Výměna oleje.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

Při včerejší výměně oleje jsem vypustil 4 litry. Před 8 tkm jsem nalil 4,5 MO CFS :)
A teď dal Repsol 10w40 Multivalvulas - 4 litry za 4 stovky (z Alzy). Jedeme zitra na týden do Tater, tak to po cestě protáhnu, a pak tam půjde po nějakých 15-ti stech km "zimní" Valvoline 5w40 SynPower :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
abc
Příspěvky: 1072
Registrován: pon led 01, 2018 18:13
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od abc »

Přečtete si pár komentářů fakt to stoji za to :arrow: https://garaz.autorevue.cz/viewtopic.ph ... sd=avymena oleje po 30 000km?
Corolla 1,6 2017
Aygo 2022
Mazda 2 1,3 2011
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

Jasně. Dneska je to longlife fullsynthetic, tak na co ho vůbec měnit, že áno :twisted:
Ty komentáře veterána, Petra Sinueta a Avanta jsou fakt výživné - 30 nebo i 50 tkm a čidlo kvality oleje :) Jasně. Motor má v sobě laboratoř :P Ale když tomu někdo věří, ať si, je to jeho věc/motor :evil:
Jen by mne zajímalo, PROČ se v každém motoristickém časopise nebo pořadu v rubrice "Autobazar" jako jedna z prvních věcí doporučuje ZKRÁTIT INTERVAL VÝMĚNY OLEJE :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od tonny »

Jarku, proč nevěřit výrobci automobilu, vždyť on nejlíp ví a jde mu přeci o zákazníka, nejlépe každé tři roky o toho stejného :D . Prostě jsem musel. Lidi věří všemu. i čidlu kvality.

Jinak já mému výrobci věřím. Prostě mi tam napsal: Běžný provoz do 8tkm, těžký provoz (městský) do 5tkm. Jen to bylo vyrobeno v roce 1998. Dnes jsou ale lepší, ekologičtější oleje typu LL a inteligentní auta s čidlem kvality oleje. :mrgreen:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

:P
Jinak po zimních asi 5-ti tkm tam na jaře půjde Penrite Racing 10w40. Tak uvidím.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od pepoh »

moze niekto porovnat oleje a normy z 2000-1990, so sucasnym stavom ?
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Jerry3 »

Ano - bylo líp. :wink:
torro
Příspěvky: 583
Registrován: ned led 15, 2017 19:19

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od torro »

pepoh píše:moze niekto porovnat oleje a normy z 2000-1990, so sucasnym stavom ?
A vlastnosti? :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

Tehdy - víc ZDDP
Nyní - víc EKO
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od pepoh »

torro píše:
pepoh píše:moze niekto porovnat oleje a normy z 2000-1990, so sucasnym stavom ?
A vlastnosti? :wink:
narazam na konkretnu vec, vtedy nebolo normami prisne vyzadovane cistenie motora olejom. cistice a vyplachy davali zmysel. s dnesnymi olejmi (cistia a nevyrabaju povlaky) je situacia ina.
pri normalnych intervaloch by mal byt motor cisty.
ze vyrobci tieto veci zneuzivaju na longlife... je ina debata :mrgreen: pri 0w firmy su nutene viac pouzivat pao, ester. vtedy pri 10w dali ropny destilat a hotovo. :oops:
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Jerry3 »

Nic z toho, co píšeš, neodpovídá tehdejší realitě.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

pepoh píše:....vtedy nebolo normami prisne vyzadovane cistenie motora olejom. cistice a vyplachy davali zmysel.
To seš tak v 60-tých nebo 70-tých letech. Ty si ale psal 1990 - 2000; to už byly oleje i API SG, SH, SJ - ty už dobře čistily, a co jde o jejich mazací a ochranné vlastnosti, tak nejkvalitnější olej (ve smyslu olej) byl API SJ. Od SL už do toho začali kafrat zelení :( SL ještě málo, SM už hodně :( a až SN (i pro LPG či CNG) je zas v pohodě.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NO HITS
Příspěvky: 465
Registrován: úte srp 27, 2013 8:27
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od NO HITS »

Ještě k těm intervalům. Já bych řekl že pokud auto jezdí jen po dálnicích hlavně dlouhý trasy (třeba 200km a víc) v téměř konstantních otáčkách do 140 tachometrových, tak by se na viskozně stabilní 5w-30 těch 20tkm jezdit klidně dalo. V ostatních případech zkrátit samozřejmě podle provozních podmínek. Ideálně na těch 10tkm. Však sami výrobci mají u tohoto intervalu hvězdičku kde pod tabulkou mají upozornění na zkrácení intervalu (kolikrát na polovinu) pokud se auto pohybuje alespoň v jedné z uvedených podmínek.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80


Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

Áno, dalo by sa jazdiť aj 20.000km na jeden olej (asi si myslel / rok), ale určite lepšie by bolo, aj pri týchto podmienkach,vymeniť olej po 10.000/pol roka. Ak si to prepočítame, tak nejakých 5l 5W30 + filter vyjde na cca 30€ deleno 6 mes. tak vychádzajú náklady 5€ / mesiac, čož je úplne smiešna suma. Hlavne ak si uvedomíme,že olej je α a Ω pre motor :idea: Myslím pre poctivý motor :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

NO HITS píše:....Já bych řekl že pokud auto jezdí jen po dálnicích hlavně dlouhý trasy (třeba 200km a víc) v téměř konstantních otáčkách do 140 tachometrových, tak by se na viskozně stabilní 5w-30 těch 20tkm jezdit klidně dalo....
Ale kolik soukromých aut takto jezdí :?: 5% :?: :?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět