vymena oleja v prevodovke

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

mj
Příspěvky: 76
Registrován: pon srp 31, 2009 19:30

vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od mj »

Dobrý deň,

poprosím radu: blíži sa 180 tis.km, pri výmene rozvodov plánujem výmenu oleja v prevodovke...na webe som našiel viac verzií VW špecifikácií, vraj sa hodia pre 6-st.prevodovku... viete poradiť, ktorá je tá správna?

VW PASSAT 1.6 TDI 77 kW CAYC 2012

vďaka!
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Pitris »

http://www.oleje.cz/forum/vw-audi-skoda ... t5997.html
Víc než je tam Ti stejně tady asi nikdo už nepoví.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník2

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Návštěvník2 »

Vůbec nad ničím nespekuluj a zajeď si do autorizáku, kde ti prodají to, co tam má být. Vejde se tam 1 litr a máš to na hóódně kilometrů, takže tě ta investice na záda nepoloží. Zkoušet nějaké alternativy se v tomhle případě opravdu nevyplatí.
mj
Příspěvky: 76
Registrován: pon srp 31, 2009 19:30

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od mj »

1 liter? to znamená, že vytečie cca polovica náplne a doleje sa len ten jeden liter?

A ešte otázka - na nejakom fóre som čítal, že naliať "len" po úroveň kontrolného/vypúšťacieho šrúbu je málo, lebo je "prevodovka nejako naklonená"...

Ako zvyknete meniť ten olej?
ŠKODA YETI 2.0 TDI CR 81kW / RAVENOL VMO 5W-40 C3
ŠKODA OCTAVIA 4 2.0 TDI CR 85kW / RAVENOL VSW 0W-30
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Libor »

Výměna oleje v převodovce obecně:

Zvednu auto, ať je v rovině.

Výpustným šroubem, umístěným na nejnižším místě obalu převodovky nechám vytéct olej.

Zašrouji šroub.

Přes kontrolní (nalévací) šroub, umístěným zpravidla na obalu převodovky vpředu a ve výšce poloosy (diferenciálu), naliji olej. Bývá ho zpravidla mezi 1-2 litry. Olej nalévám tak dlouho, dokud nezačne pomalu vytékat přes tento otvor. Mírně větší množství oleje v manuálních převodovkách není na škodu.

Zašroubuji šroub.

Jsou i převodovky, které nemají napouštěcí šroub z boku, ale nahoře. Dokonce existuji bez výpustného šroubu - olej se tam mění odsátím.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Pitris »

Když je kontrolní otvor/šroub z boku almary zároveň i nalívacím, tak uzavřít v momentě vytíkání při nalívání. A auto by mělo stát na rovině. A pokud jsem zadal správně auto do vyhledávače "millers", tak tam patří 1,7litru oilu....a fakt asi origo oilu.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Jerry3 »

Pochybuji, že by se to ještě dnes používalo, ale blahé paměti měly např. některé převodovky (kombinované s rozvodovkou/diferenciálem, případně výstupem pro pohon zadní nápravy) Mitsubishi dokonce dva vypouštěcí šrouby. Napadají mne hned dva důvody, proč tomu tak bylo:
- aby se dal vypustit celý objem olejové náplně;
- aby bylo zajištěno nouzové mazání alespoň v té části, která neztratila olejovou náplň v případě, že v oblasti té druhé části např. zkolabovalo gufero na některé ze vstupních/výstupních hřídelí.

Jenže který konstruktér, resp. výrobce má dnes zájem, aby se to rovnou nepodělalo celé kompletně? :evil:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od BigBang »

asi tak :lol:

Nejvíc mě dojala výměna oleje v automatu na Mercedesu W211, kdy při vypuštění oleje výpušťákem vytekly 4l oleje z celkových 8l náplně. Nějak mi uniká jak nahradit kompletní olejovou náplň bez sundání vany. Výpušťák měl hranu cca 2-3 cm nad dnem vany :roll:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Jerry3 »

Však u HDM automatů je tohle úplně normální. A ani sundání vany ti nijak nepomůže. :idea: Kompletní výměna náplně se zde totiž dělá úplně jinak. 8)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Colommbo »

Jest tak, hodně oleje zůstává v měniči, při běžných výměnách náplně se s tím tak nějak počítá... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Jerry3 »

Ještě doplním, že u většiny HDM automatů se počítá se sundáním vany při každé výměně ATF, a to proto, že teprve pak se člověk dostane k uvnitř integrovanému filtru (opět jsou výjimky a znovu jde zejména o Mitsubishi, kde bývá vnější filtr), ale především proto, že ve vaně bývá umístěna sada silných magnetů zachycujících kovový otěr, které je třeba vždy pečlivě vyčistit a hlavně správně umístit na původní místo. Ostatně i z právě uvedeného důvodu bývá hrana výpustního otvoru umístěna výše, až nad horní úrovní těch magnetů. :idea:

P.S.: Co že to má BigBang za auta? Že by výhradně koncernová? Nenarazili jsme opět na limity koncerňáckého poznání? :twisted:

P.P.S.: Já vím, je to ode mne hnusný... :oops:
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od BigBang »

Promiň, že jsem nikdy automat s HdM neměl, jen manuály, a nikdy v něm neměnil olej. U téhle konkrétní výměny jsem byl jako "podržtaška". To, že zůstane olej v měniči je mi jasný, ale že na vaně nechaj u výpušťáku takovej rantl, aby ses ideálně zbývajícím olejem polil při sundavání vany... A proč se divím jen nad vypouštěním? Jednodušše z důvodu, že byl do převodovky při výměně filtru a oleje nalit špatný olej (doporučen ve vyhledávači nějakého výrobce, kterého si už nepamatuju), tak byla první myšlenka olej jen vypustit - vyměnit.
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Jerry3
Příspěvky: 10755
Registrován: úte říj 18, 2005 19:58
Bydliště: Praha

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Jerry3 »

BigBang píše:...ale že na vaně nechaj u výpušťáku takovej rantl, aby ses ideálně zbývajícím olejem polil při sundavání vany...
Víš, když přestaneš na auta pohlížet pokroucenou koncernovou optikou, třeba si všimneš, že většina je dobře vymyšlená a že pro tebe třeba nepochopitelné či dokonce nesmyslné detaily mají svůj účel.

A zde jde povětšinou skutečně o "vanu", kterou když šikovně sundáš (po vypuštění ATF), tak není důvod se polít (jiná věc je že, že z útrob toho automatu bude stále odkapávat ATF). A účelem toho, že v ní zůstává nějaké množství ATF, je zejména to, aby se mechanik mohl podívat, co ještě (kromě kovového otěru zachyceného na magnetech) v ní je. Ony totiž ty další, nemagnetické "věci" (opotřebení spojek/brzd) ukazují na aktuální stav a výhled další životnosti toho daného "kusu" automatu. :idea:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3940
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Durex »

Pro BigBanga ... Mám W211 s tímto automatem a sám sem si to měnil. A nikde není problém ... Dokonce mi to přijde i lepší jak výměna u klasický přímo řazený převodovky,kde není vypoušťák ... A vůbec spousta věcí na tom mercedesu je dělaná tak,že někdo přemýšlel při vývoji i nad tím,že to někdy bude někdo servisovat a je dost věcí krásně přístupných ...

Jo a já se nepolil i když někdo předemnou dorval vypoušťák tak,že sem musel sundat víko i s celou náplní nad ním ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Dan1
Příspěvky: 41
Registrován: ned led 31, 2016 8:15

Re: vymena oleja v prevodovke

Příspěvek od Dan1 »

Libor píše:Výměna oleje v převodovce obecně:

Zvednu auto, ať je v rovině.

Výpustným šroubem, umístěným na nejnižším místě obalu převodovky nechám vytéct olej.

Zašrouji šroub.

Přes kontrolní (nalévací) šroub, umístěným zpravidla na obalu převodovky vpředu a ve výšce poloosy (diferenciálu), naliji olej. Bývá ho zpravidla mezi 1-2 litry. Olej nalévám tak dlouho, dokud nezačne pomalu vytékat přes tento otvor. Mírně větší množství oleje v manuálních převodovkách není na škodu.

Zašroubuji šroub.

Jsou i převodovky, které nemají napouštěcí šroub z boku, ale nahoře. Dokonce existuji bez výpustného šroubu - olej se tam mění odsátím.
Kdybych měnil olej v převodovce (manuální) dneska, tak po zvednutí auta povolím nejdřív kontrolní (nalévací) a pak až budu vypouštět olej. Člověk se pořád učí.
Odpovědět