Výměna oleje.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od rousini »

Colommbo píše:No jo, dyť já už ani pořádně nevím, jak zní takovej normální čtyřhrnek... :oops:
tom
Zajímavé, jak se mění vnímání projevu motoru v závislosti na dané zástavbě. U auta je kvitováno ševelení, hladký projev, naopak u motorek je to hrkání a příznivé vibrace vnímáno jako charakter. Každopádně jeden axiom podílející se na obojím je v kouzelné zkratce - ccm.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

abc: Nemám palubní počítač, takže spotřebu poctivě eviduju podle tankování doplna a jakýs takýs přehled tedy mít budu. A určitě si to nenechám pro sebe. Jezdím vpodstatě stále stejně a tytéž cesty, jen budeme muset dočkat času jak husa klasu, jedna-dvě nádrže nic neznamenají. :)
rousini: Projev šestihrnku je, aspoň pro mě, opravdu návykový a uklidňující... :oops: Dyť už s nima taky jezdím dvaadvacet let, v mezidobí jestli jsem se čtyřhrnkem (Fáčko, Mondeo nafta, Corsa B 1.0, když byla Omča nemocná) najel tři tisíce km, tak je to hodně.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

Colommbo píše: ...Zimní a letní náplně jsou už trochu extrém, nikdy jsem to nepraktikoval...
Čítankový příklad toho, že člověk k stáru začíná dělat nesmysle aneb nikdy neříkej nikdy... :roll: Týden (a cca 400km) mám v motoru Ravenol HVT 5W50, do jehož VI100 20,4 a s ním souvisejícího chování motoru jsem se zamiloval - jak jsem zmínil jinde, šepot květin se změnil v šepot macešek (ještě uvidím, co na to palivoměr :P.) A jelikož mám už koupené Fanfáro 5W40 na příští výměnu, půjde do motoru před zimou, aby na jaře bylo vystřídáno opět (dnes pořízeným) Ravenolem HVT... :mrgreen:
Lidičky, střezte se stáří - nestojí za nic, člověk je za blbečka sám před sebou a ke všemu snad i rád...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

Sezónne výmeny gratulujem :wink:
Na jednej strane som proti zvyšovaniu vyskozity pokiaľ ak som to dobre pochopil sae 40 bola ok bez spotreby oleja či iných negatívnych pocitov či prejavov na druhej strane vždy rozhoduje osobný pocit z dobré zvoleného oleja na základe prejavu motora aj keď samotný rozdielny zvukový prejav nemusí nič znamenať. Takže ak ste spokojný a máte pocit že medveď tiež všetko je ako má byť :)
Mňa zajtra čaká "letné" dxg-čko a komplet filtre...
V tomto pásme (hths 3.1-3.3) mám zase najlepší pocit z prejavu motora ja...v zime je to zase iné...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2062
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jarson1 »

Áno Colommbo, už si pomalu stár....ale nezufaj, ako hovoria bratia Amerikánci, ešte pár rokov a budeš " superstár ;)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od pepoh »

Colommbo píše: 5W50
vodicky na unik oleja ci stisenie hydro, su brutal viskozne.
je dost mozne ze podobnu viskozitu bude mat mastna voda 0w30 zahustena aditivom; ako _w50
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

Když to léčivé aditivum rozptýlíš do olejové náplně dostatečného objemu (dejmetomu čtyři a víc litrů), jeho, jak píšeš, brutální viskozita je stejně pryč, přesněji napsáno viskozitu náplně nijak neovlivní, nezvýší. Shodou okolností jsem s novým olejem preventivně (nejsou slyšet) přidával aditivum na pročištění hydroštelů https://www.autodily-pema.cz/wynn-s-hyd ... te-325ml-2 a bylo znatelně řidší (petrolej...?) než motorový olej, řekl bych dokonce i než předtím používaný Valvoline ML 5W40. Tedy nemusíš mít tak úplně pravdu. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
danis
Příspěvky: 63
Registrován: stř led 21, 2015 8:06

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od danis »

Zjistil jsem zajímavou věc, ve svém autě VW 1,4 TSI 92kW, nájezd cca 80.000 km, byl autorizovaným servisem použit (před mou koupí auta) motorový olej LL, 5w30 s normou 504 00, zřejmě nějaký Total podle štítku u motoru. Já auto koupil a najel na původním oleji cca 2.000 km a poté si olej sám vyměnil za Shell HU 5w40 s normou 502 00. A teď ta zajímavost. S původním olejem (504) se teplota oleje pohybovala kolem 95 až 100°, po zahřátí a při běžné jízdě. Teď s Shell (502) se při stejném typu jízd pohybuje teplota oleje kolem 85 až 90°, ke 100°už musím motor více zatížit, šlápnout mu na krk. Údaj je pouze mnou vypozorovaný, na původní olej jsem jezdil říjen až únor, na Shell jezdím od února, teplotní podmínky (aspoň během února) jsou taky podobné. S mot. olejem jsem měnil vzduchový a kabinový filtr, nic více.
Je možné, že Shell více chladí motor a má tak o cca 5°menší teplotu? Nebo to je normou? 502 lépe chladí?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

Ahoj! Ačkoli oleje různých výrobců se stejným letním číslem se mohou zahřívat různě, dle mého soudu bude mít hlavní vliv letní viskozitní číslo oleje - čtyřicítka je za provozní teploty motoru "hustší" a tedy se nebude ohřívat tolik, jako "řidší" třicítka. Souvislost s VW normou oleje podle mě není.
P.S. Oba uvedené rozsahy teplot oleje vidím jako běžné a správné.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

Ja by som zase typoval rozdiel v použitom základe...pravdepodobne GTL vs. HC. sk.3 a koniec koncov kvalita samotného oleja ako celku...
pretože som presvedčený o tom že viskóznejší olej sa rovná viac odporu viac práce a nakoniec viac tepla vo všeobecnosti ( v rovnakom motore)...za ďalšie rozdiel v kin.viskozite nie je veľký lebo 30 môže byť na hornej hranici a 40 práve od shellu je na tej spodnej plus nejaké "srandy" na zníženie trenia a pod. takže preto by som sa viac priklonil k oleju ako takému nie 30vs.40
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od BMW »

Mirec 29 píše:Ja ti neviem či pecka...subjektívne nepoznám rozdiel medzi lacnejším shellom...koncom mesiaca však idem aj ja zase liať "letné" dxg-čko (stará zásoba) :D
skúsil som už viacero značiek lacnejších aj drahších ale vždy sa vraciam k shellu :wink: aspoň čo sa maziva týka...
A ktory konkretne shell?Ultra?HX? :roll:
Colommbo píše:
Colommbo píše: ...Zimní a letní náplně jsou už trochu extrém, nikdy jsem to nepraktikoval...
Čítankový příklad toho, že člověk k stáru začíná dělat nesmysle aneb nikdy neříkej nikdy... :roll: Týden (a cca 400km) mám v motoru Ravenol HVT 5W50, do jehož VI100 20,4 a s ním souvisejícího chování motoru jsem se zamiloval - jak jsem zmínil jinde, šepot květin se změnil v šepot macešek (ještě uvidím, co na to palivoměr :P.) A jelikož mám už koupené Fanfáro 5W40 na příští výměnu, půjde do motoru před zimou, aby na jaře bylo vystřídáno opět (dnes pořízeným) Ravenolem HVT... :mrgreen:
Lidičky, střezte se stáří - nestojí za nic, člověk je za blbečka sám před sebou a ke všemu snad i rád...
Boha! Ravenol HVT 5w50 HTHS 4,7 a co spotreba? Ci uz radsej cestujes MHD :mrgreen: :wink:
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9853
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

abc píše: Zajímalo by mě jak ( jestli ) se projeví rozdíl viskozity při 100°C na spotřebě. :idea:
Colommbo informuj nás prosím tě bude to zajímavé. :)
BMW píše:Boha! Ravenol HVT 5w50 HTHS 4,7 a co spotreba? Ci uz radsej cestujes MHD :mrgreen: :wink:
Ahojte! Zatím to není hrozné - od výměny oleje najeto cca 1300km, dvě dotankování doplna a spotřeba 7,52 a 7,46 na sto. Na odpovědné závěry je brzo, další díly telenovely však mohou následovat.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

BMW :
Od Shell osobne iba Helix ultra / ultra profesionál.... záleží od toho do čoho to má byť...
Hx čokoľvek nie...nie preto že by neboli dobré ale ich top rada "ultra" je za veľmi pekný peniaz.
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
BMW
Příspěvky: 126
Registrován: úte lis 28, 2017 16:15

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od BMW »

Preto som sa pytal ci HX alebo Ultra lebo v tomto teste vyslo HX o nieco lepsie... ale treba to brat s rezervou lebo kazdy kto ma doma sporak je hned "odbornik" do motorovych olejov :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=CL3ghlXzEKc
BMW X1 (E84) xdrive 18d
Ravenol VMP 5W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

Neviem aký je zmysel tohto pokusu...
Ak som to správne pochopil išlo o zahriatie na 400 stupňov /jedna hodina a uzavretý priestor...povedzte mi v ktorej časti motora sú takéto podmienky? Ľahké frakcie sa odparia ako prvé ťažké neskôr...toto je skôr o zložení oleja ako o samotnej kvalite...povedal by som.
Spomeniem skúšku NOACK ktorá ale prebieha inak a toto zmysel má...aj keď samotná opäť o kvalite produktu veľa nevypovedá... takýchto videí je na nete neúrekom...podobne ako mnoho iných hlúpostí :mrgreen:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Odpovědět