ZMĚNA API SN / na SL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Ludva26
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 20, 2022 20:08

ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Ludva26 »

Ahoj mám dotaz, zda se dá bez ňjákých problému přejít z API SN na SL. U oleje 10W40. Poslechově hlučnější i na vibracích motoru na volnoběhu je cítit rozdíl, navíc začalo ubývat oleje. ( nyní použit SHELL helix HX7 10W40 zřejmě líp čistí usazeniny?) před tím nebral nyní cca 0,5litr na 3tis km. Auto dovoz Itálie na štítku 10W40. Jedná se o motor 1.8 I-Vtec Honda r.v. 2007. na tachometru 175tis Na olej s API SN najeto 2x 8tis výměnuji jednou za rok. Nyní uvažuji EUROL Turbosyn 10W-40 s API SL. Co vy na to?..Dík Ludva
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Bramborak3 »

Ze by takhle z niceho nic ?
Napada me leda pajcovavy olej.
Ludva26
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 20, 2022 20:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Ludva26 »

No kupoval jsem ho tady naposled a před tím u alzáka. Ale zdá se mě, že ta starší výkonostní norma prostě chutná starýmu motoru asi víc. Ikdyž už je hodně olejů 10W40 je už s API SN..jen mě zajímalo jestli by se něco podělalo kdyby znovu zkusil přejít na tu starší normu ze SN na SL.. Je fakt že ta 10W40 od shellu krásně startuje i při -5 stupních. To před tím nebylo.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Bramborak3 »

Motoru je prechod z SN na SL uplne sumak. SL neni tak poplatna eko normam.
Nejradeji bych taky zustal na SL...ale jak rikas. Vsechny uz maji skoro SN.
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od pepoh »

Ma to byt kompatibilné, nový bude mať menej Dino. Lahke frakcie sa môžu rýchlo odparovat
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1739
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od kornel »

oleje plniace API SN(+) nie sú už vôbec žiadne "ořezávatka" ani v oblasti ochrany a čistoty motora... humáč v tomto smere boli/sú SM, ktoré uviedli automotive priemysel do EKO žumpy
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Bramborak3 »

Presne. Kdyz uz tak se SM snazit vyhnout. A nebo nechat v motoru min km
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Mirec 29 »

Čo sa týka noriem api tak ak sa nemýlim sú spätne kompatibilné...to znamená že v roku kedy bolo auto vyrobené ešte neexistovalo SN. To platí od roku asi 2010 nie som si istý nechce sa mi hľadať čiže v čase kedy bolo auto vyrobené platilo SL alebo SM. Nástup novej mormy ale neznamená že sa nesmie použiť... čiže normu by som neriešil ako takú kľudne SL alebo súčasnú SN či nebodaj SP. Osobne ma skôr zaujala použitá sae...to ti ten motor tak žerie olej že sa tam musí liať 10w40 :?: Ak je motor zdraví mal by byť japončík viac než spokojný s 5w30 A3
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Bramborak3 »

Bez uz s tema eko vodickama...jeste stara poctiva honda a 5w30 je luxus. Jezdit 5w20 dokud nezdechne.
Myslim ze brzo opustim tento web i ja...
Naposledy upravil(a) Bramborak3 dne pon bře 21, 2022 22:19, celkem upraveno 1 x.
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Bramborak3 »

Jinak k tematu. Zkusil bych Valvoline max life 5w40. Pres zimu pokud auto jezdi denne aspon 5w. Ale i nase zimy v nizinach daji 10w. Maxlife je i v 10w40 a moc lidí si ho chválí. Ja taky. I kamoši co jsem jim ho doporucil. Snizuje spotrebu oleje a motor jde jak svycary.
Pak mas jeste Motul 6100 synergie + 10w40. Pokud chces zustat u 10w. Taky moc dobry olej. Kdejaka 10w mu nesaha na paty a je konstruovan taky na snizeni spotreby oleje. Nemusis stuj co stuj api SL. Tyto vyse zminovane 10w jsou SN a kdejaky Eurol strci do kapsy. Zvažil bych tyto. Ver me. Jen ten shell uz asi nepasuje k tvemu motoru. V APi SL je jeste Sunoco marathon 10w40. Taky olej na snizeni spotreby oleje. Hlavne pokud auto netocis studene...ze najednou zacalo zrat oil. Zahrata voda neznamena zahraty olej. A kor u hondy ktera dost toci.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Mirec 29 »

Mirec 29 píše: Ak je motor zdraví mal by byť japončík viac než spokojný s 5w30 A3
Bramborak3 píše:Bez uz s tema eko vodickama...jeste stara poctiva honda a 5w30 je luxus. Jezdit 5w20 dokud nezdechne.
Myslim ze brzo opustim tento web i ja...
prepáč ale čo si predstavuješ pod pojmom ekovodička :?:
toto nie je BéWé ktoré hltá olej plnými dúškami...teda neviem preto som sa pýtal aký dôvod na túto viskotriedu...pretože práve tieto motory takýto olej nepotrebujú pokiaľ je všetko OK :wink:
A ešte si neodpustím...budeš mať gule "útočiť" aj na ostatných či len na mňa :?: pokiaľ nevieš vecne argumentovať radšej nereaguj pripadne bež niekam ako to tak cítiš :x
Naposledy upravil(a) Mirec 29 dne úte bře 22, 2022 11:13, celkem upraveno 1 x.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od abc »

Auta se stejným motorem mají jarson a jerome a určitě budou kompetentní o tom něco napsat. Jestli se nemýlím jarson tam dával i 0w20 bez spotřeby oleje a jezdi na 5w30. 8)
Jestli to auto papa olej 10w40 to nezachrání a problém bude jinde. :(
Mimochodem auto z Italie bych fakt nechtěl. Kdyby se Italové o auta starali jak o jídlo byla by to nejlíp udržovaná auta na světě. :)
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
abc
Příspěvky: 1069
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od abc »

Našel jsem to a citují s dovolením jarsona:
"Nechcem lobbovať za 0W20, hoci som na nu tiež jazdil ( a bez najmenšej výhrady), sam preferujem ako zlatý stred 5W30 pre väcsinu dnešných motorov ( nemyslím hybridy), a sam to aj používam."
p.s.
Jedna se o ten stejný motor. :D
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Colommbo »

Ahojte! Když jsem začal číst tohle nové vlákno a dostal se ke sdělení 1.8 I-Vtec Honda r.v. 2007 ve spojení s olejem 10W40, první, co mě napadlo, bylo proč...? Musím tedy souhlasit s názory o nižší viskozitní klasifikaci oleje do tohoto motoru a zkusit Valvoline M-L 5W40... Klasifikace API roli hrát nebude, starší norma SL bude pro motor i lepčí. A pokud motor spotřebovává olej 10W40 (mno, spotřebovává, půllitr na 3tis.km není žádná trága, ačkoli u japonce...? :) ), může to být u nižší viskozity ještě horší a problém bude zřejmě někde uvnitř, viz poznámka abc o péči Italů o auta... :P
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Ludva26
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 20, 2022 20:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Ludva26 »

Díky borci za reakce..ještě sem si vzpomněl na jednu věc (ještě že máme ty aplikace)..je to asi neuvěřitelný -:) před těma dvouma rokama sem před zimou dal 5w40 Mobil super X1 od alzáka, kde píšou jak dodávají jen original oleje a motor byl o hodně hlučnějčí " jako traktor" tak po cca 1000km sem ho vypustil a dal ten SHELL 10W40 HX7. (nesrovnatelný rozdíl) Jinak jižní Morava okolí Brna, takže nížiny. Na hory už asi nenašetřím-:(, teď většinou 3x v týdu do práce do 20km s tím že nastartuju a sjíždím 1km kopec takže tam kopnu 3 stupeń a nechám motor samovolně točit kolem 2500 otáček. Jedu s lehkou nohou 2-3 tis řadím žádné prudké zrychlování..Občas když se jede delší trasa tak po zahřátí krátkodobě vytočím k 5tis aby motor uplně nezlenivěl. Co se týče api SL ještě sem si vzpomněl kdysik když ještě dělalo SUNOCO 5W40 Golda s API SL tak sem ho na doporučení kolegy který dával SUNOCO do Mitshubishi dával manželce do Micry K12 r.v. 2003 ale jak Golda pak už dodávali s API SN už si ten motor taky tak neševelil jak dřív a propravdě sem už musel dolívat což před tím ne..ty jo mám asi na to ňjákou smulu... pak sem už nechal výměnu oleje na servisu a manželce tak tam má ted 10w40 při 180 tis ale od té doby sem v mikře už nejel-:)
Tak mě to tíhne asi k té API SL. ikdyž o tom Max Life od Valvoline sem taky uvažoval,ale to sem si říkal že je poslední štace. Ted mám spíš strach abych experimentama nakonec neponičil motor, nebo neucpal maz. kanálky.
Odpovědět