životnost 2T oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Biker68
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 19, 2020 14:46

životnost 2T oleje

Příspěvek od Biker68 »

Ahoj, dostal se mi do ruky dvoutaktní olej MOGUL TS v originál neporušeném obalu (teoreticky dobře skladovaný), ale datum plnění je rok 2006. Je to ještě použitelné nebo raději ruce pryč?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od Pitris »

Skladovatelnost neotevřených olejů se uvádí 5 let. Asi by šlo i 7-8, ale 14 ?? Asi bych to už nebral....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od maran5 »

Nejprve jsem se podivil,že vůbec někdo může dávat "todleto" do paliva,pač ten název už trochu vzbuzuje soucit a nostalgii kouřících a přidřených prskoletů na kterých jsme blbli v mládí za humny.Ale nedalo mě to a kouknul jsem na tech.list a jsem v šoku.Bod vzplanutí 230 stupňů,viskozita při 100 stupních 13,8!!!!Tak jestli je to pravda,tak tento olej si namaže na chleba minimálně celou 2T produkci Repsol,Elf,Shell atd. :wink:

https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... _ts_z2.pdf
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od bjukemen »

Je to spickovy olej a poznam ludi co jazdia na 15 rocne oleje bez problemu,oleju ako takemu sa nic nestane
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od bio »

TS je podstatně lepší než M2T svého času. Je fakt, že bod vzplanutí je u lepších 2T olejů podstatně nižší - ovšem vizkozita při 100°C je nicotná vzhledem k naředění benzínem při 20°C.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od Durex »

bjukemen píše:Je to spickovy olej
:lol: :lol: :lol: Tak to mě pobavilo asi nejvíc. Zůstal bych u toho, že je to olej. Tím ho nijak nechci shazovat,ale zároveň bych nechtěl urážet špičkové 2T oleje.
maran5 píše:Tak jestli je to pravda,tak tento olej si namaže na chleba minimálně celou 2T produkci Repsol,Elf,Shell atd.
Tak to také není pravda.

Olej plní výkonnostní API TC a kouřící FC normu a to jsou ty lepší oleje. Takže úplný bláto to není. Jeho viskozita ale není moc vhodná pro olejová čerpadla. Nicméně dá se. Existují horší a v podstatě bez předředění nevhodné oleje.

Tento olej plně vyhoví starým kovařinám od Jawy a ČZ. Dokonce to bude v některých případech lepší, jak špičkový olej.

Ale tento olej bych rozhodně nelil do něčeho s nikasilem, kde se míchá 1:50 a kde se doluje přes 30 koní ze 125 kubíků. Na to je potřeba ta špička ...

A není to jen o mazání,ale i o úsadách a zasírání přívěry a výfuku ... A to taky existují lepší oleje.

Ale jak sem psal. Bláto to není a třinda si bude chrochtat blahem. Stejně jako levnější křoviňáky a motorovky ...

Špička se jmenuje třeba Elf HTX 909, Elf HTX 976, MOTUL 800 2T Road Racing, Millers KR 2T, Elf Moto 2 Race, Castrol A747
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od bjukemen »

Durex: samozrejme ze spickove oleje su inde ale za inu cenu,tento olej za tu cenu je dobry (s tym spickovym olejom som to prehnal priznavam)
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od Durex »

A když už bych tedy za každou cenu chtěl zůstat u domácí produkce, tak bych vzal Mogul TSF.
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... tsf_z5.pdf

A pokud bych chtěl být fakt v klidu,tak Mogul Moto 2T FD
https://eshop.paramo.cz/data/VyrobkovaD ... tfd_z3.pdf

Najezdil sem na něj několik tisíc km a motor naprosto bez úsad o nahnědlý povrch na pístu šel otřít hadrem ...

Ale to sme cenově zase někde jinde. Ale tak to někdy prostě je. Za kvalitu nebo lepší parametry se musí někdy pustit chlup ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Biker68
Příspěvky: 2
Registrován: pát čer 19, 2020 14:46

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od Biker68 »

Není problém si připlatit za lepší olej, ale vzhledem k použití do staré Jawky, si nemyslím že plná syntetika je optimální volba. Tyto vzduchem chlazené motory mají vysoké pracovní teploty a bod vzplanutí 90°C u Mogul moto 2T FD asi nebude optimální. Pokud se mýlím opravte mě...
maran5
Příspěvky: 127
Registrován: pát dub 07, 2017 18:45
Bydliště: ...vidím Tě dvojmo

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od maran5 »

Ty hodnoty u Mogulu 2T FD mě taky teda přijdou neskutečně nízké,dokonce jedny z nejnižších
co jsem kdy u 2T olejů viděl,nějak ani nevím co si mám o něm myslet....
U toho Mogulu TS klidně zůstaň,pokud mohu nabidnout vlastní zkušenost,do dvoutaktu Vari r.v.99 a mot.pily(obojí mažu 1:33) přidávám VIF, jednak jako stabilizátor paliva při odstavení a dál perfektně to čistí píst,kanály,skríň a myslím,že to celkově zlepšuje odolnost proti zadření.
O2 FL 09 1.8 TSI 118kW spotřeba oleje 0,5l/10tis.km
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: životnost 2T oleje

Příspěvek od Durex »

Biker68 píše:není problém si připlatit za lepší olej, ale vzhledem k použití do staré Jawky, si nemyslím že plná syntetika je optimální volba
No a sme u toho. vždyť na tom se shodneme. Ostatně já sem to psal taky ...
Durex píše:Tento olej plně vyhoví starým kovařinám od Jawy a ČZ. Dokonce to bude v některých případech lepší, jak špičkový olej.
Celá moje reakce byla na toto:
bjukemen píše:Je to spickovy olej
Pokud mám starou 2T vránu, kde je litinovej válec a dokonce není jehličkový ojniční ložisko, tak pak sem jen odkázanej na tyto starší oleje a mísící poměr, který nejde přes 1:40. Spíš ta klasika 1:33. Ale pokud mám něco současnýho - tím se myslí motorová pila nebo už i babeta, tak úplně v pohodě 1:50 a použít kvalitnější olej. O ostrých 2T motorech ani nemluvě.

Co se Mogulu 2T FD týká, tak v mojí upravený babetě najezdil asi 5000 km pořád pod plným a v pořádných vedrech. Naprosto v pohodě a v poměru 1:50.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět