Změny ACEA a API specifikací

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

francjin
Příspěvky: 21
Registrován: úte pro 25, 2018 11:31

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od francjin »

Zdravím a díky za vysvětlení. Pro atmosférický motor bez filtru pevných částic s nepřímým vstřikováním, s provozem 50% město+50%dálky mně tak vychází jako optimální olej A3, HTHS 3,6-3,9, SAPS 1,1-1,5, SL.Třeba MO Trident 5w40.
Co se týče benzínu, jak je to s biopřísadami? Mají "prémiové" benzíny (Verva, MaxxMotion) onu povinnou složku méně škodlivou pro motor? Myslím to, co se kromě benzínu samotného během studených startů dostává do oleje. Každopádně po léta přidávám VIF a asi na tom něco bude. Technik na STK prohlásil, že mám emise o polovinu menší než "moderní" turbomotory.
jf
Subaru Forester 2,0
Mitsibishi Lancer 1,6
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od Pitris »

Prosím, ať tu neplevelíme vlákno. Je to tady:
francjin píše:Pro atmosférický motor bez filtru pevných částic s nepřímým vstřikováním, s provozem 50% město+50%dálky mně tak vychází jako optimální olej A3, HTHS 3,6-3,9, SAPS 1,1-1,5, SL.Třeba MO Trident 5w40.
a3-vs-a5-t5990-19.html
francjin píše:Co se týče benzínu, jak je to s biopřísadami? Mají "prémiové" benzíny (Verva, MaxxMotion) onu povinnou složku méně škodlivou pro motor? Myslím to, co se kromě benzínu samotného během studených startů dostává do oleje. Každopádně po léta přidávám VIF a asi na tom něco bude. Technik na STK prohlásil, že mám emise o polovinu menší než "moderní" turbomotory.
stara-otazka-95-v-99-t878-97.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od bio »

Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od pepoh »

LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od bio »

https://www.api.org/-/media/Files/Certi ... 201020.pdf

od května 2020 nová kategorie pro benzíny - SP - s ohledem na LSPI efekt
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od bio »

bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od bio »

Průvodce oleji dle API / 2021/ anglicky
https://www.api.org/-/media/Files/Certi ... 201020.pdf
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od bio »

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od Pitris »

Ekolog řádí....:evil:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od Zajda »

Je teoreticky výkonnostní rozdíl mezi mid saps ACEA C3 a low saps C4?
Tedy jestli menší podíl popelnatých aditiv je jakože něčím kompenzovaný.

Třeba u oblíbeného Lubrizol zaklikávacího diagramu cokoliv eko nemá vliv na "opotřebení", což mi přijde pozoruhodné, ale moc tomu nevěřím :-)
https://online.lubrizol.com/relperftool/pc.html

Renault pro dCi s filtry už před léty přišel s RN0720, což jsou vždy xW30 C4 oleje.
Přemýšlím že příští výměnu použiju C3, pokud to nepožere moc oleje, což ještě nevím.
Beztak to na něj dosud jezdilo, který mechanik řeší nějaké Renault normy když má 1 až 2 sudy pro všechna auta :-)

Na druhou stranu jestli by to mělo být lhostejné co do ochrany mechaniky, zůstanu klidně u C4 a RN0720 normy.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od Mirec 29 »

Oleje "eko" ako ich tú mnohý volajú nie sú v ochrane proti opotrebovaniu nijak pozadu...ba naopak :idea: saps je prežitok doba pokročila...
C4 či C1 by som volil len v motore ktorý to požaduje (jaguár/land Rover/Renault atď)...ak nie zostal by som pri C2/C3.
Je treba len vhodný interval a o motor sa neboj :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od jerome »

Norma C4 bola vytvorená za účelom ďaľšieho zníženia emisií v novších vozidlách. Pokiaľ ti motor nejako dramaticky olej neberie, tak keby si aj použil C3 miesto predpísanej C4 nič sa nedeje. Či poskytuje C3 vyššiu ochranu oproti C4 ťažko povedať. Graf Lubizolu, ale hovorí jasnou rečou :) 8) Jak píše Mirec, pokiaľ zvolíš včasnú výmenu, nemusíš sa ničoho obávať,ani keď tomu grafu neveríš :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od Zajda »

Měním ve všech autech po 10 tis., u toho Renaultu 1.5 dCi jsem potřeboval olej vyměnit hned po pořízení tak jsem dal dle specifikace RN0720, což je vždy xW30 / ACEA C4.

Dle hrubšího projevu motoru než u mého veterána 1.9 TDI s rotačkou jsem si říkal, že příště zkusím třeba i 5W40 C3, jestli ho to neztiší.
Do stejného motoru bez filtru se totiž 5W40 doporučoval, ale samozřejmě žádný neexistuje v C4 specifikaci.
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od jerome »

Bárs ktorá xW30 umaže dieselový motor v pohode. Ak je teda v akom takom normálnom stave :mrgreen: Hrubší prejav možno súvisí aj od toho, ako sa o auto staral predchodca. Ak to flákal,tak možno mu už nepomôže ani svätená voda nie to 5W40 :mrgreen: Ale šak skúsiť môžeš,nič tým nepokazíš :wink: Niekedy dokonca stačí zmeniť značku oleja a hneď sa motor inak javí 8)
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Změny ACEA a API specifikací

Příspěvek od Mirec 29 »

Áno v podstate to isté len inými slovami :)
Do dízlaka sae 30 úplne stačí na akýkoľvek "drsný" režim. Do sae 40 nemá podľa mňa zmysel ísť pokiaľ motor olej nežerie v nadmernom množstve.... drsnejší prejav môže súvisieť aj s prechodom na iný olej...netreba sa zľaknúť a uvidíš neskôr... možno sa to upraví prípadne skús inú značku...C4 by som bez obáv nahradil C3 u staršieho auta... Keby si bol konkrétny čo si tam dal a čo tam bolo dalo by sa doporučiť niečo konkrétnejšie :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Odpovědět