Změny v (auto)legislativě
Moderátor: Colommbo
Re: Změny v (auto)legislativě
Že by blýskání na časy https://www.novinky.cz/krimi/491797-opa ... -auto.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změny v (auto)legislativě
Konečně! Když máš zbraň bez zbrojáku a ještě bys ji vzal mezi lidi a ohrožoval je, tak si to odskáčeš. Když řídíš auto bez oprávnění, tak obvykle jen bububu
Re: Změny v (auto)legislativě
Možná se fakt blýská na časy https://www.novinky.cz/krimi/492041-tri ... licii.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změny v (auto)legislativě
Ujel jim i s pichlou gumou..., hmm,...........
Re: Změny v (auto)legislativě
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změny v (auto)legislativě
Osobne bych zavedl povinne školení a prezkouseni ridicu civilních aut. Co 5let.
Jo,bylo by to uplatne ne vsak kazdy ma,, znamy,,. A pri kazdym vetsim přestupku i psychotesty. Kulata razitka se uz jen tak vochcat nedaj.
A hlavně by meli bejt vic dopravních policajtu, dozoru, mereni kde to ma smysl,.., policajty nesnasim, dopravni jsou výjimka.
Jo,bylo by to uplatne ne vsak kazdy ma,, znamy,,. A pri kazdym vetsim přestupku i psychotesty. Kulata razitka se uz jen tak vochcat nedaj.
A hlavně by meli bejt vic dopravních policajtu, dozoru, mereni kde to ma smysl,.., policajty nesnasim, dopravni jsou výjimka.
Re: Změny v (auto)legislativě
jsem od r. 1990 nezaregistroval.Pedro píše:...mereni kde to ma smysl
- BigBang
- Příspěvky: 1854
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Změny v (auto)legislativě
No právě, na smysluplných místech... Nicméně se připojuji k Pedrovi. Přezkoušení vč. řidičcký zk. jako na závěrečkách v autoškole + návštěva u opt. lékaře.
Kdyby obr. nefungoval, dejte vědět
No je to hezký s těma škodama a voláním chráničů k „odřenýmu nárazníku“, ale tohle třeba nevypadá zas tak tragicky a škoda pouze na golfu 120t Kčskodovkar píše:Pokuťok perlí
https://ekonomika.idnes.cz/nehody-dopra ... oprava_rts
Kdyby obr. nefungoval, dejte vědět
Naposledy upravil(a) BigBang dne ned pro 30, 2018 13:45, celkem upraveno 1 x.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Změny v (auto)legislativě
O tažným dále tady: tazne-zarizeni-t6746.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změny v (auto)legislativě
Samozřejmě, ceny oprav u nových aut bývají nehorázné.
Re: Změny v (auto)legislativě
Odtah autovraků z ulic. Já měl za to, že auto s propadlou STK nemá vůbec co pohledávat na veřejné komunikaci a hle! Půl roku zřejmě není problém
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/v ... nomika_rts
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/v ... nomika_rts
Re: Změny v (auto)legislativě
moze ochoriet , byt v zahranici atd majtel moze zomriet a dedicske konanie neprebehloPůl roku zřejmě není problém
Mne to skor pripada ako snaha o cim vacsiu sikanu, take zamotanie sa do siete predpisov ktore boli od sameho zaciatku nekoncepcne a preto sa to len stale viac zamotava
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Změny v (auto)legislativě
Ako s tými tehotnými ženami, ktorými štandardne argumentovali bezhlaví neukáznenci premávky, čo ich akútne privážali do pôrodnice každý deň, a ešte k tomu v kufri, keďže v ich kabíne žiadnu ženu nikto nevidel.
Tých odstavených áut poznám konkrétne prípady niekolko, ludia ich po úvodnej trpezlivosti cca pol roka+ bez povolení, začali postupne hlásiť na všetky možné oddelenia polície či úrady mesta-mestskej časti, kedy neprichádzalo k zmene - a výsledok je ten, že jeden vrak s EČV stojí na ulici bez zmeny a pokuty nemenne už od r. 2016, iný "len mesiace" dokonca s vytekajúcou kalužou oleja - oba nemajú ani platné PZP, ani TK, EK a majitelia sú živí a hybní.
Ďalšie prípady ak v takomto stave po mesiacoch odišli, tak len na základe vlastného rozhodnutia majiteľov, bez jedinej pokuty, hoci denne stáli aj v priestupkovej pozícii - kolesá na tráve, v protismere a pod. Možno sa len premiestnili zavadzať na iné ulice.
Nezaplatené PZP nezaujíma absolútne nikoho, zato nedostane v BA pokutu nikto, dokonca sa javí, že ani za nahlásené neplatné TK a EK. Čím viac porušení jedným vozom, tým vyšší ochranný faktor.
Neraz sú to autá z iných krajov SR, nepotrebné "parkujúce" odstavené na sídlisku zdarma, vodiči sa vozia inými pojazdnými, trebárs pridelenými na súkromné vozenie sa od miestnej firmy.
Pritom najlepšia prevencia s motívom urýchleného odpratania by bolo denné obdarúvanie pokutami za parkovací priestupok a tiež cyklické za ostatné (ekologické znečisťovanie, technické..). Tiež konečne prestať prehliadať celoročne neplatené parkovanie vybraných nepatričných vozov.
V iných častiach mesta podobné vraky aspoň po čase odtiahnu.
Tých odstavených áut poznám konkrétne prípady niekolko, ludia ich po úvodnej trpezlivosti cca pol roka+ bez povolení, začali postupne hlásiť na všetky možné oddelenia polície či úrady mesta-mestskej časti, kedy neprichádzalo k zmene - a výsledok je ten, že jeden vrak s EČV stojí na ulici bez zmeny a pokuty nemenne už od r. 2016, iný "len mesiace" dokonca s vytekajúcou kalužou oleja - oba nemajú ani platné PZP, ani TK, EK a majitelia sú živí a hybní.
Ďalšie prípady ak v takomto stave po mesiacoch odišli, tak len na základe vlastného rozhodnutia majiteľov, bez jedinej pokuty, hoci denne stáli aj v priestupkovej pozícii - kolesá na tráve, v protismere a pod. Možno sa len premiestnili zavadzať na iné ulice.
Nezaplatené PZP nezaujíma absolútne nikoho, zato nedostane v BA pokutu nikto, dokonca sa javí, že ani za nahlásené neplatné TK a EK. Čím viac porušení jedným vozom, tým vyšší ochranný faktor.
Neraz sú to autá z iných krajov SR, nepotrebné "parkujúce" odstavené na sídlisku zdarma, vodiči sa vozia inými pojazdnými, trebárs pridelenými na súkromné vozenie sa od miestnej firmy.
Pritom najlepšia prevencia s motívom urýchleného odpratania by bolo denné obdarúvanie pokutami za parkovací priestupok a tiež cyklické za ostatné (ekologické znečisťovanie, technické..). Tiež konečne prestať prehliadať celoročne neplatené parkovanie vybraných nepatričných vozov.
V iných častiach mesta podobné vraky aspoň po čase odtiahnu.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Změny v (auto)legislativě
Já jsem několik školení absoloval, lektory byli instruktoři autoškol. Stručně řečeno, z 95 procent ztráta čas pro drtivou většinu zúčastněných.Pedro píše:Osobne bych zavedl povinne školení a prezkouseni ridicu civilních aut. Co 5let.
Vzhledem k tomu jaká sorta lidí by to celé legislativně připravovala, tak by to byla jen další buzerace s nulovým přínosem pro bezpečnost.
Přezkoušení ?
a) Ze znalosti předpisů ? Takže se lidé budou biflovat kraviny, aby byli schopni odpovídat na otázky z testů pro autoškoly, jako např. (otázka č. 06060029):
Evidence údajů o řidičích je vedena v registru řidičů, jehož správcem je:
1) Obecní úřad obce s rozšířenou působností.
2) Policejní prezidium České republiky.
3) Ministerstvo vnitra.
b) Nebo z jízdy ? Něco jako jízdy v autoškole, kde vás vyhodí za přejetí plné čáry, když na zcela přehledném úseku předjíždíte cyklistu, který se kymácí do kopce, nebo když dostatečně nekroutíte hlavou, aby zkušební komisař nemohl tvrdit, že jste se nerozhlédl.
No ještě to tak. Proč si myslíte, že by dělali něco jiného a nějak jinak, než dělají dnes ? Mi na silnici nechybí víc policajtů, ale větší vliv dopravních psychologů na značení a silniční konstrukce. Dobře umístěná značka je mnohem levnější než policajt a taky zachrání víc životů než policajt.Pedro píše: A hlavně by meli bejt vic dopravních policajtu, dozoru, mereni kde to ma smysl,.., policajty nesnasim, dopravni jsou výjimka.
Jen pro ilustraci: Každý den několik dopravnách policajtů projíždí přes dálniční sjezd, kde je za stejné období dvakrát tolik nehod, než na jiném sjezdu stejné dálnice o kousek vedle. Proč nikdo z nich neřeší proč tomu tak je ? Protože náplní jejich práce není zvyšovat bezpečnost, ale rozdávat pokuty.
O co jde: Sjezd z dálnice je nepřehledný - přes protihlukovou barieru není vidět, že se zatáčka postupně utahuje, není tam ani značka doporučené rychlosti, ani nic jiného, co by řidiči včas napovědělo, že rychlostí 100 km/h to celé opravdu neprojede. Čistě formálně je tam už v zatáčce relativně nenápadná značka konec dálnice a tedy formální snížení rychlosti na 90 km/h, ale to je trochu málo důrazné varování a pro člověka jedoucího 130 km/h přichází poněkud pozdě. Takže je to místo, kde se minimálně část řidičů v praxi setká s dopady Kammovy kružnice přilnavosti o které se v autoškole samozřejmě nedozví.
A k tomu tady máte další testovou otázku pro autoškoly (otázka 11040008):
Protiblokovací brzdový systém (ABS):
1) vždy zkracuje brzdnou dráhu vozidla.
2) zajišťuje ovladatelnost vozidla při brždění.
3) nemění brzdnou dráhu, zvyšuje pouze ovladatelnost vozidla při brždění
Buď platí Kammova kružnice, nebo platí odpověď, která je oficiálně správná. Ovšem obávám se, že i protihluková bariera v oné zatáčce už ví, že ABS ovladatelnost zlepšuje, nikoliv zajišťuje ...
Pak tu máme testové otázky pro profesionální řidiče:
Vozidlo vybavené brzdovým systémem ABS:
1) Má zaručenou řiditelnost směru také při intenzivním brzdění.
2) Má zaručenou řiditelnost směru jen při intenzivním brzdění.
3) Má vždy kratší brzdnou dráhu než vozidlo bez ABS.
Já si pod "zaručenou říditelností vozidla" představuji něco úplně jiného.
K tomu dálničnímu sjezdu - stačila by na vhodném místě jedna pitomá dopravní značka s doporučenou rychlostí 70 km/h (náklady cca 10 000 Kč), tedy zlomek měsíčních nákladů na jednoho policajta, a zmizela by z dálnice D1 jedna past na cizince.
Jo, hlavně potřebujeme víc policajtů, to fakt něčemu pomůže ...
Re: Změny v (auto)legislativě
Psa taky necháš chcípnout doma do skončení dědického řízení? Snad se o něj postaráš Na STK může zajet s vozem každý, když má papíry a klíčky a ty by se snad něměly dávat do žádné úschovy, ale zůstávají v dosahu dědiců.Misojogi píše:moze ochoriet , byt v zahranici atd majtel moze zomriet a dedicske konanie neprebehloPůl roku zřejmě není problém
Mne to skor pripada ako snaha o cim vacsiu sikanu, take zamotanie sa do siete predpisov ktore boli od sameho zaciatku nekoncepcne a preto sa to len stale viac zamotava
Taky to občas v okolí vidím, zabírá to místo a servisy opravdu s velkou oblibu obestlávají své okolí autopolovraky. Sám jsem na to jednou volal MP.