Výplach automatu + aditívum
Moderátor: Colommbo
Výplach automatu + aditívum
Zdravím, ospravedlnujem sa za založenie novej témy ale asi sa to tu nepreberalo.
Chystám sa meniť olej v automate Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD WK2 8 stupňový automat.
Auto má najezdené 250 000 Km a podľa všetkého ešte asi nabol menený olej v automate, auto radí bez problémov sem tam z 1 na 2 trhne ale to iba za studena.
Teraz otázka, idem meniť olej (samozrejme z preplachom celého sistému pomocov niakej plničky či čo to je) jedna firma mi odporúča že mám použiť aj aditívum na výplach automatickej prevodovky, inde som zas čítal že keď je olej dlho v automate tak sa neodporúča používať aditívum že vraj to poškodí automat.
Má stým niekto skúsenosti ?
Ďakujem.
Chystám sa meniť olej v automate Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD WK2 8 stupňový automat.
Auto má najezdené 250 000 Km a podľa všetkého ešte asi nabol menený olej v automate, auto radí bez problémov sem tam z 1 na 2 trhne ale to iba za studena.
Teraz otázka, idem meniť olej (samozrejme z preplachom celého sistému pomocov niakej plničky či čo to je) jedna firma mi odporúča že mám použiť aj aditívum na výplach automatickej prevodovky, inde som zas čítal že keď je olej dlho v automate tak sa neodporúča používať aditívum že vraj to poškodí automat.
Má stým niekto skúsenosti ?
Ďakujem.
Re: Výplach automatu + aditívum
A o jaké že to aditivum "na výplach" by vlastně mělo jít?
Re: Výplach automatu + aditívum
U automatu z almary nevypustíš všechno (zůstane i třetina), a pokud ho nerozděláš, tak tam zůstane i dost toho čističe, který pak "naředí" nový olej....
Ale nechat olej v automatu čtvrt mega kilců teda chce už dost velkou "odvahu"
Ale nechat olej v automatu čtvrt mega kilců teda chce už dost velkou "odvahu"
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výplach automatu + aditívum
Pak by to mělo být OK.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výplach automatu + aditívum
Osobně dost pochybuji o tom,že by to najelo na jednu náplň tolik ... Já když sem měnil olej v automatu, tak sem nepoužil žádný čistič. Jen sem vyměnil filtr, vyčistil sítko,nový těsnění a olej. Pokud by bylo podezření, že bylo dost přetaženo na olej, tak bych udělal dřívější výměnu. Třeba po 10 000 km. Ale BGčku bych se asi tolik nebránil.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Výplach automatu + aditívum
Kamarád s Hyundai Santa Fe měl najeto 380tkm bez výměny, řadilo prý normálně. Vytáhl jsem měrku a černý olej. Tvrdil, že má celoživotní náplň... Olej nechal vyměnit a auto jezdí dál.Durex píše:Osobně dost pochybuji o tom,že by to najelo na jednu náplň tolik ...
S tou mašinkou je výměna ideální.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výplach automatu + aditívum
No takže idem to meniť račej bez tej "chemie" iba čisto olej.
Ešte mám jednu otázku, v servise mi dali na výber:
Olej Motul ATF VI
http://www.olejcentrum.sk/MOTUL-ATF-VI- ... NcEALw_wcB
Ravenol ATF 8HP
http://www.olejcentrum.sk/RAVENOL-ATF-8 ... zSEALw_wcB
Prevodovka je ZF8HP70, čo by ste tam dali vy ? Respektíve je ten Ravenol o toľko lepší ako Motul keď stojí raz toľko
O peniaze sa mi nejedná ale skôr so zvedavosti
Ešte mám jednu otázku, v servise mi dali na výber:
Olej Motul ATF VI
http://www.olejcentrum.sk/MOTUL-ATF-VI- ... NcEALw_wcB
Ravenol ATF 8HP
http://www.olejcentrum.sk/RAVENOL-ATF-8 ... zSEALw_wcB
Prevodovka je ZF8HP70, čo by ste tam dali vy ? Respektíve je ten Ravenol o toľko lepší ako Motul keď stojí raz toľko
O peniaze sa mi nejedná ale skôr so zvedavosti
Re: Výplach automatu + aditívum
Jak Motul, tak i Ravenol vyrábí kvalitní výrobky. A jestli tam mohou být oba ty oleje, asi je jedno který dáš....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výplach automatu + aditívum
Zdravím pánové. Čeká mě výměna oleje v 6°DSG a rozmýšlím, zda vyměnit klasicky nebo strojně. Který způsob by jste doporučili a proč?
