Vzduchove K&N filtre

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
boris
Příspěvky: 22
Registrován: úte říj 18, 2011 20:08

Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od boris »

čo hovorite na kvalitu a aký rozdiel ste zaznamenali po namontovaní do auta ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pitris »

Já používám "klasiku" s výměnou po 15-20-ti tkm, ale něco o sportovních vzduchových filtrech je tady:
http://www.oleje.cz/forum/vzduchove-filtry-t3870.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pedro »

Já ho měl v závodnim autě,jako hrubý čistič na hrdle karbecu,tzn konický,bez boxu.
Pak na sériovym,s karbecem,který se musel kvůli filtru přetryskovat.
Dále na monovstřikovym motoru v sériovém fiatu,jen se více špinilo sací potrubí a nad klapkou.
Potom v MPI toyota,kde to bylo spíš průser.
V jedné z motorek,kde se zasírel přední karbec,po obalení filtru látkou na hrubou filtraci do vysavače,problém zmizel. Ten byl v airboxu.
Můj závěr,filtr pustí více vzduch,ve vyšších ot zejména,jenže musí se s tim kamárádit ř.j.,ev. karbec.
Bohužel něco za něco,propustí i víc humusu. Nemyslim si teda,že pro běžné použití je to něco pozitivního.
Nevim jak je to a turbomotorů.
Moje zkušenosti mi velí,že do toho už nejdu,filtrace není kvalitní,sairait tam za nim prostě časem je a co si nasaje motor ...
závodní účely,klidně,tam je životnost agregátu otázkou,ale do sériáku,s běžným užíváním,prdlajs,radši dle pohledu dle potřeby vyměnit nějakého Mana,Championa....,za pár kil,a vim že to filtruje.
Nikdy neměnim klasické filtry dle KM,ale podle stavu.
Jo a taky je to povinnost v tuningových autech,hen ty KN,Green ...,


:mrgreen:
Uživatelský avatar
Harry
Příspěvky: 1147
Registrován: čtv srp 06, 2009 17:55

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Harry »

boris píše:čo hovorite na kvalitu a aký rozdiel ste zaznamenali po namontovaní do auta ?
Pokud je to jediná úprava na seriovém, nikoliv závodním motoru, tak jsou to jen vyhozené peníze.
Samotnou záměnou filtru se docílí pouze větší hlučnosti sání, a nic víc. :!:
To si můžu dát na sací hrdlo starou dámskou silonku, chytit jí tam gumou na zavařování, vyhodit starej filtr, a mám to samý.... :wink: Jenže zadarmo. :lol:
Subaru Outback 3,0 - objem ničím nenahradíš.

Castrol NEBRAT !

Se Subaru včas u baru,... a na věčné časy :wink:

Není dne, aby se člověk nenas*al.

Umění žít spočívá v tom, aby člověk věděl, na co se má vys*at.
Ještěr

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Ještěr »

Zlí jazykové tvrdí, že u turbomotorů se napouštěcí olej z filtru usazuje na lopatkách turba, kde na sebe může navázat prach (bavlna nefiltruje až tak ideálně) a dochází k vydírání styčných ploch. Nemám důvod jim nevěřit. Jinak u soutěžáků je to relativně jedno, tam se běžně po závodu rozebírá celý motor, včetně čištění.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Brembo »

na styčné plochy sa tak isto usadzuje i motorový olej z odvetrania klukovej skryne,a usadzujuci sa prach nehrá rolu ale prach,ktorý medzi lopatkami preletí a narazí na ich hrany.Takéto opotrebenie lopatiek sa vyskytuje i u áut a strojov s bežnými sériovými filtrami,stačí malá netesnost na sacom potrubí alebo nevhodný sposob udržby-nečistenie filtra a a nevhodný výmenný interval a je to.Turbo diesel dokáže i s uplne zaneseným filtrom pracovat normálne,a ked to už inak nejde,bezproblémov pretrhne filter,len aby sa dostal k vzduchu. U auta som žiadny výraznejší rozdiel nepostrehol,no u moto to cítit bolo dost,motor bol dravší a vyhrábaval sa zo všetkých otáčok živšie ako so štandardným z netkanej textílie-35 € kus.
Naposledy upravil(a) Brembo dne čtv říj 31, 2013 15:02, celkem upraveno 1 x.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
emge
Příspěvky: 369
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od emge »

