Výměna oleje.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od tonny »

Kdysi jsem se s někým bavil o tom, že pracoval v Maďarsku, kde se vyráběly motory pro koncern VAG. Prý ty motory po sestavení a nastrojení se ve stolici nastartovaly a jely na plné otáčky nějakou dobu, buď to vydržely nebo ne. Pak se vyměnil olej a motory se odvezli do automobilek. Měli prej jistou, že je motor ok. Pak jsem slyšel, že se to nedělá, že to zdržuje a stojí moc peněz. Ale už je to pár let zpět. Také jsem se kdysi bavil v Brně na veletrhu, že to tak dělali v Zetoru ale nevím už přesně jak s otáčkami. Běžel snad celý den.

Tady je článek, který to v podstatě popisuje, co tu všichni píšeme https://www.novinky.cz/auto/clanek/zaji ... o-40284775
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

O té maďarské metodě jsem kdysi slyšel/četl taky, avšak je-li to pravda...? A od pana Kopeckého bych si pro jistotu nekoupil radši ani bicykl. 8)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od lefort »

Na stolici se dnes zajíždějí jen motory exkluzivních a drahých aut, že by se to dělo u běžné konfekce je podle mě nesmysl.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jarson1 »

ja mam k "zajiždení" u oboch aut v príručke v podstate to isté - prvých XXX km pokial možno prudko neakcelerovat, prudko nebrzdit a motor zatažovat vo všetkých spektrách otáčok s tým , že do červeného NIE. Tolko volne preložené do ludskej reči informácie z príručiek od toyota a hondy. Obe vlastne hovoria v princípe to isté. na druhej strane bavíme sa o autach 1992 a 2006, teda dnes už vlastne starom a ultrastarom aute :)
Naposledy upravil(a) jarson1 dne čtv bře 25, 2021 9:02, celkem upraveno 1 x.
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jerome »

NOP píše:... ale dle mého názoru ne dálnice. Nezajíždíš pouze motor, ale také převodovku atd... A to na dálnici, kde tam šoupneš nejvyšší kvalt a jedeš, tak to asi ne. Dobré je měnit otáčky, řadit, později to občas vytočit...
Pri troche fantázie to dokážeš aj na diaľnici :mrgreen: :wink: Dokonca poniektorí takto jazdia vyslovene len po diaľnici,bo po okrskách nemajú takú možnosť ukazovať sa a tak často predbiehať :) :twisted:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od yosemitak »

NOP píše:Dneska máte klucíí ode mne všichni jedničku. Pouze Colommbo má jedna mínus. Já mám totiž poprvé v životě v autě automatickou převodovku, hydrodynamickou a tam je myslím také důležité to řazení a jak je to zajeto. Já třeba do té Plzně do 5. tis. km jezdím po okreskách, i když je to o cca hodinu delší, než po dálnici. Syn naznal, že jsem praštěný, ale to víte, starého psa novým kouskům nenaučíš… :lol:
Prave naopak to mi prijde super, ja jsem chtel zrovna napsat, ze uplne optimalni zajeti podle mne a ciste podle selskeho rozumu by bylo dat si do navigace Caorle v Italii, v navigaci zapnout nejkratsi trasu a vyhybani se dalnicim a jet. Dat si pizzu, prespat v hotelu, rano jeste italsky kafe, a jet zpatky. Je to sice jenom 1500 km, ale zase v kuse a s velkym rozsahem vyuziti vseho, do kopce a zase z kopce, pres okresky a mesta. Pak bych vymenil olej, jeste chvili jezdil v klidu po okreskach (treba do tech 5000 km), a pak uz normalne. :D

Ale zas zalezi, pokud si clovek cilene nechce to auto nechat 10+ let, tak je to mozna zbytecne a clovek si tim spis dela radost sam sobe, nez tomu autu. :mrgreen:
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Uživatelský avatar
Zajda
Příspěvky: 110
Registrován: úte kvě 09, 2017 20:38

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Zajda »

Já šel s malorážkou prvně do červeného asi 30 km od autosalonu když jsem potřeboval předjíždět. Zbytek 100 km jízdy s neustálým měněním otáček mezi 2-5000 ale vždy jen krátká zátěž. Takový italský
způsob, tak uvidíme jestli vydrží než mi s ním zakáže legislativa jezdit :-) Olej šel ven po 2 tis., v domečku filtru byla pěkná třpytivá emulze.

Jo, do Benátska bych se taky rád vrátil, nejlépe zas s autem ve kterém se budu těšit na přejezd do hor :-)
0,9 TCe ELF Evolution 900 SXR 5W-40 (RN0710, ACEA A3/B4)
1,5 dCi (DPF) ROWE Hightec Multi Synt DPF 5W-30 (ACEA C3)
NOP

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od NOP »

yosemitak píše:... clovek si tim spis dela radost sam sobe, nez tomu autu. :mrgreen:
:wink:
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od lefort »

yosemitak píše:
NOP píše:Dneska máte klucíí ode mne všichni jedničku. Pouze Colommbo má jedna mínus. Já mám totiž poprvé v životě v autě automatickou převodovku, hydrodynamickou a tam je myslím také důležité to řazení a jak je to zajeto. Já třeba do té Plzně do 5. tis. km jezdím po okreskách, i když je to o cca hodinu delší, než po dálnici. Syn naznal, že jsem praštěný, ale to víte, starého psa novým kouskům nenaučíš… :lol:
Prave naopak to mi prijde super, ja jsem chtel zrovna napsat, ze uplne optimalni zajeti podle mne a ciste podle selskeho rozumu by bylo dat si do navigace Caorle v Italii, v navigaci zapnout nejkratsi trasu a vyhybani se dalnicim a jet. Dat si pizzu, prespat v hotelu, rano jeste italsky kafe, a jet zpatky. Je to sice jenom 1500 km, ale zase v kuse a s velkym rozsahem vyuziti vseho, do kopce a zase z kopce, pres okresky a mesta. Pak bych vymenil olej, jeste chvili jezdil v klidu po okreskach (treba do tech 5000 km), a pak uz normalne. :D

Ale zas zalezi, pokud si clovek cilene nechce to auto nechat 10+ let, tak je to mozna zbytecne a clovek si tim spis dela radost sam sobe, nez tomu autu. :mrgreen:
Do 5000 km po okreskách? :lol:
Moderní motory jsou zaběhlé po 1-2 tkm, pak vyměnit olej a jezdit normálně, i to občas prohnat po dálnici.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od yosemitak »

No vsak presne to jsem napsal :) Kazdy bydli jinde a jezdi jinam, ja to treba na dobu jizdy po okresce mam domu stejne daleko jako po dalnici, ale na okreskach to auto bude v mnohem sirsim spektru provoznich stavu, a to mu neuskodi jeste chvili i po ujeti tech prvnich 1500 km.

Je to casto videt treba na sluzebnich autech, auta obchodaku kteri objizdi vesnice horni dolni jezdi normalne, a auta ktery vetsinu casu stravi na tempomatu v 1900 otackach na dalnici jsou mimo tyhle otacky prizdechly (i kdyz to uz je pomerne extremni priklad a situace). :D
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
NOP

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od NOP »

lefort-> Tak těch 2 tis. km, jak píšeš bude s největší pravděpodobností stačit u „benzínů“ Já však mám všechna tři auta s dieselem, což jsem, uznávám, neuvedl. Ale především, já nikomu nic nemíním vnucovat a hrát si tu na „brouka pytlíka“, jako někteří jiní, to už vůbec ne. Já jsem napsal, podobně jako v jiných mých příspěvcích svůj názor na věc, tedy jak to dělám já, nikomu nic nehodlám vnucovat a ať si každý ten svůj křáp zajíždí, jak chce. Já to prostě dělám takto, a ne, že bych se neseznámil s názory jiných nebo si nenechal poradit. To naopak potřebuji dost často. Ale v této věci tedy svoje zvyklosti měnit nemíním. Mně se to prostě osvědčilo… Ono i dnes se často uvádí, že diesel je plně zajetý ve dvaceti i více tisících km. A já to pozoruji na všech svých autech - geneze výkonu, spotřeby atd... Ale také je možné, že v mých autech starých 1 až 3 roky nejsou ty moderní motory. :roll: To víte, na dlouhé "štreky" je výhodnější benzín, hybrid a ještě lépe něco elektrického do zásuvky, tedy plug in.
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od tonny »

NOP, ono jde spíš o první výměnu oleje než o zajetí auta. Zajetí benzínu také trvá déle, což je někdy psáno v příručkách.

S názory, že filtr všechny kovové špóny pochytá, jak je možné, že se to ve vaně leskne nebo kolem magnetu třeba i u automatické převodovky? Spíš se ptám.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jarson1 »

To je príplatková metalíza :D Full výbavy to asi maju aj v oleji :mrgreen:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9844
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

Něco podobného, jako když se kdysi prodával likér Zlota woda s rozptýlenými "zlatinkami"...? :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od jarson1 »

Ano. Nachadza sa výhradne v originalnych olejoch z prvovýroby :mrgreen:
Po zbytočnej skoršej výmene , ktorú výrobca výslovne neodporuča , za "obyčajný" tato metalíza obvykle zmizne :lol:
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Odpovědět