z long life na pevné intervaly
Moderátor: Colommbo
Měl jsem na mysli trochu něco jiného. Mimochodem to jestli je to norma VW nebo ACEA, nebo obě současně je jedno, ne?
Myslel jsem rozpor v trendech longlife (požadavek na výkonovou kvalitu oleje) a proti tomu ekologické aspekty - DPF ( tzn.nutnou absenci právě těch výkonových aditiv, která činí olej výkonově kvalitním).
Ale chápu li správně: i oleje low SAPS jsou OK pro motor, pokud je v motoru nenechám víc než těch 15 tis km? S ohledem na klesající TBN, viz cituji: "TBN olejů nové generace se pohybuje kolem 6 mg KOH/g. Tato hodnota TBN je evidentně příliš nízká na to, aby efektivně chránila motor před účinky kyselých látek po celou dobu předpokládané životnosti oleje."
Tedy předpokládané longlife existence, že. Takže Muj výběr by měl obsahovat následující kriteria: norma VW50700 a (nebo) ACEA Cx a k tomu co nejvyšší TBN ?
Myslel jsem rozpor v trendech longlife (požadavek na výkonovou kvalitu oleje) a proti tomu ekologické aspekty - DPF ( tzn.nutnou absenci právě těch výkonových aditiv, která činí olej výkonově kvalitním).
Ale chápu li správně: i oleje low SAPS jsou OK pro motor, pokud je v motoru nenechám víc než těch 15 tis km? S ohledem na klesající TBN, viz cituji: "TBN olejů nové generace se pohybuje kolem 6 mg KOH/g. Tato hodnota TBN je evidentně příliš nízká na to, aby efektivně chránila motor před účinky kyselých látek po celou dobu předpokládané životnosti oleje."
Tedy předpokládané longlife existence, že. Takže Muj výběr by měl obsahovat následující kriteria: norma VW50700 a (nebo) ACEA Cx a k tomu co nejvyšší TBN ?
Při krátkých jízdách je pro motor určitě lepší pevný interval výměny 15tkm/1rok, než "longlife". Použil bych olej 5w30 nebo 5w40 normy VW502.00, a jak zmínil modelář, měnit tak po 10-ti tkm. Vidíš sám, že při těch krátkých jízdách "toho má olej už dost" už po 12-ti tisících.....krom toho, olej 502 mívá alkalickou rezervu vyšší, než oleje 503/504, což je při těch krátkých jízdách lepší.Anonymous píše:Dobrý den.
Mám Golf V 1,4 benzín.Můžu u tohoto vozu také přejít na pevné servisní intervaly? Najedu ročně max. 15 000 km.První výměnu jsem měl po roce a půl,kdy jsem měl najeto 19 000 km,druhou mi to hlásí po 14 měsících,kdy mám najeto od minulé výměny 12 000 km.Jezdím často a kratší úseky.
Děkuji.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ano, jde to "proti sobě".Anonymous píše:....rozpor v trendech longlife (požadavek na výkonovou kvalitu oleje) a proti tomu ekologické aspekty - DPF ( tzn.nutnou absenci právě těch výkonových aditiv, která činí olej výkonově kvalitním)....
A ta norma 507 je nutná? Pokud bys měnil po max. 15-ti tkm / 1rok, určitě stačí 505.00 nebo 505.01 (podle motoru). A i v těchto olejích jsou takové, které plní ACEA C3.Anonymous píše:.....Takže Muj výběr by měl obsahovat následující kriteria: norma VW50700 a (nebo) ACEA Cx a k tomu co nejvyšší TBN ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
pardon, já se nepodepsal. Ano, já právě vzhledem k tomu, že mám DPF potřebuji VW50700. Je to předepsané výrobcem a vuz mám v záruce. Nechám longlife režim, abych nemusel častěji platit autorizovaný servis a sám si vždy po 15tis nebo roce vyměním. A jednou za 2 roky nebo 30tis pojedu do autoriz.servisu (dle stylu mé jízdy a toho co ukazuje počítač v autě to tak vychází - 30tiskm nebo 2roky). Ale s tím, že ty nejprodávanější (a nejen ty) oleje koupím na netu podezřele levně jste mi tady na foru nasadili dalšího brouka do hlavy...Už jsem měl vybrán MOBIL 1 Esp Formula 5W-30...
Pro DPF potřebuješ ACEA C3, ta 507 je "longlife" provoz s olejem "low saps",Marek1 píše:.....právě vzhledem k tomu, že mám DPF potřebuji VW50700....
ale (mám za to, že) pokud se rozhodneš pro pevný interval výměny, tak když dodržíš tu ACEA C3, můžeš použít olej 505.00 (nebo 505.01 pro TDI-PD).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mám za to, že všechny 504/504 jsou "low saps", ale ne všechny "low saps" jsou 504/507.Marek1 píše:OK díky. Ale to je vcelku jedno. Všechno jsou to low SAPS pokud obsahují ACEA C. Otázka jak tedy poznám low SAPS olej. Já mám za to, že pokud je to 507.00 nebo ACEA C je to low SAPS.
A "low saps" ACEA C3 mohou být i 500.00 a 505.01.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF