životnost oleje při provozu na LPG

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
To zas bude den

Příspěvek od To zas bude den »

No asi takhle, je jedno jestli se používá LPG nebo CNG nebo jiná alternatíva tady je problém v tom že při spalování zásady a částí voleje dojde ke tvorbě mnohem tvrdšího sajrajtu než je karbon u benzíňáku a dýzlů a tady nestačí klasický DD aditiva,sou na trhu voleje co maj přímo na etiketě vyznačíno že sou na plyn když se použije klasika tak se logicky musí zkrátit doba výměny no a když se jezdí ve městě tak je to taky nářez jak napsal ka-spel alkaloidy dou rychle do pryč.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: LPG

Příspěvek od Pitris »

VÁCLAV píše:VY CHYTRÁCI TEN PÁN NENÍ BLBEC ALE MÁ PRAVDU.KTEREJ ZVÁS MÁ AUTO NA LPG CO.JENOM ZASE NÁZORY PUBERTÁKŮ.JO OLEJ MĚNÍM RADŠI JEDNOU ROČNĚ.
Sorry, ale když je ten pán takový odborník, proč ho neposloucháš, a měníš jednou ročně?
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

To zas bude den píše:sou na trhu voleje co maj přímo na etiketě vyznačíno že sou na plyn když se použije klasika tak se logicky musí zkrátit doba výměny no a když se jezdí ve městě tak je to taky nářez jak napsal ka-spel alkaloidy dou rychle do pryč.
Oleje pro LPG, CNG je jen reklamní žvást.
byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Jj,není nad včasnou výměnu..Já používám raději levnější olej,který splnuje požadavky motoru a měním po 7-8 tis.km.. :wink:
modelář

Příspěvek od modelář »

NOVON píše:Jj,není nad včasnou výměnu..Já používám raději levnější olej,který splnuje požadavky motoru a měním po 7-8 tis.km.. :wink:
Ideální řešení! :wink:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Alkalickou rezervu v motoru nejrychleji vyčerpá karbon v motoru a jelikož se v případě pohonu na LPG karbon skoro nevytváří a motor je stále skoro čistý tak olej vydrží větší náběh km .U karburátorových motorů může trpět karbec protože je plováková komora prázdná nebo se vyjímečně může přidřít škrtící klapka.Jinak opotřebování válců nebo pístů je stejné jako u benzínu neli menší.
modelář

Příspěvek od modelář »

Alkalická rezerva s karbonem nijak nesouvisí! Naopak souvisí (ve smyslu, že se vyčerpává) s vysokým podílem kyselých složek v oleji, jejichž tvorba není možná bez vydatného přísunu vody, které se naopak v motoru na LPG či CNG tvoří mnohem více, než při provozu na benzín.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Ale souvisí ,karbon -rovná se spálený olej -síra -kyselina sírová atd a už máš alkalickou rezervu pryč. :wink:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Spálený olej -rovná se dolitý olej. Tzn TBN zase trochu povyskočí :lol:
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

modelář píše:Alkalická rezerva s karbonem nijak nesouvisí! Naopak souvisí (ve smyslu, že se vyčerpává) s vysokým podílem kyselých složek v oleji, jejichž tvorba není možná bez vydatného přísunu vody, které se naopak v motoru na LPG či CNG tvoří mnohem více, než při provozu na benzín.
Přesně tak..LPG má dost velký podíl vlhkosti,je to poznat třeba v zimě,kdy se vytváří více "šlemu" na víčku a v odvětrání motoru než při provozu jen na benzín.Taky to více páruje z výfuku..Já mám třeba v koncovém dílu vyvrtanou dírku 1,5 mm právě k vůli té kondenzující vodě uvnitř..Jak už jsem psal,měním olej max. po 8 tis.km a i při tomto malém nájezdu je při vypouštění cítit nakyslý smrad z LPG,podobný jako sajrajt,který vyteče při odkalování reduktoru..
Když to shrnu,tak já prostě nevěřím tomu,že olej v motoru vydrží víc při provozu na plyn než na benzín...tečka :P

PS: Koneckonců,je to každého věc/motor .Jak se k tomu chová,tak bude sloužit...
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
FF

Příspěvek od FF »

NOVON píše:...Jak už jsem psal,měním olej max. po 8 tis.km a i při tomto malém nájezdu je při vypouštění cítit nakyslý smrad z LPG,podobný jako sajrajt,který vyteče při odkalování reduktoru..
Když to shrnu,tak já prostě nevěřím tomu,že olej v motoru vydrží víc při provozu na plyn než na benzín...tečka :P

PS: Koneckonců,je to každého věc/motor .Jak se k tomu chová,tak bude sloužit...
Ja pri výmene oleja (napríklad dnes som zrovna menil) necítim po LPG ani molekulu zápachu vo vyjazdenom oleji...
...a s tou vodou sa mi to tiež nezdá - koľkokrát si všimnem čistý benziňák ako mu kvapká z výfuku a tiež som už experimentoval aj ja s prepínaním benzín/LPG a rozdiel (v "parení", alebo kvapkaní) žiaden...

P. S.: keď to zhrniem, tak ja proste neverím tomu, že olej v motore vydrží menej pri prevádzke na LPG než na benzín... bodka... :P
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Mě teče více vody z výfuku při provozu na benzín než na plyn.Vlhkost která je na víčku nemá s palivem nic společného je to kondenzát který se vytváří jak v motoru tak v palivové nádrži,ale to je běžný jev.Olej při provozu na plyn vydrží více km ,to je neodiskutovatelný fakt ,poznáte to když ho měníte,a jestli někdo tvrdí že motoru prospívá karbon tak si o něm myslím své.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Příspěvek od NOVON »

Anonymous píše:Mě teče více vody z výfuku při provozu na benzín než na plyn.Vlhkost která je na víčku nemá s palivem nic společného je to kondenzát který se vytváří jak v motoru tak v palivové nádrži,ale to je běžný jev.Olej při provozu na plyn vydrží více km ,to je neodiskutovatelný fakt ,poznáte to když ho měníte,a jestli někdo tvrdí že motoru prospívá karbon tak si o něm myslím své.
Mno možná,že vydrží déle čistý,ale to je vše... 8)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

To že je olej čistý jistě není rozhodující ale on je při provozu na lpg čistý i motor a to už má nějakou vypovídací hodnotu.
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Jen sem přidám poznatek z praxe.Dělám hodně do vys.vozíků a man.techniky.Mám možnost porovnat životnost motorů dieselů a na LPG,CNG.Dieselové motory mají delší životnost než plynové, z jednoho primitivního důvodu, kterým je tvorba nitrooxidačních úsad a vzniku kys.popela, který běžný olej není zchopen spláchnout a rozpustit, tyto složky působí prakticky jako brusivo a prostě det. a disp. aditiva si s nimi neporadí, co se týče toho popela tak ani antioxidanty ani antikorozivní aditiva v normálním oleji neumí pojmout tuto složku při standartním intervalu výměny.Motory jeté na plyn vykazují velikou interní čistotu oproti, karbonem, zasviněné diesely, ale to je tak všechno.Tohle je poznatek z jedné firmy, kde mají rozsáhlý voz.park a v halách používají plyňáky a venku jezdí na dieselech.Je to potvrzené lab.rozborem a má to logiku, určitě mi někdo namítne, že mýchám hrušky s jablky, ale ta agregace v té technice je, objemově, podobná, a ani ekonomický výsledek provozu nemluví ve prospěch plynu.Jak mám zjištěno, prakticky, neexistuje, olej přímo určený na LPG, CNG i když jsou oleje s vyšším obsahem čistících aditiv a jako reklamní trhák na etiketě je to vyznačené pro LPG,CNG..Moje jednoduché zhrnutí pro tu firmu bylo, dříve měnit oleje v plyn.motorech.Z hlediska principu to je stejné i u osobáků, to mi nikdo nevymluví.
Odpovědět