Ještěr píše:...bavlna nefiltruje až tak ideálně...
To by som netvrdil, čisté nasávacie potrubie za bavlneným filtrom hovorí niečo iné.
Už sa o tom hodne diskutovalo tu:
http://www.oleje.cz/forum/vzduchove-filtry-t3870.html
O bavlnený filter sa ale treba pravidelne starať. K môjmu Greenfiltru výrobca v návode odporúčal čistenie a impregnáciu cca 2x do roka (prispôsobiť podľa reálnej prevádzky).

K oleju sa vyjadril už Brmebo a môžem s tým len súhlasiť. Oproti výparom motorového oleja je impregnačný olej len kvapka v mori. V praxi to dokazuje fakt, že škrtiacu klapku je potrebné čistiť aj u áut, ktoré bavlnený vzduchový filter ani "nevideli". Na zanášanie škrtiacej klapky má vplyv hlavne teplotný režim motora a stav olejovej náplne. K turbu sa neviem vyjadriť, ale bude to asi podobné.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pedro »

Pro běžné použití sériového motoru je sportovní tůningáč jen ozdoba,placeo.
Může změnit v plnym knedliku zvuk sání,ano ale jak výše píšu,pro běžné užití nesmysl.
Celý systém sání u sériáku býva + - nastaven na nějaké hodnoty,následně vsřikování,poměry,časování ... a spousta věcí. Čím modernější,obecně vzato,blbější,motor,tím hůře.
Bohužel,je pravda,že postí více mikrosraček než kvalitní origo. o tom se s nikym nehodlám bavit,tady mám za sebou dost zkoušek.
Musel by se neustále vlhčit olejem.
Staří kusy si jistě vzpomenou na filtry tater,líz,různých prac.strojů...,co bylo součástí filtru,že ?
Fuj tam bejvalo sraček,ruce nešly umejt a my jako učedníci a pak zobákové,ble... Buď toto nebo odsekávat pakny.
NOP

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od NOP »

emge píše: To by som netvrdil, čisté nasávacie potrubie za bavlneným filtrom hovorí niečo iné.
Už sa o tom hodne diskutovalo tu:
http://www.oleje.cz/forum/vzduchove-filtry-t3870.html
Naprosto souhlasím. Měl jsem v minulosti GREENa, nyní K&N. Pravidelně kontroluji sací potrubí za filtrem vytřením čistým bílým bavlněným hadříkem. Ještě jsem nezjistil jakékoliv znečištění, natož mili, mikro, nano, piko či angström sračky (ale vážně, pod mikroskop s tím nepolezu). Ale naopak jsem viděl toto sací potrubí již několikrát pěkně "zaprasené" (stačilo tam strčit prst) poté, co tam byly běžné papírové filtry. Pravdou ale je, že to nebyla moje auta a nevím, jak byla provozována. Možná se majitel domníval, že vzduch. filtr podobně jako třeba olej v převodovce je "doživotní náplň" :lol: :mrgreen: . Já jsem tyto filtry používal pouze v turbodieselech a to proto, že ty motory šly výrazně lépe do otáček "odspodu". Do současnosti, když tu "bavlnu" čistím, tak do boxu strčím původní papírák, opakovaně si ověřím, že to není ono a vracím se k bavlně. Dle mého názoru to smysl má. Alespoň pro mne. Hlavně poté, co nějaký dobrák :evil: vymyslel DPF a tím ty motory doslova zadusil. A opravdu tu již bylo na toto téma napsáno hodně - viz shora emge a Pitris...
emge
Příspěvky: 369
Registrován: pon bře 12, 2012 22:33

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od emge »

PePe píše:...Celý systém sání u sériáku býva + - nastaven na nějaké hodnoty,následně vsřikování,poměry,časování ... a spousta věcí. Čím modernější,obecně vzato,blbější,motor,tím hůře...
Súhlasím, lenže tieto hodnoty ovplyvňujú aj zmeny vlastností papierového filtra počas jeho životnosti. Iné vlastnosti má nový filter a iné zanesený filter. Vlastnosti papierového filtra sa menia tiež podľa vlhkosti vzduchu.
Použil som bavlnenú filtračnú vložku v originálnom boxe a to nie je zásadný zásah do systému nasávania. Filter má konštantné vlastnosti, ktoré sa nemenia ani pri zmene vlhkosti (v daždi). Nižší odpor vzduchu sa logicky prejaví pri úplnom otvorení škrtiacej klapky. Pri novších motoroch, kde škrtiacu klapku otvára RJ a jej otvorenie nezodpovedá polohe "plynového" pedála, to môže byť otázne.
O filter sa pravidelne starám a ako som už spomínal, nasávacie potrubie za filtrom je čisté. Používam ho už asi 10 rokov a svoje rozhodnutie hodnotím pozitívne. Ale chce to aj iný prístup zo strany vodiča k údržbe. Pre niekoho je vhodnejší filter, ktorý po X km vymení. Bude asi menej riskantné zabudnúť na výmenu papierového filtra, ako na vyčistenie a impregnáciu bavlneného.
Mikročastice prepustí aj papierový filter, hlavne nový filter toho prepustí viacej. Ale o tom sa tiež už diskutovalo. A tiež nie je filter, ako filter.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Text z mob.internetu

Příspěvek od Pedro »

Ja mam sve tvrzeni podlozene dlouhou praxi z remesla a zavodu,ty take,nazory se v necem lisi.
Stojim ale za tim,ze pro bezneho uzivatele je to kontraproduktivni,navic s castou udrzbou.
Sport a zav.ucely ano,turbo ano 2x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pitris »

emge píše:....lenže tieto hodnoty ovplyvňujú aj zmeny vlastností papierového filtra počas jeho životnosti. Iné vlastnosti má nový filter a iné zanesený filter....
Pokud ho tam necháš dlouho (někdy i podle předpisu výrobce), tak ano. Když ho ale budeš měnit po 15-ti tkm v běžných podmínkách, tak se ty "nastavené" hodnoty moc nezmění. A když si vezmeš cenu obyčejného a bavlněného filtru, kde ale ani jeho vyčištění a napuštění olejem není zadarmo, tak se u většiny aut aspoň 75 tkm vyplatí ten papírový.... 8) Ale mírný nárust výkonu s bavlněným může být někdy znát.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od bjukemen »

..sice tomu nikto neverí, ale vplyv balvnaku bol merany na nejakom motore kde bol preukazany lepsi priebeh resp vykon motora ( mozno zanedbatelny) pre vas...

..ja som sa uz vyjadroval a za mna rozhodne ano... tiez sa hodlam papierak vymenit ( zvlast ked uz boli nejake upravy na motore)

..a druha vec je prasnost ,menim filter zadrbany po 7500km 2x do roka a ked je cena origo filtra nastavena vysoko zase sa oplati bavlna ( zvalst v elite po zlave 40%)

..tiez som testoval filtraciu filtra papierovim obruskom v sani a vzdy bol cisty, narozdiel, teraz papierak stale je tam prach
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Text z mob.internetu

Příspěvek od Pedro »

Menim co 2r,u me to je max 10tkm.
1x rocne vytru abox,vyfoukam f proti srsti a kouknu na klapku,je pod boxem. Stale jak psi gu...
Pouzivam uz jen fy Champion (svice,oil,air.) kvalita solidni,ceny vyhovujici. Uz zadne experimenty.
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Hombre »

Fyzika - filtr, který nemá odpor při sání , nefiltruje. Pro lepší " dýchání" motoru, se zvětšuje filtrační plocha filtru , větším vzduchovým boxem pro větší filtr, ne nasazením hříbku K+N, s průchodností dámské punčochy na sací rouře. :lol:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Odpovědět