Záběh motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Jerry3 píše:Aniž bych se tam díval, tak bych to označil za chorobný strach z něčeho, co je nereálné. Jenže já těch zku.vených - špatným záběhem - motorů už pár zažil, stejně jako velmi dobře zajetých. A pokud jde o olej, tak toho bordelu je ve vaně při první výměně dost na to, abych měl pochybnosti o tom, zda vůbec ještě pracuje olejový filtr a olej nejde přímo do mazacího systému jeho obtokem, tedy bez čištění. :idea:
Aniž bych se díval, řekl bych totéž. Noale podívat se můžu, že jo.
Já jsem motor zničený špatným záběhem nezažil a nikdy bych si netroufl tvrdit, že motor je zničený právě špatným záběhem. Málokdo má možnost trvale sledovat "špatně zajížděné" auto. Ledaže by stále seděl na sedadle spolujezdce. Jináč těžko říci, zda problém nebyl a není někde jinde. V tvém pojetí navíc, špatné zajíždění bude hlavně podtáčení. Já s novými auty i motorkami jezdím celkem šetrně a bez velkého vytáčení a nic se jim neděje. Zničit nějak takto motor je zcela mimo (mou) představu.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:Já jsem motor zničený špatným záběhem nezažil a nikdy bych si netroufl tvrdit, že motor je zničený právě špatným záběhem. Málokdo má možnost trvale sledovat "špatně zajížděné" auto. ... Zničit nějak takto motor je zcela mimo (mou) představu.
Případ z mého bezprostředního okolí z poslední doby: dvě identická vozidla pořízená v +- stejné době, dvě řidičky provozující ta auta v +- stejných podmínkách, v obou případech automat. Jenže: ta první s autem rovnou začala jezdit "normálně", poučená prodejcem, že "dnes už se přece nezabíhá", což v jejím případě mj. znamenalo, že po pár studených jízdách "kolem komína" hned vyrazila na dálnici, kterou v úseku mnoha set km absolvovala na tempomat rychlostí dálničního limitu; ta druhá si ode mne nechala poradit a prvních 1500 km se dálnici systematicky vyhýbala a důsledně se řídila starými známými pravidly pro "správný záběh". Ta první šla do servisu na první výměnu oleje po 20 tis. km, ta druhá si zajistila první výměnu v 5 tis. km. Výsledkem je, že to první vozidlo bere o téměř dva litry paliva na sto více (jde o velká SUV) a přes dva litry oleje na 20 tis. km, moc nejede a je hlučnější, než to druhé auto, které má evidentně skvělou kondici a olej netřeba mezi výměnami (těch 20 tis. km) vůbec dolévat. Co ty na to :?:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Pitris »

Jerry to je zbytečný :( on si myslí že zničený motor musí mít ojnici prolezlou blokem a že dokud se to točí tak je motor v pořádku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Já vím, je to marný, je to marný... A bohužel není sám. :(
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Ano, motor se určitě nezabíhá (navíc mnohahodinovou) dálniční jízdou na limitu, to jsem také nikdy netvrdil :idea: :idea: a píše se to snad v každé příručce k autu i motorce. Takový "záběh" je také dost výjimečný a - nebál bych se říci - statisticky nevýznamný :) . V ČR je taková věc prakticky nemožná, to uznáš :idea: .
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Ital píše:...V ČR je taková věc prakticky nemožná, to uznáš :idea: .
Co je tohle zase za nesmysl! Domníváš se snad, že po dálnicích z Prahy nemůžeš jet dále než na hranice ČR? :shock:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Colommbo »

Ono možná stačí koupit auto v Ostravě a davaj s ním přes Brno do Prahy nebo obráceně... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Máchal

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Máchal »

Nebo koupit auto již řádně zajeté (tzn takové, které jezdí jako zamlada i po mnoha letech) :wink:
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Colommbo píše:Ono možná stačí koupit auto v Ostravě a davaj s ním přes Brno do Prahy nebo obráceně... :)
Tak si to cvičně zkus, jak dlouho pojedeš po našich dálnicích "stotřicítkou". Já jsem si D1 projel zrovna minulý týden - každou chvíli uzavírka s omezením provozu (a rychlosti) a každou chvíli "tester tlumičů". Tam motor opravdu neuženeš. Teď na zimu to prý bude lepčí (zrušení některých uzavírek) a od jara zas nanovo.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Italle, věř tomu, že auto s maximalkou 200 při 130 neuzenes. Bohužel si u funglovky zpusobis opotřebení povrchu válců zvané "glazing". :idea:
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Jerry3 píše:Já vím, je to marný, je to marný... A bohužel není sám. :(
Je tu možnost třeba dlouhodoběji trochu porovnat statisticky nevýznamný, vím, vzorek:
1) Pandurův přepečlivě opečovávaný motor - výměna oleje po pár tis. km, přechod na olej 5W-40, pokud si pamatuji - zde máme příklad nedostižné péče
a
2) stejný motor, který mám možnost sledovat já - ten má prodloužený interval výměny oleje (až 30000 km) a poprvé byl olej měněn ve 28000 km. A bude měněn nejspíš nadále tak. Čili k vážnému a nevratnému prohřešku při záběhu už tu došlo. Olej 5W-30 LL VW 504.00. Auto celkem dost najede ve velmi smíšeném provozu od popojížděk po městě, přes kratší cesty, až po dovolenkové dlouhé cesty na jih.

Výkonově to porovnat těžko půjde, jedině, že bychom se někde potkali s těmi auty nebo výkon měřili. Spotřeba oleje sledovat jde i odděleně. Zatím jsem zjistil spotřebu oleje asi 0,05L / 1000 km a při druhé náplni to budu vědět přesněji, páč jsem olej kontroloval bezprostředně po servisu a zjistil jsem i množství oleje v intervalu dolní/horní ryska na měrce.
Já sám měním olej po 15000 km a prodloužené intervaly bych rozhodně neprosazoval, na druhé straně nejsem proti sběru empirických dat. Zajímá mě to. A vás?
Právní dodatek: Obě "strany" si vyhrazují právo, pokud by se výsledky zkoumání ubíraly pro ně neakceptovatelným směrem, prohlásit celé zkoumání za statisticky nevýznamné :wink: :D .
Naposledy upravil(a) Ital dne pát lis 25, 2016 11:43, celkem upraveno 1 x.
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Jerry3 píše:Italle, věř tomu, že auto s maximalkou 200 při 130 neuzenes. Bohužel si u funglovky zpusobis opotřebení povrchu válců zvané "glazing". :idea:
No dobře, neuženeš ho na "glazing".
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

Právě že glazing ti tam vznikne, když nestridas otáčky a zatizeni, tedy typicky při jízdě výkonným autem po dálnici na tempomat.
Ital

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Ital »

Já vím, nic proti tomu, také jsem četl příručky. Zrovna s novou motorkou jsem jel z krámu asi 3/4 hoďky po dálnici. Snad jsem to "neuglazoval".
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Záběh motoru

Příspěvek od Jerry3 »

V tom případě ji už určitě neprodas přinejmenším nikomu na tomto fóru. :P
Odpovědět