Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Pitris »

2 minuty po startu je dost :oops: To už by nedělalo ani při špatném / chybějícím zpětném ventilu u filtru. Já bych to "tipnul" v (některém) hydroštelu na mechanický problém.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Colommbo »

Osobně si myslím, že ani přechod na olej 0W v tomhle případě nic nevyřeší, mezi 5W a 0W už žádný extra rozdíl není. A kolik toho motor ještě vydrží, toť otázka na diplomovou práci - jde o to, že necvaká nedostatečně fungující hydroštel, ale příslušný ventil, u něhož není patřičně vymezována vůle a ventil tedy zůstává pootevřený v okamžicích, kdy už by dávno být neměl, se všemi možnými, samosebou negativními, důsledky... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
quido

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od quido »

Colommbo píše:..... ale příslušný ventil, u něhož není patřičně vymezována vůle a ventil tedy zůstává pootevřený v okamžicích, kdy už by dávno být neměl, se všemi možnými, samosebou negativními, důsledky... :?


Není to přesně naopak? Když je velká vůle, tak je ventil zavřený, když už by měl být otevřený. Problém je, že vahadlo nebo vačka dosedá na ventil jinde než by správně mělo a ventil se otevírá s větším zrychlením (z toho to cvakání).
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od skodovkar »

Leč s nimi zkušenost nemám, tak si rovněž myslím, že je to naopak, což ale taky nepřispívá k dobrému výkonu motoru (špatné víření směsi a třeba zvýšení sacích ztrát atd.).
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Colommbo »

Když jsem si na to tenkját svítil batejkou, byl tam stjašnej pjůvan, tož byl, myslím, (po)otevřenej - ale fakt nevím přesně, šlo mi to do vočí... :twisted:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
pepek

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od pepek »

Zajímavé ale je, že to podle mě ten zvuk nejde přímo z hlavy motoru (možná se pletu) a ještě zajímavější je, že to často nezačne přímo po startu, ale až za cca. 10 sekund. Přesto myslíte hydroštely ???
pepek

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od pepek »

Někdy možná až po 20 sekundách ...
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Colommbo »

My nevíme, Pepo, o cvakajících hydroštelech jsi začal ty... :?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Quido

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Quido »

pepek píše:Zajímavé ale je, že to podle mě ten zvuk nejde přímo z hlavy motoru (možná se pletu) a ještě zajímavější je, že to často nezačne přímo po startu, ale až za cca. 10 sekund. Přesto myslíte hydroštely ???

Tím pravděpodobnější je a už to tady zaznělo, že by to mohl být špatný zpětný ventil v olejovém fitru. Klepají ložiska na klikovém hřídeli. Po nastartování jsou ložiska ještě trochu mastná od minule, ale po chvíli se ta trocha oleje odstříká a než se naplní všechny mazací kanály a filtr olejem, tak to rachotí. Měl jsem podobný problém s filtrem, ale to byla ještě konzerva. Vyřešil to nový filtr.
pepek

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od pepek »

Quido píše:
pepek píše:Zajímavé ale je, že to podle mě ten zvuk nejde přímo z hlavy motoru (možná se pletu) a ještě zajímavější je, že to často nezačne přímo po startu, ale až za cca. 10 sekund. Přesto myslíte hydroštely ???

Tím pravděpodobnější je a už to tady zaznělo, že by to mohl být špatný zpětný ventil v olejovém fitru. Klepají ložiska na klikovém hřídeli. Po nastartování jsou ložiska ještě trochu mastná od minule, ale po chvíli se ta trocha oleje odstříká a než se naplní všechny mazací kanály a filtr olejem, tak to rachotí. Měl jsem podobný problém s filtrem, ale to byla ještě konzerva. Vyřešil to nový filtr.
To opravdu nevím, ale jistá souvislost by tam být mohla. Používám filtry UFI a myslel jsem si o nich, že jsou špička, přece jenom to stojí skoro jako originál. I minulou olejovou náplň jsem měl s UFI filtrem, stejně jako teď. Koupil jsem si jich do zásoby dost dopředu.
Takže jinými slovy se to klepání bude ozývat od toho filtru ??? Vyzkouším, natočím příp. video na youtube.
Quido

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Quido »

pepek píše:
Quido píše:
pepek píše:Zajímavé ale je, že to podle mě ten zvuk nejde přímo z hlavy motoru (možná se pletu) a ještě zajímavější je, že to často nezačne přímo po startu, ale až za cca. 10 sekund. Přesto myslíte hydroštely ???

Tím pravděpodobnější je a už to tady zaznělo, že by to mohl být špatný zpětný ventil v olejovém fitru. Klepají ložiska na klikovém hřídeli. Po nastartování jsou ložiska ještě trochu mastná od minule, ale po chvíli se ta trocha oleje odstříká a než se naplní všechny mazací kanály a filtr olejem, tak to rachotí. Měl jsem podobný problém s filtrem, ale to byla ještě konzerva. Vyřešil to nový filtr.
To opravdu nevím, ale jistá souvislost by tam být mohla. Používám filtry UFI a myslel jsem si o nich, že jsou špička, přece jenom to stojí skoro jako originál. I minulou olejovou náplň jsem měl s UFI filtrem, stejně jako teď. Koupil jsem si jich do zásoby dost dopředu.
Takže jinými slovy se to klepání bude ozývat od toho filtru ??? Vyzkouším, natočím příp. video na youtube.


V tvé Oktávce je filtr ještě v plechovce? Pokud ano, tak je divný, že se to po výměně nezměnilo. Klepání určitě nepůjde z filtru, půjde z bloku motoru, ale těžko to takhle (když je to jen na chvíli) identifikovat.
Filtr by neměl jít profouknout, když foukneš do středové díry (s upevňovacím závitem). Naopak nasát vzduch by z ní jít měl.
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od NOVON »

Sundat vanu a překontrolovat dotažení ojničních pánví..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Pedro »

Funguje takový fígl,kovovou tyč o průměru cca 1-2 cm,půl metru dlouhou,opřít o určité kovové místo na motoru,horní konec uzavřít sevřenou dlaní v pěst a přitlačit si druhý konec pěstí silou k ušisku.
Nepoznáš přesně co,ale kde, něco hlasitěji klepe,i načlé ložisko tak jde.
Pokud by jsi měl origo poslouchátko,je to lepší ale to dnes už má asi málo kdo.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od Colommbo »

jj, kamoš, zkušenej mekánik, takhle občas používá i dřevěnou laťku... :o
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Záměna viskozity kvůli cvakajícím hydroštelům

Příspěvek od NOVON »

Když to shrneme chlopi,tak 220 tis.km není na ten motor mnoho,vydrží min jednou tolik..Taky padá v úvahu chyba mechanika,který překroužkování prováděl..Musí se sundat hlava,měla by se srovnat-tam mě napadá,jestli dal hydra zpátky do stejných děr jak byly..Pak se povolujou ojnice,abys vytáhl písty-tam mě zas napadá,zda nezaměnil ojniční pánve a dotáhl to správným momentem..Jinak ten motor musí fungovat i z olejem 10w-40 bez problémů,není to motor z raketoplánu..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět