Oleje.cz

 

Vynikající služby při přestavbě na E85

Diskuze o palivech

Moderátoři: Pitris, Demo

Vynikající služby při přestavbě na E85

Příspěvekod Ivan » pát led 28, 2011 18:05

Poděkování za výbornou práci p. Padalíkovi se svými mechaniky z DP servisu na Komárovské ul. v Brně. Můžu vřele doporučit.[/b]
Ivan
 

Příspěvekod skodovkar » pát led 28, 2011 18:06

Co přestavoval? A co všechno to obnáší?
skodovkar
 
Příspěvky: 6273
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvekod Pkod » pát led 28, 2011 18:32

Bezplatna reklama?
Pkod
 
Příspěvky: 206
Registrován: pon pro 15, 2008 11:28

Příspěvekod modelář » sob led 29, 2011 10:47

Jakákoli "dodatečná přestavba" na E85 je pra.árnou stejného druhu, jako třeba čipování pomocí powerboxu! :evil:
modelář
 

Příspěvekod bjukemen » ned led 30, 2011 12:11

modelář píše:Jakákoli "dodatečná přestavba" na E85 je pra.árnou stejného druhu, jako třeba čipování pomocí powerboxu! :evil:


..trocha to konkretizuj,myslím prest. na E85
bjukemen
 
Příspěvky: 4627
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvekod modelář » ned led 30, 2011 14:15

Pominu-li to, že E85 má silné korozivní účinky a kromě toho napadá pryžové díly a těsnění v palivovém systému, tedy běžnému palivovému systému konstruovanému na klasický benzín rozhodně neprospívá, pak je třeba především říct, že má nižší výhřevnost, než benzín, a také jinou lambdu, tj. jiný směšovací poměr se vzduchem. Kromě toho má vyšší OČ. Z uvedených záležitostí vyplývá, že aby se efektivně využily vlastnosti E85, musí být motor a jeho palivová soustava přizpůsoben nárokům E85, přičemž tohle nelze zařídit jinak, než počínaje konstrukčním návrhem a ve výrobě použitými materiály konče.

Dodatečná "přestavba" pak spočívá výhradně v oblbnutí ŘJ motoru prodloužením doby otevření vstřiků, aby se "obohatila" směs a motor nezkolaboval na přehřátí spalovacího prostoru kvůli příliš chudé směsi, event. aby nepracoval neustále v režimu "sraženého předstihu". :evil:
modelář
 

Příspěvekod bjukemen » ned led 30, 2011 14:29

..no dík za osvetu už i to dáva aky taky zmysel :)
bjukemen
 
Příspěvky: 4627
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvekod skodovkar » ned led 30, 2011 15:06

Myslím, že Škodovka dělala především pro Švédsko Octávky na E85.
skodovkar
 
Příspěvky: 6273
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

e85

Příspěvekod pavkocz » ned led 30, 2011 15:13

Modeláři trochu bych nesouhlasil motoru nevadí e85 lih neni korozivni to je metanol ten je svnistvo vyssi oktanove cislo stejne nevyuzijes takze teoreticky ty vyuzijes jen tech 95 oktanu z toho lihu. U pryzovych hadicek je preoblem ten ze pokud tam mas nejaky sajrajt tak se ti uvolni a muze ti to zacit tesc.oblbnuti ridici jednotky myslim nedochazi rboi se jen uprava lambdy misto originaslni se tam dáva širokospektralní lambda. Mam odzkouseno na motorce a muzu rict jelo to dobre ale co sem zrobil generalku a lechce sem to upravil tak to neche jet coz davam na vine predstihu.Toto vse na lih bych jezdil ale nesmi byt v nadrzi vic nez 2mesice pak uz ma moc vody v sobe a muze byt korozivní a na cerpackach se lih mc nekupuje apak se kupuje stary bordel a nejezdito .
pavkocz
 

Re: e85

Příspěvekod modelář » ned led 30, 2011 17:52

pavkocz píše:Modeláři trochu bych nesouhlasil motoru nevadí e85 lih neni korozivni to je metanol ten je svnistvo

I etanol má korozivní účinky, byť zdaleka ne v té míře, jako metanol. Navíc platí toto:
pavkocz píše:Toto vse na lih bych jezdil ale nesmi byt v nadrzi vic nez 2mesice pak uz ma moc vody v sobe a muze byt korozivní a na cerpackach se lih mc nekupuje apak se kupuje stary bordel a nejezdito .


pavkocz píše:vyssi oktanove cislo stejne nevyuzijes takze teoreticky ty vyuzijes jen tech 95 oktanu z toho lihu.

Ano, vyšší OČ nevyužiješ, poněvadž bys musel změnit kompresní poměr anebo - u přeplňovaných motorů - stupeň přeplňování, a zároveň "přemapovat" datové pole v ŘJ motoru.

pavkocz píše:U pryzovych hadicek je preoblem ten ze pokud tam mas nejaky sajrajt tak se ti uvolni a muze ti to zacit tesc.

Musely by se vyměnit VŠECHNY pryžové díly a těsnění, aby byla jistota, že jsou zcela kompatibilní s etanolem.

pavkocz píše:oblbnuti ridici jednotky myslim nedochazi rboi se jen uprava lambdy misto originaslni se tam dáva širokospektralní lambda. Mam odzkouseno na motorce a muzu rict jelo to dobre ale co sem zrobil generalku a lechce sem to upravil tak to neche jet coz davam na vine predstihu.

Širokospektrální lambda ale neřeší to, o co tu jde především, totiž vytvoření směsi o odpovídajícím poměru E85 vůči vzduchu. A to lze udělat oním jednoduchým "oblbovacím" elektronickým přídavným zařízením, které prodlouží dobu otevření jednotlivých vstřiků a tím zajistí bohatší směs - bohatší v porovnání s čistým benzínem, ale vlastně "standardní" z hlediska potřeb efektivního spalování E85.
modelář
 

Příspěvekod C2H5OH » pon úno 14, 2011 8:27

Modelář má naprostou pravdu a je vidět ,že tomu rozumí. Akorát u těch plastů to není tak akutní. Už Favorit to zvládal v pohodě . Konverzní sadu bych si nikdy nekoupil.Je to k ničemu a neřeší to studený start. Vícerozsahová lambda 0-2 by zvládla obohatit směs sama. + změna spalovacích map v řj. Palivové čerpadlo ovšem etanol moc rádo nemá ObrázekObrázek Obrázek
C2H5OH
 
Příspěvky: 282
Registrován: pon úno 14, 2011 8:16

Příspěvekod Itall » úte dub 12, 2011 19:36

Že by nějakým těsněním a hadičkám nevadil benzin a vadil jim líh, se mi moc nezdá. Snad kdyby směs s benzinem byla nějak agresivnější. A proč by to vadilo čerpadlu?
Itall
 

Příspěvekod skodovkar » úte dub 12, 2011 20:13

Nevím jak benzín, ale líh vysušuje a může vést ke ztvrdnutí až prasknutí.
skodovkar
 
Příspěvky: 6273
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40


Zpět na Paliva

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník