Změny v (auto)legislativě
Moderátor: Colommbo
Re: Změny v (auto)legislativě
Na většině mostů nad dálnicemi v DE mají pro tu bedýnku speciálně připravené místo.
V AT je dnes většina pravých svislých ráhen mýtných bran osazena "nosiči" techniky pro měření rychlosti, odstupu a "čtení" dálničních známek (včetně těch elektronických).
V AT je dnes většina pravých svislých ráhen mýtných bran osazena "nosiči" techniky pro měření rychlosti, odstupu a "čtení" dálničních známek (včetně těch elektronických).
Re: Změny v (auto)legislativě
Pokud někdo udržuje odstup výrazně menší, než je reakční doba člověka, tak to byl přestupek vždycky, jenom by ti idioti museli mít snahu něco s tím dělat a ne se blbě vymlouvat na chybějící legislativu. A speciálně na dálnici je to kontrolovatelné a vymahatelné velmi snadno.Pitris píše:https://www.garaz.cz/clanek/nedodrzeni- ... &source=hpskodovkar píše:....lepení se na prdel je tailgating.
Myšlenka dobrá, leč asi nerealizovatelná (resp. jak ?? u nás kontrolovatelná)....
Místo aby to udělali jako v německu (doporučena vzdálenost číselně odpovídající polovně rychlosti v km/h), tak zase vymýšlí kraviny.
Při 81 km/h musím držet odstup 1,3 sekundy. Při 130 km/h musím držet odstup 0,8 sekundy. V tom najde logiku pouze málokdo. Jednak se ty odstupy nedají v dnešním hustém provozu dodržet, jednak v některých situacích lze jet hodně bezpečně a přitom mít rozestupy kratší než 1 sekunda.
Ale zaplať bůh že je konečně napadlo, že ne rychlost, ale rozestupy jsou zásadní problém. Ještě tak 20 let a možná to doladí tak, aby to dávalo smysl.
Re: Změny v (auto)legislativě
To mi připomnělo "standardní situaci" , kdy čím jsou horší povětrnostní podmínky, tím pantátové a paňmaminky jedou sice pomaleji, bohužel však s o to menšími rozestupy. Přitom zpomalovat vůbec nemusejí, úplně by postačilo, kdyby prodloužili rozestupy.
Re: Změny v (auto)legislativě
Dnes jsem měl také "standardní situaci". Na cestě z Břeclavi do Uherského Hradiště docela zacpané, pořád se projíždí obcemi a mezi nimi klikaté cesty z poloviny s plnou čarou. Držel jsem si rozestup tak 1,5 délky vozidla. Asi to bylo moc, neboť mi tu mezeru docela často vyplňovali Octávie, Passaty a 1x Audi. Na 2x65km opravdu jiné značky ne.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Změny v (auto)legislativě
Na má slova vždycky dojde, bohužel.
Re: Změny v (auto)legislativě
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změny v (auto)legislativě
Zato já mám jasno
Re: Změny v (auto)legislativě
Já rovněž: řidičskému umění řidiček to rozhodně prospěje, už nebudou jezdit v takové křeči.
Re: Změny v (auto)legislativě
Nulový limti je totální nesmysl a lež, jelikož existuej přirozená hladina alkoholu v krvi a i abstinenti mají v krvi alkohol. Policií tolerovaná hladina 0,2 promile není žádná tolerance, ale korekce legislativy zcela urvané od reality.
Vliv alkoholu je individuální, nicméně z hlediska pravděpodobnosti účasti v nehodě:
do 0,3 promile je vliv prakticky nulový
do 0,5 promile je vliv zcela zanedbatelný vzhledem k ostatním faktorům
do 0,8 promile je vliv stále ještě hodně malý.
Problémem u menších hladin není samotná hladina, ale případná únava a kocovina pro předchozí pařbě, což hladina alkoholu sama o sobě nijak nepostihuje.
Vliv alkoholu je individuální, nicméně z hlediska pravděpodobnosti účasti v nehodě:
do 0,3 promile je vliv prakticky nulový
do 0,5 promile je vliv zcela zanedbatelný vzhledem k ostatním faktorům
do 0,8 promile je vliv stále ještě hodně malý.
Problémem u menších hladin není samotná hladina, ale případná únava a kocovina pro předchozí pařbě, což hladina alkoholu sama o sobě nijak nepostihuje.
Re: Změny v (auto)legislativě
0,24Shi píše:tolerovaná hladina 0,2 promile není žádná tolerance, ale korekce legislativy zcela urvané od reality.
Praktické testy prokázaly výrazné zlepšení řidičských schopností žen s "mírnou hladinkou" v palici.Shi píše:Vliv alkoholu je individuální, nicméně z hlediska pravděpodobnosti účasti v nehodě:
do 0,3 promile je vliv prakticky nulový
Re: Změny v (auto)legislativě
Proč to na východ od řeky Moravy jde
https://www.garaz.cz/clanek/slovaci-pri ... &source=hp
https://www.garaz.cz/clanek/slovaci-pri ... &source=hp
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změny v (auto)legislativě
Áno, ide to, ako vždy na papieri, v skutočnosti sa na 99% vecí dlabe, hlavne dohliadačmi nad bezpečnosťou, tí idú vždy "okolo" každého priestupku až prečinu poloslepí, bez zásahu - čo i len nahlásenia kolegom, zaznamenania, výstrahy, napomenutia ( - tie na druhej strane neaplikujú nikdy, keď sú rozkazom vyslaní vyberať do mešca nazbíjané výnosy v pascách na občanov...).
A to, aké pravidlá tu jestvujú, nevie už ani divá hus, píšu že povolený alkohol pre cyklistov prestane platiť, pretože sa "neosvedčil", ale v obciach im ostane povolený. Nuž doteraz som bol v tom, že táto novinka -nejaký rok stará- bola novo zavedená len pre cyklistov v obci (čo ma tiež vtedy dosť napružilo, aj s ich t.č. "osvedčenosťou".)
Detto rozostupy pre vozidlo s právom prednostnej jazdy, tiež sme boli cca pred rokom informovaní, že ide o novú povinnosť, a tu čítam, že stále žiadna neplatí.
Tak kto sa v tom má vyznať, keď nič nie je jasné ani nám vodičom vo vlastnom štáte (asi ani politickým legislatívcom). A moja najväčšia otázka je, ako sa z tohto má vysomáriť človek v rámci schengenských bezhraníc (kráčajúci, nemotor-jazdiaci, šoférujúci, parkujúci) v susedných a vzialených krajinách??!!
Asi nemožné, neverím, že Rakúšan, Maďar, Poliak, pozná všetky pravidlá príslušné pre premávku/výbavu v SR, rovnako Slovák v ČR, DE, FR, IT...
A to, aké pravidlá tu jestvujú, nevie už ani divá hus, píšu že povolený alkohol pre cyklistov prestane platiť, pretože sa "neosvedčil", ale v obciach im ostane povolený. Nuž doteraz som bol v tom, že táto novinka -nejaký rok stará- bola novo zavedená len pre cyklistov v obci (čo ma tiež vtedy dosť napružilo, aj s ich t.č. "osvedčenosťou".)
Detto rozostupy pre vozidlo s právom prednostnej jazdy, tiež sme boli cca pred rokom informovaní, že ide o novú povinnosť, a tu čítam, že stále žiadna neplatí.
Tak kto sa v tom má vyznať, keď nič nie je jasné ani nám vodičom vo vlastnom štáte (asi ani politickým legislatívcom). A moja najväčšia otázka je, ako sa z tohto má vysomáriť človek v rámci schengenských bezhraníc (kráčajúci, nemotor-jazdiaci, šoférujúci, parkujúci) v susedných a vzialených krajinách??!!
Asi nemožné, neverím, že Rakúšan, Maďar, Poliak, pozná všetky pravidlá príslušné pre premávku/výbavu v SR, rovnako Slovák v ČR, DE, FR, IT...
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Změny v (auto)legislativě
Já bych kvůli sobě nějakou toleranci přivítal, abych se nemusel bát dát si pivo po obědě. Na druhé straně bych se i s tím pivem do dnešní tolerance vešel, jenže obava tam je. Na třetí straně větší tolerance (třeba i 0,5 promile) je voda na mlýn ochlastům za volantem, což je nejděsivější. Začalo by se prostě jezdit více pod vlivem (a to 100%ně) a nerad bych narazil na nějakého vola, který "přece měl jen málo přes povolený limit". Takže se radši budu bát dát si pivo po obědě.Pitris píše:No nevím https://www.novinky.cz/domaci/clanek/od ... m-40276623
Naposledy upravil(a) Ital dne pon kvě 20, 2019 16:25, celkem upraveno 1 x.
Re: Změny v (auto)legislativě
fenomen doby-cim mladsie auto, tym vacsi "manazer" s tlf nalepenym na uchu...Pitris píše:Proč to na východ od řeky Moravy jde
https://www.garaz.cz/clanek/slovaci-pri ... &source=hp
bt uz ma kazde radio, v tom problem nebude.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30