly finančně a technicky dokonale vybavené výzkumně vývojové týmy předních světových automobilek? Ono je totiž prakticky vše již prozkoumáno, jenomže většina z toho je v praxi nepoužitelná. Zdejšími příspěvky jen dokazuješ, že jsi vůbec nic nepochopil.Misojogi píše:...
no ano ale napadlo mi ze je to prave naopak
a sice ze realna uspora pri HHO nespociva v pridavani HHO ale prave v tom ochudobneni zmesi
a ze to staci ochudobnit zmes a vobec netreba HHO
Re: Lambda sonda
praveze sa to cez moje otazky snazim pochopit
vdaka vsetkym za vysvetlenie
vdaka vsetkym za vysvetlenie
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Lambda sonda
Na starom aute mi raz vyrazne stupala spotreba. A trochu oslabol tah motoru. Na pocitaci nezistili nic [co ma dost prekvapilo]. Aj ked vsetko naznacovalo tomu, ze lambda ide do vecnych lovist. Tak som sa rozhodol, ze ju vymenim, aj ked neviem urcite, ze je to kvoli nej. Kupil som univerzalnu Bošku, napojila sa a... Auto zacalo jazdit ako jeden lusk.
No a teraz aktualne sa mi vratila tato tema a zrovna riesim lambda sondy na druhom aute. Su tam dve. Auto zacalo zrat trochu viac benzinu [aj ked pri tom aute je spotreba obrovska aj pri beznej prevadzke, takze toto bolo relativne nebadatelne]. Co ma ale viac vydesilo, bol cierny kudel dymu pri riadnom zoslapnuti plynu a vytoceni motora do vyssich otacok. Motor sa evidentne aj prehrieval, ako keby isiel stale na sytic. V teplejsich dnoch to bolo neunosne a po vacsej zatazi uz zacali kolisat otacky a motor nemal vobec tah, ako keby isiel skapat. Zacal som sa problemu venovat. Tiez bola hned od zaciatku podozriva lambda. Kedze original pocitace na Jeep su na Slovensku len 3 a vsetky tri su odomna neskutocne daleko, pocitac som neriesil, zatial. Pozeral som dostupne lambda sondy v ponuke, rozhodol som sa, ze ich vymenim, aj ked neviem na sto percent urcit zavadu. Auto ma svoj vek a lambdu vymenit po tolkych km nie je na skodu tak ci onak. Pozeral v Jeep nahradnych dieloch - za jednu lambdu pytaju 140 Euro, to je 280 Euro za dve lambdy. Hladal som dalej. U nas v meste, znamy, co ma autosuciastky mi nasiel univerzalne Bosch lambdy [bez koncovky, len droty] za 70 Euro, za kus - to je 140 Euro za dve lambdy. U som sa dostal na polovicu ceny oproti originalnemu Jeep predajcovi [ktory ale tiez nepredava original Jeep lambdy, ale len druhovyrobu od externeho vyrobcu znacky Crown. Nakoniec som sa v jeden nudny vecer hrabal na ebayi a nasiel som Bosch lambda sondy priamo na moje auto [aj s koncovkami na drotoch] za cenu 30-35 Euro / kus. Predna stala tusim viac, ako zadna. Aj ked osobne si myslim, ze su obe rovnake, ale kupil som ich zvlast, pre istotu. Postovne z Ameriky ma sice vyslo dost vela, ale napriek tomu som dokopy za cely balik zaplatil rovnych 100 Euro, co je o 40 euro menej, ako za univerzalne Boschky od nas z mesta a je to skoro 3x menej, ako z "original" Jeepu.
Lambdy sice este neprisli, ale s autom uz sa odvtedy robilo. Pri povolovani zadnej lambdy som vytrhol cely kus katalyzatora aj s plechom. Neslo to povolit, pri zatazi povolil radsej plech, ako zavit. Ked to bolo uz vonku aj s plechom, tak vo zveraku uz to islo povolit, aby tyo slak trafilo. : ) Kus plechu so zavitom sa prizvaral naspat. Stare lambda sondy som na miesto zatocil spat, aby tam nebola zatial diera. Ale droty su uz vycvakane, takze lambdy teraz zapojene nie su, sluzia len ako upchavka diery, no. Teraz sice RJ hlasi Check Engine, ale bez lambda sond by mala fachcit v nejakom defaultnom rezime, cize miesat zmes bez reakcie od lambda sond. Nechcel som s tym moc behat, kym nepridu nove lambdy, ale nedalo mi to. Bol som to vcera vyskusat. Auto jazdilo ako jedna basen, prestalo sa prehrievat, tah bol dobry a z vyfuku nesiel ziadny dym, ani ziadne cierne prskance, nic. Skusal som ho aj roztahovat trosku do otacok, nekurilo to moc a aj tah v poriadku. Teraz uz viem na 99%, ze to boli fakt lambdy a zostava uz len dufat, ze nove, ked pridu - budu OK a po osadeni bude auto jazdit dobre, aspon tak dobre, ako jazdilo s odpojenymi lambdami.
Dve skusenosti:
1. jedna lambda, aj ked nemusi byt uplne po smrti, staci, ak uz meria trochu horsie - vie narobit celkom velku sarapatu s normalnym chodom motora. bezny uni pocitac nemusi hned ukazat chybu a clovek potom hlada a nevie co...
2. nekupujte od slovenskych predajcov "originalnych" dielov, pretoze tu chce kazdy rychlo zbohatnut, nahadzuju si na veci minimalne 100% rabat a predavaju v chudobnej krajine to iste, ako v bohatej krajine kupite za tretinu ceny.
[cez ebay som kupoval uz kopu veci, aj ked som bol zo zaciatku skepticky a neveriaci - vzdy spokojnost. ak vam diel pride a medzicasom zistite, ze ho uz nepotrebujete, poslete ho naspat a vratia vam prachy bez otazok - toto na slovensku nie vzdy funguje]
No a teraz aktualne sa mi vratila tato tema a zrovna riesim lambda sondy na druhom aute. Su tam dve. Auto zacalo zrat trochu viac benzinu [aj ked pri tom aute je spotreba obrovska aj pri beznej prevadzke, takze toto bolo relativne nebadatelne]. Co ma ale viac vydesilo, bol cierny kudel dymu pri riadnom zoslapnuti plynu a vytoceni motora do vyssich otacok. Motor sa evidentne aj prehrieval, ako keby isiel stale na sytic. V teplejsich dnoch to bolo neunosne a po vacsej zatazi uz zacali kolisat otacky a motor nemal vobec tah, ako keby isiel skapat. Zacal som sa problemu venovat. Tiez bola hned od zaciatku podozriva lambda. Kedze original pocitace na Jeep su na Slovensku len 3 a vsetky tri su odomna neskutocne daleko, pocitac som neriesil, zatial. Pozeral som dostupne lambda sondy v ponuke, rozhodol som sa, ze ich vymenim, aj ked neviem na sto percent urcit zavadu. Auto ma svoj vek a lambdu vymenit po tolkych km nie je na skodu tak ci onak. Pozeral v Jeep nahradnych dieloch - za jednu lambdu pytaju 140 Euro, to je 280 Euro za dve lambdy. Hladal som dalej. U nas v meste, znamy, co ma autosuciastky mi nasiel univerzalne Bosch lambdy [bez koncovky, len droty] za 70 Euro, za kus - to je 140 Euro za dve lambdy. U som sa dostal na polovicu ceny oproti originalnemu Jeep predajcovi [ktory ale tiez nepredava original Jeep lambdy, ale len druhovyrobu od externeho vyrobcu znacky Crown. Nakoniec som sa v jeden nudny vecer hrabal na ebayi a nasiel som Bosch lambda sondy priamo na moje auto [aj s koncovkami na drotoch] za cenu 30-35 Euro / kus. Predna stala tusim viac, ako zadna. Aj ked osobne si myslim, ze su obe rovnake, ale kupil som ich zvlast, pre istotu. Postovne z Ameriky ma sice vyslo dost vela, ale napriek tomu som dokopy za cely balik zaplatil rovnych 100 Euro, co je o 40 euro menej, ako za univerzalne Boschky od nas z mesta a je to skoro 3x menej, ako z "original" Jeepu.
Lambdy sice este neprisli, ale s autom uz sa odvtedy robilo. Pri povolovani zadnej lambdy som vytrhol cely kus katalyzatora aj s plechom. Neslo to povolit, pri zatazi povolil radsej plech, ako zavit. Ked to bolo uz vonku aj s plechom, tak vo zveraku uz to islo povolit, aby tyo slak trafilo. : ) Kus plechu so zavitom sa prizvaral naspat. Stare lambda sondy som na miesto zatocil spat, aby tam nebola zatial diera. Ale droty su uz vycvakane, takze lambdy teraz zapojene nie su, sluzia len ako upchavka diery, no. Teraz sice RJ hlasi Check Engine, ale bez lambda sond by mala fachcit v nejakom defaultnom rezime, cize miesat zmes bez reakcie od lambda sond. Nechcel som s tym moc behat, kym nepridu nove lambdy, ale nedalo mi to. Bol som to vcera vyskusat. Auto jazdilo ako jedna basen, prestalo sa prehrievat, tah bol dobry a z vyfuku nesiel ziadny dym, ani ziadne cierne prskance, nic. Skusal som ho aj roztahovat trosku do otacok, nekurilo to moc a aj tah v poriadku. Teraz uz viem na 99%, ze to boli fakt lambdy a zostava uz len dufat, ze nove, ked pridu - budu OK a po osadeni bude auto jazdit dobre, aspon tak dobre, ako jazdilo s odpojenymi lambdami.
Dve skusenosti:
1. jedna lambda, aj ked nemusi byt uplne po smrti, staci, ak uz meria trochu horsie - vie narobit celkom velku sarapatu s normalnym chodom motora. bezny uni pocitac nemusi hned ukazat chybu a clovek potom hlada a nevie co...
2. nekupujte od slovenskych predajcov "originalnych" dielov, pretoze tu chce kazdy rychlo zbohatnut, nahadzuju si na veci minimalne 100% rabat a predavaju v chudobnej krajine to iste, ako v bohatej krajine kupite za tretinu ceny.
[cez ebay som kupoval uz kopu veci, aj ked som bol zo zaciatku skepticky a neveriaci - vzdy spokojnost. ak vam diel pride a medzicasom zistite, ze ho uz nepotrebujete, poslete ho naspat a vratia vam prachy bez otazok - toto na slovensku nie vzdy funguje]
Re: Lambda sonda
Tiez nie som odbornik, ale...
Motor prehrieva bohata zmes, nie chudobna. Bohata zmes je vela benzinu a malo vzduchu - benzin prehrieva motor, nie vzduch. [proste "ide na sytic"].Koliesko píše:2. spalovanie chudobnej zmesy ma za nasledok vyssie teploty v spalovacom priestore a tym moze dojst az k roznym poskodeniam motora.
Re: Lambda sonda
Odborník tedy rozhodně nejsi, poněvadž pak bys věděl, že pravdu má Koliesko!Tomas-SA píše:Tiez nie som odbornik, ale...
P.S.: A jezdit bez lambdy znamená rychle odrovnat katalyzátor.
Re: Lambda sonda
chudobna zmes znamena nadbytok vzduchu a prehrieva motorMotor prehrieva bohata zmes, nie chudobna.
pri bohatej zmesi sa cast paliva odpari a motor sa tak ochladi
http://forum.skodahome.cz/topic/36786-l ... obny-zmes/
http://automatizace.hw.cz/view.php%3Fci ... 2006061301
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Lambda sonda
http://sk.wikipedia.org/wiki/S%C3%BA%C4 ... ku_vzduchuMisojogi píše: chudobna zmes znamena nadbytok vzduchu a prehrieva motor
pri bohatej zmesi sa cast paliva odpari a motor sa tak ochladi
No OK, je to tak.
Len potom nechapem, ked nastartujem auto a ide mi na "sytic", aby sa skor zohrial motor, tak vtedy dava chudobnu zmes ? Ja som bol vzdy v tom, ze vtedy tam tlaci viac benzinu, aby sa motor zohrial.
Mne jak odisla lambda, tak zral ovela viac benzinu a prehrieval sa - tak jak to potom je ?
Re: Lambda sonda
Na "sytič" to jde při / po startu proto, aby se motor vůbec udržel v chodu - ne aby se dřív zahřál.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Lambda sonda
Ahaa, tak takto to teda jePitris píše:Na "sytič" to jde při / po startu proto, aby se motor vůbec udržel v chodu - ne aby se dřív zahřál.
Preco ale ked mi odisla lambda, tak motor zral prehnane moc benzinu a prehrieval sa ? Mal sa tym padom ochladzovat. Nie ?
Re: Lambda sonda
Proč se přehříval nevím ale když odejde lambda, tak se ŘJ přenastaví na nějaký "univerzální" režim, ve kterém musí být schopen motor nejenom jet zahřátý, ale musí jít i nastartovat. A tam potřebuješ víc benzinu, proto při provozní teplotě ho tam jde víc, a třeba na volnoběh jsou vyšší otáčky - a pak se to může na místě i přehřívat. Ale asi to zde někdo vysvětlí líp a polopatovněji, bo já a elektronika moc k sobě nepasuje - já tak ještě ten karbec a sytič - do kouzelné krabičky ala ŘJ už moc "nevidím".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF