Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
HKK

Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od HKK »

Moc se omlouvam, nechci to tu zahustovat dotazem,
ktery byl uz stokrat zodpovezen, ale nemam cas vse precist.
Po tezke rodinne tragedii mi zustala Skoda Fabia, 1.4, rok vyroby 2001,
409 000 km. Potrebuji poradit s vymenou oleje.
Kolik to asi stoji a co vsechno, jake filtry a typ oleje mam zadat?
Predem se omlouvam vsem, ktere muj dotaz rozesmeje, i ja se v podstate usmivam,
ale nechci zadrit motor. Potrebuji, aby to jeste chvili slouzilo. Dekuji za odpoved.
e1H

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od e1H »

Nenapísal si, že ako sa na tom aute jazdilo doteraz, ako plánuješ v budúcnosti a aký olej sa dával doteraz. Každopádne ak si vyberieš nejakú 5W-40-ku so schválením VW 502.00, tak tým pred zimou určite nič nepokazíš.
Ak chceš dať niečo lepšie, alebo jazdíš krátke trasy so studeným motorom, tak môžeš zvoliť 0W-40 s rovnakým schválením.
Konkrétny typ filtra je ťažké poradiť bez toho aby sme poznali kód motora, ale čo sa týka značiek, tam s filtrami MANN, alebo Bosch určite nespravíš chybu.
Vzhľadom na vysoký počet kilometrov doporučujem meniť olej po max. 10 tisíc km alebo 1 roku, podľa toho čo nastane skôr.
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od javier »

Stal by za zvazenie niektory z olejov pre motory s vyssim najazdom. Napr. Valvoline Maxlife 5W-40.
Itall

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Itall »

Ty brďo, ta má najeto, doporučuji odprodat do muzea Škoda :D . Předpokládám, že se jedná o český motor 1,4 MPi a ne o VW 1,4 16V. Olejový filtr nebude problém koupit dle typu vozu a motoru, olej bych, po zkušenosti s hydroštely u 1,0 MPi (mělo by být totéž), dal 10W-40, běžný API-SL. Navíc už má naběháno a nějaký olej si, odhaduji, vezme. Přestože ve spotřebě oleje jsou tyhle motory top, přes 400000 km je přes 400000 km. A co nádobka chladicí kapaliny, je čistá nebo zahnědlá?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Pitris »

Co se týče motorového oleje, tak VW 500.00, 501.01 nebo (nejlépe) 502.00 a podle jízdních podmínek:
0w40 - extrémně časté mrazivé starty a krátké studené popojížďky a výměna do 10-ti tkm / 1 rok
5w40 - běžné celoroční ježdění - při kratších jízdách měnit po 10-ti, při delších do 15-ti tkm / 1 rok
10w40 - málo startů, delší jízdy a výměna po 15-ti tkm / 1 rok (delší jízda = v zimě víc jak 20, v létě jak 15km)
Při vyšší spotřebě oleje doporučuji - když to někde sákne Valvoline MaxLife nebo Sunoco Marathon, nebo při již zvětšených vůlích v motoru "zvednout letní" číslo oleje (ze 40 na 50).

A dále: Co se týče chladicí kapaliny, pokud bys náhodou potřeboval dolít, tak pokud je to troška, dá se použít jen destilka - mrazuvzdornost by ale měla být zaručena do alespoň -25°C, protože pak už klesá účinnost třeba inhibitorů koroze. Pokud bys náhodou potřeboval dolít i samotnou směs, každopádně musí být stejné barvy, co tam je teď a musí plnit normu VW/Škoda TL 774D, nebo F - anebo přímo G12, nebo G12+ (může být i označení G 012 A8D, nebo G 012 A8F). Toto bys měl samozřejmě použít i při případné komplet výměně, která by měla být co 5 let, při které potřebuješ asi 5-6 litrů (podle typu motoru) už naředěné směsi, takže v podstatě stačí, když koupíš 2litry koncentrátu, a 3litry destilky, ale je vhodnější koupit 3 a 3litry a namíchat to 1 : 1 (a budeš mít i na příp. dolití). MUSÍŠ MÍT PLNĚ OTEVŘENÉ TOPENÍ. Když vypustíš starou, není od věci tam potom nalít čistou vodu, na chvíli to nastartovat a vypustit, aby se to vypláchlo a pak to naplnit pomalu novou směsí, aby utekl vzduch - odvzdušnit a několik desítek kilometrů potom hlídat teplotu a hladinu; a pak event. dolít.
Pokud jde o manuální převodovku, měl by se použít olej s normou VW501.50 nebo (alespoň) třeba http://www.oleje.cz/p/paramo-gyrol-75w-lf-1-l--1342 a mělo by stačit koupit 2litry. Některé typy převodovek mají výpustný šroub, u některých se olej musí odsát, ale při novém plnění (nebo při doplnění) se množství kontroluje přes kontrolní šroub, který když vyšroubuješ, musí být ke spodku (začíná už vytékat) olej. Dá se tam lít přes hadici do toho kontrolního otvoru.
Palivový filtr by se měl (a třeba i pro jistotu) měnit tak po 50-ti tkm, vložka vzduchového filtru po 25-ti-tm, ale raději dřív. Stejně tak svíčky bych v motoru nenechával více jak 25tkm / pokud nemáš speciální svíčky na více kilometrů (tip, kde je můžeš koupit, a taky tam najdeš přesně ty, co potřebuješ podle typu motoru) http://www.svickyngk.cz/automobily/skod ... /#obsah1.4 (ale můžeš i jiné - Beru, Bosch, Brisk, Denso, Champion.....). Pokud budeš šroubovat nové - s citem, ale dobře utáhnout / nebo momenťákem 30Nm. U některých typů motorů jsou ale cívky přímo na svíčkách, tam je to problém, je potřeba speciální klíč.
A brzdovka? - (možná i ve spojce) - měla by se měnit každé 2-3roky, patří tam DOT4, normy SAE J 1703, F.M.V.S.S.č.116
A když budu velkej puňta, tak do serva ( i tam by se měl vyměnit) patří (origo) olej G 004 000 M2

P.S. jo, a co se týče filtrů, mám vyzkoušené MANN, ale dají se dobře použít i třeba Champion, Hengst, Purflux, Bosch, Tutela.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Itall

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Itall »

Normy oleje dle VW si už nepamatuji, byla tam pro benzin jedna, možná max. dvě, dá se najít určitě na netu třeba i Škody-auto, pamatuji si, že olej s příslušnou normou VW pro tento motor byl vždy běžný API-SL. Pitris je trochu "nízkoviskozitní", v tomto konkrétním případě dej asi radši na mě, neb s těmito motory osobní zkušenost mám. Výměna je předepsána po 15000 km a u motoru v dobrém stavu (já jsem měl 162000 km, což je podle toho tvého sotva zajeto :mrgreen: ), je zbytečné ho zkracovat. Při nájezdu přes 400000 km motor dá oleji více "na prdel", bude rychleji tmavnout (u motoru v OK stavu tmavnul olej extrémně pomalu), ale zas se asi bude dolévat během výměnného intervalu. Zda je to indicií ke zkrácení intervalu výměny, nevím. To je na každém.
Pokud se dnes reguluje topení pouze klapkami vzduchu (jak tu jinde proběhlo), a ne už jako zastara "pouštěním vody do topení", pak nemá žádný význam puštěné nebo nepuštěné topení při výměně chladicí kapaliny. Také ovladače moderních aut i Fabie tomu nasvědčují.
Převodovka by mohla mít vypouštěcí šroub (rok 2001), což by byla velká výhoda. Ale zas - jestli už to najelo 409000 km, asi to ještě chvíli vydrží :P . Jinak nejsem proti výměně oleje, to tedy ne. Zajímavé bude už jen to, jak vypadá po takové náloži km, pokud nebyl měněn. Výrobce auta s jeho výměnou nepočítá, proto zrušil (asi později) i ten výpustný šroub.
Palivový filtr by neškodil vyměnit, kór pokud se neměnil, řekl bych, dle toho, co jsem viděl při výměně, tak po 100000 km.
Airfiltr se mění po 60000 km a nějak jsem neshledal důvod měnit ho dříve, kromě provozu v prašnějším prostředí (tam je interval poloviční). Ten interval oproti starším autům vypadá strašidelně, ale to je tak vše. Podobně i oleje se dříve měnily po 2000 km a nyní 15000 není problém. A opravdu není. Svíčky mají tentýž interval (60000 km) a vždy ho spolehlivě vydržely. Byly to "originál" NGK se třemi elektrodami. Alternativa, např. Brisk by se musel vybírat se náležitou životností, neboť tam klidně doporučí i svíce, které neodpovídají výměnnému intervalu výrobce motoru. Pokud je budeš měnit v intervalu dle Pitrise, tak není problém. Budou asi vyhovovat vždy.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Pitris »

Itall píše:Pitris je trochu "nízkoviskozitní", v tomto konkrétním případě dej asi radši na mě, neb s těmito motory osobní zkušenost mám. Výměna je předepsána po 15000 km a u motoru v dobrém stavu (já jsem měl 162000 km, což je podle toho tvého sotva zajeto :mrgreen: ), je zbytečné ho zkracovat. Při nájezdu přes 400000 km motor dá oleji více "na prdel"....
A Itall zase "intervaly natahující" (byť to tak možná výrobce - avšak v některých případech neúměrně natahujíce - předepisuje). Dělej jak myslíš, ale interval výměny oleje je závislý na povaze jízd a čím kratší jízdy, tím dřív je olej znehodnocen a potřebuje dřívější výměnu. A pokud má motor za sebou přes 400 tkm, tím spíš bude docházet k průniku paliva do oleje, což ho dále chemicky degraduje....
Více o tom - pokud chceš - najdeš zde: http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-m ... orovy-olej
Když jde o výměnu vody - nic Ti neudělá to topení pustit a co se týče pozdní / dřívější výměny filtru vzduchu, tak já mám zase vyzkoušeno, že se ti jeho dřívější výměna vrátí na nižší spotřebě benzinu.
PS: ani převodový olej ani chladicí kapalina NENÍ celoživotní a je třeba je měnit. Stejně tak v řízení.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od jerome »

Kup nejaku obycajnu 10W40 men ju po 10.000 km alebo v pripade extra kratkych tras po 5.000km + podla knizky vymena rozvodov a s tym motorom najazdis este raz tolko km :wink:
alebo mas 44/50kw verziu z retazou :?:
ak nepoznas historiu tak vymen hned olej,olejovy,vzduchovy,palivovy a pelovy filter :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od javier »

Itall píše:Výměna je předepsána po 15000 km a u motoru v dobrém stavu (já jsem měl 162000 km, což je podle toho tvého sotva zajeto :mrgreen: ), je zbytečné ho zkracovat. Při nájezdu přes 400000 km motor dá oleji více "na prdel", bude rychleji tmavnout (u motoru v OK stavu tmavnul olej extrémně pomalu), ale zas se asi bude dolévat během výměnného intervalu.
Ak je cielom udrzby predlzit zivot automobilu na maximum, tak skratenim intervalu motoru pomozem a urcite neublizim. Dodrzanim max. intervalu ublizit mozem (v pripade stazenych podmienok, ako su napr. kratke jazdy). Takze skratit znamena "hrat na istotu". Urcovat stav oleja podla stupna jeho stmavnutia mozno sice povazovat za "spektroskopicku analyzu" :mrgreen: ...ale v tomto pripade rozhodne uplne nevhodnu :x
Itall píše:Ale zas - jestli už to najelo 409000 km, asi to ještě chvíli vydrží :P .
Nemenit olej v prevodovke? :roll:
Itall píše: Výrobce auta s jeho výměnou nepočítá, proto zrušil (asi později) i ten výpustný šroub.
...co je konsktrukcna perverzita a zvrhlost hrubeho zrna!
kral
Příspěvky: 50
Registrován: čtv kvě 15, 2014 20:46

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od kral »

manzelka ma fabii 1,4 mpi najeto 240000km a davam ji olej 10w40 obyč schampion a vyměny po 10000km a nikdy si nestěžovala :lol:(teda ta fabie)
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od jerome »

Presne tak. Toto je najdolezitejsie. Pravidelna vymena :!: :idea: :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
jarson1
Příspěvky: 2059
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od jarson1 »

Jerome:. Svata pravda,nepoznam nikoho ktoby si po pravidelnej vymene manzelky stazoval :D
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od jerome »

Moze byt ale to uz je mimo misu :mrgreen: zostanme pri olejoch :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Itall

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od Itall »

javier píše:
Itall píše:Ale zas - jestli už to najelo 409000 km, asi to ještě chvíli vydrží :P
Nemenit olej v prevodovke? :roll:
javier píše:
Itall píše: Výrobce auta s jeho výměnou nepočítá, proto zrušil (asi později) i ten výpustný šroub.
...co je konsktrukcna perverzita a zvrhlost hrubeho zrna!
Možná ano, pokud ale nebyl měněn dosud, asi to zas tak nevadí. Přes 90% Fábií tolikhle km nikdy nenajede a zde převodovka stále není po smrti, kdežto auto už se chystá... :idea:
javier
Příspěvky: 77
Registrován: ned čer 01, 2014 12:49

Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4

Příspěvek od javier »

Ano, mas asi pravdu. Ked ja (a na tomto fore asi vaceri :) ) trpim chorobou starania sa o auto ako keby mi malo vydrzat uz navzdy (samozrejme aj preto, ze ma to bavi).
Prevodovka bez vymeny oleja mi s touto filozofiou ani trochu neladi.
Odpovědět