Změna oleje 5w-30 vs. 5w-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od dany01 »

To Amatér: bol som dnes preventívne na geometriu, Mali tam inštalovanú stenu Shell kde bolo možno 10-12 typov oleja s dávkovacom, konvickami-viskozity od výmyslu sveta, bolo to zaujímavé.Som sa popýtal na názor aj reálnu skúsenosť. Zákazníkom štandardne ide Shell, a chalani z vlastnej skúsenosti a skúsenosti tých ktorí si nechali poradiť používajú Mobil 1 ESP 5W30 c3 pre diesel a ESP 0w40 pre benzíny na 15 tis km. Niektore autá majú vysoké nájazdy-spomenul 300 tis., a vyššie, bez problémov, spotreby oleja,atd. Na môj dotaz ohľadne použitia 50501 5w40 c3 do môjho motora, povedali-skúsili sme to,ale ten motor nemal dobrý zvuk, tak tam dali naspäť 5w30.
Keď robili v autorizakoch kde bol Shell, Castrol, tie si dávali len do starých aut, do novších si napriek možnosti mat lacno Shell, Castrol dávali privatne Mobil1.
Vyzerá ze mam vybrané, kúpim väčšie balenie-20 l, kde sa cena za liter zníži o cca 1,5 e dolu oproti kúpe menšieho balenia a mal by som vystarane. Je síce C2/C3 a nie čiste C3 ale to snáď nebude problem
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Pitris »

V C2/C3 problém není, bo to C3 říká že HTHS vyšší jak 3,5 mPa.s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

Jerry3 píše:
jerome píše:...5W30 používa ako LL olej na predľžený interval výmeny...
Aniž bych to zevrubně studoval, dovoluji si tipnout, že důvodem není samotná viskozita 5W30, ale snížená viskozita HTHS, která se vždy pevně váže na speciální honování válců. :idea:
@Jerry3
Nemohl bys to prosím trochu rozvést? Jak to myslíš s tím: "snížená viskozita HTHS, která se vždy pevně váže na speciální honování válců." - jakože se při výrobě motoru počítá s tím jaký olej (jakou "tlouštku" na steně válců zanechá)? Aby se tam jakože nebyla moc velká "mezera"?
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

dany01 píše:To Amatér: bol som dnes preventívne na geometriu, Mali tam inštalovanú stenu Shell kde bolo možno 10-12 typov oleja s dávkovacom, konvickami-viskozity od výmyslu sveta, bolo to zaujímavé.Som sa popýtal na názor aj reálnu skúsenosť. Zákazníkom štandardne ide Shell, a chalani z vlastnej skúsenosti a skúsenosti tých ktorí si nechali poradiť používajú Mobil 1 ESP 5W30 c3 pre diesel a ESP 0w40 pre benzíny na 15 tis km. Niektore autá majú vysoké nájazdy-spomenul 300 tis., a vyššie, bez problémov, spotreby oleja,atd. Na môj dotaz ohľadne použitia 50501 5w40 c3 do môjho motora, povedali-skúsili sme to,ale ten motor nemal dobrý zvuk, tak tam dali naspäť 5w30.
Keď robili v autorizakoch kde bol Shell, Castrol, tie si dávali len do starých aut, do novších si napriek možnosti mat lacno Shell, Castrol dávali privatne Mobil1.
Vyzerá ze mam vybrané, kúpim väčšie balenie-20 l, kde sa cena za liter zníži o cca 1,5 e dolu oproti kúpe menšieho balenia a mal by som vystarane. Je síce C2/C3 a nie čiste C3 ale to snáď nebude problem

@dany01: hmmm zaujímavé. Akurát neviem akú váhu tejto informácii dávať, je to pomerne malá vzorka (jeden, dvaja technici), každopádne díky za info. Kedy budeš meniť? Daj potom info ako si spokojný. Aj keď teda uživatelsky, asi pri jazde nič nepoznáš a tuším si nespomínal, že by ti to žralo olej. Btw: ten Mobil 1 ESP 5W30 c3 má akú kin. viskozitu, nevieš?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Pitris »

Ač neJerry, odpovím....
Výrobce motoru MŮŽE povolit oleje se sníženou HTHS, ale musí na to být motor zkonstruován a vyroben. To je třeba to jiné honování.
ALE PLATÍ že olej s normální HTHS může do jakéhokoliv motoru, kdežto se sníženou jen tam kde povoleno. Povoleno - NE přikázáno.

A Mobil1 ESP 5w30 by měl mít kin. viskozitu při 100 stupních 11,8 mm2/s.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Jerry3 »

O "mezeru" nejde, jde o schopnost honování udržet olejovou vrstvu na stěnách válců, tj. zabránit tzv. glazingu.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Pedro »

Protoze ta povrchova uprava valcu tam je a na neco. Ne na vsechno. Vůbec neni problém, ji, tu upravu, srazit do 50tkm.
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

hmm, nějak se nám ta diskuse o zámeně oleje prohlubuje...
Ještě jsem musel googlit, co to honování vlastně je, ale zas vím o malej kousek víc.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Pitris »

Jednoduše: olej C2 neé :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Colommbo »

Amater píše:...Už mi ani tak nejde o rozhodnutí jak dál, jen mne zajímá jak je věci mají :-).
Amater píše:hmm, nějak se nám ta diskuse o zámeně oleje prohlubuje...
Ještě jsem musel googlit, co to honování vlastně je, ale zas vím o malej kousek víc.
To je přece, přinejmenším pro tebe, jen dobře, či nee...? :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

Ano je to dobre, jsem rad, ze se v tom zacinam orientovat, jen jsem necekal ze to bude tak slozite :-)
S tim honovanim, jako dalsi parametr navic, jakoze uz i pri povrchova uprave valcu se musi zohlednovat jaky olej se tam pad bude davat, mi ty oleje prijdou uz jako zapepklite slozita zalezitost!!!

Popravde jsem si na zacatku myslel, ze to bude o hooodne jednodussi. Po tom vsem co jsem se dozvedel, uz ani nevim co bude lepsi abych tam daval.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Jerry3 »

Amater píše:S tim honovanim, jako dalsi parametr navic, jakoze uz i pri povrchova uprave valcu se musi zohlednovat jaky olej se tam pad bude davat...
Je tomu přesně naopak: aby tam šel použít olej se sníženou HTHS viskozitou, musí to mít jiné honování. :idea:
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od dany01 »

to amater: nejde len o vzorku, aj o skúsenosť- IMPA, TODOS. Tiež mi to prislo čudne mat možnosť za nákup Shell,Castrol napriek tomu kupovať Mobil-sebe, kolegom, známym.
Čo sa týka kvality Mobil 1, to Ti vysvetlia tunajší odborníci.Ja som privátne doteraz používal hlavne 5w40-Total Quartz-rotacka, Castrol Edge-PD, posledné cca 3 roky Valvoline Allclimate bez problému-staré autá.Pri 5w40 som menil-mením pri 10 tis.km, spotreba po cca 8-9 tis cca 1-2 dcl. Na Kii nebola spotreba merateľná ani v zabehu,pri 5w30,5w40 som mal 6 tis. kým odišla-tam bolo stanovené striktne C3.
Toto som kúpil 30 km po servise, kde naliali Castrol Edge 5w30,do 10 tis ešte 8 tis. chcel som pokracovat 5w40 C3 ale mam obavu, preto sa informujem.Chcel som rozumný olej/rozumná cena za 50700-môj zdroj ma Elf=Total,Repsol,Valvo,BP,Shell,Aral cca podobná cena, Motul, Mobil, Selenia, castrol, Liqui Moly o niečo drahšie.
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

Vcera jsem jeste odepsal do HMCZ (Hyundai Motor Czech s.r.o.):

MOJE REAKCE na jejich predeslou odpoved
=====================================
Dobrý den,

děkuji mockrát za info, ale bohužel asi jsme se nerozuměli.

Zkusím to zformulovat jinak: Já vím že je doporučený olej C3 5W-30 (je to v manuály), moje otázka je, jestli je možné použít i olej C3 5w-40 - jestli to motoru nebude vadit. Pokud se nepletu, ACEA specifikace v sobě zahrnuje výkonnostnou charakterisiku i to, jestli motor má turbo a filtr pevných částic.

ACEA bych zachoval stejné - C3, jediné co bych změnil je viskozita při vysokých teplotách (30-->40).

Předem vám děkuji za váš čas.



JEJICH ODPOVED
====================================
Dobrý den,

Vaší otázku jsme pochopili v předchozím emailu, ale výrobcem se stanový olej pro Vaše vozidlo.

Pokud chcete použít motorový olej C3 5W-40, tak je to Vaše volba, ale musíte brát ohled na to, že při výměně oleje musí být uvedeno v garanční knížce, že byl použit motorový olej C3 5W-40.

Viskozita se změní, ale funkčnost oleje pro motor, který je vybaven filtrem pevných částic zůstane.

Přejeme hezký zbytek dne.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Pitris »

No paráda :( :shock: Tak to že tam dáš normální dobrý olej musíš napsat do servisky, ale že Ti ONI přímo doporučili pro zátěž s karavanem olej C2, to nevadí :(
Jdu blejt, velebnosti :evil:
Hyundai píše:Doporučujeme Vám použít motorový olej AP C3 5W-30 nebo AP-L C2 5W-30
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět