Výměna oleje.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od rousini »

Bramborak3 píše:
Pitris píše:Ze žádného motoru nevyteče všechno - v některém zůstane oleje/vody víc, v druhém míň. A někdy pomůže aby toho vyteklo víc, některou stranu auta zvednout....
A objem filtra je už tam akože zarátán :)
Jo mám vypustný šroub na boku vany a vzadu....Takže by mělo po vytečení oleje pomoci ještě zvednout opačnou stranu auta zvedákem. A před výměnou najet cca na 10cm dřeva předníma kolama. Tak by mělo vytéci co nejvíc


Je tam něco zjevného, co bránilo konstruktérovi udělat ve dnu vany prolis a tam díru se závitem???
Jinak z motorky dostanu nejvíc oleje až s náklonem, kdy už nevím jestli to ještě udržím nebo položím :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od pepoh »

predpokladam ze v oblasti vaciek a zdvihatok budu jazierka oleja (ohc); a potom trochu vo vti.
parkrat poldeci a mame 0,5l
Obrázek
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Durex »

Ještě u žádného motoru jsem neviděl jezírka v oblasti vaček a zdvihátek. Zůstává ve filtru, v chladiči, olejovém čerpadle a potrubí. Pak po troškách v hlavě v různých mistech. A taky záleží na konstrukci. Zda je motor se suchou či mokrou skříni.
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Colommbo »

Takovou skříň má přece každý motor - když se olej vypustí, je suchá, a po nalití je opět mokrá... :idea:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Lacino
Příspěvky: 83
Registrován: úte pro 15, 2020 21:58
Bydliště: Levice SVK

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Lacino »

Vedel som, že všetok starý olej nevytečie...ale nečakal som že ostane až 0,7l :lol: povedal by som tak 2deci :mrgreen: inak čo sa stane ak v motore ostane olej 2 roky bez výmeny s tím, že za tie dva roky spraví povedzme 5000km a väčšinu času stojí v garáži...? Je to chyba a mal sa olej vymeniť po roku aj keď mal len 2500km ? Môže byť ten olej pokazený a treba spraviť preplach motora pred ďalšou výmenou, alebo len jednoducho vymeniť čím skôr za nový :?: A ako je to s prevodovými olejmi, aj tie sa dokážu pokaziť dlhým státím viac rokov, alebo len občasným používaním auta na krátke jazdy ? Dik.
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2517
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od lefort »

Asi nic. Ne. Ne. Ano.
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Durex »

Colommbo píše:Takovou skříň má přece každý motor - když se olej vypustí, je suchá, a po nalití je opět mokrá... :idea:
Á pán je srandista :D
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Bramborak3
Příspěvky: 1245
Registrován: ned zář 24, 2017 8:08

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Bramborak3 »

Suchou skřin mají třeba ty Rotaxy V60..neustálé mazání.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

to Lacino: Pro výměnu oleje (ať už v motoru nebo v převodovce, anebo třeba i pro "vodu" nebo pro rozvody) je předepsán interval jak kilometrový, tak i časový. A platit by měl ten co nastane dřív. Jde o to, že olej nalitý do motoru začne oxidovat. I když záleží na tom, jak často auto jezdí (a i jak moc auto stojí). Nejhorší jsou krátké pojížďky kdy se v oleji hromadí zkondenzovaná vlhkost a nestačí se odpařit - v motorovém i nespálené palivo.
Když pojedeš 10 km a pak to týden bude stát, měnil bych po roce. Když ale bude 100 km a pak to odstavíš třeba na měsíc, asi by šlo ho tam nechat rok a půl. Dva roky už je ale DOST. U převodovky je to obdobné, leč tam jsou ty intervaly delší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
pepoh
Příspěvky: 2652
Registrován: sob črc 29, 2017 10:06

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od pepoh »

prevodovy nie je v kontakte so spalinami a vysokymi teplotami (piesty, atd ~250°c). rychlost chemickych reakcii je umerna teplote. prevodak je "dozivotny", ale planujem vymenit cca pri 100kkm.
stale plati ze rok alebo kilometre... a sup novy do motora.
LPGObrázek Obrázek X-CESS :| Obrázek VST 8)
MOBIL SUPER 3000 X1 8) Eurol Engine Oil Treat 8) LQ-Molygen :wink: TOTAL INEO 0W30 :x
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

pepoh píše:prevodovy nie je v kontakte so spalinami a vysokymi teplotami....
To sice není, i když i převodovka (a hlavně automat) se "umí" zahřát. Ovšem (a hlavně u manuální) je problém se zkondenzovanou vlhkosti, která se navíc nemá moc kam odpařit.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
yosemitak
Příspěvky: 402
Registrován: čtv pro 15, 2016 0:11

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od yosemitak »

Ja mam treba na prevodovce zhora odvzdusnovaci dirku, tim to neodejde?
2011 Skoda Octavia II, 1.6 MPI – Ravenol VSI 5W-40 + Purflux
1998 VW T4, 2.5 TDI – Ravenol VMO 5W-40 + Purflux
2005 Dodge Grand Caravan, 3.8 V6 – Pennzoil 5W-20 + Denso
Lacino
Příspěvky: 83
Registrován: úte pro 15, 2020 21:58
Bydliště: Levice SVK

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Lacino »

yosemitak píše:Ja mam treba na prevodovce zhora odvzdusnovaci dirku, tim to neodejde?
...sa mi zdá, že aj diferenciály majú odvzdušňovací otvor, hadičku...neviem či aj automaty majú také niečo :roll:
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od PHiLiPZ »

Ak by v automate nebola dierka, ako sa tam dostane ta vlhkost?
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje.

Příspěvek od Pitris »

Zkondenzuje. Není jí moc, ale při každém ohřátí almary přibude nějaká ta kapka....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět