vysoka spotreba oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Brembo »

Misojogi píše:mne z toho vyplyva ze ide o nedostatocny navrh jak olejoveho tak vodneho cerpadla
lebo inak by to znamenalo ze najlepsie z tohto hladiska su trojvalce a najhorsie 6 valce
Spravny konstrukcny navrh proste musi ratat s tym ze aj ten posledny valec potrebuje mat chladenie aj mazanie a to aj s rezervou na vôle zubov, zanesenie kanalika atd
Radový šetvalec turbodiesel Volvo 14500 prevádzkových hodín,olej sa medzi intervalmi nedolieva,tlak oleje na volnobehu 1,8 Bar,pri max otáčkach 2,8 Bar. Jedine pri prudkom pridaní zadymí-ešte povodné vstrekovače. Na záklde tvojich predpokladov by tam mal byt už 3. motor. škodovky mali problém jednak s teplotou motorového oleja,jednak nedostatočným tlakom oleja pri jeho vyššej teplote a zle riešeným chladením. Jednak nespolahlivost termostatov,nedostatočný výkon chladiča a tiež nedostatočný výkon čerpadla chladiacej kvapaliny spojený s nedostatočne výkonným chladiacim ventilátorom. Z toho potom postupom času vyplynuli dalšie problémy so živatnostou motora. Tiež tomu pri týchto problémoch nepridala ani výrobcom stanovená chudobná zmes-alebo ona bola spuštačom problémov.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Bramborak3 »

Brembo píše:
Misojogi píše:mne z toho vyplyva ze ide o nedostatocny navrh jak olejoveho tak vodneho cerpadla
lebo inak by to znamenalo ze najlepsie z tohto hladiska su trojvalce a najhorsie 6 valce
Spravny konstrukcny navrh proste musi ratat s tym ze aj ten posledny valec potrebuje mat chladenie aj mazanie a to aj s rezervou na vôle zubov, zanesenie kanalika atd
Radový šetvalec turbodiesel Volvo 14500 prevádzkových hodín,olej sa medzi intervalmi nedolieva,tlak oleje na volnobehu 1,8 Bar,pri max otáčkach 2,8 Bar. Jedine pri prudkom pridaní zadymí-ešte povodné vstrekovače. Na záklde tvojich predpokladov by tam mal byt už 3. motor. škodovky mali problém jednak s teplotou motorového oleja,jednak nedostatočným tlakom oleja pri jeho vyššej teplote a zle riešeným chladením. Jednak nespolahlivost termostatov,nedostatočný výkon chladiča a tiež nedostatočný výkon čerpadla chladiacej kvapaliny spojený s nedostatočne výkonným chladiacim ventilátorom. Z toho potom postupom času vyplynuli dalšie problémy so živatnostou motora. Tiež tomu pri týchto problémoch nepridala ani výrobcom stanovená chudobná zmes-alebo ona bola spuštačom problémov.
Náhodou to mají šikovně ty Kurvy vymyšlené...Podimenzovat vše okolo motoru at se to po 150 tis poje....a lidi kupují nové a nové. proto udělám časem na Bmw go motoru a budu jezdit dalších x let. Ww a Skoda mě nesmí do garáže nikdy. Jedině stará rotačka 1.9 tdi 81 kw. Ty ale nejsou bez koroze, nebo mají najeto pul zeměkoule. Golfy 5 hnijou jak felicie...No jo aby byl kšeft..´
Kurťas
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 08, 2020 9:28

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Kurťas »

Shi píše:Pokud je opodezření na načaté pístní kroužky, tak bych spíš než zmaskování problému hustým olejem zkusil dát před výměnou do oleje přípravek na čištění motoru a následně pak několikrát za sebou olej měnil tak po 3000 až 5 000 km a použil bych na ty výměny třeba Shell Helix Ultra 5w-40, který je levný a přitom velmi dobrý.

Čistících přípravků renomovaných značek je na trhu docela dost (Liqui Moly, BG, Bishops, Ravenol, ... ).
Ďakujem za odpovede :) .

Čo sa týka čistiacich prípravkov tak niekto ich odporúča, ale väčšina nie.
Oleje majú taktiež čistiace účinky, aj keď nie také silné ako čističe.
Viem o dvoch prípadoch kedy po vyčistení motora auto malo vyššiu spotrebu oleja ako pred vyčistením a druhé skončilo so zadretým motorom po uvoľnení nejakej väčšej nečistoty v motore.
Netvrdím že sa niečo z vyššie spomínaných udalostí môže stať aj mne, len je to 50 na 50 a nerád by som bol v tej smolnej 50%-nej skupine :( .
Ale pokojne ma opravte ak sa mýlim, len mám z toho blbý pocit.
Kia Cee'd SW 2007 1,6l 90kw, olej Mobil 1 FS X1 (Peak Life - Rally Formula) 5W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Pitris »

Je (i tady) dost lidí kteří nějaký přípravek na vyčištění použili/používají. A v pohodě. Já osobně jsem ale pro (sice zdlouhavější, ale snad jistější) čištění pomocí (několika) častějších výměn oleje a filtru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Kurťas
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 08, 2020 9:28

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Kurťas »

Pitris píše:Je (i tady) dost lidí kteří nějaký přípravek na vyčištění použili/používají. A v pohodě. Já osobně jsem ale pro (sice zdlouhavější, ale snad jistější) čištění pomocí (několika) častějších výměn oleje a filtru.
Presne to isté som začal robiť aj ja.
Prvý olej od kúpy auta od predošlého majiteľa ktorý mi dali v autoservise bol Mobil 1 Super 3000 X1 5W-40.
Potom som sa po 5000 km rozhodol pre Valvoline MaxLife 5W-40 + aditívum Valvoline Engine Oil Treatment pre zvýšenie viskozity a menšiu spotrebu oleja . Placebo efekt, nepomohlo. Pri tomto oleji ma prekvapilo že pri cca 4000 najazdených km bol čierny ako keby mal 30 000 km :( .
Takže opäť výmena. Pred výmenou za aktuálny Mobil 1 FS X1 (Peak Life - Rally Formula) 5W-50 som urobil preplach motora olejom kúpeným na akciu v Tescu (Total Quartz 9000 5W-40), kvôli predošlému aditívu. Najazdil som cca 150 km, vypustenie Totalu, naliatie Mobilu 5W-50, samozrejme 2-krát olejový filter.
K Mobilu 1 som pridal na doporučenie automechanika aditívum Pro-Tec Hydraulic Lifter Care.
Po 5000 km budem opäť meniť za Mobil 1 5W-50, s preplachom s tým istým olejom a potom pridám aditívum Pro-Tec Oil Anti Smoke a uvidím či pomôže znížiť spotrebu oleja.
Kia Cee'd SW 2007 1,6l 90kw, olej Mobil 1 FS X1 (Peak Life - Rally Formula) 5W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Pitris »

Kurťas píše:....Potom som sa po 5000 km rozhodol pre Valvoline MaxLife 5W-40 + aditívum Valvoline Engine Oil Treatment pre zvýšenie viskozity a menšiu spotrebu oleja. Placebo efekt, nepomohlo....
Těch (max.) 5 tkm je v pohodě, ale ty dodatečné (jakékoliv) přídavky do nového oleje v motoru dopadají stejně jak píšeš: Nepomohou....:?
A většinou je to i kontraproduktivní, protože v oleji je všeho akorát, a tím že do něj něco přidáš tak onen poměr aditiv rozhodíš :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Kurťas
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 08, 2020 9:28

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Kurťas »

Pitris píše:
Kurťas píše:....Potom som sa po 5000 km rozhodol pre Valvoline MaxLife 5W-40 + aditívum Valvoline Engine Oil Treatment pre zvýšenie viskozity a menšiu spotrebu oleja. Placebo efekt, nepomohlo....
Jsme off topic tak jenom ve zkratce - těch (max.) 5 tkm je v pohodě, ale ty dodatečné (jakékoliv) přídavky do nového oleje v motoru dopadají stejně jak píšeš: Nepomohou....:?
A většinou je to i kontraproduktivní, protože v oleji je všeho akorát, a tím že do něj něco přidáš tak onen poměr aditiv rozhodíš :?
Posledné aditívum ktoré vyskúšam bude Pro-Tec Oil Anti Smoke. Keď ani to nepomôže znížiť spotrebu oleja tak potom neviem...
Dúfam že motoru pri mojich pokusoch s aditívami ešte viac neuškodím :(
Kia Cee'd SW 2007 1,6l 90kw, olej Mobil 1 FS X1 (Peak Life - Rally Formula) 5W-50
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Všechna tato aditiva jsou pouze "modifikátory viskozity", tzn. jen jakýmsi pokusem o zamaskování závažného problému v motoru. Jejich lití do kvalitních olejů je vyloženě pálením peněz v kamnech! :idea:
Kurťas
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 08, 2020 9:28

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Kurťas »

OK, upustím od tých aditív :) .
Čo sa týka oleja, je ten Mobil čo dávam dostatočne kvalitný alebo mi viete doporučiť ešte nejaký iný, poprípade s inou viskozitou ? Auto je používané 90% v meste.
Mne ho doporučil automechanik vyskúšať kvôli spotrebe oleja, samozrejme stále papá, ale menej ako 5W-40.
Kia Cee'd SW 2007 1,6l 90kw, olej Mobil 1 FS X1 (Peak Life - Rally Formula) 5W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Pitris »

Mobil1 je velmi kvalitní olej, a sám výrobce u FS 5w50 píše že je přednostně určen pro motory s najetými více jak 100 tkm, a při vyšší spotřebě oleje. Stejně jako Valvoline MaxLife (ten ale 5w40), nebo Ravenol HVT 5w50. A na ty krátké jízdy je 5w vhodné....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Shi »

Kurťas píše: Potom som sa po 5000 km rozhodol pre Valvoline MaxLife 5W-40 + aditívum Valvoline Engine Oil Treatment pre zvýšenie viskozity a menšiu spotrebu oleja . Placebo efekt, nepomohlo. Pri tomto oleji ma prekvapilo že pri cca 4000 najazdených km bol čierny ako keby mal 30 000 km :( .
Ale to je dobře že rychle zčernal a byla to dobrá volba oleje! Olej čistí a rozpouští usazeniny. Oleje, které ve špinavém motoru rychle nečernají, jsou mizerné oleje. Akorát tím Engine oil treatment jste se poněkud netrefil - viz Pitris a Jerry.
Shi
Příspěvky: 1314
Registrován: úte úno 19, 2008 23:31

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Shi »

Kurťas píše:OK, upustím od tých aditív :) .
Čo sa týka oleja, je ten Mobil čo dávam dostatočne kvalitný alebo mi viete doporučiť ešte nejaký iný, poprípade s inou viskozitou ? Auto je používané 90% v meste.
Mne ho doporučil automechanik vyskúšať kvôli spotrebe oleja, samozrejme stále papá, ale menej ako 5W-40.
Použití ve měste ničemu nevadí, co potenciálně vadí jsou případné krátké trasy a podtáčení motoru. Zkuste auto, když už bude zahřáté 15 minutovou jízdou, několikrát do měsíce prohnat (tj držet otáčky mezi maximem momentu a maximem výkonu) po okreskách, protože potřebujete, aby olej dosáhl co nejvyšších teplot. Mobil1 je vynikající volba, nicméně i tak ho tam nenechávejte déle, než těch 5000 km, protože podle všeho potřebujete motor vyčistit a po 5000 km už sebelepší olej čistit moc nebude.

Motory 1.6 CVVT údajně trpěly na rozpad katalyzátoru a zničení motoru kusy katalyzátoru, tak si radši najděte specializované kia fórum a tam se poptejte.
----
Dodatek: Nevím co přesně máte za motor, kolik oleje vám žere a jaké viskozity máte povolené v návodu k autu. Být to moje auto, tak kdybych neměl odvahu použít čistící přípravek a chtěl vyčistit motor, který mi žere olej s podezřením na průnik oleje do spalovacího prostoru, tak bych nejpozději každých 5000 km měnil olej a používal bych olej ACEA C3 (ochrana katalyzátoru před popelem vznikajícím spalováním oleje v množství větším, než je normální), u kterého je šance že obsahuje nějaké esterové složky schopné aktivně čistit motor - moji kandidáti by byli Mobil1 ESP 5w-30 a nebo Ravenol RUP 5w-40.
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od jarson1 »

ja by som radsej porozmýšlal nad príčinou tej spotreby.
Písalo sa čosi o odvetraní klukovky. Toto môže byt trefa do čierneho. Totiž sa mi zdá, že ide o relatívne mlady motor s nízkym nájazdom , na to aby boli už tak opotrebené diely ako piestne krúžky /valce.
Myslím si to, lebo by to nebol prvý prípad. Toyotové motory 2.4 2AZ-FE produkované pre americký trh toto mali. Typicky pri brzdení motorom sa vytváral dokonca podtlak , ktorý fakticky nasával olej cez odvetravanie do spalovacieho priestoru.
Neviem, možno niečo podobné postihlo aj iné motory , možno nie. Faktom je , že problém s odvetraním klukovky môže mat priamy súvis so zvýšenou spotrebou oilu.
Ostatné veci ako zapecené stieracie krúžky , co býva pomaly najcastejšia príčina, potom môžu byt v takom prípade vlastne tiež iba dôsledkom.
Je to len myšlienka. Samozrejme sa môžem mýlit.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Kurťas
Příspěvky: 8
Registrován: stř led 08, 2020 9:28

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Kurťas »

Vďaka za odpovede.
Auto zvyknem 2 krát do mesiaca celkom prehnať nielen po diaľnici, ale aj okreskách, držím motor skoro v obmedzovači, z výfuku vôbec nejde dym ako keď spaľuje olej.
Čo sa týka nájazdu, tak v tejto chvíli mám 182 612 km.
O tom katalyzátore viem, dúfam že ma táto porucha zďaleka obíde :D .
Neviem sa dopátrať k manuálu od tohto konkrétneho motora, aby som zistil kde sa nachádza odvetranie kľukovej skrine. Viem že tam je ventil+hadica, tie môžu byť zanesené.
Spotreba oleja, príklad: Cesta Slovensko - Srbsko - Slovensko, tachometrová rýchlosť po diaľnici bola 140 - 160 km/h (cca 4200 - 5300 rpm) + samozrejme jazda v meste a okreskách v Srbsku. Odchádzal som s ryskou na hodnote max., deň po príchode na Slovensko kontrola oleja a ryska tesne na hodnote min. :( .
Kia Cee'd SW 2007 1,6l 90kw, olej Mobil 1 FS X1 (Peak Life - Rally Formula) 5W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Pitris »

Kurťas píše:Spotreba oleja, príklad: Cesta Slovensko - Srbsko - Slovensko, tachometrová rýchlosť po diaľnici bola 140 - 160 km/h (cca 4200 - 5300 rpm) + samozrejme jazda v meste a okreskách v Srbsku. Odchádzal som s ryskou na hodnote max., deň po príchode na Slovensko kontrola oleja a ryska tesne na hodnote min. :( .
Mezi ryskami je rozdíl asi litr. Ten výlet do Srbska - kolik to bylo kilometrů?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět