Vysoká cena servisu
Moderátor: Colommbo
Svoje auto mám pod firmou, je sice moje, ale firma mi platí pohonné hmoty a část amortizace s určitou časovou prodlevou.Mám sto chutí sem připíchnout fakturu, ale tím někomu ublížím a chci zůstat v anonymitě, není to alibistická výmluva, ale mám k tomu svoje důvody.Nejde mi o to pošpinit servis, je to moje blbost, že jsem razantněji nepřistoupil na uzavření zakázky.Mě šlo spíše o to jestli je to někde také možné.Nehodlám z toho dělat aféru.Při předání vozu jsem se informoval na předběžnou cenu.Musím přiznat, že mi přijímací technik řekl, že automaticky je kompletně auto diagnostikováno a prohlídnuto a následující rozsah je rozpočítán do ceny servisu.Na faktúře je jen zmíněn bez ocenění.Byla mi zdělena cena výměny oleje 12 000,-, což pro mě bylo přijatelnější.Zakázkový list už bohužel nemám.Při dotazu, když jsem auto přebíral, co s ním, mi bylo řečeno, že ho můžu zahodit, že mi už k ničemu není.
Pro mipesu
Po D1 jezdím, prakticky, deně na rekvalifikaci z Prahy do Třince a zpět.Jezdím tak už druhý měsíc a ještě měsíc jezdit budu.Černého Passata sice mám, ale ta RZ nesedí, sice serii 9A také mám, ale zbytek nesouhlasí.Ty časy by mohli sedět v úterý a ve čtvrtek, kdy mám být na devátou v Třinci.To skutečně okolo páté projíždím u Exitu u Zruče nad Sázavou, tempomat mám nastavený na cca 155km/h, takže ohnivá čára určitě ne.
Pro mipesu
Po D1 jezdím, prakticky, deně na rekvalifikaci z Prahy do Třince a zpět.Jezdím tak už druhý měsíc a ještě měsíc jezdit budu.Černého Passata sice mám, ale ta RZ nesedí, sice serii 9A také mám, ale zbytek nesouhlasí.Ty časy by mohli sedět v úterý a ve čtvrtek, kdy mám být na devátou v Třinci.To skutečně okolo páté projíždím u Exitu u Zruče nad Sázavou, tempomat mám nastavený na cca 155km/h, takže ohnivá čára určitě ne.
Problém je pouze v tom, že takhle jim to bude procházet dál!
Dva zdánlivě nesouvisející příklady:
1/ Kolega měl jet na dovolenou na jih a protože někomu z jeho rodiny během dovolené krátce předtím tamtéž odešla klima, dal na jeho radu a nechal si "oservisovat" klimu. Třebaže má Hondu (ta porouchaná klima byla na Opelu) a klima mu věrně sloužila přes 6 let, výsledkem "oservisování" bylo to, že už po dvou měsících klima neklimovala. První "oprava" následovala tam, kde si ji nechal prvně oservisovat, další dvě opravy už absolvoval jinde, ale klima stále nejde. Do oprav, tedy včetně toho prvního oservisování, už nasypal přes 25 tis. Kč a teď po něm chtějí 60 tis. Kč za výměnu celého systému. Vzhledem k zůstatkové hodnotě vozu ho přenechává synovi, který si ho rád vezme i bez funkční klimy. Podotýkám, že v tom prvním servisu (značkový Škoda/Seat/VW/Honda) mu ukradli téměř nové speciální zapalovací svíčky a šoupli mu tam obyč. které navíc zaplatil, včetně práce s výměnou... To, že se s nimi nechtěl dohadovat a reklamovat, mne zcela vykolejilo - ale jsou to jeho peníze a jeho povaha.
2/ Kolegyně zaplatila za montáž "speciálního" autoalarmu (ve skutečnosti úplný základ, dokonce s obyč. ultrazvukovými čidly, nikoli s radarem) ve značkovém servisu Audi na její A4 přes 50 tis. Kč. Po první jízdě (byť šlo o několik set km) alarm furt houkal, auto nešlo odemknout apod. Sice se mi do toho vůbec nechtělo, ale to, co jsem nakonec zjistit, předčilo veškerá má očekávání: žádný spoj dodatečné kabeláže nebyl spájen (oholené kabely jen tak zamotané do sebe), žádný z těch oholených kabelů nebyl zaizolován tepelně smršťovací bužírkou, ale jen tak ledabyle zaplácnut minimalistickým kousíčkem elektropásky. Ta páska prostě už v rámci první jízdy na mnohých místech odpadla či se posunula, v kabeláži se objevily přechodové odpory, některá holá místa se dotýkala kovových částí karoserie. Docela se divím, že to nechytlo, jelikož s dodatečnými pojistkovými členy, které tam být měly (výrobce alarmu s nimi počítá), se páni "superspeciál" montážníci také nebabrali! Ale ani ona se neozvala: Kam by prý potom chodila? Navíc je ten typ zákazníka na 100% přesvědčený, že "za kvalitu se přece platí".
Jinými slovy: Dokud se najdou zákazníci ochotní tohle snášet, dotud budou mít tyhle servisy o kšeft postaráno.
Dva zdánlivě nesouvisející příklady:
1/ Kolega měl jet na dovolenou na jih a protože někomu z jeho rodiny během dovolené krátce předtím tamtéž odešla klima, dal na jeho radu a nechal si "oservisovat" klimu. Třebaže má Hondu (ta porouchaná klima byla na Opelu) a klima mu věrně sloužila přes 6 let, výsledkem "oservisování" bylo to, že už po dvou měsících klima neklimovala. První "oprava" následovala tam, kde si ji nechal prvně oservisovat, další dvě opravy už absolvoval jinde, ale klima stále nejde. Do oprav, tedy včetně toho prvního oservisování, už nasypal přes 25 tis. Kč a teď po něm chtějí 60 tis. Kč za výměnu celého systému. Vzhledem k zůstatkové hodnotě vozu ho přenechává synovi, který si ho rád vezme i bez funkční klimy. Podotýkám, že v tom prvním servisu (značkový Škoda/Seat/VW/Honda) mu ukradli téměř nové speciální zapalovací svíčky a šoupli mu tam obyč. které navíc zaplatil, včetně práce s výměnou... To, že se s nimi nechtěl dohadovat a reklamovat, mne zcela vykolejilo - ale jsou to jeho peníze a jeho povaha.
2/ Kolegyně zaplatila za montáž "speciálního" autoalarmu (ve skutečnosti úplný základ, dokonce s obyč. ultrazvukovými čidly, nikoli s radarem) ve značkovém servisu Audi na její A4 přes 50 tis. Kč. Po první jízdě (byť šlo o několik set km) alarm furt houkal, auto nešlo odemknout apod. Sice se mi do toho vůbec nechtělo, ale to, co jsem nakonec zjistit, předčilo veškerá má očekávání: žádný spoj dodatečné kabeláže nebyl spájen (oholené kabely jen tak zamotané do sebe), žádný z těch oholených kabelů nebyl zaizolován tepelně smršťovací bužírkou, ale jen tak ledabyle zaplácnut minimalistickým kousíčkem elektropásky. Ta páska prostě už v rámci první jízdy na mnohých místech odpadla či se posunula, v kabeláži se objevily přechodové odpory, některá holá místa se dotýkala kovových částí karoserie. Docela se divím, že to nechytlo, jelikož s dodatečnými pojistkovými členy, které tam být měly (výrobce alarmu s nimi počítá), se páni "superspeciál" montážníci také nebabrali! Ale ani ona se neozvala: Kam by prý potom chodila? Navíc je ten typ zákazníka na 100% přesvědčený, že "za kvalitu se přece platí".
Jinými slovy: Dokud se najdou zákazníci ochotní tohle snášet, dotud budou mít tyhle servisy o kšeft postaráno.
Abych nezapoměl:jak jsem slíbil viděnou fakturu mýma očima na A6. Cena oleje v I.S.R Longlive 5W-30, ale nevím jaký 745,-/l, jestli jsem se dobře orientoval, cena servisní hodiny 1 445,-, vložka filtru 565,-, těsnění 29,-, mytí auta 500,-, diagnostika 2 890,-, spoj.materiál 69,-.Celková cena na faktuře byla, bez mála 9 000,-.Je to dost, že jo?
Já jsem včera viděl od kamaráda na vlastní oči fakturu za prohlídku a výměny oleje na nové VW Polo, která byla vystavena na částku 11492Kč. Kamarád to však vyřešil geniálně, řekl jim, že darebáky sponzorovat nebude, dal jim tři tisíce, sedl do auta a odjel. Hleděli jako z jara, ale kámoš má strach, co s tím budou dělat dál.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
celkem originální nápad, jak "okrást zloděje" - otázkou zůstává, jestli si to nechají líbit.cimik píše:.....darebáky sponzorovat nebude, dal jim tři tisíce, sedl do auta a odjel.....
Ale myslím si, že s těmi třemi tisíci to tak zhruba "trefil".
I když - úplně "košer" to od něho nebylo.....dalo se to řešit jinak.....
staci mat znameho mechanika a je to.
sice ked je auto v zaruke asi sa neoplati to riesit takto ale je to svinstvo kolko si v serviscoh pytaju.
kazda vymena oleja a filtrov u mna znamena len cena materialu + cca 15-20e robota.
nechcem vidiet fakturu za octavku.
stacilo mi ked mi na feliciu pri vymene oleja + filtra + zakladna prehliadka (brzdy,podvozok,nastavenie svetiel) dali fakturu na 5500sk a to bolo pred cca 4r
co teraz viem tak za hodinu roboty si u nas pytaju 600-800sk (20-27e)
a opravuju stylom, ze auto ti v servise stoji 4h len tak
lahko nabehne cifra 12-14tisic
sice ked je auto v zaruke asi sa neoplati to riesit takto ale je to svinstvo kolko si v serviscoh pytaju.
kazda vymena oleja a filtrov u mna znamena len cena materialu + cca 15-20e robota.
nechcem vidiet fakturu za octavku.
stacilo mi ked mi na feliciu pri vymene oleja + filtra + zakladna prehliadka (brzdy,podvozok,nastavenie svetiel) dali fakturu na 5500sk a to bolo pred cca 4r
co teraz viem tak za hodinu roboty si u nas pytaju 600-800sk (20-27e)
a opravuju stylom, ze auto ti v servise stoji 4h len tak
lahko nabehne cifra 12-14tisic
Tak je to jasné, že tovární díly jsou předražené. Na fáčku se porouchalo pal. čerpadlo (elektrické) originální díl Xtisíc, čínský werk (!) 600Kč a jelo to.hawkeye píše:ked tu citam o klime...
pokazil sa mi kompresor. novy original zo skody? 21.000
nakoniec nie original "skoda" ale original novy urceny pre octavie za 6000
takze ak sa nieco pokazi treba poriadne pohladat a najst to iste len za normalne prachy
To se ani nebavím o spotřebním materiálu vzduchové filtry aj. , řemeny ...
Třeba se číňanům to čerpadlo povedlo - většinou je ale životnost (a KVALITA) jejich výrobků hodně nízká, až mizerná.....a bohužel, jsou téměř všude - "jich mnógo".....skodovkar píše:.....originální díl Xtisíc, čínský werk (!) 600Kč a jelo to.
.....a je dost nebezpečné, když někoho zláká cena těchto šmejdů, a koupí třeba pneu, nebo disky "made in china" třeba tady: http://www.pneurevue.cz/casopis/clanek.php?id=160
Je fakt, že některé origo náhradní díly jsou HODNĚ předražené, ty "čínské" zase levné, ale chtělo by to "něco mezi" - a většinou se už dá najít náhradní díl rozumné kvality i ceny.