Záběh motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Záběh motoru

Příspěvek od lengy60 »

Ital píše:Ohledně výměny oleje, jak jsem už meldoval, je možno srovnat auto Pandorovo - já myslím, že informace podá, na jeho nezájem o tuto problematiku si opravdu nikdo stěžovat nemůže - a auto, se stejným motorem, o které je pečováno pouze dle návodu, prodloužený výměnný interval v to počítaje. Nabídl jsem rovnání alespoň spotřeby oleje, to se dá i po netu. Dále jsem upřesnil, jak spotřebu oleje zjišťuji, aby údaj byl věrohodný a uvedl jsem, o jaký olej jde a zhruba způsob provozování auta. Pokud Pandora bude chtít alespoň trochu spolupracovat, můžeme nějaká data srovnat. Z mé strany se nejedná o propagaci prodloužených výměnných intervalů oleje, které sám nepoužívám (nemám takové auto :evil: :lol: ), ale zájem o objektivní vyhodnocení informací, ke kterým mohu mít přístup.
Ještě lepší je srovnat Pandorovo auto s naším služebákem,které má v současné době najeto 411.000 km,dost pochybuji,že ho někdo zajížděl,od začátku je olej měněný po 30.000 km a dostává tak do kožichu,že si to nikdo neumí představit. :lol: Spotřeba oleje 0,spotřeba paliva při jízdě v limitu cca 6/100,s cihlou na podlaze 7/100,píšu o průměru na trase UL-Furth im Wald a zpět.
Ital píše:To je asi dobrý způsob. Servis něco vydělá navíc, takže mu "vlastní" olej nevadí a výměna bude "odborně" provedena :roll: . Děláš to dobře, lengy :wink: . Rozuměj - sice zbytečně, ale dobře :D
Tak nevím co je zase až tak odborného na tom,povolit šroub,nechat vytéct olej do nádoby,vyměnit filtr a nalít nový,ale budiž.Mohl bych samozřejmě to samé udělat ve spřáteleném servisu v UL,ale v rámci nájezdu km si zajedu do Kralup rád. :lol: Co se týče vlastního oleje,tak ten jim opravdu nevadí,jen mi bylo doporučeno,abych pro předepsanou výměnu použil jejich olej kvůli záruce.Takže na jaře(cca po dalších 3 tkm)vyměním opět,potom v říjnu už na předepsaný servis a pak každý rok ve stejnou dobu rovněž. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

lengy - motor VW: No, takže relevantní informace bychom měli a nemusíme další šetření provádět :wink: :)
Ta spotřeba oleje mě překvapuje, v těch km...
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:... spotřeba paliva při jízdě v limitu cca 6/100,s cihlou na podlaze 7/100,píšu o průměru na trase UL-Furth im Wald a zpět.
Tak právě takovéto údaje jednoznačně ukazují na zcela nevýkonný stroj, který při jízdě "v limitu" je už vlastně "na svém limitu", anebo že s ním není něco v pořádku.
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Jerry3 píše:Z tvé strany se nejedná o nic méně, než o popírání smysluplnosti výměny oleje v rámci záběhu. Jsem přesvědčen o tom, že každý praktik, který má ty stroje rád a něco o nich ví, by s tvým přístupem k věci, včetně tohoto
Ital píše:... Zrovna s novou motorkou jsem jel z krámu asi 3/4 hoďky po dálnici.
hrubě nesouhlasil. Ano, můžeš samozřejmě namítnout, že jsi nespecifikoval, jak jsi po té dálnici jel.
1) Ano, výměnu oleje po 3000 km u nového moderního vozu s moderním olejem považuji za zbytečnou.
2) S motorkou jsem jel po té dálnici skoro pořád 100 km/h a 5000 rpm (ono se dle návodu více nemělo), s jednou zastávkou asi v polovině. Asi jsem občas propagačně ubral a zrychlil nebo přeřadil, pamětliv zabíhací procedury, ale v podstatě rovnoměrně a za 6. Pokud jsem jí tím ublížil, omlouvám se na celé kolo. V pravdě - nepozoruji to na výkonu (ani já ani "zkoušeč" - ten dokonce ba naopak) a spotřeba oilu je 0,06L/1000 km, což, dle informací na netu od jiných uživatelů, je málo - když se tedy drtí. Pro mě dost, ale respektuji.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:1) Ano, výměnu oleje po 3000 km u nového moderního vozu s moderním olejem považuji za zbytečnou.
A čím v této souvislosti definuješ modernost vozu, resp. oleje?
Ital píše:2) S motorkou jsem jel po té dálnici skoro pořád 100 km/h a 5000 rpm (ono se dle návodu více nemělo), s jednou zastávkou asi v polovině. ... V pravdě - nepozoruji to na výkonu (ani já ani "zkoušeč" - ten dokonce ba naopak) a spotřeba oilu je 0,06L/1000 km, což, dle informací na netu od jiných uživatelů, je málo - když se tedy drtí. Pro mě dost, ale respektuji.
Dotyčná s "glazingem" je rovněž spokojena. Ostatně ani já bych na její spotřebě paliva i oleje v dnešní době nic výjimečného neshledával. Tedy kdyby nebylo té druhé, bez "glazingu". :twisted:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Colommbo »

Jerry3 píše:
lengy60 píše:... spotřeba paliva při jízdě v limitu cca 6/100,s cihlou na podlaze 7/100,píšu o průměru na trase UL-Furth im Wald a zpět.
Tak právě takovéto údaje jednoznačně ukazují na zcela nevýkonný stroj, který při jízdě "v limitu" je už vlastně "na svém limitu", anebo že s ním není něco v pořádku.
Zajímavé a prostou logiku mající vysvětlení...! :wink: V této souvislosti si vybavuju informace o mnohých naftových motorech, které při běžné jízdě spotřebovaly X nafty, při jízdě "na krev" pak X+litr (možná ještě maličko k tomu) - tedy vpodstatě něco podobného...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Obecně platí, že čím nabroušenější stroj, tím větší rozdíl mezi jeho min. a max. průměrnou spotřebou. Např. u mého stále ještě vlastního (byť už ho sám nepoužívám) to v době jeho vrcholných parametrů dělalo 6,8 vs. 19,6 l/100 km.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Záběh motoru

Příspěvek od lengy60 »

Jerry3 píše:
lengy60 píše:... spotřeba paliva při jízdě v limitu cca 6/100,s cihlou na podlaze 7/100,píšu o průměru na trase UL-Furth im Wald a zpět.
Tak právě takovéto údaje jednoznačně ukazují na zcela nevýkonný stroj, který při jízdě "v limitu" je už vlastně "na svém limitu", anebo že s ním není něco v pořádku.
Já také netvrdím,že motor 1.4 16 V 63 kW je bůhví jaká raketa,nicméně s ní mají docela dost práce mnohem silnější vozy a už se mi několikrát stalo,že po dojezdu na čerpačku ke mně někdo přišel z dotazem,cože v tom je za motor.Po odpovědi že 1.4 16 V .... :shock: :lol: Ale abych uvedl věci na pravou míru,tak onou cihlou na podlaze jsem myslel cestovní rychlost 150-160 km/h,(tam se jí líbí nejvíc)ona ale umí klidně i 190,(ne z kopce)ovšem já zase potřebuji ke svému povolání ŘP,takže takhle ji proženu pouze občas,třeba tehdy,když se mi lepí na prdel nějaké mocné TDI nebo poslední dobou hodně oblíbené,české auto z Nošovic. :mrgreen: Nu a pokud bych chtěl jet opravdu na pohodu,tak to umí taky za 5/100. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

lengy60 píše:... Ale abych uvedl věci na pravou míru,tak onou cihlou na podlaze jsem myslel cestovní rychlost 150-160 km/h,(tam se jí líbí nejvíc)ona ale umí klidně i 190,(ne z kopce)ovšem já zase potřebuji ke svému povolání ŘP,takže takhle ji proženu pouze občas...
Holt si onu "cihlu" každý představujeme jinak. :mrgreen:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Pitris »

To o motorkách je ve vlákně o motorkách....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Záběh motoru

Příspěvek od bjukemen »

Jerry3 píše:
lengy60 píše:... spotřeba paliva při jízdě v limitu cca 6/100,s cihlou na podlaze 7/100,píšu o průměru na trase UL-Furth im Wald a zpět.
Tak právě takovéto údaje jednoznačně ukazují na zcela nevýkonný stroj, který při jízdě "v limitu" je už vlastně "na svém limitu", anebo že s ním není něco v pořádku.

nedavno som cital ze praveze dobre odladene motory maju rozdiel medzi max a min. spotrebou pomerne nizky..

ps: asi to bolo na autorevue :D
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

No, jestli tam kladou rovnítko mezi odladeny a udušený, tak to pak jo. :mrgreen:

Případně může jít o klasický koncernový fígl, který by se v modelářské hantyrce dal označit souslovím "prepisknout exponenciály". :twisted:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Durex »

Nevím co se na tom hledá za vědu. Mám palivo a to má nějakou výhřevnost. A jestli budu potřebovat 3x více energie,tak zákonitě bude spotřeba 3x větší. Což by u normálního auta tak nějak odpovídalo. U moto se dostanu zhruba na rozdíl 2 násobný. To bylo třeba v Brně na okruhu. I když to nebyla největší spotřeba. Tu sem měl na dálnici z Prahy do HK,kde byla ručička pořád blízko 300 km za hodinu. Prostě 6-ka a plnej kotel. Takto si představuju onu cihlu na plynu,kde se ždímá opravdu z motoru úplně vše a je škrtící klapka na plno a motor v plný zátěži ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:....kde byla ručička pořád blízko 300 km za hodinu. Prostě 6-ka a plnej kotel....
To už ale bylo zajeto :twisted:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Durex »

po tomhle by byl každej motor zajetej :lol: Narážel sem na onen rozdíl mezi min a max spotřebou a nějak sem opomněl název vláka :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět