Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27350
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A ten sprej je třeba tady: http://www.valvolineeurope.com/czech/pr ... or_cleaner
to Matyzak: díky za zajímavé odkazy :wink:
Naposledy upravil(a) Pitris dne čtv úno 23, 2012 10:57, celkem upraveno 1 x.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

byloObrázek
je Obrázek
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

No,to kdybych tady napsal jäk jsem a čim čistil klapky na svejch a na výslovné přání lidí,které jsem na riziko upozornil,autech, co měly vstřikování mono nebo mpi, a sání okolo já,tak tady někteří omdlej a pak mě zasypou argumenty o zhovadilosti. A měli by určitě pravdu. Ovšem kromě feldy mpi 1,3 1998 to bylo ok. A je ok. Nakonec i ty feldy jsem vychytal za dobu mého vrtání se v nich. Ovšem to je doba už dávno minulá,bo se mi už v autech vrtat nechce a přivydělávám si k vyplatě jinak. Což je štěstí pro zeměkouli.
Itall

Příspěvek od Itall »

mastnák: Já jsem také nikomu neříkal, jak jsem to přesně čistil. Z těchtýž důvodů. :lol: Jenže jsem to udělal jen svrchu, nechtěl jsem s ní hýbat ani ji demontovat. I tak to patrně pomohlo.
Itall

Příspěvek od Itall »

Kontrolka emisního systému se opět rozsvítila, tak jsem klapku očistil pořádně. Přesněji - stále se hovoří o čištění klapky, což jsem původně nepochopil, jaký význam má čištění toho pohyblivého plíšku - klapky. Nyní jsem za chodu motoru vyčistil HRDLO sání od černé mastnoty, která při zastaveném motoru není vidět. Tady už bych chápal, že to je významné. Použití hadříku s rozpouštělem asi není tak odborné, jako nějaký spray, ale zas špína z větší části zůstane na hadru, což si myslím, že je vhodnější, než to jen rozpustit a nechat nasát motorem. Výsledky budu vidět, motor jde dobře, řekl bych, že lépe, než po prvním čištění, kdy se chod zlepšil hlavně po spuštění a startoval lépe. Pohybovat klapkou za klidu jsem nezkoušel, páč k tomu by bylo třeba větší síly, a to jsem se bál. Takhle je to určitě lepší.
modelář

Příspěvek od modelář »

Itall píše:... Přesněji - stále se hovoří o čištění klapky, což jsem původně nepochopil, jaký význam má čištění toho pohyblivého plíšku - klapky. Nyní jsem za chodu motoru vyčistil HRDLO sání od černé mastnoty ...
Pokud se hovoří o "čištění klapky", má se SAMOZŘEJMĚ na mysli čištění všech míst, kudy kolem klapky proudí vzduch, tj. hlavně jejích okrajů, hran a především difuzoru, v němž je uložena! Jenže při takovém čištění má logiku zbavit se i všech nečistot na samotné klapce z obou jejích stran (znečišťuje se pak pomaleji) a také v místech uložení její osy, kde ona černá špína brání jejímu volnému pohybu a u některých řešení jejího ovládání může znamenat dokonce jeho trvalé poškození, tudíž vynucenou výměnu celého tělesa klapky, což je ale hódně drahý špás. :idea:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27350
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já to dělám tím sprejem při každé výměně vzduchového filtru (což je u mě po 10-ti tkm).
A teď na jaře ten sprej "proženu" i přes všechny čtyři karburátory na motorce :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27350
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mirecbirec

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od mirecbirec »

na čistenie dieslového sania vyrába firma liqui moly direkt tento spray....slúži na čistenie klapky,sania od bordelu z výfuku...je tam taká dlhá hadička, tou som nastriekal rovnomerne po stenách sania roztok ,chvílu som počkal ,nakopol motor , rozpustený maglajz zhorí v motore, fúrik cca 2 minúty dymí ale potom pokoj.....nechápem ako sa všetci sťažujú na EGR ventily ,ja mám 10 ročné punto 1.9 JTD , najazdené 214 000 km a v živote s tým nebol problém......ale ináč aj do nafty dávam skoro stále aditíva castrol TDA http://www.webareal.sk/extraolej/eshop/ ... sel-motora
bjukemen
Příspěvky: 4854
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od bjukemen »

mirecbirec píše:rozpustený maglajz zhorí v motore, fúrik cca 2 minúty dymí ale potom pokoj.....
toto mne osobne by nebolo po chuti
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Itall

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Itall »

2 minuty kouří?, také mě překvapuje. To vypadá tam rozpustit tak 10 deka vazelíny, ne? :?
Někdo kolemjdoucí

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Někdo kolemjdoucí »

Chci se zeptat, zda je možný nebo jestli se někdo setkal s tím, že se čištěním škrtící klapky mohou zaneřádit nový svíce takovým způsobem, že je třeba je vyměnit už po dvou dnech a najetých cca 100km.
Mám Felicii 1.3 MPi LPG a používám BRISK DR15YS s odtrhem 0,6mm. Když se totiž sklepou na 0,6mm a mění se včas (nejpozději po 8t km), tak není žádný problém a jsou poměrne levné.
Tenhle týden mi začalo auto zhasínat na volnoběh bez ohledu na to, zda bylo studený/teplý nebo benzín/LPG jinak šlo bezvadně. Po výměne svíček, které tam byli cca 10t km (neuhlídal jdem si těch 8t km) bylo vše perfektní, ale po čtení různých diskusí jsem neodolal a koupil ještě čistič LIQUI MOLY DRESSEL-KLAPPEN-REINIGER. Po dvounásobném aplikování sem ještě v ten den s autem najel cca 100km, ale celou dobu to škubalo (LPG víc, N95 míň). Volnoběh na LPG nehrozí, ale na N95 je bez problémů. Čím vyšší otáčky, tím menší škubání. S autem se nedělalo jiného nic. Nikde na žádným fóru nikdo nespomíná, že by to mohlo zanýst svíce takovýmhle způsobem, ale je pravda, že jsem se setkal s tím, že si občas někdo stěžuje na škubání po vyčištění klapky a dookola mu je odpovězeno, že třeba resetovat klapku. Já takovou možnost nemám, ale nechápu jak by mohla klapka škubat, to je předse typické pro elektriku a na N95 drží volnoběh dokonale.
Jo, eště chci poznamenat, že do sáni a ani výfuku nic nestřílí.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od skodovkar »

Že by to mělo reálný vliv na svíčky nevěřím. Překvapuje mě výměna po 8tKm (ale Vaše volba). Pokud to začalo blbnout po prostříkání, tak bych doporučil celou klapku demontovat a důkladně vyčistit. Ale dříve kouknout na diagnostiku, jestli není poškozen snímač polohy klapky či se neobjeví jiná závada.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27350
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Vyčištění škrtící klapky svépomocí

Příspěvek od Pitris »

Ale je klidně možné, že se po vyčištění té klapky "něco" dostat mezi elektrody na svíčce mohlo.
Já bych se na ně aspoň podíval.... ale zase když volnoběh drží :?: :( I když i svíčka "umí blbnout" jen v určitém režimu :|
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět