Výměna oleje.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše: Mirec, a jak tohle zapadá do Tvého "vzorce" Olej A3 zasírá motor :?:
Mirec 29 píše: Prepáč ale toto je už zase len rýpanie :!:
Omlouvám se pokud to tak vyznělo, ale Ty si tu (ano, několikrát) napsal že je motor po olejích A3/B4 špinavý. Proto jsem se zeptal. Ty si totiž kornelův příspěvěk že přes 200 tkm na 5w40 CFS-ko a vše OK přešel jen tím že
Mirec29 píše:sme u tej čistoty motora ktorú ja osobne dávam na prvé miesto
Ale že to bylo na A3/B4 Ti divné nepřišlo....
Ano, psal si taky že záleží na tom co je to za značku, ale tady CFS a Shell HU, (tušim že) jerome psal že pres 10 let jezdí na 5w40 a gut, já jiné oleje než A3 nepouživám a taky jsem se s úsadami v motoru nesetkal, další tady taky - tak že bychom jen měli štěstí na dobrou 5w40 A3 a jiné další čistit neumí :?:
Sorry, ale jestli se mění včas, tak olej A3/B4 motor nezašpiní :!:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

neviem...naozaj nerozumiem...všetko je vytrhnuté z kontextu :roll:
nevadí znova zopakujem pretože to čo hovorím je nepriestrelný fakt ako napr. to že fajčenie preukázaťeľne skodí zdraviu alebo znižuje potenciu či podobne s čím mnohý fajčiari zásadne nesúhlasia...to len také prirovnanie a teraz k veci...zase :mrgreen:
1. už si zabudol ako som písal ( kľudne si to nájdi) že predpoklad u tvorby "špiny" je u olejov A3 vačší...najme čo sa týka 5w30 a 5w40 :!: ( nebudem znova opakovať prečo)
2. písal som predsa napr. o olejoch mobil 1 fs či aral oba 0w40
3. písal som že čo sa týka veľkých výrobcov tieto oleje (A3) by mali byť bezpečné...najme čo sa týka značky mobil1.
4. písal som že oleje ktoré radím ja sú tie o ktorých ja zaručenie viem že sú bezproblémové ( nešpinia motor )
5. písal som že nepoznám všetky oleje ( je ich stovky ). To znamená že nie len tie čo menujem ja sú bezproblémové...je ich určite oveľa viac len nepoznám výsledok...a keď nepoznám nebudem o nich hovoriť a odporúčať len na základe číselných parametrov...
6. čiže ak niekto roky používa akýkoľvek olej A3 bez pravidelného čistenia motora nejakým prípravkom a jeho motor je čistý tak má asi jeden z tých "dobrých" olejov :wink:
rýchlejšie upravuješ ako ja píšem :D
skrátená výmena oleja A3 tento negatívny jav eliminuje :idea:
a tiež si len stroho reagoval keď tu niekto chválil olej 0w20 na yarise gr či A5 na nabúchanej honde :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

Zatimco olej A5 nechaný v motoru 30 tkm úsady neudělá. OK. Ale na pivo by jsme spolu zajít mohli :) :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

Nie že by som si chcel Pitrisa zastávať,ale po Mircovom výroku o zasierani motora používaním olejov A3 v inom vlákne, som si to tiež zovšeobecnil.
A čo sa týka čistoty motora. Videl som rozobratý motor kde odišli ložiská na kľuke (Qashqai 1.5) od začiatku olej A5/B5 motor bol jak hnoj a ešte k tomu zadrety. Všetko je to o včasnej výmene oleje resp. prispôsobiť ju (aj olej) typom jázd. Už sme sa o tom dávnejšie bavili,že oleje so zníženou HTHS sú ideálne do mestskej premávky, časté štarty,jazda okolo komína. Len zase treba ich aj skôr vymeniť. Už keď sa takýto olej nachádza v aute ktoré jazdí dlhšie trasy, diaľnice a keď užívateľ nerieši to,že si motor nejaký olej cucne + interval je nastavený na 20-30tis.km skôr môže dopadnúť tak jak spomínaný Qashqai ako keby lial A3/B4 ktorý vydrží o niečo vyššiu záťaž aj keď je ho už menej :idea:
Príklad staršie autá viď môj Civic. 23 rokov 300.000 km motor iný olej ako A3 nevidel a no problém. To že má nejaký zlatistý nádych ma vôbec neserie :idea: Lenže v tých rokoch výrobca písal do sevisky výmenu oleja pri normálnych podmienkach 10.000km pri sťažených 5.000km Potom jak doba išla dopredu zmenilo sa zmýšľanie výrobcov a všetko viedlo k nižším emisiám (A5) + k tomu aby zákazník čo najskôr znovu navštívil servis (30.000 výmeny) samozrejme najlepšie hneď po záruke a tak k nejako im to aj vychádza :|
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

Pitris píše:Zatimco olej A5 nechaný v motoru 30 tkm úsady neudělá. OK. Ale na pivo by jsme spolu zajít mohli :) :wink:
zase vytrhnuté s kontextu :lol: mňa z vás ( odporcov ) šľahne :wink:
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

jerome :
včasná výmena :wink:
toto si ale každý vysvetlí po svojom a je zle...už posledné tri roky mením každých max 7,5tkm alebo leto zima...nebudem však hovoriť že každý by mal meniť po 7,5 tkm lebo poznám majiteľku hyundajky ktorá jazdí len do prace a speť na oleji 5w40 asi cca 12 km a najazdí za rok max. 4tkm...a áno má motor naozaj nechutne špinavý :mrgreen: mení raz ročne...
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

U mého eMBéčka z roku 1994 je interval výměny motorového oleje uveden taky 10tis.km. Je to však psáno v manuálu z počátku 90. let minulého století a předpokládám vztaženo k olejům (a filtrům?) v té době k dispozici jsoucím. Pokrok nezastavíš a protože se (doufám, věřím) nevyhnul ani olejům, domnívám se, že dnešní oleje musí zvládnout totéž co tehdejší s měrkou v nose. Na druhou stranu mi nic nebrání v tom, abych i teď měnil náplň po 10-12tis.km. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

Colommbo,jarson1 chlapi,ale mne sa zdá spotreba 1l na 10.000km veľa :|
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Zatimco olej A5 nechaný v motoru 30 tkm úsady neudělá. OK. Ale na pivo by jsme spolu zajít mohli :) :wink:
Mirec 29 píše:zase vytrhnuté s kontextu :lol: mňa z vás ( odporcov ) šľahne :wink:
Ale houbelec.... Ty máš taky hned všecko vytrhnuté z kontextu :P
Olej A3 i A5 když ho vyměníš včas tak OK, ale když pozdě, tak KO. A stejně OK i KO....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Mirec 29
Příspěvky: 1099
Registrován: čtv črc 11, 2019 17:43

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Mirec 29 »

Ale hloubec :mrgreen: len pre občerstvenie pameti som písal že tu je riziko menšie :wink: prosím ešte raz : tu je riziko menšie ( bavíme sa o špine )
Pitris píše: Olej A3 i A5 když ho vyměníš včas tak OK, ale když pozdě, tak KO. A stejně OK i KO....
Súhlas ale ide o to že čo je to včas :wink: a ide o to že na toto má veľa ľudí úplne iný názor ( teraz nemysím pár poctivcov tu na fóre ) :wink:
a potom prichádza to KO
Toyota Corolla XI gen. 1.6 valvematic - Shell HU Prof. AF 5w30/ Ravenol MTF-3
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jarson1 »

Jerome, ak sa na to pozeráš tak, že si odchovany motormi cca. Do roku 2000, tak áno. Nejaká je prirodzená ale nebývalo to toľko.
Ale žiaľ dnes pri dnešných motoroch , ako sa zdá ,už je ten litrik čoraz viac " normálny". A táto Mazda o ktorej sa písalo, už bude tento prípad.
Mne carina tiež takmer stojí na ryske. Civic podobne...teda keď to viac tocim, alebo diaľnice kde sa to viacmenej v kuse točí okolo 4-4500, potom áno, niečo klesne. Ale ako píše Collombo, vždy v tolerancii min-max. A nedávam po hornú rysku. Mením ale do 10tkm. Keby som používal eú interval pre tento motor , čo je 20tkm, určite by som už bol vo vlakne " žerie mi to medzi výmenami". Pri dodržaní intervalu pre vozy " mimo eu a sťažené podmienky" ( čo je práve tých 10tkm) je zrazu všetko v poriadku :).
Aké je to relatívne, že?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2268
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od tonny »

Colommbo píše:domnívám se, že dnešní oleje musí zvládnout totéž co tehdejší s měrkou v nose
:wink: :D
Není nad to, mít více hrnků s menším litrovým výkonem. Naopak co musí zvládat tříhrnek s velkým litrovým výkonem a ještě s oleji s nízkou viskozitou a tenoučkým mazacím filmem. Holt pokrok nezastavíš. :mrgreen:
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
dany01
Příspěvky: 359
Registrován: pon čer 26, 2017 14:05

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od dany01 »

otazkou je na aky olej 5W40 ten Hyundai jazdí, 12 km tam a 12 km spať zas nieje ani vela ani malo, asi to bude benzín. ano idealne, ak by sem tam dostal dialnicu. nechce sa mi veriť že by značkový olej- nie nejaké Lidl, Tesco, atd značky , dokazal ako tvrdiš "neskutočne zasrať motor" a ešte ked mení po roku a jej najazdu 4 tis. km.
čo sa týka spotreby 1 liter na vymenu, tiež sa mi zda dosť - nebol som na to zvyknutý.... ale doba sa mení vo všetkom.
beriem to tak , že každá čo možná najnižšia spotreba oleja u mna 10 tis. km je super. Mal som 1,5 litra , ale mal som aj 1-2 dcl - jazdím len dialnicu, takže nafta by v oleji byť nemala. teraz testujem inú značku , tak verím že to bude OK, ako bolo pri minulom oleji - naschval nenapíšem o ktorý aby sa nespustili utoky na značku.
u môjho druheho auta sa zmenila situácia - žena zmenila prácu a jazdí 2-3 km a 2-3 km,(snad v lete by šlo aj bicyklom, len si vozí veci do a z práce a to bez auta nejde) ja sa to síce snažím kompenzovať jazdením cez vykendy ale mam taký tušák , že jak motor vydržal 360 tis. km bez problému, ona ho pochová velmi rýchlo. čo robiť - ísť na 5 tis. km ? pomôže to??
jarson1
Příspěvky: 2089
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jarson1 »

Skôr by teoreticky mohlo pomôcť nižšie zimné číslo.
Takáto prevádzka je vlastne čisto so studenym motorom a nejaký interval výmeny to neovplyvní.
Nejaká 0w dačo. Ale aj tak je to len slabá náplasť. Proste sa treba zmieriť s tým, že žiadne auto nie je stavané na cesty do 3km. Alebo zvážiť niečo elektrické - tu je presne prípad, kedy by to malo zmysel. Ovšem s prihliadnutím na obstarávacie náklady.....no mne vychádza lacnejšie aj taxík :)
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

Už jsem to tu kdysi někde zmiňoval - moje Omča, slunce naše, r.v. 2001, měla v servisním manuálu uvedenu spotřebu oleje (alibistických) 0,6 litru na tisíc km. Žádné "až", prostě 0,6 litru. A se starými ventilovými gufery to tak bylo. Po jejich výměně klesla spotřeba prakticky na ten litr mezi výměnami (15tis.km.) Možná i vzhledem k výše uvedenému mi prostě stav, kdy do motoru z r. 1994 za 12tis.km doliju dvakrát po půl litru, přijde normální. Přesněji jinými slovy - mně to neva a jsem spokojený. :)
P.S. Zkušenosti s moderními vozy nemám, ale mooožná co by kdo za to dal, kdyby dolíval jen takhle...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět