Změna oleje 5w-30 vs. 5w-40

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Jerry3 »

Možná by bylo vhodné držet se odpovídající terminologie: viskozitnější, nikoli hustší.
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

Odepsali mi z jedneho autorizavaneho servisu (Louda Kolin), teda odepsali mi ze mam volat na pani ktera to ma na starosti (ptal jsem se i na jine veci - cena garancni prohlidky a moznost vlastnich fitru a oleje ): Na ten olej se pani ptala technika (vysvletlil jsem ji proc chci 5w40), technik stal vedle ni, slysel jsem co mluvi.. tak pry to neni mozne, ze je doporuceny jen ten jeden olej . Pani jsem se zeptal jestli by mi nemohlo rict proc... technik tam neco mluvil o tom ze je olej hustejsi, ze by se mohlo poskodit turbo atd... :-DDD
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

Jerry3 píše:Možná by bylo vhodné držet se odpovídající terminologie: viskozitnější, nikoli hustší.
není to naopak? tj. čím viskozitnější tím míň hustší?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Pitris »

Amater píše:"ten muj doporuceny olej od shell-u" , co do parametru kin. viskozity, nebude se svoji hodnotou 12,1 na tom az tak spatne - dokonce i v porovnani s tim Ravenolem (12,3)....To mi pak spis dava smysl uz rovnou prejit na ten 5w40 (a ne jak jsem chtel nejdriv zkouset hustejsi 5w30).
Shell s hodnotou 12,1 je mezi "třicítkami" jeden z těch "hustých", a pochybuji že by si poznal rozdíl mezi ním a Ravenolem s 12,3.
Krom toho - jsou to hodnoty nových olejů, a provozem se ta kinematická viskozita mění.
Amater píše:čím viskozitnější tím míň hustší?
Ne. "Řidší" je nízkoviskóznější", a "hustší" je viskóznější. Ale správně je to špatně, neboť hustota není úplně totéž co viskozita.

A ten technik ze servisu? Ten je opravdu hoden svého místa :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

Díky za vysvětlení.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Jerry3 »

Hustota je úplně jiný parametr než viskozita.
A ten "technik"... :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Colommbo »

Ten servisní technik je hodnotný mezičlánek (výrobce --- zákazník)... Na druhou stranu není divu, pokud při odborných školeních dostanou "shora" takové informace a při své práci se musí držet zásady "koho chleba jíš..." Kdysi dávno byly autorizované servisy etalonem kvality ve smyslu "pokud něco sám nevíš, tam budou vědět určitě", ale dnes...? Vnímám to z klubových informací o oplích servisech a nedělám si iluze, že u jiných značek to bude lepčí. Je to smutné a o to horší s ohledem na zvyšující se složitost "moderních" vozů. Čest výjimkám!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od jerome »

Amater píše:... technik tam neco mluvil o tom ze je olej hustejsi, ze by se mohlo poskodit turbo atd... :-D
Nech to skúsi vysvetliť tým,ktorí do TDi-čiek lejú 15W40 a turbo doteraz neriešili :mrgreen:
Amater píše:... zda sa, ze "ten muj doporuceny olej od shell-u" , co do parametru kin. viskozity, nebude se svoji hodnotou 12,1 na tom az tak spatne - dokonce i v porovnani s tim Ravenolem (12,3)
Stiahni si Technické listy 5W30 dostupných na trhu a porovanaj :idea: Skús aj také značky,ktoré ti možno teraz moc nehovoria,ale možno budeš prakvapený,že sú možno na tom o niečo lepšie jak tuctové alias Shell,Total,Castrol a pod. :wink:
p.s. máš 1.7 diesel tj tá 5W30 je úplne v pohode :wink: Diesel sa neprehrieva toľko jak benzín. Ďaľšia vec. Ak máš auto v záruke a využívaš počas nej aj ich servis, tak sa na to tiež vybodni. Fritol ti tam nenalejú neboj :mrgreen: Skončí záruka potom to rieš :idea: Bežná 5W40 je tak max. do 10.000 km Nemá tak kvalitný základový olej ako 5W30 preto sa 5W30 používa ako LL olej na predľžený interval výmeny okolo tých 30.000km ale aj to je podľa mňa veľa. Ideál tak 15.000 pri dlhých jazdách. Pri krátkych do 10.000 Vtedy stačí aj 5W40 :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Colommbo »

Pro srovná(vá)ní je toho dost i tady od kolegy rtsax
oleje-5w40-0w40-5w50-5w40-c3-5w30-5w30- ... t6563.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Pitris »

jerome píše:....Bežná 5W40 je tak max. do 10.000 km Nemá tak kvalitný základový olej ako 5W30....
Ach jo :roll: Zase ten obrázek (modří vědí)....
Nenapsal bych běžná, ale HC, bo v dnešní době je už dost olejů 5w40 na přinejmenším stejném základu jako ta 5w30-ka, kde zase naopak ty HC asi přibývají.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

Děkuji moc, kouknu na to a prostuduji to.

Už mi ani tak nejde o rozhodnutí jak dál, jen mne zajímá jak je věci mají :-).
Amater
Příspěvky: 28
Registrován: sob úno 22, 2020 17:07

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Amater »

Odepsali mi z Hyundai:


MOJE OTAZKA

Dobrý den,

Chtěl bych se prosím zeptat na možnost použití oleje 5w-40 místo 5w-30 v mém autě Hyundai i40 crdi 104 kW, 2016 (ACEA bude zachován tj. C3).

Důvodem proč se o to zajímám je, že jednak většinou jezdíme dlouhé trasy (dálnice) ale hlavně že jsme si pořídili karavan, takže motor dostane v létě zabrat. Proto bych preferoval lepší "ochranu" motoru před ušetřenim pár deci paliva.

Předem mockrát děkuji za odpověď.


ODPOVED:
===============
Dobrý den,

Doporučujeme Vám použít motorový olej AP C3 5W-30 nebo AP-L C2 5W-30.
Tento olej je určen pro vozidla, která jsou vybavená filtrem pevných částic.

Vaše vozidlo je vybaveno filtrem pevných částic, proto Vám nedoporučujeme používat olej 5W-40.

Přejeme hezký zbytek dne.


KOMENTAR
===============
Co dodat?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Pitris »

:P
1) nepsal jsem že napíšou C2 ?
2) asi k nim ještě nedošlo že i 5w40-ky jsou C3 pro DPF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9929
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Colommbo »

Amater píše: KOMENTAR
===============
Co dodat?
Raději už vůbec nic...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40

Příspěvek od Jerry3 »

jerome píše:...5W30 používa ako LL olej na predľžený interval výmeny...
Aniž bych to zevrubně studoval, dovoluji si tipnout, že důvodem není samotná viskozita 5W30, ale snížená viskozita HTHS, která se vždy pevně váže na speciální honování válců. :idea:
Odpovědět