Re: Výplach automatu + aditívum
Já budu opět strojně u toho, kdo to umí. Výměna bude po asi 50tkm/2roky.
Pak nejsou potřeba aditiva ani čističe/vyplachovače.
Pak nejsou potřeba aditiva ani čističe/vyplachovače.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výplach automatu + aditívum
Také jsem rozhodnutý, že určitě nechci převodovku vyplachovat žádnou chemií. Proplach, pokud se tedy rozhodnu pro strojní výměnu, nechám udělat větším množstvím nového oleje. Spíš mě jde o účinnost tohoto způsobu, jestli to není zbytečné plítvání. Zaráží mě, že fabrikou stanovený postup je pouze klasická výměna, tedy vypuštění a nalití nového. Vím, že né vždy jsou továrnou doporučené postupu ty nejlepší (v zájmu prodloužení životnosti), ale stejně mě to vrtá hlavou.
Píšeš ...kdo to umí... Pokud se to dělá strojně, je možné na výměně něco pokazit? Napadá mě snad jen, když by tam někdo nalil nevhodný olej, ale ten chci originál, tak snad ne.tonny píše:Já budu opět strojně u toho, kdo to umí...
Re: Výplach automatu + aditívum
Jen pro pořádek upozorňuji, že DSG je konstrukčně něco úplně jiného než klasický automat s HDM. Navíc i mezi DSG a DSG jsou rozdíly podle toho, jestli má suché spojky, nebo spojky v olejové lázni. Tedy bych v daném případě rád varoval před zevšeobecňováním servisních postupů při výměně náplně/náplní.
Re: Výplach automatu + aditívum
Ano, mám 6°DSG se spojkami v olejové lázni. Jak jsem už ale psal výše, jde mě o to, jestli je možné při výměně mašinou něco pokazit. Předpokládám, že do stroje se vloží data o jaké vozidlo se jedná a ona si poté dál už celý proces řídí sama. A o to mě jde, jestli si mašina sama hlídá, jestli má olej při výměně předepsanou teplotu atd. Máte někdo zkušenost? Já osobně ještě vůbec, proto jsem z toho trochu vyplašenej.
Re: Výplach automatu + aditívum
Takže olej v DSG DQ250 vyměněn. Proplach proveden novým olejem, takže obavy z naředění nové náplně nějakým čističem být nemusí. Z převodovky vytékal olej o něco tmavší barvy než ten nový, ale žádná tragedie, takže doufám, že převodovka bude do další výměny sloužit hladce a dobře, jako dosud. Při strojní výměně se nový olej dostane do celého systému, takže opravdu výměna celé náplně.
PS: Vzhledem k času, který proces výměny zabral se už nedivím, proč to tímto způsobem nedělají v autorizovavých servisech. Prostě čas jsou peníze. Ale věřím tomu, že lidé, kteří mají auto jako "svého mazlíčka" a chtějí pro něj dobrý servis, tak si rádi počkají.
PS: Vzhledem k času, který proces výměny zabral se už nedivím, proč to tímto způsobem nedělají v autorizovavých servisech. Prostě čas jsou peníze. Ale věřím tomu, že lidé, kteří mají auto jako "svého mazlíčka" a chtějí pro něj dobrý servis, tak si rádi počkají.