Vzduchove K&N filtre
Moderátor: Colommbo
Re: Vzduchove K&N filtre
K&N jsem měl ve všech atmosférických motorech. A proč? Právě proto!
Re: Vzduchove K&N filtre
Matiz pod 10 sekund? Tak možno len s komplet prestavbou motora.bloke píše:Takže by si tu odniesli podobný dešpekt jak K&N . Bol som zvedavý, pred časom som videl zrýchlovanie saxa 1.4 z 0 na 100 tesne pod 10 sekúnd, a autor videa odpovedal že úpravy nemal žiadne, okrem tohto filtra. A to už je také zrýchlenie, aké majú Matizy (aspoň tvrdia na webe niektorí majitelia) .
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Vzduchove K&N filtre
To si tak matne pamätám, takúto legendu určitých majiteľov. Neviem čo je za tým, v ich verzii určite nie komplet prestavba a ani netuším, či vo výsledku je tých ich 10 sekúnd pravdivých.
Jerry, to fakt si ich mával - a pre lepšie zrýchlenie?
Jerry, to fakt si ich mával - a pre lepšie zrýchlenie?
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Vzduchove K&N filtre
Volba K&N je dána odpovědí na otázku, jaký podíl ze svého celkového km proběhu jsi absolvoval s plně otevřenou škrticí klapkou. Já svého času většinu.
Re: Vzduchove K&N filtre
Pekne ; na tak otvorenú som jazdil málokedy, aj keď sa priznám, že sa mi to páčilo. Teraz už by som neriskoval, hlavne kvôli upchávkam a nebezpečným elementom na cestách (teraz sa hocikto vrhne pod auto i na hlavnej ceste, či už chodec alebo jazdec, i v sotva ubrzditelných momentoch).
Prekvapil si, keď som občas čítal toto vlákno, tak každý čo len nesmelý obhajca týchto filtrov tu bol obliaty smolou, vyválaný v perí a odchádzal s nasadením psej hlavy .
Prekvapil si, keď som občas čítal toto vlákno, tak každý čo len nesmelý obhajca týchto filtrov tu bol obliaty smolou, vyválaný v perí a odchádzal s nasadením psej hlavy .
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: Vzduchove K&N filtre
Ano. A psal to tu kdysi už i Durex. Bavlna má význam JEN když je NAPLNO otevřená škrtící klapka. Jinak ta klapka plní tu svoji funkci - škrtí to a i přes papírák projde víc vzduchu než přes tu ne zcela otevřenou škrtící klapku. Nemluvě o mikročásticích křemíku, kterých přes bavlnu projde víc než papírem.... Kromě toho u bavlny zachytává nečistoty hlavně ten olej. A navíc, u těchto "sportovních" filtrů jde o okamžitý výkon - ne o výdrž motoru. On totiž ten křemík s olejem udělá časem docela slušnou brusnou pastuJerry3 píše:Volba K&N je dána odpovědí na otázku, jaký podíl ze svého celkového km proběhu jsi absolvoval s plně otevřenou škrticí klapkou. Já svého času většinu.
A to je to co třeba jarod neumí pochopit
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Vzduchove K&N filtre
Něco o filtrech i K&N - test v muscle car engine
http://www.autoforum.cz/technika/lze-zv ... -internetu
http://www.autoforum.cz/technika/lze-zv ... -internetu
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Vzduchove K&N filtre
A ve SM je proveden test filtrů. K&N totální propadák z devíti filtrů, nic nefiltruje, vyhrál papírový.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Vzduchove K&N filtre
Ja ho jezdil v polozavodni S 136/742,tam bylo pocitano s kratsi zivotnosti motoru. Motor plneny karbcem T 613 chtel hafo paliva i vzduchu. Jak nekdo psal, smysl to ma jen pri palbe. U atm, u turba nevim, teo nazor jakysi mam, ale praxi nemam.
Do seriovky bych ho nedal, fakt poustel vic humusu. Bylo to na hrdle vidět.
U Almy mam castecne,, naporove,, prisavani vzduchu z masky, bez kryti, a filtr (origo, jen trochu upraveny box) musim menit cca 5-7tkm.
.
Do seriovky bych ho nedal, fakt poustel vic humusu. Bylo to na hrdle vidět.
U Almy mam castecne,, naporove,, prisavani vzduchu z masky, bez kryti, a filtr (origo, jen trochu upraveny box) musim menit cca 5-7tkm.
.
Re: Vzduchove K&N filtre
Na atmo jsem s K/N najezdil stovky tisíc km, ale do turba jsem ho už nedal, neboť to považuji za zbytečné.Pedro píše:U atm, u turba nevim, teo nazor jakysi mam, ale praxi nemam.
Re: Vzduchove K&N filtre
Hombre:
Ten test jsem četl, asi jako většina tady, K&N se tam moc dobře nezapsala. Měl jsem káenko i ve svém posledním atmo autě, malém Suzuki. Byl tam dlouho, čištěn byl 2x ročně, i řádně impregnován. Ze zvědavosti jsem ve 190.000 km udělal test komprese válců a v toleranci výrobce.
Do nového přímovstřiku, byť atmo, bych ale já osobně K&N nedal. Podle toho, co vsude píšou, tam je velmi důležité udržet sání v čistotě. Radši budu měnit vzducháč co 10.000 km.
Ten test jsem četl, asi jako většina tady, K&N se tam moc dobře nezapsala. Měl jsem káenko i ve svém posledním atmo autě, malém Suzuki. Byl tam dlouho, čištěn byl 2x ročně, i řádně impregnován. Ze zvědavosti jsem ve 190.000 km udělal test komprese válců a v toleranci výrobce.
Do nového přímovstřiku, byť atmo, bych ale já osobně K&N nedal. Podle toho, co vsude píšou, tam je velmi důležité udržet sání v čistotě. Radši budu měnit vzducháč co 10.000 km.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Vzduchove K&N filtre
Přímovstřik GDI od MMC už nejezdil na K/N 350 tis. km. Čistěn "jak to vyšlo". Trakt mezi filtr boxem a hrdlem sání (dost dlouhý) naprosto čistý ("kapesníčkovou" metodou). Tím chci říct asi tolik, že jestli zde o něco skutečně vůbec nejde, tak je to právě ten přímovstřik.
Re: Vzduchove K&N filtre
Jerry3:
Hmm, tak podle toho, co píšeš, tak čtu zřejmě mezi řádky, nebo jsem úplný mimoň Odrazovali od toho na stránkách UK honda, speciélně u L15B4 motorů A pak různé servery o automobilismu. Původně jsem o něm uvažoval, ale ty "drby" mě odradily.
Myslíš, že fakt nic nehrozí?
Hmm, tak podle toho, co píšeš, tak čtu zřejmě mezi řádky, nebo jsem úplný mimoň Odrazovali od toho na stránkách UK honda, speciélně u L15B4 motorů A pak různé servery o automobilismu. Původně jsem o něm uvažoval, ale ty "drby" mě odradily.
Myslíš, že fakt nic nehrozí?
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Vzduchove K&N filtre
Jak už jsem napsal: do turbomotoru jsem si ho nedal, ale do atmosféry ždímané na doraz klidně znovu - při vědomí všech rizik, neboť v životě je vždy něco za něco.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vzduchove K&N filtre
Ohledně K&N je spousta faktorů,které ovlivní filtrovatelnost resp čistotu sání. Jde o to,kde je sání,jak je udělanej airbox a kde s tím jezdím.Jerry3 píše:do turbomotoru jsem si ho nedal, ale do atmosféry ždímané na doraz klidně znovu
Sám sem od BMC (stejný systém jako K&N) odešel a sem u papíru. Já měl bordel v hrdlech sání. Teď s papírem je to o poznání lepší.
A pokud by mi někde dávalo K&N smysl,tak by to byl právě turbomotor pokud by mi nešlo o životnost ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis