Změna oleje 5w-30 vs. 5w-40
Moderátor: Colommbo
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Možná by bylo vhodné držet se odpovídající terminologie: viskozitnější, nikoli hustší.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Odepsali mi z jedneho autorizavaneho servisu (Louda Kolin), teda odepsali mi ze mam volat na pani ktera to ma na starosti (ptal jsem se i na jine veci - cena garancni prohlidky a moznost vlastnich fitru a oleje ): Na ten olej se pani ptala technika (vysvletlil jsem ji proc chci 5w40), technik stal vedle ni, slysel jsem co mluvi.. tak pry to neni mozne, ze je doporuceny jen ten jeden olej . Pani jsem se zeptal jestli by mi nemohlo rict proc... technik tam neco mluvil o tom ze je olej hustejsi, ze by se mohlo poskodit turbo atd... :-DDD
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
není to naopak? tj. čím viskozitnější tím míň hustší?Jerry3 píše:Možná by bylo vhodné držet se odpovídající terminologie: viskozitnější, nikoli hustší.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Shell s hodnotou 12,1 je mezi "třicítkami" jeden z těch "hustých", a pochybuji že by si poznal rozdíl mezi ním a Ravenolem s 12,3.Amater píše:"ten muj doporuceny olej od shell-u" , co do parametru kin. viskozity, nebude se svoji hodnotou 12,1 na tom az tak spatne - dokonce i v porovnani s tim Ravenolem (12,3)....To mi pak spis dava smysl uz rovnou prejit na ten 5w40 (a ne jak jsem chtel nejdriv zkouset hustejsi 5w30).
Krom toho - jsou to hodnoty nových olejů, a provozem se ta kinematická viskozita mění.
Ne. "Řidší" je nízkoviskóznější", a "hustší" je viskóznější. Ale správně je to špatně, neboť hustota není úplně totéž co viskozita.Amater píše:čím viskozitnější tím míň hustší?
A ten technik ze servisu? Ten je opravdu hoden svého místa
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Díky za vysvětlení.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Hustota je úplně jiný parametr než viskozita.
A ten "technik"...
A ten "technik"...
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ten servisní technik je hodnotný mezičlánek (výrobce --- zákazník)... Na druhou stranu není divu, pokud při odborných školeních dostanou "shora" takové informace a při své práci se musí držet zásady "koho chleba jíš..." Kdysi dávno byly autorizované servisy etalonem kvality ve smyslu "pokud něco sám nevíš, tam budou vědět určitě", ale dnes...? Vnímám to z klubových informací o oplích servisech a nedělám si iluze, že u jiných značek to bude lepčí. Je to smutné a o to horší s ohledem na zvyšující se složitost "moderních" vozů. Čest výjimkám!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Nech to skúsi vysvetliť tým,ktorí do TDi-čiek lejú 15W40 a turbo doteraz neriešiliAmater píše:... technik tam neco mluvil o tom ze je olej hustejsi, ze by se mohlo poskodit turbo atd...
Stiahni si Technické listy 5W30 dostupných na trhu a porovanaj Skús aj také značky,ktoré ti možno teraz moc nehovoria,ale možno budeš prakvapený,že sú možno na tom o niečo lepšie jak tuctové alias Shell,Total,Castrol a pod.Amater píše:... zda sa, ze "ten muj doporuceny olej od shell-u" , co do parametru kin. viskozity, nebude se svoji hodnotou 12,1 na tom az tak spatne - dokonce i v porovnani s tim Ravenolem (12,3)
p.s. máš 1.7 diesel tj tá 5W30 je úplne v pohode Diesel sa neprehrieva toľko jak benzín. Ďaľšia vec. Ak máš auto v záruke a využívaš počas nej aj ich servis, tak sa na to tiež vybodni. Fritol ti tam nenalejú neboj Skončí záruka potom to rieš Bežná 5W40 je tak max. do 10.000 km Nemá tak kvalitný základový olej ako 5W30 preto sa 5W30 používa ako LL olej na predľžený interval výmeny okolo tých 30.000km ale aj to je podľa mňa veľa. Ideál tak 15.000 pri dlhých jazdách. Pri krátkych do 10.000 Vtedy stačí aj 5W40
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Pro srovná(vá)ní je toho dost i tady od kolegy rtsax
oleje-5w40-0w40-5w50-5w40-c3-5w30-5w30- ... t6563.html
oleje-5w40-0w40-5w50-5w40-c3-5w30-5w30- ... t6563.html
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ach jo Zase ten obrázek (modří vědí)....jerome píše:....Bežná 5W40 je tak max. do 10.000 km Nemá tak kvalitný základový olej ako 5W30....
Nenapsal bych běžná, ale HC, bo v dnešní době je už dost olejů 5w40 na přinejmenším stejném základu jako ta 5w30-ka, kde zase naopak ty HC asi přibývají.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Děkuji moc, kouknu na to a prostuduji to.
Už mi ani tak nejde o rozhodnutí jak dál, jen mne zajímá jak je věci mají .
Už mi ani tak nejde o rozhodnutí jak dál, jen mne zajímá jak je věci mají .
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Odepsali mi z Hyundai:
MOJE OTAZKA
Dobrý den,
Chtěl bych se prosím zeptat na možnost použití oleje 5w-40 místo 5w-30 v mém autě Hyundai i40 crdi 104 kW, 2016 (ACEA bude zachován tj. C3).
Důvodem proč se o to zajímám je, že jednak většinou jezdíme dlouhé trasy (dálnice) ale hlavně že jsme si pořídili karavan, takže motor dostane v létě zabrat. Proto bych preferoval lepší "ochranu" motoru před ušetřenim pár deci paliva.
Předem mockrát děkuji za odpověď.
ODPOVED:
===============
Dobrý den,
Doporučujeme Vám použít motorový olej AP C3 5W-30 nebo AP-L C2 5W-30.
Tento olej je určen pro vozidla, která jsou vybavená filtrem pevných částic.
Vaše vozidlo je vybaveno filtrem pevných částic, proto Vám nedoporučujeme používat olej 5W-40.
Přejeme hezký zbytek dne.
KOMENTAR
===============
Co dodat?
MOJE OTAZKA
Dobrý den,
Chtěl bych se prosím zeptat na možnost použití oleje 5w-40 místo 5w-30 v mém autě Hyundai i40 crdi 104 kW, 2016 (ACEA bude zachován tj. C3).
Důvodem proč se o to zajímám je, že jednak většinou jezdíme dlouhé trasy (dálnice) ale hlavně že jsme si pořídili karavan, takže motor dostane v létě zabrat. Proto bych preferoval lepší "ochranu" motoru před ušetřenim pár deci paliva.
Předem mockrát děkuji za odpověď.
ODPOVED:
===============
Dobrý den,
Doporučujeme Vám použít motorový olej AP C3 5W-30 nebo AP-L C2 5W-30.
Tento olej je určen pro vozidla, která jsou vybavená filtrem pevných částic.
Vaše vozidlo je vybaveno filtrem pevných částic, proto Vám nedoporučujeme používat olej 5W-40.
Přejeme hezký zbytek dne.
KOMENTAR
===============
Co dodat?
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
1) nepsal jsem že napíšou C2 ?
2) asi k nim ještě nedošlo že i 5w40-ky jsou C3 pro DPF.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Raději už vůbec nic...Amater píše: KOMENTAR
===============
Co dodat?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Aniž bych to zevrubně studoval, dovoluji si tipnout, že důvodem není samotná viskozita 5W30, ale snížená viskozita HTHS, která se vždy pevně váže na speciální honování válců.jerome píše:...5W30 používa ako LL olej na predľžený interval výmeny...