Výměna oleje
Moderátor: Colommbo
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Ono to nevyšlo, protože olejáři zjistili, že přímej vstřik benzínu nijak neovlivní chování stávajících olejů A3...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Výměna oleje
Olejů možná ne. Motorů bohužel ano....BigBang píše:....přímej vstřik benzínu nijak neovlivní chování stávajících olejů A3...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Výměna oleje
Pokial ten olej nemal ist do sania a cistit ventily, aky by potencialne mohol byt jeho prinos specialne pre priamovstreke motory?
Suzuki Ignis 2005 1.3L benzin - na zaciatku 2017 dosiahol Ignac 333 tisic km najazd a stale jazdi
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Mazda6 Skyactiv 2016 2.5L benzin + MO CFS 5w-40 NT+ + MO Petrol Power ECOMAX
https://www.spritmonitor.de/en/detail/769867.html
Re: Výměna oleje
Ano, správná to úvaha. I zde, na fóru, totiž panuje fóbie z přímovstřiků. Přitom ta by měla své opodstatnění pouze v případě, kdy jde o motor/y pracující s extrémně chudou směsí. A takové kvůli exhalačním limitům NOx dnes na trhu nejsou. Pokud jde o olej, tam je třeba, aby měl schopnost poprat se s větším podílem sazí, což opět není důvod k fóbii: stačí ho včas měnit.
Re: Výměna oleje
vie niekto vysvetlit ze ako toto funguje?
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... l&_sacat=0ka-spel píše:Dobrá vychytávka na snadnou výměnu oleje:
http://www.ebay.de/itm/Olablassventil-M ... 122wt_1321
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Výměna oleje
Miso, neni to neco ohledne nejakych, rekneme, netradicnich, sexualnich her?
Re: Výměna oleje
Je, to pro tribologické orgie, jen ten průtok je o ničem
https://www.ebay.de/itm/Oelablassventil ... rk:49:pf:0
https://www.ebay.de/itm/Oelablassventil ... rk:49:pf:0
Re: Výměna oleje
vyzera to zaujimavo
aky prietok by mal byt podla Teba OK? nie je to principom ze musi byt tensi ako povodny srob?
Tieto auta mam na krku:
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Daewoo Matiz 0,8 l 37kW rok 2001
Seat Inca SDI 47kW AEY
PSA Berlingo 1,4 l 55kW KFW
PSA Xara Picasso 1,6l 80kW NFU
Touran diesel 2006
Rexton SsangYong 2010
uzitocne info: post27317.html#p27317
Re: Výměna oleje
To taky, ale vidím tam velkou těsnicí kuličku uprostřed.
Re: Výměna oleje
Měl bych obavy, že to nebude dokonale těsnit: v karteru je totiž při jízdě podtlak, kulička navíc podléhá gravitaci a různým setrvačným zrychlením při práci motoru.
Ale hlavně: Kdo pravidelně na různých motorech mění olej, ten dobře ví, že trčící hlava vypouštěcího šroubu je nezřídka "otlučená" provozem. Umíte si představit, že tam bude ještě něco navíc, trčící do prostoru? Já to v případě zavadění o něco při jízdě považuji za konečnou pro motor.
A ještě: Jaký je rozdíl mezi vyšroubováním vypouštěcího šroubu a potřebou sejmout krytku z tohoto bazmeku a připojit bajonetový ventil?
Můj závěr: Zase jen další zcela zbytečná pastička na peníze!
Ale hlavně: Kdo pravidelně na různých motorech mění olej, ten dobře ví, že trčící hlava vypouštěcího šroubu je nezřídka "otlučená" provozem. Umíte si představit, že tam bude ještě něco navíc, trčící do prostoru? Já to v případě zavadění o něco při jízdě považuji za konečnou pro motor.
A ještě: Jaký je rozdíl mezi vyšroubováním vypouštěcího šroubu a potřebou sejmout krytku z tohoto bazmeku a připojit bajonetový ventil?
Můj závěr: Zase jen další zcela zbytečná pastička na peníze!
Re: Výměna oleje
Postřeh z praxe: toto je celkem vychytané a funkční udělátko, které na mnoha motorech nebo strojích dovolí provést vypuštění oleje. Pokud by tam nebylo, vypuštění oleje by bylo zhola nemožné, resp. vypuštění by obnášelo násobky času z důvodu demontáže dalších částí.
Re: Výměna oleje
Domníval jsem se, že se tu nebavíme obecně o "strojích", ale hlavně o osobních autech.
Re: Výměna oleje
Tady vidím jedinou slabinu, která by mě samotného nenapadla a která asi by výrazněji limitovat neměla nikoho používající auto způsobem odpovídajícím jeho určení. Tedy možnost zachycení vypouštěcím šroubem o terén.
Průtok, pokud je to zkonstruované hlavou by mohl díky rozšíření v oblasti kuličky zůstat zachován a nasazovací nátrubek (jen nevím, jak je zajištěn) je dobrá vychytávka k odvedení oleje hadičkou kamkoliv, do čehokoliv.
Pokud závit takového vypouštěcího šroubu nevystupuje nade dno vany, tak je to OK.
Myslím, že těsnit to bude, kulička je na pružince a druhá pojistka je O kroužek ve víčku.
Jen jsem nepobral, jak je nátrubek vypouštěcí hadičky aretován, potažmo odaretován...
Průtok, pokud je to zkonstruované hlavou by mohl díky rozšíření v oblasti kuličky zůstat zachován a nasazovací nátrubek (jen nevím, jak je zajištěn) je dobrá vychytávka k odvedení oleje hadičkou kamkoliv, do čehokoliv.
Pokud závit takového vypouštěcího šroubu nevystupuje nade dno vany, tak je to OK.
Myslím, že těsnit to bude, kulička je na pružince a druhá pojistka je O kroužek ve víčku.
Jen jsem nepobral, jak je nátrubek vypouštěcí hadičky aretován, potažmo odaretován...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Re: Výměna oleje
tento systém sa používa u lokomotív,kde skrátka toto je najjednoduchší a najrýchlejší sposob výmeny oleja-z dovodu velmy obtiažnenemu prístupu k olejovej vani a taktiež manipulácii s ultra velkou zátkou-1000 l oleja cez M16 skrátka vypustit nejde.. U osobného auta ale extra výhodu nevidím-možno okrem vyčistenia olejovej vane po výmene.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Výměna oleje
Průtok (m3/s) je dán průtočnou plochou pro olej (m2) krát jeho rychlostí (m/s)rousini píše: Průtok, pokud je to zkonstruované hlavou by mohl díky rozšíření v oblasti kuličky zůstat zachován
Považujme gravitační zrychlení za konstantní a stejně tak množství oleje ve vaně (tj.hydrostatický tlak). Rychlost vytékajicího oleje by tedy byla vždy stejná. Avšak je tam pružinka, která vytváří ztrátu tlaku neboť je obtékána, je to prostě špunt jako když VAG dával sítka před váhy vzduchu při dieselgatu.
Průtočná plocha je alespoň zde menší, stačí se podívat na závit, má stejný průměr a od toho je nutné odečíst průměr kuličky uprostřed!
Podle obrázku to nesnese srovnání s klasickým odstraněním zátky. Silný proud při něm odplaví hodně bince. Tady ten binec bude navíc ucpávat celý mechanismus - pokud by se k němu vůbec dostal.
A video tady https://youtu.be/TlmXepiEMC8