došlo pre zážihové (benzínové) motory k sprísneniu maximálne povoleného množstva uhľovodíkov pre autá vyrobené/registrované po 01. 01. 2005, teda tie, ktoré už používajú OBD II pripojenie pre diagnostiku. Pôvodná hodnota 100 ppm je prísnejšia až o 40 %! Po novom nesmie mať motor viac než hodnotu len 60 ppm.
Jebajú furt do tých emisií, a ja sa na ulici každodenne dusím od naftových smradov, či idúc peši takmer každú druhú minútu od cigaretových. Oboje zároveň často i vidím, zamiešané do pôvodne +- čistého vzduchu. Kedy začnú merať aj tieto karcinogénne pouličné a susedsko-okenné emisie?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Myslim ze TDI ani jedno neprejde ved dieselgate . a pri 250000 km plus vykuchane dpf plus cip .
Ked klamali doteraz na emisiach klamu stale . Papier znese vela .
Práve to "tak ako sa má", začína pri neustálom sprísňovaní nadobúdať až čudné rozmery; hoci viem ako si to myslel.
Keď však má ísť prvotne o čistý vzduch bez prítomných jedov, prečo sa nesprísňujú normy aj na spaľovaný a vyfukovaný cigaretový/cigarový dym do povetria? Kadejaké ekvivalenty EGR, DPF, iné PF, výfukové systémy...
Tu by v prvej generácii postačilo, že horený a vyfukovaný dym sa nevzdiali na pol metra od dotyčného šíritela - výfuk prebiehajúci len v nejakej prenosnej celte, do sáčkov, či v príslušnom inhalačnom úbore https://www.imdb.com/title/tt0114069/me ... 2840688896
jerome píše:
bloke píše:Kedy začnú merať aj tieto karcinogénne pouličné a susedsko-okenné emisie?
Postačí keď konečne začnú na EK merať emisie tak ako sa má a hneď bude na cestách menej TDi a JTD smraďochov
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
tak doslo alebo nedoslo ku zmene emisnych predpisov dodatocne?
Neviete overit nikto?
lebo je to absurdne, clovek si kupi starsie auto podla norma Euro4 a na buduci rok ked pojde na emisnu tak neprejde len kvoli tomu ze povodnu normu Euro4 splna ale inovovanu Euro4 uz nie
Podla mna to narusa pravny princip retroaktivity
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Chlastá Čech a Japonec. Po nějaké době se pohádají, Japonec natáhne ruku, udeří a Čech padne. Po pěti minutách se Čech probudí a ptá se Japonce, jak to udělal. Japonec říká: „To bylo naše kung-fu“. Tak si připijou na zdraví, ale po půl hodině se zase chytnou, Japonec natáhne ruku, udeří a Čech padne. Po hodině se Čech probere a ptá se, jak to udělal. Japonec říká: „To bylo naše karate“. Tak si připijou na zdraví, po chvíli se zase pohádají. Čech vstane, udeří Japonce. Po třech měsících Japonce propustí z nemocnice. Když se potkají v hospodě, tak se ho Japonec zeptá, jak to udělal. Čech odpoví: „To bylo taky Vaše, hever od Mazdy“!
Pitris píše:Auto musí splňovat kritéria normy platné v době jeho homologace.
suhlasim
ale prave pokial som spravne pochopil tak tento princip je naruseny a od 1.1.2019 musi splnat PRISNEJSIE kriteria ako jeho povodna homologizacia, prave preto sa pytam lebo ma to sokuje (vid link co som dal) - povazujem to za nefer
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
Misojogi píše:Podla mna to narusa pravny princip retroaktivity
Možná by nebylo od věci začít se vyjadřovat věcně správně...
Inu dobře, arogance státní moci dostoupila maxima. Velice by mě zajímalo, kdo za tím stojí. Ale co z tohoto plyne? Neměj auto a nedotuj vypasené vepříky a nebo si kup starou hujdu a jezdi s ní tak dlouho, až opravy montážní pěnou nebudou stačit.