Změny v (auto)legislativě

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

dodatocna zmena emisnych limitov pre Euro 4?
došlo pre zážihové (benzínové) motory k sprísneniu maximálne povoleného množstva uhľovodíkov pre autá vyrobené/registrované po 01. 01. 2005, teda tie, ktoré už používajú OBD II pripojenie pre diagnostiku. Pôvodná hodnota 100 ppm je prísnejšia až o 40 %! Po novom nesmie mať motor viac než hodnotu len 60 ppm.
https://www.topspeed.sk/caka-vas-emisna ... fuku/15081
versus
https://autoride.sk/europske-emisne-nor ... o-ich-mame
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od bloke »

Jebajú furt do tých emisií, a ja sa na ulici každodenne dusím od naftových smradov, či idúc peši takmer každú druhú minútu od cigaretových. Oboje zároveň často i vidím, zamiešané do pôvodne +- čistého vzduchu. Kedy začnú merať aj tieto karcinogénne pouličné a susedsko-okenné emisie?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od jerome »

bloke píše:Kedy začnú merať aj tieto karcinogénne pouličné a susedsko-okenné emisie?
Postačí keď konečne začnú na EK merať emisie tak ako sa má a hneď bude na cestách menej TDi a JTD smraďochov :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:Postačí keď konečne začnú na EK merať emisie tak ako sa má a hneď bude na cestách menej TDi a JTD smraďochov :wink:
Ano :wink: Ale to by se ta autolegislativa musela dodržovat a ne obcházet :evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
rtsax
Příspěvky: 176
Registrován: úte srp 29, 2017 3:06
Bydliště: Hlohovec. SK

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od rtsax »

Myslim ze TDI ani jedno neprejde ved dieselgate . a pri 250000 km plus vykuchane dpf plus cip .
Ked klamali doteraz na emisiach klamu stale . Papier znese vela .
Peugeot 308 2.0 hdi 6AT 100kw olej : Mannol Diesel 5w 40 filtre pal-SC7052P, olej-SH4035P http://www.oilparameter.eu
DOPORUČENÁ MAZIVA V ROCE 2006 pre DW10BTED/FAP / RHR
0W40 / 5W40 /10W40 / 15w50 / 5W30 C2
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od bloke »

Práve to "tak ako sa má", začína pri neustálom sprísňovaní nadobúdať až čudné rozmery; hoci viem ako si to myslel.

Keď však má ísť prvotne o čistý vzduch bez prítomných jedov, prečo sa nesprísňujú normy aj na spaľovaný a vyfukovaný cigaretový/cigarový dym do povetria? Kadejaké ekvivalenty EGR, DPF, iné PF, výfukové systémy...
Tu by v prvej generácii postačilo, že horený a vyfukovaný dym sa nevzdiali na pol metra od dotyčného šíritela - výfuk prebiehajúci len v nejakej prenosnej celte, do sáčkov, či v príslušnom inhalačnom úbore https://www.imdb.com/title/tt0114069/me ... 2840688896 :twisted:
jerome píše:
bloke píše:Kedy začnú merať aj tieto karcinogénne pouličné a susedsko-okenné emisie?
Postačí keď konečne začnú na EK merať emisie tak ako sa má a hneď bude na cestách menej TDi a JTD smraďochov :wink:
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

dodatocna zmena emisnych limitov pre Euro 4?
tak doslo alebo nedoslo ku zmene emisnych predpisov dodatocne?
Neviete overit nikto?

lebo je to absurdne, clovek si kupi starsie auto podla norma Euro4 a na buduci rok ked pojde na emisnu tak neprejde len kvoli tomu ze povodnu normu Euro4 splna ale inovovanu Euro4 uz nie
Podla mna to narusa pravny princip retroaktivity
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Auto musí splňovat kritéria normy platné v době jeho homologace.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Jerry3 »

Misojogi píše:Podla mna to narusa pravny princip retroaktivity
Možná by nebylo od věci začít se vyjadřovat věcně správně... :twisted:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od skodovkar »

a pro některé i hever... :lol:

Chlastá Čech a Japonec. Po nějaké době se pohádají, Japonec natáhne ruku, udeří a Čech padne. Po pěti minutách se Čech probudí a ptá se Japonce, jak to udělal. Japonec říká: „To bylo naše kung-fu“. Tak si připijou na zdraví, ale po půl hodině se zase chytnou, Japonec natáhne ruku, udeří a Čech padne. Po hodině se Čech probere a ptá se, jak to udělal. Japonec říká: „To bylo naše karate“. Tak si připijou na zdraví, po chvíli se zase pohádají. Čech vstane, udeří Japonce. Po třech měsících Japonce propustí z nemocnice. Když se potkají v hospodě, tak se ho Japonec zeptá, jak to udělal. Čech odpoví: „To bylo taky Vaše, hever od Mazdy“!
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Misojogi »

Pitris píše:Auto musí splňovat kritéria normy platné v době jeho homologace.
suhlasim
ale prave pokial som spravne pochopil tak tento princip je naruseny a od 1.1.2019 musi splnat PRISNEJSIE kriteria ako jeho povodna homologizacia, prave preto sa pytam lebo ma to sokuje (vid link co som dal) - povazujem to za nefer
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od skodovkar »

Jerry3 píše:
Misojogi píše:Podla mna to narusa pravny princip retroaktivity
Možná by nebylo od věci začít se vyjadřovat věcně správně... :twisted:
Inu dobře, arogance státní moci dostoupila maxima. Velice by mě zajímalo, kdo za tím stojí. Ale co z tohoto plyne? Neměj auto a nedotuj vypasené vepříky a nebo si kup starou hujdu a jezdi s ní tak dlouho, až opravy montážní pěnou nebudou stačit.
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Brembo »

u nás su všetky zmeny a noveli na základe lobingu. Napríklad povinná výmena špz 3 x po sebe.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny v (auto)legislativě

Příspěvek od Pitris »

Ta další 'duchůplná' :) konverzace v Ostatním....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět