Výměna oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Výměna oleje

Příspěvek od BigBang »

Ono to nevyšlo, protože olejáři zjistili, že přímej vstřik benzínu nijak neovlivní chování stávajících olejů A3...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Pitris »

BigBang píše:....přímej vstřik benzínu nijak neovlivní chování stávajících olejů A3...
Olejů možná ne. Motorů bohužel ano....:roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
PHiLiPZ
Příspěvky: 148
Registrován: čtv úno 04, 2016 12:14
Bydliště: PK, SVK

Re: Výměna oleje

Příspěvek od PHiLiPZ »

Pokial ten olej nemal ist do sania a cistit ventily, aky by potencialne mohol byt jeho prinos specialne pre priamovstreke motory?
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Jerry3 »

Ano, správná to úvaha. :wink: I zde, na fóru, totiž panuje fóbie z přímovstřiků. Přitom ta by měla své opodstatnění pouze v případě, kdy jde o motor/y pracující s extrémně chudou směsí. A takové kvůli exhalačním limitům NOx dnes na trhu nejsou. Pokud jde o olej, tam je třeba, aby měl schopnost poprat se s větším podílem sazí, což opět není důvod k fóbii: stačí ho včas měnit.
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Misojogi »

vie niekto vysvetlit ze ako toto funguje?
ka-spel píše:Dobrá vychytávka na snadnou výměnu oleje:

http://www.ebay.de/itm/Olablassventil-M ... 122wt_1321

Obrázek
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... l&_sacat=0
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Pedro »

Miso, neni to neco ohledne nejakych, rekneme, netradicnich, sexualnich her?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Výměna oleje

Příspěvek od skodovkar »

Je, to pro tribologické orgie, jen ten průtok je o ničem
https://www.ebay.de/itm/Oelablassventil ... rk:49:pf:0
Uživatelský avatar
Misojogi
Příspěvky: 2341
Registrován: čtv črc 07, 2011 14:20
Bydliště: Bratislava

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Misojogi »

Obrázek
vyzera to zaujimavo
aky prietok by mal byt podla Teba OK? nie je to principom ze musi byt tensi ako povodny srob?
Tieto auta mam na krku:

Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010

uzitocne info: post27317.html#p27317
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Výměna oleje

Příspěvek od skodovkar »

To taky, ale vidím tam velkou těsnicí kuličku uprostřed.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Jerry3 »

Měl bych obavy, že to nebude dokonale těsnit: v karteru je totiž při jízdě podtlak, kulička navíc podléhá gravitaci a různým setrvačným zrychlením při práci motoru.

Ale hlavně: Kdo pravidelně na různých motorech mění olej, ten dobře ví, že trčící hlava vypouštěcího šroubu je nezřídka "otlučená" provozem. Umíte si představit, že tam bude ještě něco navíc, trčící do prostoru? Já to v případě zavadění o něco při jízdě považuji za konečnou pro motor.

A ještě: Jaký je rozdíl mezi vyšroubováním vypouštěcího šroubu a potřebou sejmout krytku z tohoto bazmeku a připojit bajonetový ventil?

Můj závěr: Zase jen další zcela zbytečná pastička na peníze!
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Re: Výměna oleje

Příspěvek od bio »

Postřeh z praxe: toto je celkem vychytané a funkční udělátko, které na mnoha motorech nebo strojích dovolí provést vypuštění oleje. Pokud by tam nebylo, vypuštění oleje by bylo zhola nemožné, resp. vypuštění by obnášelo násobky času z důvodu demontáže dalších částí.
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Jerry3 »

Domníval jsem se, že se tu nebavíme obecně o "strojích", ale hlavně o osobních autech.
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Výměna oleje

Příspěvek od rousini »

Tady vidím jedinou slabinu, která by mě samotného nenapadla a která asi by výrazněji limitovat neměla nikoho používající auto způsobem odpovídajícím jeho určení. Tedy možnost zachycení vypouštěcím šroubem o terén.
Průtok, pokud je to zkonstruované hlavou by mohl díky rozšíření v oblasti kuličky zůstat zachován a nasazovací nátrubek (jen nevím, jak je zajištěn) je dobrá vychytávka k odvedení oleje hadičkou kamkoliv, do čehokoliv.
Pokud závit takového vypouštěcího šroubu nevystupuje nade dno vany, tak je to OK.
Myslím, že těsnit to bude, kulička je na pružince a druhá pojistka je O kroužek ve víčku.

Jen jsem nepobral, jak je nátrubek vypouštěcí hadičky aretován, potažmo odaretován...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Výměna oleje

Příspěvek od Brembo »

tento systém sa používa u lokomotív,kde skrátka toto je najjednoduchší a najrýchlejší sposob výmeny oleja-z dovodu velmy obtiažnenemu prístupu k olejovej vani a taktiež manipulácii s ultra velkou zátkou-1000 l oleja cez M16 skrátka vypustit nejde.. U osobného auta ale extra výhodu nevidím-možno okrem vyčistenia olejovej vane po výmene.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Výměna oleje

Příspěvek od skodovkar »

rousini píše: Průtok, pokud je to zkonstruované hlavou by mohl díky rozšíření v oblasti kuličky zůstat zachován
Průtok (m3/s) je dán průtočnou plochou pro olej (m2) krát jeho rychlostí (m/s)
Považujme gravitační zrychlení za konstantní a stejně tak množství oleje ve vaně (tj.hydrostatický tlak). Rychlost vytékajicího oleje by tedy byla vždy stejná. Avšak je tam pružinka, která vytváří ztrátu tlaku neboť je obtékána, je to prostě špunt jako když VAG dával sítka před váhy vzduchu při dieselgatu.
Průtočná plocha je alespoň zde menší, stačí se podívat na závit, má stejný průměr a od toho je nutné odečíst průměr kuličky uprostřed!
Podle obrázku to nesnese srovnání s klasickým odstraněním zátky. Silný proud při něm odplaví hodně bince. Tady ten binec bude navíc ucpávat celý mechanismus - pokud by se k němu vůbec dostal.

A video tady https://youtu.be/TlmXepiEMC8
Odpovědět