výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Pánové v předchozích příspěvcích sdělili svoje dalekosáhlé zkušenosti s provozem těchto vozů, které pravděpodobně získali mnohaletým vysilujícím studiem internetu, motoristických časopisů a podobné nanejvýš odborné literatury. Já jsem poznatky získal podstatně jednodušeji, a to pouhým zakoupením a provozováním předmětného vozu.
Fabii 1,9 SDI jsem zakoupil jako továrně novou v r. 2001, jako fyzická osoba, ne firma. Provozoval jsem ji celkem 7 let, kdy jsem ji se 172 tis. najetých kilometrů prodal svému tehdejšímu kolegovi z práce, ten ji má pravděpodobně dodnes. Prakticky po celou dobu mého používání vozidla jsem jezdil na bionaftu (30% MEŘO – tehdy stála okolo 16 Kč/l), do paliva jsem nepřidával žádné přísady. Na mazání motoru jsem používal Mogul Racing Forte 5W/40, olej jsem měnil celkem 5x, vždy po 30 tis. km. Vozidlo bylo používáno zhruba následujícím způsobem: v pracovní dny ráno 3 km do práce, v poledne 1 km na oběd +1 km z oběda, odpoledne 3 km z práce, mezi tím různé služební cesty, vesměs Praha a okolí, každý víkend dalších cca 100 – 150 km. Průměrná spotřeba za 170 tis. km, vypočtená ze skutečně nakoupené nafty, byla 4,6 l/100km, spotřeba oleje po těchto ujetých kilometrech byla okolo jednoho litru na 30 tis. km, tj. mezi výměnami. Na voze byly za celou dobu provozu provedeny následující opravy:
- po cca 5 tis. km výměna převodovky – v záruce, výrobní vada
- cca ve 30 tis. a v 60 tis. km výměna obou ložisek předních kol, rovněž vadné serie, pak už daly pokoj
- ve 110 tis. km výměna rozvod. řemene – výrobce sice předepisuje výměnu po 90 tis. km, ale řemen by pravděpodobně vydržel nejméně dvakrát tolik – dále výměna zadních silentbloků ramen přední nápravy, uložení a tyček stabilizátoru
- ve 120 tis. km výměna předních destiček a kotoučů
Když jsem zhruba před dvěma lety hovořil o voze s kolegou – novým majitelem, jak mu funguje, tak mi sdělil zhruba toto:
- má najeto přes 250 tis. km
- jezdí každý den 6 km do práce a 6 km z práce + něco o víkendech, průměrná spotřeba okolo 5 l/100 km
- olej mění po 15 tis. km, mezi výměnami nedolévá
- měnil baterii (krátce po zakoupení vozidla, byla tam původní), 2x destičky a kotouče, čerpadlo servořízení, žhavicí svíčky (motor ale startuje do –10°C běžně bez žhavení), synchron 5. rychlosti (ten ale nefungoval úplně správně od samého počátku) + olej v převodovce
Chápu, že místním tribologům při čtení mého příspěvku vstávají vlasy hrůzou a pokoušejí se o ně různé životohrožující stavy, ale bohužel jsem pouze vyjmenoval fakta. Případným dalším diskutujícím předem děkuji za konstruktivní a hodnotné příspěvky typu „….to je debil….“, případně „….po takovém idiotovi si kup auto v bazaru…..“, atd, atp…
Fabii 1,9 SDI jsem zakoupil jako továrně novou v r. 2001, jako fyzická osoba, ne firma. Provozoval jsem ji celkem 7 let, kdy jsem ji se 172 tis. najetých kilometrů prodal svému tehdejšímu kolegovi z práce, ten ji má pravděpodobně dodnes. Prakticky po celou dobu mého používání vozidla jsem jezdil na bionaftu (30% MEŘO – tehdy stála okolo 16 Kč/l), do paliva jsem nepřidával žádné přísady. Na mazání motoru jsem používal Mogul Racing Forte 5W/40, olej jsem měnil celkem 5x, vždy po 30 tis. km. Vozidlo bylo používáno zhruba následujícím způsobem: v pracovní dny ráno 3 km do práce, v poledne 1 km na oběd +1 km z oběda, odpoledne 3 km z práce, mezi tím různé služební cesty, vesměs Praha a okolí, každý víkend dalších cca 100 – 150 km. Průměrná spotřeba za 170 tis. km, vypočtená ze skutečně nakoupené nafty, byla 4,6 l/100km, spotřeba oleje po těchto ujetých kilometrech byla okolo jednoho litru na 30 tis. km, tj. mezi výměnami. Na voze byly za celou dobu provozu provedeny následující opravy:
- po cca 5 tis. km výměna převodovky – v záruce, výrobní vada
- cca ve 30 tis. a v 60 tis. km výměna obou ložisek předních kol, rovněž vadné serie, pak už daly pokoj
- ve 110 tis. km výměna rozvod. řemene – výrobce sice předepisuje výměnu po 90 tis. km, ale řemen by pravděpodobně vydržel nejméně dvakrát tolik – dále výměna zadních silentbloků ramen přední nápravy, uložení a tyček stabilizátoru
- ve 120 tis. km výměna předních destiček a kotoučů
Když jsem zhruba před dvěma lety hovořil o voze s kolegou – novým majitelem, jak mu funguje, tak mi sdělil zhruba toto:
- má najeto přes 250 tis. km
- jezdí každý den 6 km do práce a 6 km z práce + něco o víkendech, průměrná spotřeba okolo 5 l/100 km
- olej mění po 15 tis. km, mezi výměnami nedolévá
- měnil baterii (krátce po zakoupení vozidla, byla tam původní), 2x destičky a kotouče, čerpadlo servořízení, žhavicí svíčky (motor ale startuje do –10°C běžně bez žhavení), synchron 5. rychlosti (ten ale nefungoval úplně správně od samého počátku) + olej v převodovce
Chápu, že místním tribologům při čtení mého příspěvku vstávají vlasy hrůzou a pokoušejí se o ně různé životohrožující stavy, ale bohužel jsem pouze vyjmenoval fakta. Případným dalším diskutujícím předem děkuji za konstruktivní a hodnotné příspěvky typu „….to je debil….“, případně „….po takovém idiotovi si kup auto v bazaru…..“, atd, atp…
Franta
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Přeji šťastný nový rok....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Tak hlavně že spotřeba byla 4,6. SDI je tank kterej pojede na cokoliv co se nalije do nádrže, pravda je že je to líný jak veš. Zkuste ale takovej servis praktikovat u jakékoliv generace TDi. To už taková sláva nebude...
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Pánové, já myslím, že nemá smysl se tady přít, jestli pro ten či onen provoz je lepší ten ci onen motor. Motor SDI je opravdu zdechlina, ale zdechlina taková, že když se ji aspoň trochu hledí, tak je jak králíček Duracel.... chodí a chodí a chodí.... Proto jsem zde žádal o radu, za kterou ještě jednou děkuji!
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Milý Františku! Ač se osobně neznáme (a s velmi vysokou pravděpodobností, bohužel, nikdy nepoznáme), z nějakého důvodu si tě opravdu vážím. Asi proto, že nepíšeš moc, ale když už něco přidáš, má to hlavu a patu, mluví za tebe zkušenosti starého praktika, který toho má co se automobilismu a strojařiny obecně týče za sebou víc, než pár lidí tady dohromady. A myslím to zcela upřímně. Nejen proto tě nebudu za tvůj příspěvek kritizovat, naopak, zkušenost máš dobrou a zaplaťpánbu za ni.
Ano, jsem zarytý petrolhead (modří už vědí), zkušenosti s naftovými motory až na výjimky, kdy moje benzínové přibližovadlo bylo aktuálně u lékaře, nemám prakticky žádné. Jako takový však budu vždy tvrdit, že na krátké/nezahřáté pocuky se naftový pohon nehodí. A ne proto, že jsem si to přečtl někde v časopisu nebo na těch internetech. Prostě si myslím, že naftovému motoru už z principu jeho konstrukce je nejlíp, když se pořádně ohřeje a jede někam hodně do dáli. Pak mu nevadí ani výměny oleje třeba po 30tis.km. Notabéne motor 1.9 SDI je ještě opravdu stará škola v dobrém slova smyslu, nic jednoduššího snad ani být nemůže. A doplňuju ještě slovo naštěstí. Mám velmi dobrého kamaráda, který prakticky celý život jezdí s nefoukanou klasickou, v jeho případě francouzskou 1.9 naftou (Peugeot, Citröen) a je nadmíru spokojený. Včetně krátkých několikamálokilometrových pocuků a výměn oleje, jak se mu to tak nějak hodí. Jezdí pořád a startuje na první převalení motoru podobně jako zde již legendární Toyota páně Jezevcika.
P.S. Tebou zmiňované konkrétní auto bych si opravdu nepořídil. Ne však proto, že by bylo po tobě, ale vadilo by mi, že je to chrochták, jemuž se fakt nechce moc jezdit...
Mír v duši a do nového roku přeju zdraví a vůbec jen všecko dobrý a stále kolama dolů!
V úctě Jiří Valenta Colommbo
Ano, jsem zarytý petrolhead (modří už vědí), zkušenosti s naftovými motory až na výjimky, kdy moje benzínové přibližovadlo bylo aktuálně u lékaře, nemám prakticky žádné. Jako takový však budu vždy tvrdit, že na krátké/nezahřáté pocuky se naftový pohon nehodí. A ne proto, že jsem si to přečtl někde v časopisu nebo na těch internetech. Prostě si myslím, že naftovému motoru už z principu jeho konstrukce je nejlíp, když se pořádně ohřeje a jede někam hodně do dáli. Pak mu nevadí ani výměny oleje třeba po 30tis.km. Notabéne motor 1.9 SDI je ještě opravdu stará škola v dobrém slova smyslu, nic jednoduššího snad ani být nemůže. A doplňuju ještě slovo naštěstí. Mám velmi dobrého kamaráda, který prakticky celý život jezdí s nefoukanou klasickou, v jeho případě francouzskou 1.9 naftou (Peugeot, Citröen) a je nadmíru spokojený. Včetně krátkých několikamálokilometrových pocuků a výměn oleje, jak se mu to tak nějak hodí. Jezdí pořád a startuje na první převalení motoru podobně jako zde již legendární Toyota páně Jezevcika.
P.S. Tebou zmiňované konkrétní auto bych si opravdu nepořídil. Ne však proto, že by bylo po tobě, ale vadilo by mi, že je to chrochták, jemuž se fakt nechce moc jezdit...
Mír v duši a do nového roku přeju zdraví a vůbec jen všecko dobrý a stále kolama dolů!
V úctě Jiří Valenta Colommbo
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Díky, pánové, za přání a rovněž přeju všem na foru štěstí, zdraví a kilometry bez nehod. Příspěvky v tomto vláknu mě trochu nadzvedly ze židle, protože doporučovat někomu, že má ve svém vozidle, prakticky zralém do Nové Huti Klementa Gottwalda, měnit olej pomalu dvakrát za rok, krmit jej různými vodičkami, atd., je, eufemisticky řečeno, zhůvěřilost. Proto jsem napsal, co jsem napsal.
To Colommbo: Děkuju za hezká slova, taky rád čtu Tvoje příspěvky, i když můj přístup k autům je zcela jiný, pro mě je to investiční majetek, který by měl mít nějakou návratnost, rentabilitu, viz TCO (total costs of ownership) atd., nechodím se na auta ani jiné stroje s láskou dívat do garáží, užil jsem si toho železa (převážně v rozebraném stavu) za svůj život už dost.
To NO HITS: Pochopitelně na moderní motory se to nedá aplikovat, ale o tom tady ani nebyla řeč. Mimo to, zásadně nikomu nic nedoporučuji, pokud o to výslovně nežádá, uvedl jsem jen souhrn faktů. Co se týče výrobci doporučených intervalů výměn a jejich časté zpochybňování - to je na dalekosáhlý článek, který do tohoto vlákna nepatří, nicméně uvažuji o tom že jej někdy napíšu (do jiného, vhodnějšího vlákna - přestože to asi nebude zcela vítáno)
To Colommbo: Děkuju za hezká slova, taky rád čtu Tvoje příspěvky, i když můj přístup k autům je zcela jiný, pro mě je to investiční majetek, který by měl mít nějakou návratnost, rentabilitu, viz TCO (total costs of ownership) atd., nechodím se na auta ani jiné stroje s láskou dívat do garáží, užil jsem si toho železa (převážně v rozebraném stavu) za svůj život už dost.
To NO HITS: Pochopitelně na moderní motory se to nedá aplikovat, ale o tom tady ani nebyla řeč. Mimo to, zásadně nikomu nic nedoporučuji, pokud o to výslovně nežádá, uvedl jsem jen souhrn faktů. Co se týče výrobci doporučených intervalů výměn a jejich časté zpochybňování - to je na dalekosáhlý článek, který do tohoto vlákna nepatří, nicméně uvažuji o tom že jej někdy napíšu (do jiného, vhodnějšího vlákna - přestože to asi nebude zcela vítáno)
Franta
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Pane Františku. Já také si velice vážím Vašich relevantních názorů. Jen naše auta jsou našimi miláčky a chceme pro ně to nej, trávíme v nich spoustu času a také se rádi od nich necháme hýčkat.František Smíšek píše:... můj přístup k autům je zcela jiný, pro mě je to investiční majetek, který by měl mít nějakou návratnost, rentabilitu, viz TCO (total costs of ownership) atd., nechodím se na auta ani jiné stroje s láskou dívat do garáží, užil jsem si toho železa (převážně v rozebraném stavu) za svůj život už dost.
Ano. Auto je spotřební zboží ale v dnešní době, kdy z různých důvodů nám výrobce automobilů (nedávno Ford) předepisuje servis s výměnou oleje po 50tkm a zkouší na nás, za naše peníze, co se bude dít, tak na to mám úplně odlišný názor. Přestože výrobce "přeci ví co dělá". Je to dáno dobou.
Nic ve zlém a těším se na další příspěvky.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
A já jestli mohu poprosit pana Františka, jestli by - až bude čas, nálada i chuť, nám co se o svá auta staráme až moc pečlivě, a měníme olej v motoru po/do 10-ti tkm, mohl vysvětlit - alespoň - tyto dva články (resp. ty výsledky měření tam popsané).
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... orovy-olej
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... lita-oleju
Ono tam je totiž popsáno, že při krátkých jízdách:
....Analyzoval jsem olej z nového moderního motoru po 15 tis. km a myslím, že takových výměn by ten motor nevydržel mnoho.
....provoz tohoto oleje měl být ukončen mezi 8 až 10 tis. km.
Děkuji.... Nicméně já budu motorový olej dál měnit do 10-ti tkm, v převodovce olej a chladicí kapalinu budu pořád měnit po čtyřech letech, do benzinu budu dál dávat VIF, a auto pro mě pořád bude víc než jen "kus železa" pro přemístění z bodu A do bodu B. Myslete si o mě co chcete....
https://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske- ... orovy-olej
https://www.oleje.cz/clanek/Vlastnosti- ... lita-oleju
Ono tam je totiž popsáno, že při krátkých jízdách:
....Analyzoval jsem olej z nového moderního motoru po 15 tis. km a myslím, že takových výměn by ten motor nevydržel mnoho.
....provoz tohoto oleje měl být ukončen mezi 8 až 10 tis. km.
Děkuji.... Nicméně já budu motorový olej dál měnit do 10-ti tkm, v převodovce olej a chladicí kapalinu budu pořád měnit po čtyřech letech, do benzinu budu dál dávat VIF, a auto pro mě pořád bude víc než jen "kus železa" pro přemístění z bodu A do bodu B. Myslete si o mě co chcete....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Srovnávat roční nájezd ca 4000 km a ca 25 000 km, mno nevím, pokud se někdo zeptá na můj názor - jednoznačně doporučím výměnu 1 rok / 4000 km.
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
na fritak boli najlepsie komorkove dizle. tak to prehorelo a do valca nesiel mastny bordel, iba saze.
tym narazam na skusenosti tych co dali fritak do tdi, a potom mali "piestne kruzky v aspiku"
opravte ma ak sa mylim, sdi je dizel bez turba, nehovori to ci ma-nema komoru.
tym narazam na skusenosti tych co dali fritak do tdi, a potom mali "piestne kruzky v aspiku"
opravte ma ak sa mylim, sdi je dizel bez turba, nehovori to ci ma-nema komoru.
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
-
- Příspěvky: 125
- Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
- Bydliště: Praha
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Rozhodně jsem nikdy nikde neprohlásil, že častá, SPRÁVNĚ PROVEDENÁ, výměna olejů nezvyšuje životnost jakéhokoli stroje a jsem přesvědčen, že ideální z hlediska životnosti bylo ztrátové mazání u parních lokomotiv.Určitě nikoho nepřesvědčuji o tom, že olej nemá měnit! Vše má ale svoji cenu, proto se snažím na tomto foru vysvětlit princip optimalizace životnosti a snížení nákladů na provoz. Maximální životnost stroje, dosažená intenzivní péčí, rozhodně neznamená minimální náklady na jednotku produkce (např. ujetý kilometr). Zkuste např. někde prodat zánovní kamion s emisní třídou EURO 1....Je mi ale jasné, že toto vysvětlit na foru, kde všem jde jen o co nejdelší životnost jejich vozů, náklady na její dosažení je nezajímají a někteří určitě touží po vzoru Olašských Romů se nechat se svým miláčkem pohřbít, je vpravdě Sysifovská práce....
Franta
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Františku, neser...! Ale je fakt, aspoň mám ten dojem, že většina z nás "skalních" tady na fóru má ke svému plechovému miláčkovi bližší vztah než k manželce/milence. Mě nevyjímaje...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
František Smíšek píše:Rozhodně jsem nikdy nikde neprohlásil, že častá, SPRÁVNĚ PROVEDENÁ, výměna olejů nezvyšuje životnost jakéhokoli stroje....
Tohle ovšem já za odpověď na svůj dotaz nepovažuji
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Příběh Františka je pěknej ale starý koncernový SDi stejně jako medvědí piano nebo jedničkovej trafic nejdou s většinou motorů srovnánat. Jsou to diesely bez turba, po mechanické stránce předimenzovaný vzhledem k výkonu odpovídajícímu spíš benzínové 1.3/1.4 (nikoliv však zrychlením). Díky absenci turba, ECU, elektrických vstřikovačů a podobných věcí ty motory poběží furt a na cokoliv. Auto se hne ovšem rychlostí slimáka po večerním tahu. Kromě obrovské výdrže mají ještě jednu výhodu - těm autům je jedno jestli jedou prázdný nebo jsou až po střechu naložený zlatem, jedou furt stejně. Pro běžnýho uživatele je jízda s takovým motorem dost nepříjemná v současným provozu.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: výměna olejů Fabia 1.9 SDI
Ale to já beru, jen že tu máme proti sobě ing. Černým popsaná laboratorní měření a Fabii páně Smíška a jeho přístup k ní....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF