Vzduchove K&N filtre

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Jerry3 »

K&N jsem měl ve všech atmosférických motorech. A proč? Právě proto! :twisted:
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Brembo »

bloke píše:Takže by si tu odniesli podobný dešpekt jak K&N :) . Bol som zvedavý, pred časom som videl zrýchlovanie saxa 1.4 z 0 na 100 tesne pod 10 sekúnd, a autor videa odpovedal že úpravy nemal žiadne, okrem tohto filtra. A to už je také zrýchlenie, aké majú Matizy (aspoň tvrdia na webe niektorí majitelia) :D .
Matiz pod 10 sekund? Tak možno len s komplet prestavbou motora.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od bloke »

To si tak matne pamätám, takúto legendu určitých majiteľov. Neviem čo je za tým, v ich verzii určite nie komplet prestavba a ani netuším, či vo výsledku je tých ich 10 sekúnd pravdivých.

Jerry, to fakt si ich mával - a pre lepšie zrýchlenie?
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Jerry3 »

Volba K&N je dána odpovědí na otázku, jaký podíl ze svého celkového km proběhu jsi absolvoval s plně otevřenou škrticí klapkou. Já svého času většinu. :twisted:
Uživatelský avatar
bloke
Příspěvky: 1307
Registrován: úte čer 21, 2016 9:05

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od bloke »

Pekne :mrgreen:; na tak otvorenú som jazdil málokedy, aj keď sa priznám, že sa mi to páčilo. Teraz už by som neriskoval, hlavne kvôli upchávkam a nebezpečným elementom na cestách (teraz sa hocikto vrhne pod auto i na hlavnej ceste, či už chodec alebo jazdec, i v sotva ubrzditelných momentoch).
Prekvapil si, keď som občas čítal toto vlákno, tak každý čo len nesmelý obhajca týchto filtrov tu bol obliaty smolou, vyválaný v perí a odchádzal s nasadením psej hlavy :lol:.
Obrázek « Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pitris »

Jerry3 píše:Volba K&N je dána odpovědí na otázku, jaký podíl ze svého celkového km proběhu jsi absolvoval s plně otevřenou škrticí klapkou. Já svého času většinu. :twisted:
Ano. A psal to tu kdysi už i Durex. Bavlna má význam JEN když je NAPLNO otevřená škrtící klapka. Jinak ta klapka plní tu svoji funkci - škrtí to a i přes papírák projde víc vzduchu než přes tu ne zcela otevřenou škrtící klapku. Nemluvě o mikročásticích křemíku, kterých přes bavlnu projde víc než papírem.... Kromě toho u bavlny zachytává nečistoty hlavně ten olej. A navíc, u těchto "sportovních" filtrů jde o okamžitý výkon - ne o výdrž motoru. On totiž ten křemík s olejem udělá časem docela slušnou brusnou pastu :(
A to je to co třeba jarod neumí pochopit :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Libor »

Něco o filtrech i K&N - test v muscle car engine

http://www.autoforum.cz/technika/lze-zv ... -internetu
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Hombre »

A ve SM je proveden test filtrů. K&N totální propadák z devíti filtrů, nic nefiltruje, vyhrál papírový.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Pedro »

Ja ho jezdil v polozavodni S 136/742,tam bylo pocitano s kratsi zivotnosti motoru. Motor plneny karbcem T 613 chtel hafo paliva i vzduchu. Jak nekdo psal, smysl to ma jen pri palbe. U atm, u turba nevim, teo nazor jakysi mam, ale praxi nemam.
Do seriovky bych ho nedal, fakt poustel vic humusu. Bylo to na hrdle vidět.
U Almy mam castecne,, naporove,, prisavani vzduchu z masky, bez kryti, a filtr (origo, jen trochu upraveny box) musim menit cca 5-7tkm.

.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Jerry3 »

Pedro píše:U atm, u turba nevim, teo nazor jakysi mam, ale praxi nemam.
Na atmo jsem s K/N najezdil stovky tisíc km, ale do turba jsem ho už nedal, neboť to považuji za zbytečné.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Libor »

Hombre:
Ten test jsem četl, asi jako většina tady, K&N se tam moc dobře nezapsala. Měl jsem káenko i ve svém posledním atmo autě, malém Suzuki. Byl tam dlouho, čištěn byl 2x ročně, i řádně impregnován. Ze zvědavosti jsem ve 190.000 km udělal test komprese válců a v toleranci výrobce.
Do nového přímovstřiku, byť atmo, bych ale já osobně K&N nedal. Podle toho, co vsude píšou, tam je velmi důležité udržet sání v čistotě. Radši budu měnit vzducháč co 10.000 km.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Jerry3 »

Přímovstřik GDI od MMC už nejezdil na K/N 350 tis. km. Čistěn "jak to vyšlo". Trakt mezi filtr boxem a hrdlem sání (dost dlouhý) naprosto čistý ("kapesníčkovou" metodou). Tím chci říct asi tolik, že jestli zde o něco skutečně vůbec nejde, tak je to právě ten přímovstřik.
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Libor »

Jerry3:
Hmm, tak podle toho, co píšeš, tak čtu zřejmě mezi řádky, nebo jsem úplný mimoň :-) Odrazovali od toho na stránkách UK honda, speciélně u L15B4 motorů :-( A pak různé servery o automobilismu. Původně jsem o něm uvažoval, ale ty "drby" mě odradily.
Myslíš, že fakt nic nehrozí?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Jerry3 »

Jak už jsem napsal: do turbomotoru jsem si ho nedal, ale do atmosféry ždímané na doraz klidně znovu - při vědomí všech rizik, neboť v životě je vždy něco za něco.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Vzduchove K&N filtre

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:do turbomotoru jsem si ho nedal, ale do atmosféry ždímané na doraz klidně znovu
Ohledně K&N je spousta faktorů,které ovlivní filtrovatelnost resp čistotu sání. Jde o to,kde je sání,jak je udělanej airbox a kde s tím jezdím.

Sám sem od BMC (stejný systém jako K&N) odešel a sem u papíru. Já měl bordel v hrdlech sání. Teď s papírem je to o poznání lepší.

A pokud by mi někde dávalo K&N smysl,tak by to byl právě turbomotor :D pokud by mi nešlo o životnost ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Odpovědět