Výměnné lhůty olejů - diskuse
Moderátor: Colommbo
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Manual Honda R18A2:
Vymeňte motorový olej (okrem EÚ):
Normálné podmienky Každých 10 000 km alebo raz za rok
Sťažené podmienky*2 Každých 5 000 km alebo raz za 6 mesiacov
POZNÁMKA:
Keď sa vás týka niektorá z nasledujúcich sťažených podmienok, je treba skontrolovať nižšie uvedené
položky podla plánu údržby pre sťažené podmienky.
Sťažené jazdné podmienky:
A: Jazdy kratšie ako 8 km alebo jazdy do 16 km pri teplotách pod bodom mrazu.
B: Jazdy v extrémne horúcich podmienkach cez 35 ˚C.
C: Dlhotrvajúci chod vonobehu alebo opakované zastavovanie a rozbiehanie počas dlhšej doby.
D: Ťahanie prívesu (ak je dostupné), jazda s nákladom na strešnom nosiči alebo jazda v horských
podmienkach.
E: Jazdy po cestách bahnitých, prašných alebo s rozjazdeným snehom.
Údržba 255
Plán údržby (okrem EÚ)
P L Á N Ú D R Ž B Y
Položky Stav
Motorový olej a olejový filter A, B, C, D, E
Kvapalina prevodovky B, D
...zaujmavé, že pre EÚ je predpis výmeny oleja 20tkm pre normálne podmienky a 10tkm pre sťažené.
To je tá optimalizácia pre konkretny trh
Vymeňte motorový olej (okrem EÚ):
Normálné podmienky Každých 10 000 km alebo raz za rok
Sťažené podmienky*2 Každých 5 000 km alebo raz za 6 mesiacov
POZNÁMKA:
Keď sa vás týka niektorá z nasledujúcich sťažených podmienok, je treba skontrolovať nižšie uvedené
položky podla plánu údržby pre sťažené podmienky.
Sťažené jazdné podmienky:
A: Jazdy kratšie ako 8 km alebo jazdy do 16 km pri teplotách pod bodom mrazu.
B: Jazdy v extrémne horúcich podmienkach cez 35 ˚C.
C: Dlhotrvajúci chod vonobehu alebo opakované zastavovanie a rozbiehanie počas dlhšej doby.
D: Ťahanie prívesu (ak je dostupné), jazda s nákladom na strešnom nosiči alebo jazda v horských
podmienkach.
E: Jazdy po cestách bahnitých, prašných alebo s rozjazdeným snehom.
Údržba 255
Plán údržby (okrem EÚ)
P L Á N Ú D R Ž B Y
Položky Stav
Motorový olej a olejový filter A, B, C, D, E
Kvapalina prevodovky B, D
...zaujmavé, že pre EÚ je predpis výmeny oleja 20tkm pre normálne podmienky a 10tkm pre sťažené.
To je tá optimalizácia pre konkretny trh
Naposledy upravil(a) jarson1 dne stř led 08, 2020 21:48, celkem upraveno 2 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
V 90. letech to takhle měli i u MMC: 15 tis. km interval za ideálních podmínek, 7,5 tis. km za ztížených.
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
ako ničjarson1 píše:...by ma zaujmalo , ako treba s Type R jazdit ,aby to boli nestažené podmienky
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Stížené podmínky = městský provoz u mne. Olej se nezahřeje.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Mimo EU - predpoklada se nizsi kvalita paliva a vyssi obsah siry v palivu, proto kratsi interval.
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Nemyslím si. Mimo EU sa predpisujú aj plnotučné oleje do nových áut V EU je všetko postavené na hlavu
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Obávam sa , že dôvod je inde....ide totiž najcastejšie o rozhodnutie riadenia biznisu a nie inžinierstva.
Požičiam si z iného článku:
"Je známe, že príručky vlastníka drasticky revidujú odporúčané intervaly výmeny oleja na oveľa dlhšie, pri zmene modelového roku, aj keď sa na príslušnom modeli co sa týka motora , nič nezmenilo. Podobne sa líšia intervaly , síce pre identické motory, ale pre rôzne trhy. Deje sa tak preto, že výrobcovia automobilov môžu používať dlhšie intervaly výmeny oleja na zníženie nákladov na vlastníctvo ( vid. "dr.Smíšek a jeho TCO...") a súčasne na zníženie environmentálneho odpadu ( že by práve v EU tak naliehavý dôvod?).
Realita je však taká, že to v skutočnosti neznamená, že rovnaké vozidlo ako v predchádzajúcom roku, alebo na inom kontinente, na jeden olej môže teraz medzi výmenami oleja magicky najazdiť o ďalších 50% (alebo dokonca viac) dlhšiu vzdialenost. Tieto dlhšie intervaly sú riadené rozhodnutiami podnikového manažmentu , nie rozhodnutiami inžinierstva. U niektorých vozidiel je to až také smiešne, že je lepšie ignorovať príliš dlhé intervaly výmeny oleja, ktoré sú teraz bežne vytlačené v užívateľských príručkách....
.....zdá sa , že všetky vyššie uvedené odporúčania majú na mysli iba záujmy ostatných, a nie váš najlepší záujem alebo najlepší záujem vášho motora. Preto je najlepšie nedodržiavať tieto odporúčania týkajúce sa intervalu výmeny oleja, ak vám skutočne záleží na tom, čo je najlepšie pre vašu peňaženku a pre váš motor.....
co teda hovorí prax?
Aký interval by bol ideálom? ( alebo najlepším kompromisom- ideál , nie je celkom správne slovíčko, idálne nie je nič), Autor tu spomenutého článku dalej píše:
" Používam interval výmeny oleja 5 000 míľ ( 8000km) vo svojich vlastných normálne denne jazdených vozidlách. Tento interval je dostatočne dlhý na to , aby vám umožnil využiť peniaze z ceny výmeny oleja bez toho, aby to malo negatívny vplyv na motor. Výmena oleja oveľa skôr ako tento interval, samozrejme, neubližuje motoru, ale vyhodili by ste peniaze bez dôvodu, pretože kratšie intervaly neposkytujú motoru žiadny úžitok."
...A s plnotučnostou to súvisí tiež. napriklad Civic R18A2 má 0w20 iba v EU. Mimo iba 0W30 ...čím to....? vsak netreba odpovedať na toto? každému jasné.
Požičiam si z iného článku:
"Je známe, že príručky vlastníka drasticky revidujú odporúčané intervaly výmeny oleja na oveľa dlhšie, pri zmene modelového roku, aj keď sa na príslušnom modeli co sa týka motora , nič nezmenilo. Podobne sa líšia intervaly , síce pre identické motory, ale pre rôzne trhy. Deje sa tak preto, že výrobcovia automobilov môžu používať dlhšie intervaly výmeny oleja na zníženie nákladov na vlastníctvo ( vid. "dr.Smíšek a jeho TCO...") a súčasne na zníženie environmentálneho odpadu ( že by práve v EU tak naliehavý dôvod?).
Realita je však taká, že to v skutočnosti neznamená, že rovnaké vozidlo ako v predchádzajúcom roku, alebo na inom kontinente, na jeden olej môže teraz medzi výmenami oleja magicky najazdiť o ďalších 50% (alebo dokonca viac) dlhšiu vzdialenost. Tieto dlhšie intervaly sú riadené rozhodnutiami podnikového manažmentu , nie rozhodnutiami inžinierstva. U niektorých vozidiel je to až také smiešne, že je lepšie ignorovať príliš dlhé intervaly výmeny oleja, ktoré sú teraz bežne vytlačené v užívateľských príručkách....
.....zdá sa , že všetky vyššie uvedené odporúčania majú na mysli iba záujmy ostatných, a nie váš najlepší záujem alebo najlepší záujem vášho motora. Preto je najlepšie nedodržiavať tieto odporúčania týkajúce sa intervalu výmeny oleja, ak vám skutočne záleží na tom, čo je najlepšie pre vašu peňaženku a pre váš motor.....
co teda hovorí prax?
Aký interval by bol ideálom? ( alebo najlepším kompromisom- ideál , nie je celkom správne slovíčko, idálne nie je nič), Autor tu spomenutého článku dalej píše:
" Používam interval výmeny oleja 5 000 míľ ( 8000km) vo svojich vlastných normálne denne jazdených vozidlách. Tento interval je dostatočne dlhý na to , aby vám umožnil využiť peniaze z ceny výmeny oleja bez toho, aby to malo negatívny vplyv na motor. Výmena oleja oveľa skôr ako tento interval, samozrejme, neubližuje motoru, ale vyhodili by ste peniaze bez dôvodu, pretože kratšie intervaly neposkytujú motoru žiadny úžitok."
...A s plnotučnostou to súvisí tiež. napriklad Civic R18A2 má 0w20 iba v EU. Mimo iba 0W30 ...čím to....? vsak netreba odpovedať na toto? každému jasné.
Naposledy upravil(a) jarson1 dne čtv led 09, 2020 21:33, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
No vidíš. Pitris ještě myslí na životní prostředí a doporučuje do 10.000km/1rok.
Ať se chová každý ke svému stroji jak chce. Jsou to jen různá doporučení dle různých zadání.
Ať se chová každý ke svému stroji jak chce. Jsou to jen různá doporučení dle různých zadání.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Nevieš náhodou - a to doporučuje Pitris pre EU alebo aj mimo?tonny píše: Pitris ještě myslí na životní prostředí a doporučuje do 10.000km/1rok.
Inak , že by to bol jeden z dôvodov , prečo bývali autá zo Švajčiarska v lepšom stave než od Nemcov a Rakusakov ?
...a možno nejaký švajčiarky skrblík parkuje 100 metrov za hranicami, aby nemusel často menit olej
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Napr. predpis pre K20C1 v CTR model Fk8 EU manuál prednostne 0w-20, v prípade nedostupnosti možno použiť 0/5w30 ACEA A5/B5.. no v USA povolené jedine 0w-20 API SN, ILSAG GF-5.. nič inéjarson1 píše: ...A s plnotučnostou to súvisí tiež. napriklad Civic R18A2 má 0w20 iba v EU. Mimo iba 0W30 ...čím to....? vsak netreba odpovedať na toto? každému jasné.
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
ups...tak tu je to zase naopak?
čert aby sa v tom vyznal
čert aby sa v tom vyznal
Naposledy upravil(a) jarson1 dne čtv led 09, 2020 22:44, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Tiež ma to prekvapilo.. neviem v tom nájsť logiku, hoci viem prečo (už som to tu nedávno objasňoval) sa prednostne odporúča aj v EU 0w20 príslušnej výkonnosti, pre tento agregát.
Edit.. vraj je to už ale od témy
Edit.. vraj je to už ale od témy
Naposledy upravil(a) kornel dne pát led 10, 2020 0:23, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
...sme od témy. Brzdi
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Shi píše:Mimo EU - predpoklada se nizsi kvalita paliva a vyssi obsah siry v palivu, proto kratsi interval.
luxus 98-100 okt neni vsade na svete.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
Re: Výměnné lhůty olejů - diskuse
Shi píše:Mimo EU - predpoklada se nizsi kvalita paliva a vyssi obsah siry v palivu, proto kratsi interval.
Tím "mimo EU" se nemyslí Švýcarsko, ale Rusko a blízký/střední východ. Obsah síry v palivu má zásadní vliv na rychlost vyčerpání alkalické rezervy, mizerné palivo pronikající do oleje pak může olej degradovat i jiným způsobem, než jen sírou.jerome píše:Nemyslím si. Mimo EU sa predpisujú aj plnotučné oleje do nových áut V EU je všetko postavené na hlavu
Plnotučné oleje vs 0w-20 jsou úplně jiný problém. Ostatně naše benzínová Toyota měla v návodu kouzelnou větu pro zimní provoz (zhruba takto):
"Je-li velký mráz, po nastartování zahřejte motor během na volnoběh cca 30 sekund a až pak vyjeďte. Jste-li v Německu, vyjeďte ihned."