Výměna oleje
Moderátor: Colommbo
Výměna oleje
Zdravím, měnil jsem olej. Dával jsem Mogul GX 10W40. Minule mi zůstalu asi 2deci v motoru. Nyní jsem jej měnil a zůstal mi tam asi 0.5L starýho... Motor jsem zahřál a nechal vykapat. Měnil jsem jej asi po 8500km za chvíli bude zima to se mi pak nechce... Je dobrý to pak v létě pro jistotu vyměnit, nebo to neřešit? Těch 400kč není zase tak moc...
Re: Výměna oleje
Mogul GX je 15W-40 ty jsi dával GX-FE jestli to byla 10W-40
Když ti tam půllitr zůstal, tak to neni problém. Normálně tam kolem půllitru zůstane. Když měníš inervaly do 10 000km je to ok.
Desetilitrovou bandasku pořídíš kolem 700kč tohohle oleje GX-FE 10W-40, takže cena je ok.
To, že ti v motoru zůstane starý olej je normální. Stačí motor zahřát a normálně olej vypustit. Něco vždycky zůstane s tím se počítá.
Když ti tam půllitr zůstal, tak to neni problém. Normálně tam kolem půllitru zůstane. Když měníš inervaly do 10 000km je to ok.
Desetilitrovou bandasku pořídíš kolem 700kč tohohle oleje GX-FE 10W-40, takže cena je ok.
To, že ti v motoru zůstane starý olej je normální. Stačí motor zahřát a normálně olej vypustit. Něco vždycky zůstane s tím se počítá.
Naposledy upravil(a) Autoxxxrady dne sob lis 09, 2013 12:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Výměna oleje
Ahoj.
1.) Co je to za motor?
2.) Při vypouštění používáš nějakou odměrku, nebo to naliješ zpátky do případného 5 litrového kanystru?
3.) Bereš v úvahu zbytek v olejovém filtru?
4.) Baští to olej?
Každopádně žádná včasná i předčasná výměna není na škodu.
Trochu se rozepiš a možná, že nakonec příště s gustem zkušíš při výměně i Ombreho metodu.
1.) Co je to za motor?
2.) Při vypouštění používáš nějakou odměrku, nebo to naliješ zpátky do případného 5 litrového kanystru?
3.) Bereš v úvahu zbytek v olejovém filtru?
4.) Baští to olej?
Každopádně žádná včasná i předčasná výměna není na škodu.
Trochu se rozepiš a možná, že nakonec příště s gustem zkušíš při výměně i Ombreho metodu.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Výměna oleje
Tak můžeš motor vysávat co to jde. Nebo ho rozmontovat a starý olej vytřít a vysušit. Každý jednotlivý díl odmastit a zbavit starého oleje .) ale neni nic takovýho potřeba. Stačí normálně vypustit horký olej a dát nový. Když chceš vypustit co nejvíc, tak necháš déle odkapávat .)
Re: Výměna oleje
66kw octavia ALH. Nebaští ani deco od výměny do výměny Ano vysál jsem z olej. chladiče stříkačkou...
Re: Výměna oleje
Autoxxxrady píše:Mogul GX je 15W-40 ty jsi dával GX-FE jestli to byla 10W-40
Když ti tam půllitr zůstal, tak to neni problém. Normálně tam kolem půllitru zůstane. Když měníš inervaly do 10 000km je to ok.
Desetilitrovou bandasku pořídíš kolem 700kč tohohle oleje GX-FE 10W-40, takže cena je ok.
To, že ti v motoru zůstane starý olej je normální. Stačí motor zahřát a normálně olej vypustit. Něco vždycky zůstane s tím se počítá.
jj je to GX Fe nedopsal jsem to
Re: Výměna oleje
Jasný. Nemusíš nic řešit. Výměna byla ok. Půllitr neni nic hroznýho.
U takto častých výměn neni podstatný jestli tam zůstane o pár decek víc nebo míň. To hraje roli při výměnách LL třeba 20 000km a víc. Pak je potřeba pořádně vypustit co to jde. Výměny kolem 10 000km a při městskym provozu častější neni potřeba nic moc řešit.
U takto častých výměn neni podstatný jestli tam zůstane o pár decek víc nebo míň. To hraje roli při výměnách LL třeba 20 000km a víc. Pak je potřeba pořádně vypustit co to jde. Výměny kolem 10 000km a při městskym provozu častější neni potřeba nic moc řešit.
Re: Výměna oleje
Já si "přihřeji polívčičku" na zimu v případě častých mrazivých startů a studených popojížděk je vhodnější "pětka w", ale jinak ta 10w40 je v pohodě. Důležité a dobré jsou ty výměny po 10-ti tkm.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje
Zaujalo mě to měnění oleje za nepříznivého počasí (zima, plískanice). Také mi často vychází výměny za podobných podmínek, ale zatím to vždy dělám na interval. V nevytápěné garáži nic moc. Někdo nemá ani tu . Zrovna tento týden měním olej. V pátek bylo krásných 17°C, (idealissimo na zajíždění motorky ), a teď 6°C (idealissimo na výměnu oleje ).
Re: Výměna oleje
Jen k tomu zbytku starého oleje v motoru - nejvíc jsem ho vždycky při rozebírce našel nahoře na palici, pod vačkami. Tam to s přehledem 2 deci dá...
Re: Výměna oleje
Ano vzdy tam nejaky olej zostane, ale lepsie vymenit 90% oleja jak ziaden
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Výměna oleje
Taky bych to tak viděl, konkrétně u mě ty 2 decky nedělají ani 5%, což je směšné. A každý, kdo ví jakou praktikou se s oblibou mění olej v autorizovaných servisech mi dá za pravdu...bjukemen taky koukal, když jsem mu to poslal do SZ.
Re: Výměna oleje
Pokud jde o autorizovaný servis, mám dobrou zkušenost se servisem Škoda (snad by to mělo být v každém), kdy zákazník může přihlížet servisním úkonům. Naopak u Peugeota to nejde. Záleží na značce, jak si chce nebo nechce získat důvěru zákazníka v servisy. Tohle u škodovky vzali za správný konec, myslím si. Narozdíl od jiných věcí...
Re: Výměna oleje
Tak mě napadá - jakou máte zkušenost s tekutostí různých olejů po vypuštění z motoru ve srovnání s olejem novým? Já jsem měnil včera u tříhrníčku Peugeot 107 po 15000 km, byl tam Cinol 10W-40 a dával jsem zas tentýž. Vypuštěný olej barvy středně hnědé, řekl bych - co si pamatuji ze školy z výtvarné výchovy a sady barevných temper - byl trochu do alizarinova (zkrátka načervenalý, no) a od pohledu méně tekutý, než ten nový, přičemž vypuštěný mohl mít tak 30°C a nový ani ne 10°C.
Re: Výměna oleje
To je fajn, že tomu aspoň v servisech některých značek člověk může být přítomný. Já si na autě dělal vždycky vše sám (krom svářecích prací a rozvodů na novejch autech, kde k nim byl špatný přístup) tudíž mě to nikdy nenapadlo. Holt člověk sám sebe neoje.., tak nad tím nepřemýšlí.
Jinak mám ještě kanystr vypuštěné Q8 5W40 po 8tis. km na lpg+ bishops 560. Tak to porovnám s novým a písnu to sem.
Jinak mám ještě kanystr vypuštěné Q8 5W40 po 8tis. km na lpg+ bishops 560. Tak to porovnám s novým a písnu to sem.