Zahřívání motoru po nastartování

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jerry3 »

Ono to svého času bylo o karburátorech, jejich konstrukci a seřízení. Často se totiž bez ohřátí motoru na místě prakticky nedalo ani vyjet.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od lengy60 »

Na vojně jsem jezdil z VAZ 2103,i v mrazech kolem 20 jsem vytáhl sytič,cvrnk a jel jsem.Stejné to bylo s mou šáde 105,sytič start a odjezd. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jerry3 »

Jo, a z jakého roku byla? Bohužel postupem času začali omezovat dávku akcelerační pumpičky, vše bylo stále více "na chudo", sytič už skoro nesytičoval. Výsledkem pak bylo, že sebemenší přidání plynu (vyřazovalo sytičový okruh) vedlo ke chcípnutí motoru. A nemuselo ani mrznout. :x
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pedro »

Tahle retro debata, mi zajímá.
Nesrovnavat vsak Ziguliky (pokud nemely OZON) s MB produkci.
Tam to skutecne fungovalo, jak pise J3. Postupem doby.
Tome, muj nazor. S1000MB ano. Prevratny typ. Mel jsem. S100 NE, i tu jsem mel. Fejstlift 1000ky. S120 ano, mel jsem. Jen se nemela delat tak dlouho. S130-6 ano., mela se delat od r. 81,2...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Pitris »

O škodovkách když byly ještě škodovkami tady: http://www.oleje.cz/forum/motorovy-olej ... 39-18.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
chinin
Příspěvky: 63
Registrován: sob bře 03, 2018 11:16

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od chinin »

Pitris píše:Nevím jak moc si stár či mlád :P ale já tu dobu pamatuji. Kdo neměl tip top seřízen karbec a zapalování, v mrazu měl potíže. Teď je to jednodušší - ŘJ si to "přebere"....
to Pitris
nechtěj ani vědet ,k vlastní smůle jsem už pěkná starožitnost. :( S tím karbecem máš recht :!: Býval to děs hlavně u škocen co pamatuju :roll: V tomhle vidím když dnes startuju oproti té době propastnej rozdíl ,spolehlivost startu dnešních našich aut je přímo ukrutná :wink: ŘJ je tedy asi moc fajn věcička.
Naposledy upravil(a) chinin dne pát bře 23, 2018 0:41, celkem upraveno 1 x.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jerry3 »

Ani ne tak sama ŘJ, jako vícebodové vstřikování. Existovaly totiž i elektronicky řízené karburátory...
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

Jenže to nebyl problém karburace jako takový,ale spíš šlo o konkrétní případy. Když na čtyřválu,který je osazen 4 rovnotlakými karbci a jsou seřízený,tak taky nemáš problém natočit ...
Už 2 den seřizuju na první pohled banální záležitost. 2V 800 ccm3 a jeden rovnotlaký karbec s akcelerační pumpičkou. Je to docela boj ... Myslím,že kdyby tady byly 2 plnohodnotný karbce,že situace bude lepší ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od skodovkar »

Ať jsem jezdil s LPG ve fáčku, s benálem ve fobii nebo s naftou v chrochtávce, tak postupuji vždy stejně. Tedy auto natočit co nejdříve a pak provést všechny ostatní úkony s maximální rychlostí.
U studeného startu mě zajímá jen promazání motoru (v zimě max do 20-30s), potom s klidnou nohou a svědomím vyjíždím.
A chrochta má elektrický ohřev chlad. kapaliny, takže začíná lehce topit po 3km :mrgreen:
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od rousini »

Další z názorů na problematiku zahřívání motoru před jízdou.
Osobně souhlasím, u promrzlého motoru nechat raději probublat na místě chvilku déle jako méně a pak langsam do provozu, jemně na plyn.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Durex »

Zrovna teď na elefantech sem nechal zahřát káťu asi 10 minut,dokud mi nenaskočil větrák. Sice tolik nemrzlo – teplota kolem 0,ale motorka zahrabaná ve sněhu v kopci. Takže po zařazení se muselo naložit a vyhrabat kopec plnej sněhu. Neustále spojčit a někdy tomu dost naložit. Takže někdy nastanou podmínky,že prohřátí na místě je to nejlepší řešení. Za studena bych to nedal jak srdcem,tak i motorem,protože ten dvouhrnek prská. Jo potřeboval by seřídit :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Hombre »

Co to dělá v motoru když je studený a vyjede se, je právě u těch jednoduchých motorů vidět a slyšet. To že to zakumufluje ŘJ a jiné přívěsky motoru, neznamená, že to tam neproběhne. Nastartovat, a teprve když otáčky začnou klesat, teprve vyjet, jinak tam jde PHM ve velkém a smývají olej ze stěn v zátěži.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jerry3 »

Nejlepší pak je, když ti v rakouském horském středisku napaří tučnou pokutu za to, že se snažíš alespoň trochu zahřát motor, abys odmrazil vyhřívané čelní sklo a hlavně dokázal vyjet z kupy sněhu. Ovšem to, že 90% místních jezdí celoročně se smradlavými diesely, jim nevadí. Svět se zbláznil!
Shi
Příspěvky: 1311
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Shi »

Jerry3 píše:Nejlepší pak je, když ti v rakouském horském středisku napaří tučnou pokutu za to, že se snažíš alespoň trochu zahřát motor, abys odmrazil vyhřívané čelní sklo a hlavně dokázal vyjet z kupy sněhu. Ovšem to, že 90% místních jezdí celoročně se smradlavými diesely, jim nevadí. Svět se zbláznil!
Však jako v každé správné německy hovořící zemi pokuta není za to, že škodíš, ale za porušení předpisů. A i u nás nemalé procento lidí tvrdí, že předpis je předpis a máš ho dodržet (i kdyby tě to melo zabít).

Návod k Toyotě r.v. 2003 zněl zhruba takto: V případě velkých mrazů motor po nastartování nechte přibližně 30 sekund běžet na volnoběh a pak vyjeďte. Pokud jste v Německu, vyjeďte ihned.
Ordnung muß sein!
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Zahřívání motoru po nastartování

Příspěvek od Jerry3 »

Největší starostí rakouské policie v době sněhové kalamity v horském středisku nad lavinou zablokovaným údolím bylo kontrolovat, zda se pasažéři v autech cizích návštěvníků na zadních sedadlech poutají. :x
Odpovědět