Článek Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT v Praze vyjasňující mýty, které zahalují oblast výroby olejů.
Celý článekMotul 300V2 4T Factory line 10W-50 (1 l)
Vysoce výkonný olej vyvinutý pro "tovární týmy" a navržený pro maximální výkon, lepší ovládání prokluzu spojky a zajišťuje vynikající ochranu motoru a převodovky při jízdě ve všech typech extrémních podmínek.
Použití:
» Motul 300V2 4T Factory line 10W-50 je určený pro čtyřtaktní motory s nebo bez integrované převodovky a se suchou nebo mokrou spojkou.
» Závodní motory, které jsou provozovány ve vysokých teplotách od nízkých po vysoké otáčky: rychlostní motorky, MotoGP.
Vlastnosti:
» Olejový film má velmi nízký odpor při nízkých otáčkách.
» Zvýšení točivého momentu o 1 % ve srovnání s olejem 15W-60, který byl použit jako reference na motocyklu Honda 450 CRF na válcové brzdě.
» Zvyšuje točivý moment a umožňuje lepší akceleraci a lepší ovladatelnost motocyklu.
» Optimalizovaná kontrola prokluzu Test JASO T903 vyhodnocuje třecí výkon v kombinaci spojky a kapaliny v různém spektru rychlosti.
» Zlepšení tření o 2,3 % v porovnání s konkurenčním olejem 10W-50, co umožňuje lepší přenos výkonu a lepší kontrolu prokluzu v náročných podmínkách.
» Vysoká střihová stabilita olejového filmu.
» Test FZG (Technický institut pro studium převodů a pohonných mechanizmů) vyhodnocuje mazání a ochranu proti opotřebení na předem připraveném zatíženém převodovém soukolí.
» Je založený na inovativním balíku aditiv proti opotřebení prokázal velmi silnou střihovou stabilitu a výborné ochranné vlastnosti s jen 0,26 % opotřebením na 1 ozubení převodu ze 16, po 300 hodinovém provozu při 3000 ot./min.
» Nízký odpor olejového filmu při vysokých otáčkách. Zvýšení výkonu o 1,3 k při 14000 ot./min-1 ve srovnání s konkurenčním olejem 10W-50 na motocyklu Suzuki GSX-R 1000 cm3 na válcové brzdě.
» Zvyšuje výkon motoru a umožňuje rychlejší odezvu na plyn, vyšší provozní rychlosti při jízdě po rovině a v zatáčkách.
» Optimalizovaná odolnost vůči oxidaci a ochrana.
» Ještě čistější motor.
» Testovací metoda Panel Coker Test vyhodnocuje tendenci olejového filmu formovat úsady při kontaktu s rozpálenými povrchy (320 °C).
» Motul 300V2 4T Factory Line 10W-50 vykazoval velmi nízké úsady koksu a konkurenční olej 10W-50 předčil až o 7,6 %.
» Motul 300V2 4T Factory Line 10W-50 umožňuje zachovat výjimečně čistý motor a konstantní výkon během celého intervalu výměny.
» Testovací metoda PDSC (Tlakový diferenční kalorimetr) vyhodnocuje čas oxidace oleje vystaveného teplotě 210 °C a vysokému tlaku ve stabilní atmosféře.
» Motul 300V2 4T Factory Line 10W-50 vykazuje čas oxidace až 176,9 minut, čímž překonává referenční konkurenční olej 10W-50 až o 44%.
» Oxidační test Daimler vyhodnocuje oxidační čas oleje, který je vystavený kombinaci vysoké teploty (156 °C), toku vzduchu (10 l/h) a katalyzátoru.
» Motul 300V2 4T Factory Line 10W-50 vykazuje výjimečnou odolnost vůči oxidaci a zůstává na úrovni
výkonnosti 10W-50 během více než 168 hodinového cyklu, zatímco konkurenční referenční olej 10W-50 výrazně klesl na úroveň výkonnosti 10W-40.
» Motul 300V2 4T Factory Line 10W-50 umožňuje vyšší provozní teplotu bez snížení ochrany motoru.
Hmotnost | 1 kg |
---|---|
viskozita dle SAE | SAE 10W-50 |
Článek Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT v Praze vyjasňující mýty, které zahalují oblast výroby olejů.
Celý článekPokračování seriálu Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT v Praze o motorových olejích. Týkající se problematiky kvality základových olejů a jejich vlivu na kvalitu motorových olejů. Text je ke stažení také ve formátu PDF.
Již třetí pokračování seriálu Ing. Jaroslava Černého z VŠCHT v Praze o motorových olejích. V tomto díle se pan Černý zaměřuje na omyly související s označováním olejů. Text je ke stažení také ve formátu PDF.