Změna oleje 5w-30 vs. 5w-40
Moderátor: Colommbo
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Čo viem, donedávna požívali aj 5w40, tiež Shell-pýtal som sa nato, mali ho aj vo vytrine ako vzor. Na nie LL interval, či bol C3 ,už neviem.Potom prešli na jeden olej do všetkého, alebo zákazníkom prinesený,čo aj uviedli do záznamu.
No v odpovedi bude to čo Ti tu napísali- "musíte použiť co odporúča výrobca....na veky - vekov....bla-bla-bla"
Však uvidis.
No v odpovedi bude to čo Ti tu napísali- "musíte použiť co odporúča výrobca....na veky - vekov....bla-bla-bla"
Však uvidis.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Problém v dnešní době je že servis chce mít jeden olej pro všechno, takže když mají 5w30 většinou je v Acea C2 a nazdar. Pro benzín blby. Kdybych měl používat olej s Cx jednoznačně by to byl Mobil 1 ESP 5w30 jako jeden z top oleju.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Pre tych, ktorym olej vobec nemizne - ze je hladina na rovnakej urovni nemusi vzdy znamenat, ze je to vsetko olej. Mazda mala nedavno problem s dizlami, ktore fungovali bez AdBlue a na vypalenie DPF filtra davali viac nafty. Ked sa proces regeneracie prerusil, stiekla nespalena nafta do oleja, z ktoreho sa na rozdiel od benzinu uz neodparila. Spolu s urcitou spotrebou oleja to moze budit dojem, ze motor vobec nezerie olej.
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Jen pro doplnění:
1) Ravenol (z tady ve vlákně zmíněných) je buď 5w30 VMS, nebo 5w40 VMO.
2) Při skládání motoru se sejdou díly s různou tolerancí. A byť je to řádově v setinách milimetru, když se to sečte, tak jeden motor může mít vyšší a druhý nižší spotřebu oleje. A taky - a hodně - záleží na zajetí toho motoru.
3) U olejů 5w30 (a 0w30) pozor na HTHS viskozitu, která je u nich různá. A může být snížená (ekooleje) 2,9 - 3,5 mPa.s. nebo normální - nad 3,5 mPa.s. Takže v těchto SAE třídách můžou být jak oleje (pokud zůstanu u těch pro DPF) s ACEA C2, nebo C3. A byť mají stejnou SAE, je v nich sakra velkej rozdíl. A byť je třeba ta snížená HTHS povolena, nemusí být pro motor to nejlepší. A na dlouhé jízdy ani není - protože může "zřídnout" už moc, což by mělo za následek přerušování olejového filmu.
4) Takže když zůstaneme u těch C3 (s normální HTHS), tak je celkem jedno jestli 5w30 nebo 5w40, ale ta "40" přece jen o trošku lépe zvládne vyšší zatížení (rychlé dálnice, karavan) a dotěsnění vůlí v motoru....
5) On je pak i velký rozdíl z čeho a jak je ten který olej vyroben, a od toho je odvislá (ovšem nejen) jeho viskozitní (ne)stálost vs. ujeté kilometry, ale to bych už zabíhal zbytečně do detailů, když jsou tu zmíněny už přímo jednotlivé oleje....
1) Ravenol (z tady ve vlákně zmíněných) je buď 5w30 VMS, nebo 5w40 VMO.
2) Při skládání motoru se sejdou díly s různou tolerancí. A byť je to řádově v setinách milimetru, když se to sečte, tak jeden motor může mít vyšší a druhý nižší spotřebu oleje. A taky - a hodně - záleží na zajetí toho motoru.
3) U olejů 5w30 (a 0w30) pozor na HTHS viskozitu, která je u nich různá. A může být snížená (ekooleje) 2,9 - 3,5 mPa.s. nebo normální - nad 3,5 mPa.s. Takže v těchto SAE třídách můžou být jak oleje (pokud zůstanu u těch pro DPF) s ACEA C2, nebo C3. A byť mají stejnou SAE, je v nich sakra velkej rozdíl. A byť je třeba ta snížená HTHS povolena, nemusí být pro motor to nejlepší. A na dlouhé jízdy ani není - protože může "zřídnout" už moc, což by mělo za následek přerušování olejového filmu.
4) Takže když zůstaneme u těch C3 (s normální HTHS), tak je celkem jedno jestli 5w30 nebo 5w40, ale ta "40" přece jen o trošku lépe zvládne vyšší zatížení (rychlé dálnice, karavan) a dotěsnění vůlí v motoru....
5) On je pak i velký rozdíl z čeho a jak je ten který olej vyroben, a od toho je odvislá (ovšem nejen) jeho viskozitní (ne)stálost vs. ujeté kilometry, ale to bych už zabíhal zbytečně do detailů, když jsou tu zmíněny už přímo jednotlivé oleje....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
@Pitris
Pomaly si dávam dohromady 2 a 2. Chápu to správně, že existuje přímá vazba mezi ACEA a hodnotou HTHS? Tj. například, jak jsi zmiňoval ACEA C3 - znamená to, že olej 5w30 ACEA C3 jakéhokoliv výrobce by měl mít NEsníženou hodnotu HTHS?
Ale předpokládám, že v konkrétní hodnotě budou i tady rozdíly, co?
Pomaly si dávam dohromady 2 a 2. Chápu to správně, že existuje přímá vazba mezi ACEA a hodnotou HTHS? Tj. například, jak jsi zmiňoval ACEA C3 - znamená to, že olej 5w30 ACEA C3 jakéhokoliv výrobce by měl mít NEsníženou hodnotu HTHS?
Ale předpokládám, že v konkrétní hodnotě budou i tady rozdíly, co?
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
AnoAmater píše:existuje přímá vazba mezi ACEA a hodnotou HTHS?
AnoAmater píše:olej 5w30 ACEA C3 jakéhokoliv výrobce by měl mít NEsníženou hodnotu HTHS?
AnoAmater píše:předpokládám, že v konkrétní hodnotě budou i tady rozdíly, co?
A ještě dodám, že existují i oleje s C2/C3. Není to špatně, bo C2 má požadavek od 2,9 výš, a lze tak i C2/C3 kde je HTHS nad 3,5....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Amater já bych to nějak uzavřel a moc nekomplikoval.
Jestli netaháš přivěs v zimě tak asi nejlepší rada je co napsal Pitris , v zimě 5w30 C3 a v létě s přívěsem 5w40 C3 a je to.
Jestli netaháš přivěs v zimě tak asi nejlepší rada je co napsal Pitris , v zimě 5w30 C3 a v létě s přívěsem 5w40 C3 a je to.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Já to už nijak nekomplikuji, mám rady, za to děkuji, podle nich se i zachovám. To mám (za mně) uzavřené.
Akorát mně problematika olejů celkem pohltila a zajímá mně jak to "funguje" a rád bych tomu úplne porozumněl.
Akorát mně problematika olejů celkem pohltila a zajímá mně jak to "funguje" a rád bych tomu úplne porozumněl.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
To my taky!
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Sice je (asi už) po zimě, ale tady tedy máš čtení na dlouhé zimní večeryAmater píše:Akorát mně problematika olejů celkem pohltila a zajímá mně jak to "funguje" a rád bych tomu úplne porozumněl.
https://www.oleje.cz/obsah/komentare_odborniku Začni odspodu....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
To Philipz: pravdu máš, CX5 v dieselu 4 roky a 110tis. km - zničená vačka (ohoblovana),pánko zakrvacal dosť veľkú sumu a to ešte nevedel ze pri 120 tis. umrie turbo , čo si pamätám dosť cez 1000 e. Keď išli s technikom po dvore servisu, stalo tam niekoľko pokazených dieselov ,spýtal sa ,čo je tym autám, a technik -" to iste ako Vy " , nafta v oleji ,čo poškodila diely.....
Už si nepamätám či ma Mazda LL a ako menil olej-chodil do autorizaku, tak predpokladám "ako výrobca velí " ale možno ak by menil po 10 tis. tak by viac zachránil.
Keď boli chytené tieto diely, ktovie ako boli na tom ostatne kluka, ložiska...
Spýtam sa ho ,jak s tym neskor pochodil.
Už si nepamätám či ma Mazda LL a ako menil olej-chodil do autorizaku, tak predpokladám "ako výrobca velí " ale možno ak by menil po 10 tis. tak by viac zachránil.
Keď boli chytené tieto diely, ktovie ako boli na tom ostatne kluka, ložiska...
Spýtam sa ho ,jak s tym neskor pochodil.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Je vidět, že tvá schopnost jít do hloubky, resp. nezůstat na povrchu, je silně limitována. A vidím v tom účel...
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
to jerry: svoju psycho rozborku k tomu ,čo som napísal si nechaj pre seba a kamosov pri pive...
Ja som podal len konkretnu informáciu-skúsenosť známeho...nič viac a nič menej....,ako si si to Ty vysvetlil- za to už nemôžem.
Nechcel som, ale napíšem - zabudol si dodať, "ze moj príspevok je typicky prejav koncernaka, VAGistu, bohvie čoho ešte...."
Ja som podal len konkretnu informáciu-skúsenosť známeho...nič viac a nič menej....,ako si si to Ty vysvetlil- za to už nemôžem.
Nechcel som, ale napíšem - zabudol si dodať, "ze moj príspevok je typicky prejav koncernaka, VAGistu, bohvie čoho ešte...."
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Ano, VAGinisti jsou technicky plonkoví, slušně řečeno.
Re: Změna oleje z 5w-30 na 5w-40
Jen tak pro info (nic to nemeni na mem rozhodnuti skusit jiny olej), ale kdyz se uz o tom tady bavime a narazil jsem na tuto informaci, tak proc to nezminit: zda sa, ze "ten muj doporuceny olej od shell-u" , co do parametru kin. viskozity, nebude se svoji hodnotou 12,1 na tom az tak spatne - dokonce i v porovnani s tim Ravenolem (12,3).
Viz specifikace: http://www.epc.shell.com/docs/
--> To mi pak spis dava smysl uz rovnou prejit na ten 5w40 (a ne jak jsem chtel nejdriv zkouset hustejsi 5w30).
Viz specifikace: http://www.epc.shell.com/docs/
--> To mi pak spis dava smysl uz rovnou prejit na ten 5w40 (a ne jak jsem chtel nejdriv zkouset hustejsi 5w30).