Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Mám čidlo odpojené a překlemovaný konektor už víc jak rok. Takže množství chladící kapaliny kontroluju jako každý obyčejný řidič...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Pekny sobotni vecer vam vsem,
dik moc, ze me nezavalila tuna "macho" odpovedi,
kterou jsem predpokladala na vyhradne muzskem diskuznim foru po svem dotazu,
ale naopak se rozpoutala konstruktivni diskuze:-).
Vim, ze se vsichni posmejete nad znackou a starim,
ale koupili jsme to auto nove, za v podstate nehorazny peniz, po navratu z ciziny,
kdyz jsme rychle potrebovali jezdit a na CR jsem meli jen melancholicke vzpominky.
Kazdy chce byt nekdy patriot!
Zemrel mi manzel, chci aby Enzo - Fabia jeste chvili slouzilo, protoze vzpominky neodseknes
znackovou Fiskars sekerou, TOT VSE!
Byla to nejlepsi investice naseho zivota!
Jede jak hodinky, nepotrebovalo to cele roky vic nez "spotrebak",
pohodlne to vsak bylo mene nez kombajn,
co jsem kdysi ridila na letni praxi matematicko-fyzikalne zamereneho Gymnazia:-).
Z neho byl pri mych 161 cm alespon lepsi vyhled:-).
Auto ma definitivne vic najeto, nez tech 415 000 na tachometru.
pouzivam uz jen ve meste, ale nekdy je jeste prilezitost
to protahnout na dalnici.
Neustale to, pri tech tristnich parametrech, vytahne 170 km, coz jsem nedavno vyzkousela, samozrejme na nemeckych dalnicich:-).
Dik za vsechny odpovedi a nefalsovany "brainstorming".
Verte, vyuziji kazdou informaci a kazdou z nich zvazuji:-).
Jen nemam praktickou zkusenost s udrzbou,
tak jsem si nasadila ve tme celovku a zkontrolovala vicko a nadobu, olej.
Nic se s nicim nemicha.
Olej jsem vymenila pred mesicem a pri te prilezitosti to nechala napojit na pocitac.
DIK!
dik moc, ze me nezavalila tuna "macho" odpovedi,
kterou jsem predpokladala na vyhradne muzskem diskuznim foru po svem dotazu,
ale naopak se rozpoutala konstruktivni diskuze:-).
Vim, ze se vsichni posmejete nad znackou a starim,
ale koupili jsme to auto nove, za v podstate nehorazny peniz, po navratu z ciziny,
kdyz jsme rychle potrebovali jezdit a na CR jsem meli jen melancholicke vzpominky.
Kazdy chce byt nekdy patriot!
Zemrel mi manzel, chci aby Enzo - Fabia jeste chvili slouzilo, protoze vzpominky neodseknes
znackovou Fiskars sekerou, TOT VSE!
Byla to nejlepsi investice naseho zivota!
Jede jak hodinky, nepotrebovalo to cele roky vic nez "spotrebak",
pohodlne to vsak bylo mene nez kombajn,
co jsem kdysi ridila na letni praxi matematicko-fyzikalne zamereneho Gymnazia:-).
Z neho byl pri mych 161 cm alespon lepsi vyhled:-).
Auto ma definitivne vic najeto, nez tech 415 000 na tachometru.
pouzivam uz jen ve meste, ale nekdy je jeste prilezitost
to protahnout na dalnici.
Neustale to, pri tech tristnich parametrech, vytahne 170 km, coz jsem nedavno vyzkousela, samozrejme na nemeckych dalnicich:-).
Dik za vsechny odpovedi a nefalsovany "brainstorming".
Verte, vyuziji kazdou informaci a kazdou z nich zvazuji:-).
Jen nemam praktickou zkusenost s udrzbou,
tak jsem si nasadila ve tme celovku a zkontrolovala vicko a nadobu, olej.
Nic se s nicim nemicha.
Olej jsem vymenila pred mesicem a pri te prilezitosti to nechala napojit na pocitac.
DIK!
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Tim,ze mas k vozidlu citovy vztah,z osobnich ci jinych duvodu,si mela zacit.
To se zde tak nejak ocenuje. Tak at slouzi.
To se zde tak nejak ocenuje. Tak at slouzi.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
I když už je toto téma uzavřené, dovolím si doplnit své pozorování.
Při studeném motoru jsem označil výšku hladiny a změřil průměr hadice k chladiči. Při teplém motoru byla hladina v nádržce o cca 5 mm nížší a průměr hadice o 1,8 mm větší. Po otevření nádržky a vypuštění přetlaku byla hladina o cca 3 mm vyšší než za studena.
Imho je toto chování správné, logicky, fyzikálně a technicky vysvětlitelné.
Při studeném motoru jsem označil výšku hladiny a změřil průměr hadice k chladiči. Při teplém motoru byla hladina v nádržce o cca 5 mm nížší a průměr hadice o 1,8 mm větší. Po otevření nádržky a vypuštění přetlaku byla hladina o cca 3 mm vyšší než za studena.
Imho je toto chování správné, logicky, fyzikálně a technicky vysvětlitelné.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
PePe píše:Tim,ze mas k vozidlu citovy vztah,z osobnich ci jinych duvodu,si mela zacit.
To se zde tak nejak ocenuje. Tak at slouzi.
Dik moc.
Mam to auto rada.
Z osobnich duvodu.
Jelikoz jsme mluvili spoustou svetovych jazyku
a meli nejaka povolani,
auto se ocitlo spolu s nami v ruznych zivotnich zkusenostech:-)
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Je to prosté milý Watsone. Zvýšení hladiny bude záviset na množství kapaliny v okruhu, množství ( a vlastnostech) konstrukčních materiálů , teplotě a velikosti přetlaku v systémuJens píše: Při teplém motoru byla hladina v nádržce o cca 5 mm nížší a průměr hadice o 1,8 mm větší. Po otevření nádržky a vypuštění přetlaku byla hladina o cca 3 mm vyšší než za studena.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Tak dneska jsem to taky zkoušel.Označil jsem si hladinu za studena,pak kontrola asi po 10 km a říkal jsem si,že jsem id.ot,bo hladina byla výš než u studenéjho motoru..Mno,pak mi to opět nedalo a zkontroloval hladinu po 30 km jízdy..A HLEĎ..hladina byla NÍŽE než u studeného motoru..Asi jsou věci mezi nebem a zemí či co..Jens píše:I když už je toto téma uzavřené, dovolím si doplnit své pozorování.
Při studeném motoru jsem označil výšku hladiny a změřil průměr hadice k chladiči. Při teplém motoru byla hladina v nádržce o cca 5 mm nížší a průměr hadice o 1,8 mm větší. Po otevření nádržky a vypuštění přetlaku byla hladina o cca 3 mm vyšší než za studena.
Imho je toto chování správné, logicky, fyzikálně a technicky vysvětlitelné.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9846
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Nesejde na tom, ale u své Omči jsem nikdy, opakuji nikdy neměl v expanzce hladinu chladící kapaliny zahřáté na provozní teplotu níž, než studené... Asi na to bude mít vliv materiál hadic a jeho teplotně-dilatační schopnosti (vlastnosti)...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
@Jens + NOVON: Jinými slovy tvrdíte, že hadice chlad. systémů aut jsou měkčí ("roztažitelnější"), než (dle vás méně - ve srovnání s těmi hadicemi - stlačitelný) vzduchový polštář nad hladinou chlad. kapaliny v expanzní nádobě (všimněte si už toho názvu, kde je slovo "expanze" přímo obsaženo). To je ovšem přinejmenším k smíchu, ne-li rovnou k pláči! A jedná se o hloupost srovnatelnou s tvrzením, že papiňák při vaření spíše utrpí implozi, než explozi.
A nezapomeňte si vzájemně poděkovat za podporu svých "názorů": to jistý archetyp člověka vždy potřebuje, jako prase drbání.
A nezapomeňte si vzájemně poděkovat za podporu svých "názorů": to jistý archetyp člověka vždy potřebuje, jako prase drbání.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Já věděl,že to nevydržíš a nenecháš,nás bezvěrce,na holičkách.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
alfa 2,4 JTD za horuca je hladina vyssie ako za studena, skusane x krat
nechapem ako vam moze kvapalina klesat, to mate asi nespravne auta
nechapem ako vam moze kvapalina klesat, to mate asi nespravne auta
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Jens + NOVON, je to velmi zvláštní. Jeden by řekl, že se nahromaděný objem bude ubírat cestou nejmenšího odporu. To jsou ty hadice z prezervativů?
Vůbec netuším, jaké jsou teploty v okruhu servořízení, ale troufám si odhadnout, že daleko nižší a přesto mám po jízdě hladinu vyšší. Japonská auta (možná i jiná) disponují na měrkách nádobek pro řízení a brzdy dvojí stupnicí - Hot a Cold.
Vůbec netuším, jaké jsou teploty v okruhu servořízení, ale troufám si odhadnout, že daleko nižší a přesto mám po jízdě hladinu vyšší. Japonská auta (možná i jiná) disponují na měrkách nádobek pro řízení a brzdy dvojí stupnicí - Hot a Cold.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
Tepelná roztažnost oleje a směsi voda/nemrznoucí kapalina asi taky nebude stejná.
Re: Vymena oleje Skoda Fabia 1.4
To asi nebude, tak jako nebude stejná u vzduchu v pneumatikách, ale pořád se tu bavíme o roztažnosti. O té roztažnosti, která si v těch dvou zpochybňovaných případech nenašla cestu nejmenšího odporu.bio píše:Tepelná roztažnost oleje a směsi voda/nemrznoucí kapalina asi taky nebude stejná.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40