z long life na pevné intervaly

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Marek1

z long life na pevné intervaly

Příspěvek od Marek1 »

Dobrý den,
koupil jsem jetý VW passat 2.0 103 kW TDI CR, kde byl samo hned z výroby nastaven longlife provoz. Specifikace oleje dle výrobce je VW 507.00. Autoriz.servis tam lil nějaký longlife Shell, který je tam ještě pořád i v tuto chvíli. Chci přejít na pevné intervaly výměn, neb to více odpovídá charakteru mé jízdy. Na druhou stranu, bych musel nechat přenastavit řídící jednotku, jinou servisní knížku (zřejmě) a navíc tyto motory jsou na longlife oleje stavěné. Napadlo mě používat longlife oleje dál a měnit co 15tis km nebo 1rok (co nastane dříve). Říká se, že longlife je drahý, nicméně internetová cena CASTROL EDGE 5W-30 longlife, splnující VW507.00 za cenu 1085,-/5 litrů mi nepřijde dražší než klasické oleje. Prosím o Vaše názory. Díky předem!
Marek1

Příspěvek od Marek1 »

ještě mě napadá, že longlife jsou řidší => jejich větší spotřeba, takže se musí více dolévat => tato varianta by se nemusela vyplatit
Itall

Příspěvek od Itall »

Přenastavit upozornění na pravidelný servis snad není problém - v servisu. Serviska je jiná na prodloužený interval a jiná na normální? To neznám :shock: A že je motor stavěn na prodloužený servis? Spíš bych řekl, že je schopen to vydržet, možná se chová k oleji ohleduplněji, jako většina moderních motorů - čím modernější, tím lépe. Ale určitě mu neuškodí normální servisní interval - spíše naopak. Dokonce longlife oleje mívají letní viskozitu 30, ne? Takže, zvláště diesely mají větší spotřebu oleje a zas se dolévá? Výhody prodlouženého intervalu jsou podle mě pochybné. Oleje jsou tak předražené, že se stejně neušetří, tak tam vlastně zůstává jen to, že se nemusí tak často do servisu. Ale servis jednou ročně podle mě není na škodu. Navíc - citlivost turba na olej se tu už probírala.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pro motor je určitě lepší použít olej na max. 15tkm/1rok, než "longlife". Doporučuji SAE 5W40, a (není to čerpadlo-tryska) normu VW500.00.
A rozhodně bych místo Castrolu 5w30 použil třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=558 nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1634 nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=417 či jinou zavedenou značku.
Marek1

Příspěvek od Marek1 »

Děkuji mockrát za Vaše rady. Existuje nějaký objektivní argument proč značku Castrol vyřadit z mých úvah? Momentálně čekám na odpověd z autoriz.servisu bude li mi dále platit záruka mobility, odejdu li z long life na pevné intervaly.
modelář

Příspěvek od modelář »

A proč by neměla platit? Vždyť kratší interval je pro motor bezpochyby lepší, než ten delší, byť pro to nejspíše nenajdeš "objektivní" argument!

A s tím Castrolem je to podobné: "objektivní" argument zcela určitě nenajdeš, ale vlastní špatná zkušenost Tě třeba časem přesvědčí...
Marek1

Příspěvek od Marek1 »

OK díky. Ted mi naspali z VW:
1. Na pevný interval samozřejmě přejít můžete, na záruku mobility a její prodloužení to nemá žádný vliv.
2. Olej pro pevný interval musí, stejně jako pro Long life servis, splňovat normu VW 50700 a to z důvodu použití DPF filtru (filtr pevných částic).

Pitris mi doporučoval mimo jiné Mobil, ten ale VW50700 nemá, vidím..

Jsem VW50700 našel zatím jen u Shell a Castrol :?
Marek1

Příspěvek od Marek1 »

jo tak je jich více:
http://search.atomz.com/search/?sp-q=VW ... iso-8859-2
všechno 5W/30
Itall

Příspěvek od Itall »

Ještě vám to musím nacpat, i když jsem to tu už jinde psal. S Castrol pro čtyřdobé motory nemám zkušenost (protože jsou drahé), ale do sportovní motorky 2T jsem Castrol používal, dokonce v "zahrádkářské" verzi Castrol Garden 2T Syntetic, a zkušenost je jen ta nejlepší. Životnost motoru skvělá, nekouří a byl to narozdíl od "čtyřtaktních" olejů Castrol zdaleka nejlevnější plně syntetický olej na trhu (mezi "značkovými"). Dnes už se dají na netu najít i plně syntetické 2T oleje Castrol v "motocyklovém" provedení (TTS, Power Racing) kolem 200,- Kč za litr, což je, myslím, opět s rezervou nejlevnější mezi značkovou konkurencí, a kvalita je to osvědčená a velmi vysoká. Tak se mi moc nezdá, že by oleje Castrol pro čtyřtakty byly nějak horší, a ještě za ty ceny :) .
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od Pitris »

Marek1 píše:OK díky. Ted mi naspali z VW:
1. Na pevný interval samozřejmě přejít můžete, na záruku mobility a její prodloužení to nemá žádný vliv.
2. Olej pro pevný interval musí, stejně jako pro Long life servis, splňovat normu VW 50700 a to z důvodu použití DPF filtru (filtr pevných částic).

Pitris mi doporučoval mimo jiné Mobil, ten ale VW50700 nemá, vidím..

Jsem VW50700 našel zatím jen u Shell a Castrol :?
O DPF ale nebyla v prvotním dotazu zmínka.....
Marek1 píše:Dobrý den,
koupil jsem jetý VW passat 2.0 103 kW TDI CR, kde byl samo hned z výroby nastaven longlife provoz. Specifikace oleje dle výrobce je VW 507.00. Autoriz.servis tam lil nějaký longlife Shell, který je tam ještě pořád i v tuto chvíli. Chci přejít na pevné intervaly výměn, neb to více odpovídá charakteru mé jízdy. Na druhou stranu, bych musel nechat přenastavit řídící jednotku, jinou servisní knížku (zřejmě) a navíc tyto motory jsou na longlife oleje stavěné. Napadlo mě používat longlife oleje dál a měnit co 15tis km nebo 1rok (co nastane dříve). Říká se, že longlife je drahý, nicméně internetová cena CASTROL EDGE 5W-30 longlife, splnující VW507.00 za cenu 1085,-/5 litrů mi nepřijde dražší než klasické oleje. Prosím o Vaše názory. Díky předem!
.....takže i tak se ale dají koupit oleje 5w40 s normou VW505.00 a ACEA C3, což je právě pro ten filtr pevných částic. Ale olej 507 lze samozřejmě použít taky.
http://www.oleje.cz/eshop/seznam_prod.p ... =ACEA%20C3&
Marek1

Příspěvek od Marek1 »

Díky všem za odpovědi.
Tak dnes mi autoriz.servis VW řekl, že můžu použít i VW505.01, čímž zase popřel to co mi tam jiný člověk napsal včera (že jedině VW507.00). Tak to vidím na http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1630 (Mobil 1ESP Formula 5W/30, který splnuje VW507.00 i VW505.00, i to ACEA C3 jak píše Pitris). Navíc ohledně DPF je tu psáno: Klíčové vlastnosti a přednosti zahrnují : Snížený obsah popela Snižuje usazování sazí v částicových filtrech vznětových motorů.
A přejdu na pevné intervaly.

Anebo Mobil 5W/40 http://www.olejspol.cz/castrol-zbozi-de ... -litry-111 (to v případě, že bych chtěl výhradně 5W/40, ale v pojednání o viskozitě zde http://oleje.cz/index.php?left=main&pag ... sti_oleju2 mi přijde xW/30 lepší).
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Napsal si "jetý VW passat 2.0 103 kW TDI CR"; mám za to, že je to common-rail. Když se budeme bavit o pevném intervalu výměny, tak stačí 505.00. Olej normy 505.01 je použitelný, ale je aditivovaný pro motory čerpadlo-tryska, které potřebují výkonnější olej. Tam, kde je předepsáno 505.00, lze použít i 505.01, ale v motoru TDI-PD by 505.00 být neměla. O tom DPF - a oleji pro to - jsem psal výše, takže ten Mobil Super 3000 Syst S -5W/40 by tam být použit neměl, protože C3 nemá. Pokud by si chtěl 5w40 (s C3), tak třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1472 nebo http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1415 nebo (i) http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1068
Co se týká toho 5w40, nebo 5w30, tak asi takto: "třicítka" je vhodnější pro kratší jízdy, chladnější měsíce, pro nižší zátěž motoru, a třeba i pro motor, který ještě nemá vyšší spotřebu oleje, a jeho výhoda může spočívat v mírně nižší spotřebě paliva, a třeba i v o něco málo nižších emisích, protože je při provozní teplotě řidší, než "čtyřicítka", která je sice při provozní teplotě mírně hustší, ale je možné olej více teplotně a výkonově zatížit - např. dlouhými jízdami, "ostřejší" jízdou, jízdou s vlekem, v letních vedrech, a nebo je již zvýšenější spotřeba oleje - tím, že je hustší, lépe vymezí vůle v motoru. Ten rozdíl ve viskozitě při provozní teplotě ale není markantní, a ke konci intervalu se ještě sníží, protože "třicítka" je střihově stabilnější, a najetými kilometry spíše mírně houstne, kdežto "čtyřicítka" spíš řídne, a rozdíl ve viskozitě se stírá.
Marek1

Příspěvek od Marek1 »

Díky Pitris. Ano je to common rail s DPF. Díky všem!
modelář

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od modelář »

Marek1 píše:Dobrý den,
koupil jsem jetý VW passat 2.0 103 kW TDI CR, kde byl samo hned z výroby nastaven longlife provoz.
Passat s motorem 2.0 103 kW TDI CR a už koupen jako ojetý? Samozřejmě se některé vozy neustále točí, takže najedou neskutečnou porci km během krátké doby, ale přesto bych si raději ověřil, zda to není ještě PD, kterých se na trhu ojetin vyskytuje přehršel. V tom případě by ovšem kombinace PD s DPF byla smrtící...
DR.

Re: z long life na pevné intervaly

Příspěvek od DR. »

Marek1 píše:Dobrý den,
koupil jsem jetý VW passat 2.0 103 kW TDI CR, kde byl samo hned z výroby nastaven longlife provoz. Specifikace oleje dle výrobce je VW 507.00. Autoriz.servis tam lil nějaký longlife Shell, který je tam ještě pořád i v tuto chvíli. Chci přejít na pevné intervaly výměn, neb to více odpovídá charakteru mé jízdy. Na druhou stranu, bych musel nechat přenastavit řídící jednotku, jinou servisní knížku (zřejmě) a navíc tyto motory jsou na longlife oleje stavěné. Napadlo mě používat longlife oleje dál a měnit co 15tis km nebo 1rok (co nastane dříve). Říká se, že longlife je drahý, nicméně internetová cena CASTROL EDGE 5W-30 longlife, splnující VW507.00 za cenu 1085,-/5 litrů mi nepřijde dražší než klasické oleje. Prosím o Vaše názory. Díky předem!
Mam sice PDcko, ale uvazuji stejne, cena LL oleju 507.00 a normalnich je stejna tak proc prenastavovat motor na kratsi interval a nejezdit na LL proste tech 15K km a menit driv?? Ten LL by mel byt kvalitnejsi/lepe aditivovany).
Odpovědět