Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

pepek

Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od pepek »

Zdravím všechny a prosím o názor:
Mám Octavii 1,6 74kw, kod AKL, najeto 219000km poctivých. Posledních cca 5000km mi za studena cvakají hydroštely - někdy cca 5 vteřin, jindy až 1 minutu po studeném startu, nyní v zimě je to skoro s železnou pravidelností. Celou dobu jezdilo auto na viskozitu 10w40, měněn vždycky po 12-17000km, takže pravidelně.
Před 10000km jsem měnil pístní kroužžky z důvodu vysoké spotřeby oleje, která byla až 0,4l/1000km. Nyní po výměně kroužků zanedbatelná . 0,3l/10000km.
Nyní je v motoru Elf Competition 10w40, před kroužkama žádný náznak klapání hydroštelů, jak napsáno výše, týká se to posledních 5000km.

Otázka zní: Mohu přejít na viskozitu 5w40, např. na Total Quartz 9000 5w 40 , aby hydroštely ztichly, bez toho, aniž bych tomu stroji ublížil ? Dle slov mechanika byl motor zevnitř při rozborce krásně čistý, v žádném případě nebyl silně zakarbonovaný, ani v sacím koši nic nebylo.

Díky za názory Josef
e-panolin.cz

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od e-panolin.cz »

Pokud jsou hydroštely v řádném tech.stavu, olej s viskozitou SAE 5W40 může pomoci hydroštely ztišit. Touto viskozitou neublížíš tvému stroji, jedině prospěješ.
pepek

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od pepek »

e-panolin: Jde mi o to, aby se ten motor nezadřel. Aby to ten motor zvládl bez problémů při těchto kilometrech... přece jenom 220000km na krku
e-panolin.cz

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od e-panolin.cz »

Pepku, motor můžeš zadřít i se SAE 10W40. Pokud je motor čistý i vevnitř, pravděpodobnost zadření se SAE 5W40 se blíží nule. Samozřejmě 100% garanci nezadření ti nikdo nedá.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Pitris »

Proč by se měl motor zadřít při přechodu na jinou SAE třídu :?: Oleje 10w40 i 5w40 jsou API SL(SJ,SM)/CF - takže téměř stejné výkonnosti, a není důvod se čehokoliv bát (notabene když je motor uvnitř čistý). A na zimu je každopádně lepší nižší číslo před "w" (taky z toho důvodu, že se hydroštely dřív "natlakují").
Jinak těch až 17tkm na výměnu (a zvláště pokud tam byly i krátké jízdy) je hodně - možná i proto byla spotřeba oleje dost vysoká. V těchto motorech by se měl olej měnit při krátkých jízdách po 10-ti nebo po 1roce, a při delších s málem startů maximálně po 15-ti tkm nebo po 1roce. A vždy měnit i s filtrem.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Autoxxxrady »

Motoru určitě neublížíš. Buď přejdi na viskozitu 5W nebo 0W a nebo zkrať interval výměny oleje. Mně cvakaly, tak jsem olej vyměnil asi zhruba po 7000km a necvakají. Nechal jsem 10W-40. Jinak měnim po 10 000km. Musel bych olej vidět, jak je znečištěný. Stačí dát čistý olej a nová 10W-40 má nižší viskozitu než olej znečištěný.

Necvakají mně ani teď, když byly mrazy. Najeto na oleji zhruba 2500km od výměny.
pepik

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od pepik »

Autoxxxrady píše:Motoru určitě neublížíš. Buď přejdi na viskozitu 5W nebo 0W a nebo zkrať interval výměny oleje. Mně cvakaly, tak jsem olej vyměnil asi zhruba po 7000km a necvakají. Nechal jsem 10W-40. Jinak měnim po 10 000km. Musel bych olej vidět, jak je znečištěný. Stačí dát čistý olej a nová 10W-40 má nižší viskozitu než olej znečištěný.

Necvakají mně ani teď, když byly mrazy. Najeto na oleji zhruba 2500km od výměny.
Olej znečištěný nebude, protože jezdím na LPG. Pravděpodobně přesedlám tedy z 10w na 5w.
Autoxxxrady

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Autoxxxrady »

A kolik máš na oleji najeto?
Návštěvník

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Návštěvník »

Nemůže být špatný zpětný ventil u olejového filtru?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Pitris »

Pokud je motor na LPG, a jezdí se krátké popojížďky, tak je důležité měnit olej dříve, protože při studených jízdách je olej podstatně více zatěžován než při provozu na benzin, a pokud by se ty krátké jízdy týkaly i pepka a jeho "Octavie 1,6 74kw, kod AKL, najeto 219000km poctivých", těch 12-17 tkm na výměnu je moc (a to "rozpětí" 5-ti tkm mě taky jako pravidelná výměna moc nepřijde).
Pkod píše:....LPG neni vhodne pro provoz se "studenym" motorem. Vodni pary, ktere jsou prirozenym produktem spalovani vsech uhlovodikovych paliv, kondenzuji na chladnejsich castech motoru. To samo o sobe je sice neprijemne, ale vyznamejsi je tento fakt pri soucasne vysoke koncentraci siry v palivu. Pokud jsem dobre hledal, muze byt v LPG az 200mg/kg (nejsem si jist aktualnosti limitu), v benzinu jen 9,6mg/kg a v nafte 11mg/kg. Pritom obsah je v pripade LPG povetsinou na hornim limitu, naproti tomu u benzinu zpravidla na polovine limitu. Prave sira po spaleni tvori oxid siricity a ten s vodou (kondenzovanou parou) kyselinu. Kysele prostredi pusobi korozivne a ukolem oleje je kyselost regulovat. Tim se vycerpavaji aditiva oleje. U LPG a "studenem" motoru se "alkalicka rezerva" vycerpa rychleji nez u provozu na ostatni paliva.
Pri provozu se "zahratym" motorem jiz tak vyznamne rozdily nejsou. Voda ze spalin totiz kondenzuje minimalne.
Naopak LPG je dokonaleji spalovano a netvori tak velky zbytek (hlavne pevna castice) po spaleni, jako kapalna paliva. Olejova napln je tak zejmena v porovnani se vznetovymi motory mene zatezovana pevnymi casticemi. Tento vliv se tak tyka predevsim opotrebeni motoru necistotami v oleji, zmenou viskozity pripadne jejich usazovanim.
LPG ale obsahuje take jednu velice neprijemnou slozku, dieny. Ty mohou tvorit pryskyricne struktury a komplikovat tak radnou funkci casti motoru.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Autoxxxrady »

Hodnoty síry pro paliva podle norem

ČSN EN 228 automobilový benzin
maximálně 10mg/kg

ČSN EN 590 motorová nafta
maximálně 10mg/kg

ČSN EN 589 LPG
maximálně 50mg/kg
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Pitris »

I tak je tam pětkrát více síry :(
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Autoxxxrady

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Autoxxxrady »

Ano je. Určitě má LPG při studenym provozu na olej horší dopad z hlediska alkalické rezervy oleje. Jak píšeš.
Návštěvník

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Návštěvník »

Autoxxxrady píše:Ano je. Určitě má LPG při studenym provozu na olej horší dopad z hlediska alkalické rezervy oleje. Jak píšeš.
Ale na druhou stranu má LPG při studeném startu jednu nezpochybnitelnou výhodu - neředí olejový film!
Autoxxxrady

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Autoxxxrady »

Studený motor se většinou startuje na benzin a pak se přepne na LPG.
Odpovědět