vysoka spotreba oleja

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Protože ten motor konstrukčně ze 70. let pochází. Ale i kdyby ne, tak v jeho současné "kondici" je mu jedno, že dostane olej v API SE.
biker610i
Příspěvky: 58
Registrován: ned zář 11, 2011 10:10

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od biker610i »

no uz cca pol roka tam pouzivam olej total 15w50 mozno trosku klesla spotreba oleja ale len asi o par deci . z vyfuku ide aj modry dym cize motor spaluje aj olej. Ked som daval merat tlaky motora tak boli od 880 kpa do 1100 kpa. A podla knizky fiat uno jak na to je hranica opotrebenia 700kpa cize tlaky by mali byt este dobre. Ale co som si vsimol tak ma problem po rovine dosiahnut rychlost 120 km/h a akceleraciu z nuly na 100 km/h ma za cca 30- 35 sekund to uz pomaly sa s kamionom rychlejsie rozbehnem . Myslite ze staci dat vymenit piestne kruzky a gufera ventilov a bude to ok ? alebo mam radsej zhanat druhy motor ?
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Hombre »

Nedoporučuji překroužkovat a udělat hlavu. Motor byl opotřebován jak na hoře, tak dole. Jestli uděláš jen vrch, je otázkou pár tisíc km , a odejde na klice. To by jsi musel udělat i kliku, šálky......
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od NOVON »

Tohle je na zvážení mechanika po rozborce..Minimalne kroužky a hlavu,no a při jednom i šály,když se budou stejne vytahovat písty..
Tlaky sice nemáš na hranici opotřebení,ale 8,8 bar a 11 bar,či-li 2,2 bar rozdíl mezi válci už je celkem dost.Připustny rozdil je do 1 bar.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Misojogi »

8,8 bar a 11 bar,či-li 2,2 bar rozdíl mezi válci už je celkem dost.Připustny rozdil je do 1 bar.
neviet nahodou preco na skodovkach vzdy odchadzal stvrty valec? vzdy tam bola citelne nizsia kompresia ako na ostatnych valcoch a to plati pre vsetky skodovky ktore sa mi dostali pod ruku (S1000-S125)
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Hombre
Příspěvky: 1879
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Hombre »

Nejvzdálenější válec od olejového zubového čerpadla. K tomu neaditované oleje, ucpávající kanálky usazeninama.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od NOVON »

A nejdál od vodniho cerpadla,horši chlazení.Tohle bývá i u vozu,ktere maji motor vepredu podelně.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Misojogi »

mne z toho vyplyva ze ide o nedostatocny navrh jak olejoveho tak vodneho cerpadla
lebo inak by to znamenalo ze najlepsie z tohto hladiska su trojvalce a najhorsie 6 valce
Spravny konstrukcny navrh proste musi ratat s tym ze aj ten posledny valec potrebuje mat chladenie aj mazanie a to aj s rezervou na vôle zubov, zanesenie kanalika atd
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Pitris »

A mě z toho vyplývá že si jako Don Quijote de la Mancha. Pícháš do hov*a, a to tím víc smrdí :roll:
Nejlepší je jednoválec - když je jedno čerpadlo. A Colommbo by měl Omču hodit ze skály bo šestiválec, a osmiválce vlastně už ani nejsou mazány a chlazeny.
Krucinál chlape přemýšlej, než něco napíšeš :idea: A to je má poslední rada Tobě a i poslední reakce na Tvé příspěvky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Durex »

Misojogi píše:inak by to znamenalo ze najlepsie z tohto hladiska su trojvalce a najhorsie 6 valce
Ale aj trojvalec má posledný válec ... :lol: Jinak já beru 6 válec jako to nejlepší řešení z hlediska chodu,spotřeby,životnosti a složitosti výroby ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Jerry3 »

Ve výčtu ti chybí "vnější charakteristika". :lol:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Durex »

Jerry3 píše:Ve výčtu ti chybí "vnější charakteristika". :lol:
To je pravda. Na to sem zapomněl :wink: :lol: A s tím souvisí i ta vnitřní charakteristika :lol: :lol: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Pitris »

Durex píše:Ale aj trojvalec má posledný válec....
A blbě je na tom i ten krajní válec u dvouhrnku :D
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
biker610i
Příspěvky: 58
Registrován: ned zář 11, 2011 10:10

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od biker610i »

a co teda odporucate vymenit komplet motor za druhy alebo dat prekruzkovat tento stary a vymeniť na nom aj gufera ventilov
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vysoka spotreba oleja

Příspěvek od Pitris »

Hombre píše:Nedoporučuji překroužkovat a udělat hlavu. Motor byl opotřebován jak na hoře, tak dole. Jestli uděláš jen vrch, je otázkou pár tisíc km , a odejde na klice. To by jsi musel udělat i kliku, šálky......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět