ZMĚNA API SN / na SL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od jarson1 »

I-vtec R18a2 má povolené od 10w40 do 0w20 všetko.api SL ako minimálna myslím . Nič iné príručka neuvádza Jediná požiadavka okrem tohoto je čistiaca schopnosť.
Pre tento motor čo sa týka oleja ako taký zlatý stred sa mi ukazuje Shell Helix ultra 5w30 , A3 , SL.

Napríklad tu:

https://www.filtreaoleje.sk/detail-prod ... otEALw_wcB

Inak obecné sa hovorí , že tu bývajú nejaké ubytky oleja bežné. No neviem.asi mám šťastie.
A možno to nie je olejom. Zameral by som sa na odvetravanie motora. Pcv ventil.
Hlučnost - kontrola a nastavenie vôle ventilov je podľa servisného manuálu 40tis.km - asi si ani nevěděl?
Naposledy upravil(a) jarson1 dne úte bře 22, 2022 10:48, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Mirec 29 »

Nie je normálne aby tento motor znel ako píšeš ako traktor s sae40...
Tiež by som šiel cestou zisťovania v akom stave vlastne motor je...tu by som hľadal príčinu a nie v samotnom oleji a áno aj mňa ako prvý napadol Shell hu 5w30 ktorý má tvoje obľúbené SL ale zároveň spĺňa motorové testy pre normu SN :D
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Ludva26
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 20, 2022 20:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Ludva26 »

Díky za postřehy..no na 5w30 bych radši už nešel, když to jezdilo na 10w40 podle ňjákých servisních listu z itálie od 100tis..je faktem že ventil vuli jsem neřešil ikdyž takový klepání tam slyším taky na volnoběh ale to se stalo až výměnou oleje..a že ňjáký ventil PCV existuje sem taky nevěděl a to má tedy vliv na spotřebu oleje že?..já maximálně povolit šroub vypustit olej vyměnit filtr a nalít nový..po zkušenostech se servisem kdy olej ještě teče a už tam cpou šroub aby mohli nalít nový a zinkasovat peníze.
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od jarson1 »

Pcv je odvetranie motora. Keď je vadný môže to prisavať olejovú hmlu do sania. Toľko veľmi zjednodušene.
Je na strane rozvodov vzadu dole. Ide od neho hadica. Blbý prístup, ale dá sa.
A ventilů sa nutné nastavovať nemusia, ak kontrola ukáže že sú ok. Malo by sa to robiť cez HDS diagnostiku, ale to okrem autorizaku asi nikto nemá, tak to robia často iba " poslechem".
Ak ti slzi veko ventilov, značí to, že to asi nikdy nebolo rozobraté a teda sa asi ani nerobili.
Inak je to tu jak na starej škodovke - očko, šroubovák, mierky.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Ludva26
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 20, 2022 20:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Ludva26 »

jarson1 píše:Pcv je odvetranie motora. Keď je vadný môže to prisavať olejovú hmlu do sania. Toľko veľmi zjednodušene.
Je na strane rozvodov vzadu dole. Ide od neho hadica. Blbý prístup, ale dá sa.
A ventilů sa nutné nastavovať nemusia, ak kontrola ukáže že sú ok. Malo by sa to robiť cez HDS diagnostiku, ale to okrem autorizaku asi nikto nemá, tak to robia často iba " poslechem".
Ak ti slzi veko ventilov, značí to, že to asi nikdy nebolo rozobraté a teda sa asi ani nerobili.
Inak je to tu jak na starej škodovke - očko, šroubovák, mierky.

Ty jo to už asi nedám-:) ty jsi ňjáký automechanik že se v tom tak vyznáš?...neví někdo náhodou o ňjákým dobrým servisu na Japonce Brno a okolí?..nejlepší je pan Mauer v Klepačově, ale na Hondy nemá diagnostiku, a v AV motors sem měl rozepři-:) a ikdyž si stále myslím že patří mezi ty lepší, už tam asi nezavítám. A Japanese car Nebovidy, ikdyž 15km od Brna ceny jak v autorizovaném servisu . Servis po koupi vozidla a ani nezkontroluje olej v převodovce, kterého bylo málo a navíc prý v nic moc stavu. Na druhou stranu už jste někdy viděli v pneuservisu kola dotahovat mechanicky ručně momentovým klíčem?..já jen v Nebovidech-:) to sem si říkal to bude opravdu poctivá práce. Nebo pan Havlík Vranovská , výměna motor oleje. Po cca 100km si říkám jen tak zkusím se podívat na měrku..odčerpal jsem 0,8 l abych se dostal na horní rysku olej při tom černý jak bota. tak co si o tom myslet-:)
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od jarson1 »

Nie som žiadny mechanik.
Odvetravanie motora má každý motor a u starších alebo pomaly jazdených - zanesených, alebo tam kde sa používa nevhodný olej, to občas býva problém. Je to také všeobecné.
Inak kolesá sa takto správne doťahujú. Najprv pneumatickým obyčajne a na záver presným momentom ručne.
Servis v okolí Brna na Hondy nepoznám, môžem sa opýtať. Mal som strýka hondistu , zomrel začiatkom min.leta. on ale jazdil pokiaľ viem až niekam ku kolinu.
Ale v každom prípade neurobíš chybu ak sa zaregistrujete tu:
https://8g.hondaclub.cz/forum
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Bramborak3 »

Mirec 29 píše:
Mirec 29 píše: Ak je motor zdraví mal by byť japončík viac než spokojný s 5w30 A3
Bramborak3 píše:Bez uz s tema eko vodickama...jeste stara poctiva honda a 5w30 je luxus. Jezdit 5w20 dokud nezdechne.
Myslim ze brzo opustim tento web i ja...
prepáč ale čo si predstavuješ pod pojmom ekovodička :?:
toto nie je BéWé ktoré hltá olej plnými dúškami...teda neviem preto som sa pýtal aký dôvod na túto viskotriedu...pretože práve tieto motory takýto olej nepotrebujú pokiaľ je všetko OK :wink:
A ešte si neodpustím...budeš mať gule "útočiť" aj na ostatných či len na mňa :?: pokiaľ nevieš vecne argumentovať radšej nereaguj pripadne bež niekam ako to tak cítiš :x
Nevim proc zminujes moje auto ubožáku ?? Potrebuje si tve ego kopnout. ? Ze mas lepsi auto v seper stavu...Je to jen stroj, ktery casem odejde. Mam te uplne vis kde...a smeju se.
Nevim proc pises nekomu, kdo jasne pise, ze mu to zere olej na 10w40 ze pokud je auto zdrave, tak to da 5w30. Auto neni zdrave, tak uplne bezpredmetne keci v kleci a handrkovani. Jsou lide kteri to maji v pazi a lijou olej typu maxlife 5w40 a auto bude dal slouzit jeste xx potrebnych let. A penize do opravy daji radsi do dovolene s detmi.
Tim konci moje debata...a uz tu budu psat jen o radu. Nic jineho.
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Mirec 29 »

Toto sem vážne nepatrí....
Presne o tomto to je....zase si neodpovedal na otázku namiesto toho z teba srší všeličo iné...
Namiesto objasnenia čo si myslel (vecná argumentácia) opäť len bezduché narážky.
Ja ti to skúsim v kľude vysvetliť.
Tvoje auto som spomenul pretože si sa ozval a bez akýchkoľvek vedomostí o stave motora si hneď nastolil pár typov olejov (10w40) asi preto že táto parketa je tebe blízka pretože všetci dobre vieme že máš auto ktoré velice "ľúbi" olej... nič viac som tým nemyslel v súvislosti s tvojím autom naozaj nie...
Ak auto/motor nie je v poriadku asi je treba pátrať prečo....nie bezhlavo liať či dolievať...ani tvoje auto nie je ok ale mohlo by byť....otázka je či má zmysel investovať do opravy alebo neriešiť a liať 40tku prípadne 50tku.
Jazdené bmw a zvýšená spotreba oleja nie je nič neobvyklé.....Honda 2007 a 10w40 pre mňa je neobvyklé... otázka je prečo je tomu tak :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
cimik
Příspěvky: 112
Registrován: ned čer 21, 2009 11:56
Bydliště: jihovýchod moravy

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od cimik »

Pánové, chováte se jak malé děti.
Škoda že po odchodu Pitrise se to tady zvrhává k osobnímu osočování. Myslím že rozšířím řady těch kteří tady brzy přestanou chodit a diskutovat.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20

Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9934
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Colommbo »

Že "se to tady zvrhává k osobnímu osočování" není objektivní a přesné konstatování, jedná se o první zaznamenaný případ a jen ze strany kolegy B3, tož žádné zvrhávání nevnímám. A věřím, že kolega B3 si příště už dá Bacha a pozmění svůj slovník na úroveň na tomto fóru obvyklou. Děkuju.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od jarson1 »

No jo... Ten slovník, drahý příteli, ten styl...není hoden společnosti této.
Asi chýbajú živé zrazy a osobné stretnutia.
Ale v jednom sa môj priateľ toyotovy trochu žiaľ mýli.
To , že Honda z roku 2007 má problém s olejozranim nie je až taká zvláštnosť. Naopak. Nič neobvyklé. Mňa to hned napadlo, že to nebude s tým konkrétnym motorom všetko v poriadku ak tam niekto dával 10w40. Na druhú stranu som si uvedomil, ze ak to bolo prevádzkované v IT , potom nie je tato viskozita nijako neobvyklá a nic to nemusí naznačovat. Skôr ma trochu zneklidňuje ten " traktorový" zvuk.
Ale cez fórum to sú také diagnostiky...však vieme.
Potrebuje to prehliadku u niekoho komu tieto Hondy chodia často cez ruky a uvidí sa. Často sa zbytočne maľuje čert na stenu a dôvod býva celkom schodné riešiteľny.
Chápem aj kolegu B3 a jeho radu s maxlife. Navyše je to naozaj top olej a určite by neškodil ani zdravému motoru. Ovšem tu by len niečo maskoval možno viac menej úspešne, ale len maskoval.
Je to ako u všetkého - ak chcem problém odstrániť , odstraňujeme príčinu, nie kamuflujem následky.
Teda záleží na tom co s tým strojom vlastne zamýšľam, že áno.
To už je ako sa hovorí vec každého súdruha a jeho peňaženky .
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Mirec 29 »

No vidíš pre mňa neobvyklé u auta ktoré môže sae20 pre niekoho nie...a prečo nie sa dá vysvetliť od niekoho kto má v tejto konkrétnej oblasti viac skúseností...ja nemám preto som chcel "vypáčiť" viac info o stave motora... osobne poznám mnohých ktorý kúpia jazdenku akúkoľvek a neriešia nič proste lejú to čo tam lial predošlí majiteľ prípadne čo nájdu na štítku že sa naposledy použilo bez akejkoľvek vedomosti o histórii či stavu auta...tak trošku ma napadlo či nebude aj toto ten prípad.... tým netvrdím že je 8)
Pár typov už dostal a je rad na ňom akú "taktiku"zvolí :)
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od jerome »

Ludva26 píše:Ahoj mám dotaz. Jedná se o motor 1.8 I-Vtec Honda r.v. 2007... Co vy na to?..Dík Ludva
Hlavne daj dole viečko a došteluj ventily. Je možné,že sa motor o niečo stíši a možno ani olej nebude brať toľko :wink: Potom daj 5W30/5W40 A3 a máš svätý pokoj :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Ludva26
Příspěvky: 6
Registrován: ned bře 20, 2022 20:08

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od Ludva26 »

Ok děkuju to bude asi nejlepší zkontrolovat ty vůle ventilů ale u mě v ňjákým servisu...ještě sem se díval ve světě motoru měli srovnání oleju 5w40 který nejlíp maže-:) vyhrál to EUROL, pak SUnoco a pak SHELL, Valvoline tam ani neměli... tak s tím zkusím něco namyslet možná tu 5w40 když jezdím teď ty trasy po 20km... doufám že to nedopadne jak s tak vychvalovaným Mobilem sem si to vybavil..že ten motor byl fakt hlučnej i v kabině byl slyšet jiný zvuk..s tím shellem se to ztišilo ale furt to není ten stav jak po koupi..
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: ZMĚNA API SN / na SL

Příspěvek od jerome »

Ludva26 píše:Ok děkuju to bude asi nejlepší zkontrolovat ty vůle ventilů ale u mě v ňjákým servisu...
0,20 sanie a 0,25 výfuk keby nevedeli :) S výberom značky je to niekedy lotéria. Ja som celkom spokojný s Dynamaxom v Civicu. Tak kludný chod motora tuším ešte nemal a to má na hrbe 300tis. :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Odpovědět