Výměna oleje.
Moderátor: Colommbo
Re: Výměna oleje.
pre zvedavcov mimo FB - jen toto ( zatial teda ):
"V pondělí si rozhodně zajděte na stánek pro Svět motorů 8/2022. Konečně jsem se dokopal k už několik let slibovanému testu olejů. Když sečtu ladění metodiky, výběr testovaných parametrů, nákup vzorku, nutnou administrativu a přípravu materiálu, byly to měsíc práce. Výsledek je však ještě silnější, než jsem čekal. Pokud také žijete v přesvědčení, že dnešní oleje jsou jen různě zabalené stejné produkty, tak náš test vás vyvede z omylu. Zaměřili jsme se na produkty pro normu VW 502.00/505.00, tedy maziva pro pevný interval obvykle ve viskozitní třídě SAE 5W-40. Zároveň plní normu ACEA A3/B4 a hodí se tak pro mnoho vozů i mimo koncern VW od devadesátých let do 2018, kdy původní receptury s vyšším obsahem popelovin vytlačilo povinné zavedení filtrů pevných částic i pro benzinová auta. Kdo byl tak nesoudný, že zmíněné normy předepisované třeba starými diesely TDI s plochými zdvihátky spojil s bezpopelnou ACEA C3, vysloužil si účast v našem testu zcela automaticky, neboť přesně tento souběh jsme považovali za nefunkční ze samotného principu. Krom osmi soupeřících olejů najdete i tři pro poučení, mezi nimi australský Penrite s prý nešizenou aditivací či nejnovější Suzuki Ecstar 0W-16, jehož výsledky internetovým rozumbradům radost vážně neudělají.
Je dost možné, že svůj oblíbený olej v našem testu nenajdete. Dočtete se ale dost o obecných principech - například měřeními v v laboratořích SGS jsme si ověřili, že i barva oleje leccos napoví. Práce to byla velmi náročná, nicméně výsledek považuji za skvělý a těším se na další test, kde se dostane na další značky."
"V pondělí si rozhodně zajděte na stánek pro Svět motorů 8/2022. Konečně jsem se dokopal k už několik let slibovanému testu olejů. Když sečtu ladění metodiky, výběr testovaných parametrů, nákup vzorku, nutnou administrativu a přípravu materiálu, byly to měsíc práce. Výsledek je však ještě silnější, než jsem čekal. Pokud také žijete v přesvědčení, že dnešní oleje jsou jen různě zabalené stejné produkty, tak náš test vás vyvede z omylu. Zaměřili jsme se na produkty pro normu VW 502.00/505.00, tedy maziva pro pevný interval obvykle ve viskozitní třídě SAE 5W-40. Zároveň plní normu ACEA A3/B4 a hodí se tak pro mnoho vozů i mimo koncern VW od devadesátých let do 2018, kdy původní receptury s vyšším obsahem popelovin vytlačilo povinné zavedení filtrů pevných částic i pro benzinová auta. Kdo byl tak nesoudný, že zmíněné normy předepisované třeba starými diesely TDI s plochými zdvihátky spojil s bezpopelnou ACEA C3, vysloužil si účast v našem testu zcela automaticky, neboť přesně tento souběh jsme považovali za nefunkční ze samotného principu. Krom osmi soupeřících olejů najdete i tři pro poučení, mezi nimi australský Penrite s prý nešizenou aditivací či nejnovější Suzuki Ecstar 0W-16, jehož výsledky internetovým rozumbradům radost vážně neudělají.
Je dost možné, že svůj oblíbený olej v našem testu nenajdete. Dočtete se ale dost o obecných principech - například měřeními v v laboratořích SGS jsme si ověřili, že i barva oleje leccos napoví. Práce to byla velmi náročná, nicméně výsledek považuji za skvělý a těším se na další test, kde se dostane na další značky."
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
A kdo je autorem, prosím...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Zkus na ten odkaz precejen kliknoutColommbo píše:Ač nevím, kdo je myšlen "samotným mistrem", jen ze zvědavosti bych na to kouknul. Na FB se ale kvůli tomu opravdu registrovat nebudu...
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Už jsem psal, že se kvůli tomu na FB registrovat nebudu...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Treba to neni potreba...
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Na FB nemám účet a mít nechci, kapišto...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Co se tyče FB podobně jako Colommbo, nemám , neměl jsem a mít nebudu.
Omlouvám se za OT.
Omlouvám se za OT.
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Re: Výměna oleje.
Pokud jsem to dešifroval správně, tak na FB byla pouze zmínka, že v novém SM bude test olejů. K zakoupení periodika skutečně netřeba vytvářet účet...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Výměna oleje.
K tomu testu olejů ve SM 8/2022:pjotr píše:Tohle by stálo za přečtení. Test olejů v novém SM od samotného mistra
https://www.facebook.com/1453646387/pos ... 7572576359
Čekal jsem tedy víc vzorků 5w40 s VW 502, ale v podstatě to potvrdilo to, co tu píšeme. Nejdražší nemusí být nejlepší. A taky že základní parametr je hodnota TBN - čím vyšší, tím lepší chemická ochrana. Dále že hodnota popela u VW 502/505 je mezi 1,6 a 1,0%, že vysoká odparnost vytváří úsady, aj.
Jinak vápník a hořčík má detergentní, zinek, fostor a síra protioděrové a antioxidační vlastnosti, a molybden, bor, titan (i wolfram) upravuje tření, a křemík zase snižuje pěnění.
A umístění....
1) Eurol Super Lite
2) Sunoco Synturo Gold
3-4) Shell Helix HX7 a origo VW
5) Castrol Edge (s C3)
6) Orlen Platinum (s C3)
7-8) Carlson Millenium a MOL Essence
Dál mimo test, resp. pořadí, a ku srovnání....
Olej 0w16 sice dobře maže, ale má velkou odparnost, a je vhodný na kratší jízdy (přímo napsáno pro nižší tepelné zatížení). A může JEN tam, kde to výrobce motoru povoluje.
Penrite Racing 10w40 sice obsahuje víc síry a má dost ZDDP, ale i ester. (A já se nedivím, páč u racing oleje jsou než eko jiné priority).
(Origo) olej 0w30 VW 504/507 se se svým nízkoviskózním základem a (taktéž přímo napsáno) ekologickou recepturou nehodí pro starší motory a motory čerpadlo-tryska.
Koho to zajímá víc, časopis je za 30 peněz.
Jo, a je tam zmínka o tom že Mogul skončil, resp. byl "sežrán" polským Orlenem
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje.
na alze sa da kupit casopis, obetoval som vyse eura, no moc sa nevyplatilo...
sm 99% balast, a potom jeden trochu zaujimavy clanok. jako jeden film predeleny 50 reklamami
sm 99% balast, a potom jeden trochu zaujimavy clanok. jako jeden film predeleny 50 reklamami
LPG X-CESS VST
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
MOBIL SUPER 3000 X1 Eurol Engine Oil Treat LQ-Molygen TOTAL INEO 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Umím si to představit... Před minimálně deseti (a spíš víc) lety jsem si taky občas koupil časopis o autech, pak jsem přestal, bo přesně, jak píšeš - jeden-dva zajímavé články, zbytek naprosto o ničem a polovina časopisu reklamy...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
abc píše:Co se tyče FB podobně jako Colommbo, nemám , neměl jsem a mít nebudu.
Omlouvám se za OT.
Colommbo píše:Na FB nemám účet a mít nechci, kapišto...?
No asi jsme se nepochopili, ale nevadi. Na misto zbytecnyho sdelovani, ze nemas FB proste stacilo kliknout a precist si, ze to bylo upoutavka Martina Vaculika na novy Svet motoru. Pointa byla v tom, ze na to nebylo potreba mit ucet, protoze je to tam normalne verejne.
Jinak na co tam nakonec prisli Pitris dobre shrnul.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Nejsem to tentokrát já, kdo nechápe, tož znovu, ještě jednou a snad, doufám, věřím, naposled - po kliknutí na odkaz se mi zobrazí přesně jen a pouze to, co jsem vložil na obrázku. Howgh!
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Výměna oleje.
Jaj sorry, to se omlouvam, mne se ale ten obrazek – ze po tobe to chce prihlaseni – z toho rajcete nezobrazil (az ted na mobilu). Tak to potom jo, nicmene ja teda narazel na to, ze ja ucet na fb taky nemam, ale ten prispevek se mi teda normalne ukaze i bez, rovnou po otevreni - na PC i na mobilu, tak jsem myslel, ze to tak dela vsem, ale ocividne asi ne.
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Výměna oleje.
Tvůj poslední odkaz se mi z nějakého záhadného důvodu už otevřel, ale stejnak žádná sláva...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90